ברביעי האחרון התקיים אירוע הסיום של המחזור הנוכחי של "תגלית אקסל" - תכנית המנהיגות העסקית של ארגון תגלית. האירוע התקיים במרכז פרס לשלום ולחדשנות בתל אביב-יפו. בתוכנית השתתפו השנה 64 סטודנטים מאוניברסיטאות מובילות בעולם, שהגיעו לישראל לתקופה של כעשרה שבועות במהלכם התמחו בחברות מובילות במשק לצד סטודנטים ישראלים שליוו אותם. הגיעו לפרגן למסיימים: מנכ"ל תגלית - גידי מרק; יזמת ההייטק חלי בן נון; מנהלת תוכנית תגלית אקסל עידית רובין, יו"ר תגלית אקסל ויועץ בכיר בג'נרל אלקטריק - יורם טיץ. הדובר המרכזי באירוע היה אלי וורטמן, יזם היי-טק ומייסד קרן ההון סיכון PICO Venture Partners.

יגואר חשמלי בישראל

לרגל ההשקה בישראל של היגואר I-Pace החשמלית החדשה, הזמין דני עיני - יו״ר חברת המזרח לשיווק מכוניות, יבואנית יגואר, את סגן השגריר הבריטי בישראל, בן מאיירס, לאולם התצוגה של יגואר בהרצליה פיתוח, כדי להתרשם מהדגם החדש של הקרוסאובר החשמלי היוקרתי. עיני ערך למאיירס  סיור אישי באולם, הציג בפניו את מגוון דגמי יגואר, וסיפר לו על תוכנית "Reimagine" של מותג היוקרה, שצפוי להפוך לכל-חשמלי בשנת 2025. בשיחה בין השניים עלה כי גם מלך אנגליה הנוכחי, צ'ארלס השלישי, נוהג בין היתר ב-I-Pace החשמלית הראשונה שיוצרה בשנת 2018.

דני עיני ובן מאיירס (צילום: רונן טופלברג)
דני עיני ובן מאיירס (צילום: רונן טופלברג)

מתכנסים עם הפנים לחו"ל

ארגון ScienceAbroad – ארגון המדענים הישראלים בחו"ל, קיים בהוד השרון כנס עם בכירים במערכת הבריאות במטרה לדון בנושאי חקיקה, שינויים נדרשים וצעדים לביצוע במהלך השנה הקרובה לטובת סטודנטים ישראלים לרפואה הלומדים בחו"ל. בכירי המערכת דיברו בכנס עם מנהלי קהילות של סטודנטים הלומדים בחו"ל המאוגדים בחטיבת AIMS Overseas הפועלת תחת הארגון. באירוע השתתפו מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, יו"רית ScienceAbroad ונשיאת אוניברסיטת בן-גוריון לשעבר, פרופ' רבקה כרמי; מנכ"ל ScieanceAbroad נדב דואני; יו"ר וועדת הבריאות של הכנסת ח"כ אריאל בוסו, ח"כ טטיאנה מזרסקי מ"יש עתיד", ראש חטיבת AIMS Overseas לסטודנטים הישראלים לרפואה בחו"ל - תומר סבצ'ינסקי; ראשת אגף בתי החולים בכללית, ד"ר אורלי וינשטיין; הרופא הראשי של מכבי, ד"ר דני לנדסברגר; מ"מ יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, ד"ר זאב פלדמן ובכירים נוספים.

רבקה כרמי, משה בר סימן-טוב ונדב דואני (צילום: דנה ברנזון, ScienceAbroad.)
רבקה כרמי, משה בר סימן-טוב ונדב דואני (צילום: דנה ברנזון, ScienceAbroad.)

מתרגשים עם נפש בנפש

כ-215 עולים חדשים מארה"ב ומקנדה עלו ברביעי האחרון לישראל בטיסת הצ'רטר השנתית של ארגון נפש בנפש. על המטוס היו משפחות, רווקים, רופאים ובעלי מקצועות פרא-רפואיים ועשרות צעירים שצפויים להתגייס לצה"ל כחיילים בודדים. זו הטיסה ה-64 שמוציא ארגון נפש בנפש בשיתוף משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק"ל ו-JNF ארה"ב, כאשר במהלך השנים עלו כך לישראל כ-75,000 עולים חדשים. הגיעו לקבל את פני העולים בנתב"ג: אופיר סופר - שר העלייה והקליטה, טוני גלברט - מייסד-שותף ויו"ר, נפש בנפש; הרב יהושע פס - מייסד-שותף ומנכ״ל נפש בנפש, זאב גרשינסקי - סמנכ"ל נפש בנפש, דינה בן טל-גננסיה - מנכ"לית אל-על. 

