סמסו מזל טוב למרטין דפני-גל ודני פדרמן, שלאחר זוגיות ארוכת שנים יחד, באו בברית הנישואין. הזוג הנרגש עמד מתחת לחופה בטקס אינטימי שנערך בבית הכנסת הגדול בתל אביב, בנוכחות בני משפחה בלבד, כשהם מוקפים בהורים, אחים, ילדים ונכדים. 

> המיליארדר איל עופר אירח בראשון בערב אירוע אקסקלוסיבי לרגל פתיחתו המחודשת של ביתן התערוכות הנושא את שמו - "ביתן איל עופר". הביתן שנקרא עד לאחרונה על שמה של הלנה רובינשטיין, הוקם ב-1959 ושימש כמשכנו הראשון של מוזיאון תל אביב לאמנות. כעת, בעקבות תרומה של חמישה מיליון דולר מטעם  "קרן איל ומרלין עופר", הוסב שם הביתן על שמו של אייל עופר. הפתיחה הרשמית של הביתן בשמו המחודש, נערכה עוד בראשית חודש מאי השנה, ורק כעת הזמין עופר חברים ומכרים מהארץ ומהעולם, לאירוע פתיחה שהוא אירח. המוזמנים נהנו מסיור בתערוכה המדוברת המוצגת במקום, של האמן אלברטו ג'קומטי - מגדולי אמני הפיסול במאה העשרים. נהנו מהערב: יהודית ואבי טיומקין, נטלי וצביקה בירנבאום, דפי וגיגי לוי, איל וולדמן, אלי יונס, סר רונלד כהן ושרון הראל ובנם ג'וני כהן, אלדד פרשר, יוני קפלן, בתיה ועידן עופר, עודד ואלה גרא, יאיר ואילנה המבורגר, יוסי כהן,  אהוד ברק ונילי פריאל, דורון סבג ונוספים. 

איל עופר  (צילום: שי שחר)
איל עופר  (צילום: שי שחר)

התרומה המשמעותית של שמלצר 

בשלישי האחרון נערך ערב חגיגי לציון חנוכת מכון נוירולוגי חדש, על שמו של שלמה שמלצר ז"ל, אשר הוקם במרכז הרפואי ע"ש שמיר (אסף הרופא). האירוע התקיים ביישוב סביון בביתה של עתליה שמלצר, בעלת השליטה ב"קבוצת שלמה". המכון החדש הוקם בתמיכת משפחת שמלצר, אשר תרמה לטובת ההקמה מיליוני דולרים, באמצעות קרן שלמה שמלצר ז״ל. את פני האורחים באירוע קיבלו בני משפחת שמלצר: עתליה , אסי, טובי, וישראל ועופרה רייף, יחד עם יו"ר אגודת ידידי המרכז הרפואי:  יאיר שמיר ורעייתו אלה; מנהלת המרכז הרפואי - ד"ר אסנת לבציון-קורח; ומנכ"לית אגודת הידידים - סיגל אדר.

בין באי הבית שנהנו גם מהופעה של אמן החושים נמרוד הראל, שתרם את הופעתו, נצפו: סמדר ברבר-צדיק, סמי וטובה סגול, סמדר (מדי) נמרודי, דורי מנור, ירדנה עובדיה, מטי ומכבי קרסו, גדי אונגר, משה גינדי, מירה ונתן חברוני, יצחק סוארי, דן אורנשטיין, יעל אלמוג-זכאי, חן גינדי, משה וטובה גינדי, דוד מימון, עוזי ימין, רפי סוויד, עמיחי עורקבי ועוד. 

אסנת לבציון-קורח ואסי שמלצר (צילום: יעל צור)
אסנת לבציון-קורח ואסי שמלצר (צילום: יעל צור)

יאיר ואלה שמיר ועתליה שמלצר (צילום: יעל צור)
יאיר ואלה שמיר ועתליה שמלצר (צילום: יעל צור)

טובי שמלצר, נמרוד הראל ועופרה רייף שמלצר (צילום: יעל צור)
טובי שמלצר, נמרוד הראל ועופרה רייף שמלצר (צילום: יעל צור)

אנשים טובים באמצע הדרך של דואק

אופטימיות לקראת החג והשבת מכיוונו של היזם החברתי ואיש העסקים רוני דואק, ששיתף את חבריו ברשת החברתית: "סיפור יפה ואופטימי לשבת ובכלל:
אתמול בדרכי דרומה, נתקעתי ליד באר-שבע בין ישובים של הפזורה הבדוואית, עם פנצ׳ר ברכב כבד, שלגביו נדרש יותר מאדם אחד להחליף גלגל. עברו מכוניות של הצבא, משטרה וסתם אזרחים, אף אחד לא עוצר לעזור. מתקשר לצוות שלי, שמארגן לשלוח לי מייד סיוע, ומזהיר אותי מפני גנבי מכוניות.
פתאום נעצר רכב קטן, יוצאים ממנו 4 גברים עם חולצות שחורות ובלי לומר מילה, ניגשים לרכב ותוך 8 דקות מחליפים לי את הגלגל ונוסעים לדרכם, בלי להסכים לקבל תשלום עבור הסיוע!
ארבעתם נהגי משאיות מהפזורה הבדואית ששבו הביתה מעבודתם. שתהיה לנו שבת טובה".

רוני דואק (צילום: פייסבוק)
רוני דואק (צילום: פייסבוק)

רכבי חוגג 60

מיליארדר ההייטק יובל רכבי, ממייסדי קבוצת BRM, חגג השבוע את יום הולדתו ה-60 באירוע שנערך ביוון. רכבי ורעייתו מיכל, יחד עם בני משפחתם, אירחו חברים שנהנו מהביחד ומתוכנית אמנותית עשירה ושמחה לרגל החגיגה. 

