הזמנה של אושפיזין לשיח מקרב:

ירון לוי, מנכ"ל חברת " SABON ישראל ומזרח אירופה", ישמח לארח את אילון מאסק

אני בוחר לשבת בסוכה לשיחה מעמיקה עם אילון מאסק, איש העסקים והיזם, האיש שידו בכל, מי שעומד מאחורי פייפאל וטסלה, המולטי מיליארדר שבציוץ אחד שלו כל העולם נסער. למאסק יש אישיות סוערת, שנויה במחלוקת, הוא מתלהם, ולעיתים יש שיאמרו אפילו ילדותי. הרכישה האחרונה של טוויטר לא רק התסיסה את העולם בצורה שבה היא נעשתה על ידו, אלא גם את הרשת החברתית והגולשים בה. נדמה שאנשים משתלחים הרבה יותר זה בזה, ונדמה שמאסק הפך אותה לזירת המשחקים הפרטית שלו.

הייתי שמח לשבת איתו לשיחה רגועה, לא מתלהמת, לא כועסת ובטח לא ביקורתית, אבל כן כזו שיש מאחוריה מסר של אחדות, של חמלה, סבלנות וסובלנות. הייתי מנסה יחד איתו למצוא את עמק השווה כדי לנסות להגיע לאחד הדברים החשובים ביותר למי שחי בעידן היום - הכלה וקבלה של האחר והשונה.

ירון לוי (צילום: נועם פוטש)
ירון לוי (צילום: נועם פוטש)

סער פוקס-צוויק, מנכ"לית חברת התיירות FLYEAST, תשמח לארח את יורש העצר הסעודי מוחמד בן-סלמאן:

האושפיזין שאותו אשמח לארח בסוכת השלום הוא יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן. בימים אלו, ברקע שיח התקווה לנורמליזציה עם ערב הסעודית, אני מאמינה שבעתיד הקרוב החלום יהפוך למציאות, ומפגש לקידום התיירות בין המדינות ובין אזרחיהן אכן יתממש. הסכמי אברהם, שפתחו את השער למיליוני ישראלים, שכבר ביקרו וטיילו באמירויות, נחתמו אך לפני שלוש שנים. זה אמנם לא כל כך מזמן, אבל קשה להיזכר שלפניהם הדרך למפרץ הייתה חסומה. האם סעודיה יכולה להיות השביל הבא בדרך לשלום?  בחברה שלנו אנחנו מתמחים בקידום הפעילות התיירותית בין ישראל לאמירויות, בחריין ומדינות נוספות במזרח הקרוב והרחוק.

סעודיה, בראייה ישראלית, יכולה להצטרף לשינוי. היא משקיעה בתוכניות פיתוח תיירותיות, בחשיפה בינלאומית,  בתדמית וגם במהות.  הפוטנציאל ביחסים עתידיים ביננו הוא גדול. פיזית, אנחנו קרובים, במשולש אילת-ירדן-סעודיה,  אבל מעבר לכך החיבור לאתרים הקדושים, למוסלמים וגם לנוצרים, הוא ייחודי לא פחות. במפגש עם MBS, נוכל להעלות את אפשרויות התנועה של תיירים בציר התיירותי הקדוש, לדבר על מוסלמים מכל העולם שיגיעו לטיול בחבילה אחת לירושלים ולמכה, על צליינים נוצרים וכמובן על תיירות ישראלית לסעודיה. ואולי, עד החג הבא, סוכת השלום עם יורש העצר לא תהיה בגדר חלום, אלא תוכנית עבודה משותפת לישראלים ולסעודים.

סער פוקס-צוויק (צילום: יח''צ)
סער פוקס-צוויק (צילום: יח''צ)

רוסקה ניקולאיב, מנכ"לית תאגיד המים של תל אביב-יפו, "מי אביבים", תשמח לארח את גרטה טונברג:

בסוכת השלום השנה הייתי רוצה לשבת עם הפעילה למען עצירת ההתחממות העולמית ושינויי האקלים, האקטיביסטית מעוררת ההשראה, גרטה טונברג. באומץ לב ועם המון כריזמה, גרטה סחפה המונים מהעולם והגיעה לתודעה עצומה – במידה מסוימת אפילו יותר ממנהיגים דגולים ומראשי מדינות. הפרסים הבינלאומיים בהם זכתה, הררי המילים, התשואות והתשבחות שקיבלה טונברג מאז החלה את מאבקה, בהחלט מגיעים לה, אך אולי אין בהם די כדי להעריך את פועלה, להדגיש את חשיבות הנושא, ולהעלות את סוגיית הטיפול באקלים כך שתישאר באופן קבוע על סדר היום של כל אחת ואחד מאיתנו.

הנושא של משבר האקלים מעסיק אותנו לא מעט ולאחרונה, ערכנו ב"מי אביבים",  סקר לבחינת המוכנות שלנו לאירועי האקלים הקיצוניים הצפויים בעתיד. אירועי הקיצון אותם בחנו יתרחשו בטווח 30 השנים הבאות ויתבטאו בטמפרטורות קיצוניות, בגשמי זעף ובקיטון בכמות המשקעים הכוללת  והם טומנים בחובם אתגרים רבים. לכאורה יש עוד חזון למועד, אך אנו במי אביבים פועלים כבר עכשיו על מנת להיערך לכך ולהבטיח עוד היום פתרונות מעשיים לדור העתיד. לשם כך בנינו תכנית רב שנתית  להתמודדות עם אירועי קיצון שונים.

