לקראת השנה העברית החדשה, החליטה קבוצה של יזמים מובילים בתעשיית ההייטק הישראלי, לקדם יוזמה חברתית משותפת למען ילדים המטופלים במרכז שניידר לרפואת ילדים. כחלק מהפרויקט היזמים עובדים עם עמותת "ילדים שלנו" וביחד הצליחו לצרף ליוזמה מעל ל-20 חברות הייטק במטרה לגייס כחצי מיליון שקלים למען ילדי מרכז שניידר. בין החברות שכבר הצטרפו: Armis, Fireblocks, Cyera, Granulate, Verbit, Bionic, וקרנות ההון סיכון Sheva, CyberStarts ועוד. הקמפיין יצא לדרך ביוזמת בני הזוג יבגני דיברוב - מנכ״ל ארמיס, ושארין דיברוב - שותפה בקרן הון סיכון. התרומות נאספות הן בדרך ישירה והן באמצעות מימון המונים. כך למשל, חלק מהחברות החליטו יחד עם העובדים על תרומה ייחודית של מתנות החג של העובדים. עמותת "ילדים שלנו", שהוקמה ע"י שניידר הלן (ז"ל) מייסדת מרכז שניידר, ואיריס לנגר, וכיום מנוהלת על ידי הילית גלעד, פועלת בשני העשורים האחרונים לטובת קידום רווחתם של הילדים החולים. הדבר נעשה הן באמצעות פיתוח איכות הטיפול על-ידי רכש של מכשור רפואי מתקדם ותמיכה במחקר, והן באמצעות שלל פעילויות לתמיכה רגשית בילדים בחדרי ההמתנה במיון ובמהלך האשפוז. העמותה נקלעה למצוקה כלכלית לאחר שסבלה מצניחה של כשליש בתרומות וזה מה שגרם לאנשי ההייטק ולעובדי החברות להירתם לפעילות ולגייס את התרומות. 

ביקור הצעירים מברן

חברת Plus500  הישראלית, הנסחרת ברשימה הראשית בבורסה לניירות ערך של לונדון ונכללת במדד ה-- FTSE 250  ומספקת מגוון פתרונות ומוצרים פיננסים, כולל פלטפורמות מסחר, אירחה לאחרונה, במשרדיה בחיפה, את בכירי מועדון הכדורגל השוויצרי "יאנג בויז". החברה הישראלית היא נותנת החסות הראשית של הקבוצה המצליחה מן העיר ברן שבשוויץ. הביקור נערך לאחר שהקבוצה השוויצרית הוגרלה לשחק בישראל מול קבוצת מכבי חיפה במוקדמות ליגת האלופות של אירופה. נהנו מהביקור אותו הוביל דוד צרויה - מנכ"ל פלוס500: הנספיטר קינברגר - נשיא המועדון יאנג בויז, ואניה גרוייל - מנכ"ל המועדון. 

הנספיטר קינברגר, דוד צרויה ו-ואניה גרוייל (צילום: באדיבות פלוס500)
הנספיטר קינברגר, דוד צרויה ו-ואניה גרוייל (צילום: באדיבות פלוס500)

קאטליה בכרם התימנים

מנכ"ל רשת אופטיקנה, אלרועי תורג'מן, הצטרף לבני הזוג עומר אדם ויעל שלביה, ביום הצילומים לקמפיין קולקציית הסתיו-חורף של מותג המשקפיים "קאטליה" מבית אופטיקנה. הצילומים התקיימו ברחובות שכונת כרם התימנים בתל אביב, ונעצרו לא פעם, בשל העובדה שהעוברים והשבים במקום הופתעו לראות את הזוג הנוצץ ברחוב, וכמובן גם תיעדו אותם.

 יעל שלביה, אלרועי תורג'מן ועומר אדם (צילום: שי פרנקו)
 יעל שלביה, אלרועי תורג'מן ועומר אדם (צילום: שי פרנקו)

מחפשים וודאות בחקלאות

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אבי דיכטר, הגיע למפגש מיוחד עם חברי שולחנות המגדלים של מועצת הצמחים, שהתקיים בקיבוץ בארות יצחק. בדבריו טען דיכטר כי יש להעניק לחקלאי ישראל ודאות וביטחון בעשייה שלהם. עוד סוגיות שעלו לדיון: מכסות המים ומחיריהם, הצורך לייצר "דור ממשיך" בחקלאות, והמחסור בידיים עובדות מקצועיות בענף. נכחו במפגש: איציק שניידר - יו"ר ומ"מ מנכ"ל מועצת הצמחים; רני בר-נס, יו"ר ענף הפירות במועצת הצמחים, ד"ר מיכל לוי, המדענית הראשית במשרד החקלאות ופיתוח הכפר,  גל טוויג, מנהל הפיתוח העסקי לשולחן התמרים במועצת הצמחים, ונוספים. 