קורס מארח את אירני

בעלי קבוצת האופנה FACTORY 54 רוני ויפעת אירני, נכחו השבוע באירוע של מעצב האופנה מייקל קורס בעיר ניו יורק, אליו הוזמנו אישית על ידי המעצב, לטובת ציון עשור לתכנית -WATCH HUNGER STOP -  יוזמה למלחמה ברעב העולמי, בתמיכת תוכנית המזון העולמית של האו"ם. מאז החלה היוזמה ובמהלך העשור לקיומה חולקו באמצעותה 30 מיליון ארוחות בית ספר, הישג שהתאפשר הודות לתמיכה יוצאת דופן ונדיבותם של חברים בכל רחבי העולם, ובכלל זה מותג מייקל קורס שנרתם לסייע. עוד נכחה באירוע השחקנית  האלי ברי, אשר לקחה גם היא חלק בפרויקט.

רוני אירני, מייקל קורס ויפעת אירני   (צילום: פקטורי 54)
רוני אירני, מייקל קורס ויפעת אירני (צילום: פקטורי 54)

> גל נאור - אדריכלית ויזמית פרויקט "פארק בבלי" היוקרתי בתל-אביב, השיקה בשני האחרון את המגדל החדש בפרויקט, של קבוצת "פלאזה אינטרנשיונל", באירוע חגיגי בנוכחותם של כמאתיים אורחות ואורחים, בהם דיירי הבניין, דיירים חדשים ובכירי מן המגזר העסקי. בין הנוכחים באירוע: ההורים הגאים של נאור- חיה ויצחק תשובה, צבי סטפק, ליאור סושרד, ניר גלעד, שרון כידון, ישראלה שטיר ועוד.

חיה ויצחק תשובה וגל נאור (צילום: סנדרו זף, Sandro Zef)
חיה ויצחק תשובה וגל נאור (צילום: סנדרו זף, Sandro Zef)

נשר מוביל 

אירוע ההתרמה של המרכז הרפואי ע"ש רבין (בתי החולים "בילינסון" ו"השרון"), התקיים השבוע ועמד בסימן ציון 5,000 השתלות ליה שנעשו במרכז הנחשב מוביל בתחום השתלות האיברים בישראל. אירוע ההתרמה שהתקיים במתחם "שבע" בתל-אביב, הוקדש למערך השתלות האיברים בניהולו של ד"ר אביתר נשר, ואורגן ביוזמת עמותת הידידים של מרכז רפואי רבין בראשות פנחס (פיני) כהן ואורלי מסקין - מנכ"לית העמותה, יחד עם מנהל המרכז הרפואי - ד"ר איתן וירטהיים. את הערב הנחתה בהתנדבות העיתונאית והמנחה מירי נבו. באירוע הציגה ד"ר תמר אשכנזי את עשייתו הברוכה של המרכז הלאומי להשתלות במשרד הבריאות, ובפרט את נושא השתלות הכליה בישראל. במופע המוזיקלי הופיעה בהתנדבות היוצרת, הכותבת והמלחינה קרן פלס. בין הנוכחים באירוע: פנינית כהן, קרן וגדי קרובינר, פזית ורן עוז, יוחנן לוקר, שרון כידון, עמוס ידלין, ברוריה ודודי ויסמן, חוה ושמעון טופור, דניאל פסרמן, עופר קוטלר, חיים הורוביץ, ורבים נוספים. 

אביתר נשר, תמר אשכנזי ופיני כהן (צילום: רפי דלויה)
אביתר נשר, תמר אשכנזי ופיני כהן (צילום: רפי דלויה)

דודי וברוריה ויסמן (צילום: רפי דלויה)
דודי וברוריה ויסמן (צילום: רפי דלויה)

מפגש פסגה קולינרי

מלון "דה נורמן" בתל אביב, אירח השבוע שפים מצמרת העשייה הקולינארית בישראל, למפגש חד פעמי ויוצא דופן עם השפים ממסעדת "דיספרוטר" המוערכת מברצלונה, המדורגת במקום השני בעולם, ובעלת שני כוכבי מישלן. את פני הבאים למפגש קיבלו ירון ליברמן - מנכ"ל המלון המארח, ואיש הקולינריה - דויד קישקה, שיזם את המפגש. השפים הישראלים קיימו שיח עם  אחד משלושת השפים הראשיים של "דיספרוטר"  - אדוארד קטרוץ, ופגשו גם את ראש מחלקת המחקר והיצירתיות של המסעדה הקאטלונית - דויד גיל. השפים המובילים של מסעדת "אלנה" הנמצאת במלון דה נורמן - עומר שדמי ודניאל צור, עמלו לכבוד המפגש על  תפריט של טאפאסים שהוגשו לבאים. בין אלו שהגיעו לטעום ולהאזין לשיחה שעסקה במקורות ההשראה של השפים, קיימות, והעברת הידע הלאה לדור הבא: אסף גרניט, רז רהב, ירון קסטנבוים, תומר אגאי, ניני נוף, רותי רוסו ועוד 

אדוארד קטרוץ, דויד גיל וירון ליברמן  (צילום: שירן כהן שי)
אדוארד קטרוץ, דויד גיל וירון ליברמן  (צילום: שירן כהן שי)

דויד קישקה, עומר שדמי ודניאל צור (צילום: שירן כהן שי)
דויד קישקה, עומר שדמי ודניאל צור (צילום: שירן כהן שי)

אסף גרניט (צילום: שירן כהן שי)
אסף גרניט (צילום: שירן כהן שי)