עם זאת, המוכנות למשבר האקלים צריכה להיות רחבה ומערכתית בהרבה, ועלינו לשלב ידיים ולפעול יחד להתגייסות לטיפול בנושא ברמה הלאומית והעולמית,  כך שהדברים עליהם גרטה נלחמת היום לא יפגשו את כולנו בעתיד.

רוסקה ניקולאיב (צילום: תאגיד מי אביבים)
רוסקה ניקולאיב (צילום: תאגיד מי אביבים)

אירית בן-דוב, מנכ"לית מילובר, תשמח לארח את אבי דיכטר:  

סוכות הוא אחד החגים האהובים עלי, זמן לבלות עם המשפחה, לארח ,להתארח ולפתוח את הלב. בחג הסוכות הזה, הייתי שמחה להזמין אליי לסוכה את שר החקלאות, אבי דיכטר.

כמנכ"לית מילובר, חברה הפועלת בשרשרת הערך של מזונות יסוד, אני נפגשת יום-יום עם  החקלאים הישראליים, הפזורים לאורכה של ישראל, מצפון לדרום. אני מייחסת חשיבות לאומית ליכולת של המדינה להבטיח בטחון תזונתי והזנת יסוד איכותית לתושביה, ולכן אני מוטרדת מהשינוי במדיניות הממשלתית כלפי החקלאות המקומית לאורך השנים.

אני מזמינה את השר לדיון ברוח של שיתוף פעולה. הייתי שמחה ללמוד מה הן תוכניותיו ולחשוב יחד איתו איך לחזק את מעמדה של החקלאות הישראלית; איך להבטיח פרנסה ראויה למגדלים ולחקלאים בפריפריה ובכל חלקי הארץ; ואיך להביא לצרכן הישראלי גישה למזון חיוני כמו ביצים, חלב ועוף, שיהיה טרי ובריא ובמחיר תחרותי והוגן. החקלאות המקומית החזיקה לאורך השנים בתפקידים רבים בניהם התיישבות, הזנת האוכלוסייה, תעסוקה ועוד ואף מיצבה את ישראל כמובילה עולמית. אני מאמינה שניתן לבנות תוכנית מקיפה שתוביל לפיתוח וצמיחה כלכלית תוך מיקוד בפיתוח תשתיות, טכנולוגיות מתקדמות וחדשנות שיאפשרו לישראל להיות משק עצמאי, להתחרות במוצרים המיובאים, ואף ישיבו את דור ההמשך לעסוק בחקלאות.

אירית בן-דוב (צילום: רותם פישמן)
אירית בן-דוב (צילום: רותם פישמן)

ד"ר הלה אורן, מנכ"לית קרן ת"א, תשמח לארח את עליזה בלוך:

עליזה בלוך, ראשת עיריית בית שמש, ואני מגיעות מעולמות שונים מאוד. בלוך הגיעה מהעולם החרדי והשרות הלאומי אל ניהול אחת הערים המסקרנות והמאתגרות ביותר היום בישראל, הנמצאת בין ירושלים לתל אביב, בין לחרדי לחילוני, בין הפיתוח לשימור.

כמנכ"לית קרן תל אביב, מייסדת עיר עולם וחוקרת עירוניות, אני מכירה היטב את האתגרים האדירים בניהול ערים, תוך שמירה על איזון נכון שבין פיתוח לשימור. פיתוח המרחב הציבורי בתל אביב לעומת פיתוח המרחב הציבורי בבית שמש, יכול להיראות למראית עין, שונה. בעוד שהפיתוח בתל אביב מתבסס על שילוב מגוון רחב של אוכלוסיות ושמירה על מרחבים פתוחים בעיר צפופה, בבית שמש פיתוח המרחב הציבורי נדרש לכבד את השמרנות של העיר תוך התאמה למאפייני החברה החרדית. אך, הבסיס המשותף הוא בזכות הבסיסית לאיכות חיים טובה של כל אחת ואחד.

בכל העולם וגם בישראל, ישנה הכרה כי מרחב ציבורי פתוח, בטוח, נגיש, מכיל, שמפיג בדידות ומקדם שוויון בקרב כל האוכלוסיות, מגדרים ומגזרים הוא הכרח בכל גיל. הייתי שמחה לשבת בסוכה עם בלוך, ראשת העיר, ולדון כיצד ניתן לייצר מרחב משותף, כזה המכבד את גם את הערכים המשותפים וגם בעיקר את אלה שלא, המחזק את הקשר של הקהילה עם הקהילות, שונות ככל שיהיו, בסביבתה, ומשפר את איכות החיים העירוניים בכל עיר ועיר.

הלה אורן  (צילום: גיא יחיאלי)
הלה אורן (צילום: גיא יחיאלי)