ד"ר איילת בן-עזר מנכ"לית, וסגנית נשיא אוניברסיטת רייכמן, על אי המקדשים היפני מיאג'ימה

האי היפני מיאג'ימה, הוא מקום קסום, יפהפה ומיוחד. מיאג'ימה הוא "אי המקדשים" ונחשב ביפן כאי קדוש. אחת התופעות המדהימות המאפיינות אותו כוללת את הגאות והשפל הקיצוניים, המתרחשים לחופיו מדי יום.

עם הגיענו לאי, ניצב בפנינו שער הכניסה למקדש שעל החוף  -שער עץ ענק בצבע אדום-כתום שנועד להרחיק רוחות רעות. הגענו בזמן הגאות, שאז נעלמו יסודות המקדש ונדמה היה כי הוא צף על המים, והשער הגדול נראה כמרחף על פניהם. כשטיפסנו במעלה ההר, ראינו מקדש בודהיסטי שהיו בו שלל יצורים מרתקים מעולם הפולקלור היפני, ואיילי בר הנחשבים כשליחי האל, התרוצצו בחופשיות מסביבנו. מפסגת הר מיסן שבאי - מראה הים, המקדשים, ופריחת הדובדבן באותו אביב- יצרו פסיפס מרהיב, מסתורי ומרתק, וביחד עם השלווה המיוחדת שאפפה את המקום התענגנו על חוייה רומנטית קסומה במיוחד.

ד''ר איילת בן-עזר באי המקדשים היפני (צילום: פרטי)
ד''ר איילת בן-עזר באי המקדשים היפני (צילום: פרטי)

עמית שגיא, סמנכ"ל שיווק, דאטה ודיגיטל בישראכרט, על בנגקוק שלא הכרתם

 אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים! אבל בסופו של דבר כולנו נוסעים לאותם אתרים תיירותיים שכולם מבקרים בהם, אוכלים באותן מסעדות שכולם מדברים עליהן, ומסתובבים באותם אזורים.

אני רוצה להציע לכם לפתוח את הראש ואת המחשבה למקומות אחרים, פחות תיירותיים, יותר מקומיים באופיים ובעייני הרבה יותר מעניינים.

וולקאם לבנגקוק, אחת הערים הגדולות באסיה, עיר המלאכים המופלאה ואחת מהערים המתויירות בעולם. עיר משגעת, צפופה, שיש בה הכל מהכל; שווקים, גורדי שחקים, אוכל רחוב, מסעדות יוקרה, אטרקציות תיירותיות והמון פקקים. את בנגקוק חוצה נהר צ'או פראיה. מצדו האחד האזור שכולם מכירים ומסתובבים בו. אבל מצדו השני, במרחק קצר של נסיעה בסירה, באחד מפיצולי הנהר, נמצאת בנגקוק האחרת, זו שפחות גלויה וידועה לתיירים. כשתגיעו לשם תגלו קסם מדהים וכולו בחינם! תסתכלו סביב על הצבעוניות, על האנשים, על הג'ונגל, על השבילים, הבתים הקטנים והשדות החקלאיים. קחו אופניים וצאו להרפתקה מיוחדת במינה. האושר נמצא בפרטים הקטנים ואלו שהטבע נתן לנו במתנה להנות ללא כל תמורה. 

סמנכ''ל השיווק של ישראכרט עמית שגיא בבנקוק (צילום: פרטי)
סמנכ''ל השיווק של ישראכרט עמית שגיא בבנקוק (צילום: פרטי)

ערן בסן, מנכ"ל גודלייף, המספקת פתרונות ומוצרים לבני הגיל השלישי, על סאפה שבוייטנאם

אני ממליץ בחום על סאפה, וייטנאם, כיעד לחופשה בלתי נשכחת. סאפה שוכנת בהרים הירוקים ושופעי הטבע של צפון וייטנאם, ומציעה שילוב ייחודי של נוף אקזוטי ואירוח מקומי חמים. במהלך שהותי, נשביתי בקסמם של שדות האורז המדורגים המדהימים, העמקים הערפיליים ושבטי הגבעות התוססים.

כאיש של אנשים, הרגשתי שהחום והידידות האותנטית של התושבים המקומיים הוסיפו רובד נוסף לחוויה. לחקור את השווקים המקומיים, לטייל בין נופים ציוריים וכמובן האינטראקציה עם תושבי המקום היו נקודות השיא בטיול שלי.

בין אם אתם מחפשים הרפתקאות, חוויה תרבותית וקולינארית או פשוט בריחה שלווה מההמולה, בסאפה יש הכל. כמי שעומד בראש חברה שעוסקת במוצרים ופתרונות נגישות לבני הגיל השלישי ובעלי מוגבלויות, אני ממליץ למצוא פתרונות אם בטיולים מאורגנים ואם באמצעי ניידות, ולא לוותר על המקומות שחולמים להגיע אליהם כדי ליצור זיכרונות שיישארו איתכם לתמיד.

מנכ''ל גודלייף, ערן בסן בוייאטנאם (צילום: פרטי)
מנכ''ל גודלייף, ערן בסן בוייאטנאם (צילום: פרטי)

גלית בירנבוים נבון, מנהלת השיווק של חברת ניו ראן, על טיול קראוונים בארה"ב

לכבוד חגיגות בת המצווה של בתנו טל, טסנו יחד כל המשפחה באוגוסט 2016 לטיול קרוואנים בארה"ב. זה היה טיול אחר ומיוחד. השהות בקרוואן הייתה חוויה חד פעמית, כשכולנו נמצאים יחדיו בחלל אחד במשך כל הזמן. אמנם לקח כמה שעות להתרגל לנהיגה בכבישים עם המפלצת הזו, אבל ברגע שהתרגלנו זה היה תענוג גדול כי הבית בעצם נמצא איתנו כל הזמן, ובזכותו חווינו זמן איכות משובח יחד, של בישול משותף ואכילה בטבע, כמו גם טיול ועצירה בפארקים יפים מדי לילה.

לכל אחת ואחד מאיתנו היה תפקיד מסודר בזמן שהיינו בדרכים. חגי נהג, אני הייתי בתמיכה בכל הקשור לניווט, טל הקריאה לנו סיפורי דרכים על המקומות בהם נבקר, ומיה ישבה עם שיעורי הקיץ במתמטיקה. טיילנו באתרים ובפארקים יפהפיים עם טבע פראי, ופגשנו בעלי חיים רבים. ביקרנו בפארק ציון, יוסימיטי, ילוסטון, ברייס ועוד מקומות רבים ובלתי נשכחים. וזה בהחלט טיול שזכור לטובה אצל כולנו.

גלית בירנבוים נבון בטיול קרוואנים בארה''ב (צילום: פרטי)
גלית בירנבוים נבון בטיול קרוואנים בארה''ב (צילום: פרטי)