איציק שניידר, אבי דיכטר ורני בר-נס (צילום: מועצת הצמחים)
איציק שניידר, אבי דיכטר ורני בר-נס (צילום: מועצת הצמחים)

חלב אם לכולם

חברת הסטארטאפ MAOLAC מבית חממת The Kitchen של חברת שטראוס, בשיתוף עם חברת BioNatIn ההולנדית, מקימים מפעל משותף בהולנד שייצר רכיבי חלבון ביו-אקטיביים לתעשיית תוספי התזונה והמזון הבריא, על בסיס חלב אם, בהשקעה משותפת של מיליוני דולרים. חלב אם, ובמיוחד הקולסטרום שהאם מייצרת במהלך ההריון ובימים הראשונים שלאחר הלידה, ידוע כחלב האיכותי, הבריא והמותאם ביותר לבני אדם. הוא בעל מרכיבים התורמים ומחזקים את מערכת החיסון, בניית העצמות, מערכת העיכול, תחזוקת הראיה, חלוקת התאים ועוד. השילוב של חלבונים בעלי מבנה דומה במוצרי מזון משפר את איכותם ואת ערכם התזונתי לצרכנים.  מאיה אוטמזגין-אשכנזי, מייסדת ומנכ"לית מאולק סיפרה על השילוב של טכנולוגית ה-AI והאלגוריתמיקה הייחודית שפיתחה החברה, ביחד עם הניסיון, הידע והיכולות של BioNatIn בפיתוח ושיווק מוצרים איכותיים מבוססי קולוסטרום, אשר יוצרים פוטנציאל מסחרי עצום, בעבודה מול חברות המזון והקוסמטיקה המובילות באיחוד האירופי וברחבי העולם. הכלים המתקדמים מאפשרים כיום להתאים את החלבונים באופן ספציפי לכל אוכלוסיית יעד בהתאם לצרכיה, ולהפוך את היתרונות התזונתיים הידועים של חלב אם לנגישים לכולם. 

מאיה אוטמזגין-אשכנזי (צילום: MAOLAC)
מאיה אוטמזגין-אשכנזי (צילום: MAOLAC)

העבודה הראשונה שלי 

חזרנו יחד עם מנהלים בכירים כיום, אל עבודות הקיץ הראשונות שלהם, לשמוע כיצד החוויות מאז השפיעו על הקריירה המקצועית שלהם שנים לאחר מכן.

מאיה דונרשטיין-יתיר סמנכ"לית שיווק רב בריח

כשהייתי בת תשע ועד לגיל 14 התגוררנו בלונדון. לאבי היו כמה עסקים בחנות הצעצועים Hamleys בלונדון. אחד מהעסקים היה מכירת תמונות מודפסות על גבי בגדים, ספלים וכדומה . אבי חינך אותנו לעבודה קשה ועצמאות כלכלית מגיל צעיר ונהג לומר לי ולאחי שאם אנחנו רוצים לבקר בארץ בחופשת הקיץ עלינו לעבוד חודש ולהרוויח את הכסף לכרטיס הטיסה. עבודת הקיץ הראשונה שלי הייתה עבודת מיון במחסן לעסק המשפחתי. ימים ארוכים ישבתי ומיינתי כוסות לתוך מארזים עד שהשגתי את הסכום עבור כרטיס הטיסה. חינוך לעצמאות כלכלית טבוע בי והיום כאמא לשלושה ילדים אני מעודדת את הבנות הגדולות שלי לעבודה בחופשת הקיץ. בתי רונה בת ה-11.5 עובדת בחופשה כבייביסיטר ובתי שירה בת ה-14.5 עוזרת בקייטנת תיאטרון.

מאיה דונרשטיין-יתיר (צילום: אייל טואג)
מאיה דונרשטיין-יתיר (צילום: אייל טואג)