חברת "תלמה טראוול סולושנס" בראשות המנכ"לית איה מגן, ערכה אירוע לכבוד ראש השנה, באולם האירועים "מערבה" שבקיבוץ געש. בערב השתתפו 240 עובדי החברה והוא נערך תחת הכותרת: "רוקדים עם מנהלים". במהלך האירוע כוכבי התכנית "רוקדים עם כוכבים", רקדו עם מנהלי החברה, אשר התאמנו במשך חודש ימים לרגע הגדול. פאנל השופטים בתחרות הריקודים כלל את בעלי המניות בחברה: ארז שמול, אסי שמלצר, דן נפתלי ויוטב קוסטה.

יוזמות עתיד בדרכים
עמותת "יוזמות עתיד" הוציאה בחמישי האחרון, מסע נוסף של מנהלים שסיירו בין בתי עסק של נשים יזמיות, בוגרות העמותה, שמנהלות כיום עסקים קטנים בפריפריה. במסע לקחה חלק גם רעיית הנשיא מיכל הרצוג מתוך רצון להביע את תמיכתה בפעילות העמותה – המקדמת העצמה כלכלית של נשים, באמצעות תוכנית יזמות ייחודית. לקחו חלק: היזם ניסים בר-אל מייסד עמותת "יוזמות עתיד", המנכ"לית צופית גורדון, בת-שבע משה יו״רית העמותה ומנהלת פעילות עסקית וויקס ישראל; אדם פרידלר ואוהד סנדלר - מייסדים ומנכ"לים משותפים ב"גוד פארם"; יפעת רייטר  מנכ"לית AIG; חני סובול - מנכ"לית דיזנהאוז; טל בסכס - מנכ"ל החברה למתנסים; יאיר ביטון מנכ"ל DHL Worldwide Express; מיכל דן-הראל מנכ"לית מנפאוור; איתי בניאן - מנכ״ל מליסרון; ליאור מורנינג-ולסצ'נסקי מנכ״לית חשבונית ירוקה ועוד. 

ניסים בראל, אדם פרידלר, אוהד סנדלר ויפעת רייטר  (צילום: אדיר גיל ניאו מדיה)
ניסים בראל, אדם פרידלר, אוהד סנדלר ויפעת רייטר  (צילום: אדיר גיל ניאו מדיה)

הפתוחה עוברת דירה
האוניברסיטה הפתוחה העבירה את משכנה בעיר באר שבע, לקמפוס חדש ומתקדם ברובע החדשנות. הקמפוס החדש, בעלות של כמיליון דולר, ממוקם בבניין G7 לצד משרדיהן של חברות היי-טק, טכנולוגיה ואבטחת סייבר מהארץ ומהעולם. באירוע השתתפו: נשיאת האוניברסיטה הפתוחה - פרופ' מימי אייזנשטדט; מנכ"לית האוניברסיטה הפתוחה רות שהם; נגידת האוניברסיטה הפתוחה - נשיאת בית המשפט העליון לשעבר דורית בייניש; ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ'; וליאו קורי - הנשיא החדש של האוניברסיטה הפתוחה. הקמפוס החדש מאפשר למידה חדשנית, המציעה שילוב של לימודים אקדמיים, חוץ אקדמיים, מחקר ויזמות כמו גם מקום מפגש חברתי-אקדמי-מחקרי נגיש וידידותי. כמו כן נועד המעבר לחזק שיתופי פעולה וממשקים עם האקוסיסטם המקומי - התעשייה, הקהילה המקומית, ויחידות הטכנולוגייה של צה"ל.

ליאו קורי, מימי אייזנשטדט ודורית בייניש (צילום: תום פורת)
ליאו קורי, מימי אייזנשטדט ודורית בייניש (צילום: תום פורת)

שרים עם רייכל
פירמת עוה"ד Sullivan & Worcester Tel Aviv קיימה את אירוע הלקוחות השנתי שלה בערב חמישי האחרון באולם ה"טראסק" שבתל אביב. האירוע כלל ארוחת ערב, קוקטיילים, והופעה של עידן רייכל והפרלמנט. בין הנוכחים: בכירי הפירמה מארה"ב ביניהם דיויד נייגל וג׳ואל קרפנטר אשר הגיעו במיוחד. הפירמה ליוותה בשנים האחרונות מספר רב של חברות ישראליות בנאסד״ק באמצעות גיוסי הון, הנפקות ועסקאות שונות של חברות ישראליות בהיקף של מיליארדי דולרים. עורכי הדין עודד הר אבן ורעות אלפיה - מנהלי הפירמה בישראל, אירחו את הבאים בהם: דיוויד בוקי - ראש בנק ההשקעות AGP בניו יורק, אבי ברנמילר – מנכ"ל ויו״ר ברנמילר, אינה ברברמן – מנכ"לית אקווייב, דני רימוני - מנכ"ל רימוני תעשיות, אייל שמיר - מנכ"ל אייסקיור, רון מירון יו״ר אייסקיור ועוד. 

