בין ההפיכה המשפטית, ההפגנות ברחובות, המצב הביטחוני והכותרות המטרידות – כמעט שכחנו שקיץ, וקיץ פירושו בדרך כלל חופש וחופשות. הלאונג' בהפוגה של אסקיפזם אולטימטיבי, מביא המלצות של מנהלים נבחרים ליעדים בהם בילו חופשת קיץ מושלמת. והיום בתפריט: מנזרים תלויים בצפון יוון, שכשוכית במצפה רמון, ביקור בגבעה של האחים רייט, ולקינוח טיפוס על הקילימנג'רו.

אלה שלף אהרוני, סמנכ"לית משאבי אנוש במרכז המחקר והפיתוח AT&T Israel 

"הקיץ יצאנו לחופשה משפחתית לגלות את צפון יוון. נסענו בהרכב משפחתי מלא, וזה הדבר הכי עוצמתי ומרגש בעיניי, לאור העובדה שילדיי כבר בוגרים ובכל זאת רוצים להצטרף לחופשה משותפת. כך זכינו בפרטנרים מדהימים לצחוקים, לשיחות וגם להרים ביחד כוסית לחיים.

את הטיול התחלנו במנזרים התלויים של מטאורה, אחד מפלאי תבל שנמצאים במיקום עוצר נשימה שאין כמותו בשום מקום אחר. משם, המשכנו לאיזור חלקידיקי, שם נהנינו משהות בריזורט Miraggio Thermal בעיירה הקסומה פליאורי.

במהלך החופשה, שילבנו בין טיולים בטבע לימי מנוחה מלאה באחד מהחופים הכי יפים שיש. מבחינתי המסלול הזה הוא שילוב מושלם של חופשה רגועה ומהנה עם טבע, נופים ומים. חופשה אידיאלית לכל בני המשפחה".

אלה שלף אהרוני ומשפחתה ביוון (צילום: אלבום משפחתי)
אלה שלף אהרוני ומשפחתה ביוון (צילום: אלבום משפחתי)

דרור אורפז, סמנכ"ל השיווק של קבוצת "הולמס פלייס" 

באופן כללי אני טיפוס אורבני. תמיד אעדיף עיר סואנת, המוני אדם הולכים אחד על השני, ובניינים גבוהים בכל צד - ואני מאושר. רצה הגורל (ואשתי), ונגררתי לבלות שני לילות ב'סלינה' במצפה רמון שבדרום. מדובר במתחם גלמפינג באמצע שום מקום שכולל מעט אוהלים, מעט יותר שכשוכיות ומקלחת אחת.

כגודל הפער בין התשוקה שלי לאורבניות אל מול חתיכות הבד שמוחזקות על ידי מעט מדי מקלות – כך גודל ההפתעה שלי מכמה שנהניתי. השקט המדברי, אווירת הניתוק והעובדה שהילדים הצליחו, בצורה מפתיעה, לבלות שעות בשכשוכית של מטר על מטר, הפכה את החופשה הזו לבלתי נשכחת. אז אם אתם מחפשים חופשה אמיתית, לכו ללונדון – אבל אם זה לא מתאפשר, סלינה מצפה רמון בהחלט חוויה סופר מומלצת.

דרור אורפז ומשפחתו בסלינה (צילום: פרטי)
דרור אורפז ומשפחתו בסלינה (צילום: פרטי)

איתמר טייר, סמנכ"ל טכנולוגיות ב-GMT 
בחופשתנו האחרונה, טיילנו אשתי ואני עם שלושת ילדינו בחוף המזרחי של ארצות הברית. שכרנו רכב ונסענו מבאפלו שבצפון ועד לפלורידה בדרום. בדרך הארוכה  עצרנו לישון במוטלים לאורך הדרך.

במסגרת הטיול ביקרנו באתרי טבע מרהיבים כמו נהר ג'ניז, שם עשינו ראפטינג, ראינו אתרים היסטוריים, ואפילו הצלחנו לבקר אצל בני האיימיש בפנסילבניה.

האתר הבלתי נשכח מבחינתי במסגרת הטיול היה דווקא גבעה קטנה של חול ליד העיירה קיטי הוק, היכן שהאחים רייט ביצעו את הטיסה הראשונה. כשהילדים שאלו אותי למה אני כל כך מתרגש סיפרתי להם שאת הטיסה הראשונה לא עשו מדענים אלא שני אחים (ממש כמוהם) שהיו בעלי חנות אופניים. לא היה להם תקציבים ענקיים כדי להוציא את הטיסה הזו לפועל אלא "רק" המון תושייה וניסוי וטעיה. מומלץ לקחת דאון קטן שמשכירים במקום, ולראות איך האחים רייט שינו את הציביליזציה לתמיד.

איתמר טייר (צילום: פרטי)
איתמר טייר (צילום: פרטי)

חיים זר - סמנכ"ל מעבדות GIGI  
לא רק בגלל הנוף עוצר הנשימה, וגם לא בגלל שמדובר בדרך להגיע להגשמה עצמית - טיפוס על הר הקילימנג'רו היה לא פחות משיעור לחיים. שיעור בפרופורציות בין החיים שאנחנו מכירים לאיתני הטבע, שיעור על הצבת יעדים ותכנון, על התמדה עד להגשמה, ושיעור על עצמך. עצמך כמנהל, כהורה, כאדם – על היכולת להתמודד עם קשיים וחולשה ועל היכולת להתגבר על הכל לבד ובקבוצה.

הקילימנג'רו מתנשא לגובה של כ 6000 מ' , מדובר בהר געש רדום שהטיפוס אליו הוא תהליך פנימי ועמוק מאוד אשר הצריך ממני להיות נחוש ולהתמיד על מנת להגיע ליעד הנכסף. הבנתי כמה נחישות והתמדה הם ערכים מרכזיים בחייו של אדם על מנת להשיג מטרות.

בהגיעי לפסגת הקילימנג'רו חוויתי תחושת גאווה אדירה והקלה על כך שסימנתי וי על אחד מהיעדים שהיה לי חשוב לבקר בהם. חוויה שלימדה אותי שכאשר אדם מציב לעצמו מטרה עם רצון ואמונה אפשר להשיגה למרות כל האתגרים הפיזיים והנפשיים כאחד.

חיים זר (צילום: פרטי)
חיים זר (צילום: פרטי)