סמסו מזל טוב לג'ודי ניר-מוזס שחגגה את יום הולדתה ה-65 בשייט באלסקה. ניר-מוזס סיפרה לעוקביה ברשת כי קרוז באלסקה היה חלום שנשבעה להגשימו עוד לפני שני עשורים, והשנה, כשהיא מתגוררת בניו יורק, מרחק שש שעות טיסה מסיאטל משם יצא הקרוז, היא הגשימה את חלומה. 

בוחרים אמנות בחצי מיליון
חברי קבוצת הרכישה של מוזיאון תל אביב לאמנות - "בוחרים אמנות", שאותה מובילה היו"רית יעל בראון, רכשו 21 עבודות של 11 אמניות ואמנים ישראלים עכשוויים עבור אוספי האמנות של המוזיאון. העבודות נרכשו בסכום כולל של כחצי מיליון שקלים. בין האמנים שעבודותיהם נרכשו ע"י הקבוצה בשנת 2023: מאיה אטון (סדרה של 33 רישומים), אלי שמיר, דור גז, רונן זן, נטעלי שלוסר, משה רואס, סעיד אבו שקרה, אלונה רודה, כרמל בן אור, ילנה רוטנברג ונורית ירדן. בנוסף, הקרן ע"ש יונה אתינגר-הווארד גילמן לרכישת אמנות ישראלית, רכשה השנה עבור אוסף הצילום של מוזיאון תל אביב לאמנות את סדרת "הפנתרים השחורים – 40 שנה אחרי", של האמן דוד עדיקא.

יעל בראון (צילום: אביב חופי)
יעל בראון (צילום: אביב חופי)

זיכרון בבקבוק

נשיא המדינה יצחק הרצוג, ורעייתו מיכל, הגיעו לאחרונה לביקור בביקב המרכזי של יקבי כרמל בזיכרון-יעקב, כחלק מציון 140 שנים להקמתו של היקב המפורסם. הנשיא התרגש לקבל שיחזור מדויק של בקבוק יין ייחודי הנושא את שמו ותמונתו של אביו - נשיא המדינה השישי חיים הרצוג, שהוענק להרצוג האב במהלך ביקורו ביקב בשנת -1988. את פני הנשיא ורעייתו קיבלו מנכ"ל יקבי כרמל, נדב ארנס-ארד וחברי צוותו. 

נדב ארנס-ארד ויצחק הרצוג (צילום: שוקה כהן)
נדב ארנס-ארד ויצחק הרצוג (צילום: שוקה כהן)

עתיד השפה האנגלית עם וולטרס

שגרירה החדש של בריטניה בישראל, סיימון וולטרס, אירח ממש עם כניסתו לתפקיד כנס בנושא "עתיד לימודי השפה האנגלית". האירוע התקיים בביתו המשופץ של השגריר ונכחו בו נציגים מהמועצה הבריטית בישראל, מהמועצה להשכלה גבוהה, ממשרד החינוך, מגוגל ישראל, וסטארטאפיסטים כחול לבן בולטים, על מנת לדון בשאלת עתיד השפה האנגלית בישראל ובעולם כולו. את האירוע פתחה אלמה גדות-פרץ, מנכ"לית המועצה הבריטית בישראל, אשר דיברה על כך ששיפור האנגלית המקצועית בקרב צעירים חשוב מאי פעם לגישור בין תרבויות, על מנת לאפשר שיתופי פעולה איכותיים להצמחת הכלכלה העולמית.

 אלמה גדות-פרץ וסיימון וולטרס (צילום: בן קלמר)
 אלמה גדות-פרץ וסיימון וולטרס (צילום: בן קלמר)


שוחים לזכר טולמן

המרכז ההידרותרפי של עמותת "בית איזי שפירא", ערך את המשחה השנתי לזכרו של ג'ף טולמן, שבו נטלו חלק כ-80 ילדים ובוגרים עם מוגבלויות, וסיכם את הפעילות השנתית במרכז ההידרותרפי. אל האירוע הגיע ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, אשר קיבל מתנה מהעמותה, שאותה העניק לו אופק יצהרי - אחד ממשתתפי המשחה, תושב רעננה השוחה בבית איזי שפירא מאז שהיה תינוק. עוד השתתפו באירוע: מנכ"ל בית איזי שפירא - עמיר לרנר, מייסדת בית איזי שפירא - נעמי סטוצ'ינר, מייסד המרכז ההידרותרפי - טוביה סטוצ'ינר, ומנהלת המרכז ההידרותרפי והספורט - אילנית וייגנפלד-להב.

נעמי סטוצ'ינר, עמיר לרנר וחיים ברוידא (צילום:  דויד גארב)
נעמי סטוצ'ינר, עמיר לרנר וחיים ברוידא (צילום: דויד גארב)

לחיות בכבוד בשנה החדשה

 השבוע התקיים ב"יקב ברקן" אירוע הרמת כוסית לשנה העברית החדשה עם כ-50 שורדי שואה מעמותת "לחיות בכבוד" שנהנו מארוחת בוקר מלווה במוזיקה, ריקודים, סיור ביקב וקבלת שי. הגיעו להרים כוסית ולברך את השנה החדשה: ציונה קניג יאיר סגנית הנשיא לישראל של ועידת התביעות שנכנסה לתפקידה לפני כשבוע, ניר גל מנכ"ל יקבי ברקן, ארז קרלנשטיין מנכ"ל לחיות בכבוד, ירון מרקוס מנהל תוכניות סוציאליות בועידת התביעות ועוד.

ציונה קניג יאיר, ירון מרקוס וארז קרלנשטיין (צילום: קונסטנטין גרוסמן)
ציונה קניג יאיר, ירון מרקוס וארז קרלנשטיין (צילום: קונסטנטין גרוסמן)

העבודה הראשונה שלי 

חזרנו יחד עם מנהלים בכירים כיום, אל עבודות הקיץ הראשונות שלהם, לשמוע כיצד החוויות מאז השפיעו על הקריירה המקצועית שלהם שנים לאחר מכן.

קרן שראבי, סמנכ"לית של ספיישל אולימפיקס ישראל:

"בכיתה ט' עבדתי לראשונה בתור מדריכת ילדים במתנ"ס בירושלים, ובתור מי שתמיד אהבה להדריך קפצתי על ההזדמנות. העברתי פעילויות ומשחקים לקבוצה של כ-35 ילדים בכיתות ד'-ה' בחופש הגדול, והמצאתי את עצמי כל פעם מחדש עם רעיונות יצירתיים ומעניינים עבורם. השתדלתי לגעת בהם עם השקפותיי והעברתי להם בפעילויות ערכים של חמלה, הכלה וכבוד הדדי, ערכים שאיתם אני הולכת עד היום. תמיד היה איזון עדין בין לקיחת אחריות והצבת גבולות ובין אינטראקציה ב"גובה בעיניים" עם הילדים, שירגישו הנאה ללא דיסטנס, כמו שאמורה להיות קייטנה. לכל אדם, בין אם ילד ובין אם אדם עם מוגבלות, יש צורך בסיסי להרגיש שיש לו ערך ושהוא חלק מקבוצה. התפקיד שלי היה ועודנו להעניק לאנשים את הערך הזה".

קרן שראבי (צילום: אליעל סעד)
קרן שראבי (צילום: אליעל סעד)