 טוני גלברט, אופיר סופר והרב יהושע פס (צילום: שחר עזרן)
 טוני גלברט, אופיר סופר והרב יהושע פס (צילום: שחר עזרן)

נפלאות היסמין של סבון

ג'ופרי שרטייה מנכ"ל SABON העולמית, וירון לוי מנכ"ל SABON ישראל ומזרח אירופה,  אירחו לאחרונה את השקת קולקציית THE WONDERS OF JASMINE החדשה של המותג, באירוע שנערך במלון "הנורמן" שבתל אביב. הקולקציה החדשה, אשר מושקת כחלק מתהליך מיצוב חדש של הרשת כמותג פרימיום, באופן הדומה לפעילותו ברחבי העולם ובאסיה בפרט, מעוצבת בסגנון חדש המשדר יוקרה.

ירון לוי וג'ופרי שרטייה (צילום: יח''צ סבון)
ירון לוי וג'ופרי שרטייה (צילום: יח''צ סבון)

נתינה תאילנדית 

יו"רית ויצו העולמית - אניטה פרידמן ויו"רית ויצו ישראל - אורה כורזים, אירחו את שגרירת תאילנד בישראל פנבאה צ'נדרראמייה וצוותה בסניף ויצו הרצליה. השגרירה הגיעה לביקור כדי לתרום בגדים וצעצועים לרשת הביגודית של ויצו בהרצליה, כמחווה ליום ההולדת של המלכה האם של תאילנד. יו"רית ויצו העולמית הציגה בפני האורחים את ויצו, ערכיה ופועלה בתחומי החינוך וקידום מעמד האישה, ותיארה כיצד ההיסטוריה של ויצו שזורה בהיסטוריה של מדינת ישראל. היא הביעה הערכתה לשגרירה על קיום המפגש והמשך שיתוף הפעולה.

אורה כורזים, פנבאה צ'נדרראמייה ואניטה פרידמן (צילום: דוברות ויצו)
אורה כורזים, פנבאה צ'נדרראמייה ואניטה פרידמן (צילום: דוברות ויצו)

העבודה הראשונה שלי 

חזרנו יחד עם מנהלים בכירים כיום, אל עבודות הקיץ הראשונות שלהם, לשמוע כיצד החוויות מאז השפיעו על הקריירה המקצועית שלהם שנים לאחר מכן

קובי כחלון – סמנכ"ל סחר ומכירות מרס ריגלי ישראל

כבר בגיל 10 קטפתי ומכרתי סברסים, אבל העבודה "הרצינית" הראשונה שלי הייתה כגנן בעירייה בגיל 13 (עם פנקס עבודה). העבודה הייתה פיזית ודרשה לקום מוקדם בבוקר כדי לעבוד במשתלות ובגינות העירוניות. כילד, העבודה הייתה פיזית ומאתגרת, אך גם נתנה לי המון ושמחתי לתרום את חלקי למשפחה שלי בת תשע הנפשות.

מעבר לשכר, קיבלתי כתוצאה מאותה עבודה ערכים שעליהם אני מודה עד היום. לדוגמא, מוסר עבודה, איתנות והישגיות. למדתי את חשיבות ההתמדה להשגת היעדים, את היכולת להתמודד עם סיטואציות בינאישיות מורכבות, הכלת האחר וחשיבותה של עבודת צוות. עם הזמן, התפתחתי כמנהיג ומנהל מכירות, כאשר עבודה עם אנשים היא עיקר החוזק שלי והמקור להצלחותיי בכל תחומי החיים. מכירות זה אומנות של אנשים, אומנות שהולכת ונעלמת בעולם של טכנולוגיה ומסכים.

צליחת התמודדויות עם מורכבויות שונות מגיל צעיר היא שנתנה ועודנה נותנת לי את הדלק להמשיך להתקדם עד היום. אני ניזון מניהול משברים, מהצלחות ומהחוויות עם האנשים שאני עובד איתם, זאת המוטיבציה הכי גדולה.

קובי כחלון סמנכ''ל סחר ומכירות מרס ריגלי ישראל (צילום: יגאל בוקובזה)
קובי כחלון סמנכ''ל סחר ומכירות מרס ריגלי ישראל (צילום: יגאל בוקובזה)