רעות אלפיה, עידן רייכל ועודד הר אבן (צילום: רן בירן)
רעות אלפיה, עידן רייכל ועודד הר אבן (צילום: רן בירן)

ללוש בעבודות חדשות
ב"גלריה גורדון" שבתל-אביב נערכה בסוף השבוע פתיחת תערוכת היחיד "עבודות חדשות", והשקת ספר אמן, של עופר ללוש. במקביל, מוצגת בימים אלה רטרוספקטיבה מקיפה של ללוש במוזיאון "אלברטינה" בוינה שבאוסטריה - מהמוזיאונים החשובים בעולם. מוזמנים רבים שהגיעו לערב הפתיחה, המשיכו משם לפתיחת תערוכה נוספת - "זיכרון של אהבה", של האמן בארי יוסופו בחלל הסמוך של גלריה גורדון הנמצא ברחוב הפלך. חלל זה מופעל בשיתוף בין אמון יריב הבעלים של גלריה גורדון, ואוסף "אפריקה פירסט" של סרג' תירוש ומציג תערוכות ייחודיות של אמנות אפריקאית עכשווית. 

בין המוזמנים הרבים שוחרי האמנות שהשתתפו בפתיחות: איתן ואורה סטיבה, איה ודורון לוריא, שאול ובתיה שני, רוני ונאוה דיסנצ'יק, הצלם אלכס ליבק, הבמאי עמוס גיתאי ועוד.

עופר ללוש ואמון יריב (צילום: גיא יחיאלי)
עופר ללוש ואמון יריב (צילום: גיא יחיאלי)

בתיה שני (צילום: גיא יחיאלי)
בתיה שני (צילום: גיא יחיאלי)

אנרגיה מתחדשת במאגרי המעיין 
חברת האנרגיה המתחדשת טראלייט, הנסחרת בבורסת ת"א, חנכה יחד עם אגודת "מי חוף הכרמל" וחברת סינרג'י פרויקט סולארי גדול במאגרי מעיין צבי. בטקס חגיגי הושק הפרויקט הסולארי הצף, שבו שולבו מערכות העוקבות אחר אור השמש (טרקרים) של חברת Xfloat  הישראלית. העלות הכוללת של הפרויקט נאמדת בכ-130 מיליון שקלים. באירוע השתתפו מנכ"ל טראלייט - רני ליפשיץ, ויו"ר החברה יונל כהן; מנכ"ל סינרג'י אביעד מור; מנכ"ל לאומי פרטנרס רון בן חיים; יועד לודר - מנכ"ל "חוף הכרמל אנרגיות", ראש המועצה האזורית חוף הכרמל אסיף איזק, ונוספים. האירוע כלל הופעה של להקת "התקווה 6". הפרויקט הייחודי בוצע כחלק ממדיניות שמובילה המועצה האזורית חוף הכרמל לקירוי מקווי מים ומאגרים, אשר גובשה בשילוב כלל הגורמים הרלוונטיים.

רני ליפשיץ ויועד לודר  (צילום: טראלייט)
רני ליפשיץ ויועד לודר  (צילום: טראלייט)

צאצאי הייקים נפגשים 
ארגון יוצאי מרכז אירופה קיים מפגש לצאצאי הייקים - הדור שלישי של יוצאי גרמניה ומדינות האזור, אליו הגיעו כ- 200 משתתפים. את הפורום אירחה בביתה ד"ר נאוה מיכאל-צברי, דור שלישי למשפחת שטראוס, ודירקטורית לשעבר במועצת המנהלים הציבורית של חברת שטראוס. במהלך הערב נהנו המשתתפים מפולקלור ייקי: דוכני אוכל בחסות השף תום פרנץ, בירות, משחקי קופסא שהובאו במיוחד מגרמניה והופעות מוזיקה חיה. השחקנית רונית אברהמוף-שפירא הציגה קטע בן כעשר דקות שכלל הומור עצמי על הייקים. כמו כן הושק באירוע לוח שנה מיוחד המשלב מתכוני אוכל ייחודיים של יהודי מרכז אירופה שנאספו במשך דורות. באירוע לקחו חלק גם דבורה הברפלד - נשיאת ארגון יוצאי מרכז אירופה, ליאורה שוהם-פיטרס - מנכ"לית הארגון ושופט בית המשפט העליון בדימוס, חבר הארגון - יורם דנציגר.

נאוה מיכאל-צברי וליאורה שוהם-פיטרס (צילום: רודי אזואלי)
נאוה מיכאל-צברי וליאורה שוהם-פיטרס (צילום: רודי אזואלי)