רפי אלמליח, מנכ"ל מנהל התכנון, על שביל ישראל לאופניים

אחד המקומות האהובים עליי ביותר הוא שביל ישראל לאופניים, שהוא פרויקט הדגל של הקרן לשטחים פתוחים במקטע שבין מצדה לנווה זהר. בחורף האחרון היה לי הכבוד לרכב במקטע זה, יחד עם הקולגה המתכנן והמבצע שלו - הלל זוסמן.

קשה לתאר את החוויה שהותירה בי הרכיבה לאורך ארבעים קילומטרים של שביל שכולו בנוף מדברי עוצר נשימה, תוואי שלאורכו נקודות תצפית מהיפות שיש לעבר הרי אדום, קניוני מדבר יהודה, מבטים ממעוף הציפור מעל לים המלח, מפלים של מאות מטרים, שרידי עתיקות, ללא תשתיות כבישים - רק טבע! בדרך פגשנו לקפה בשטח רוכבים מהארץ ומחו״ל, שלהם זו אולי כבר הפעם החמישית שהם רוכבים באותו מקטע – ובסך הכל היה כיף גדול.

אלו מסוג השבילים והפרויקטים שגורמים לך להתאהב בארצנו מחדש.

רפי אלמליח על אופניים (צילום: אוסף פרטי)
רפי אלמליח על אופניים (צילום: אוסף פרטי)
 

יוני פדרמן, מנכ"ל חברת קפה לנדוור, על קפה וארומה ברומא 
כחובב קפה מושבע, כשאני יוצא לחופשה חשוב לי לקחת בחשבון יעד שיאפשר לי ליהנות מחווית קפה איכותית לאורך השהות, ואין מקום יותר טוב ליהנות משילוב של היסטוריה עשירה, תרבות תוססת וקפה בלתי נשכח מאשר העיר רומא.

רומא, ידועה לא רק בזכות ההיסטוריה העשירה שלה, פינות החמד הנסתרות והנופים עוצרי הנשימה, אלא גם בזכות תרבות הקפה, המהווה חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מחיי היום יום של האיטלקים. אין כמו להתחיל את הטיול של הבוקר עם לגימת קפה איכותי בין הסמטאות הצרות של העיר, באחד מבתי הקפה המקומיים, המציעים לא רק משקה, אלא אווירה תוססת וייחודית.

יעד נוסף שחובה להגיע אליו ברומא הוא הקולוסאום. המקום הומה ותוסס תמיד, מלא בתיירים, דוכני אוכל ושתייה ובתי קפה יפיפיים המשקיפים על המבנה ההיסטורי. שווה להגיע גם בלילה אז המקום מואר בצורה שמשווה לו מראה דרמטי ומרשים.

יוני פדרמן- מנכל חברת קפה לנדוור (צילום: חברת קפה לנדוור)
יוני פדרמן- מנכל חברת קפה לנדוור (צילום: חברת קפה לנדוור)

טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סים, על התפוח הגדול 
אחד היעדים האהובים עלי הוא העיר שחיה ללא הפסקה – ניו יורק. עיר שוקקת ותוססת, המשלבת בתוכה תרבות עשירה של דתות שונות, אדריכלות אייקונית ונוף עוצר נשימה. אין כמו לפתוח את הבוקר בריצה בסנטרל פארק ולפגוש מאות רבות של רוכבים ורצים בכל שעות היום. לאחר מכן, התחילו את מסע השוטטות באחד מסמליה המוכרים של העיר - פסל החרות ואליס איילנד. אל תחמיצו את האורות המסנוורים של הטיימס סקוור ואת המופעים בברודווי, הנותנים טעימה מסצנת הבידור של ניו יורק. מוזיאון המטרופוליטן לאמנות והמוזיאון לאמנות מודרנית, מציגים אוספי אמנות ברמה עולמית.

וכמי שביקר בעיר כבר מספר פעמים, אני ממליץ על המקומות הקטנים והלא מתויירים. השווקים הקטנים הם, לטעמי, המקומות השווים באמת. לבסוף, אם עייפתם מהליכה, ואתם מחפשים מנוחה, עלו לבניין האמפייר סטייט, ממנו תוכלו לצפות בנוף עוצר הנשימה של העיר.

טל בסכס בתפוח הגדול (צילום: החברה למתנ''סים)
טל בסכס בתפוח הגדול (צילום: החברה למתנ''סים)

רוני קרני: מנהלת השיווק של אמריקן אקספרס, על זמן איכות נשי בלונדון 

ביולי האחרון נסענו לחגוג בת מצוה לבתי האמצעית. הלוקיישן שנבחר ברוב קולות – לונדון.

המטרה – שופינג, מסעדות, תרבות וזמן איכות עם בנותיי ליהי ויובל. האחריות על תכנון הטיול הופקדה בידי המתבגרות שבחרו המלצות שוות במיוחד ממשפיעניות רשת. בילינו חמישה ימים עמוסים אך מהנים יחד. מזג האוויר היה לטובתנו ואיפשר לנו לחוות שווקים, שכונות ציוריות, ואת רחובות לונדון דרך הרגליים: שוק קמדן מרקט, שוק פורטובלו, טעימות אוכל בשוק בורו, שכונת נוטינג היל הציורית, שוק בריק לין, סיור גרפיטי בשורדיץ ועוד. במהלך השיטוט נקלענו למצעד הגאווה שהכניס אותנו לאווירת מסיבה צבעונית באמצע כיכר טראפלגר. נהנינו במיוחד מקונצרט ABBA VOYAGE המשלב טכנולוגיה חדשנית, תאורה מרהיבה לצד השירים המיתולוגיים של ABBA. חווינו את לונדון על כל גווניה. אמנם טיסת החזור התעכבה, אך הנעמנו את ההמתנה בטרקלין סנטוריון היוקרתי של אמריקן אקספרס בהית'רו. בקיצור יעד מושלם לטיול אימהות ובנות!

רוני קרני: מנהלת השיווק של אמריקן אקספרס (צילום: פרטי)
רוני קרני: מנהלת השיווק של אמריקן אקספרס (צילום: פרטי)