הברונית אריאן דה רוטשילד, הכריזה על הקמה של קרן חירום ייעודית, בהיקף של עשרים מיליון שקלים, לסיוע מיידי להגברת החוסן הנפשי ולסיוע פסיכולוגי, חברתי וקהילתי בקרב נפגעי הטבח והמלחמה. מטרת הקרן לאפשר התמודדות עם האתגר והעומס הנפשי הכבד המשפיעים על מאות אלפים במהלך ולאחר המלחמה. הברונית רוטשילד הבהירה כי הקרן כבר העמידה את הכספים הנדרשים למימוש ייעודה, והיא מתחילה בפעילותה באופן מיידי. הקרן תתמוך בפרויקטים שיענו על צורכי פרטים וקהילות שנפגעו ובכלל זה: קווי סיוע, הדרכה מקצועית, ופעילות תומכת לאוכלוסיות וקהילות שנאלצו לפנות את בתיהן. פעולות קרן החירום מתוכננות לסייע בהקמת תשתיות במטרה לעזור לאנשים וקהילות  לחזור לתפקד בשגרת היום-יום שלהם, כפרטים, כמשפחות ובמסגרת הקהילות השונות. קרן אדמונד דה רוטשילד תשתף פעולה ותאגד משאבים עם גורמים נוספים – רשויות מקומיות ואזוריות, בתי חולים, עמותות, קרנות אחרות ומוסדות אקדמאיים, שיהיו נכונים להירתם למשימה החיונית – הן בטווח המיידי והן להבטחת המשך התמיכה לאורך זמן.
 

במקביל להקמת קרן החירום, ארגון שותפויות אדמונד דה רוטשילד - זרוע המנהיגות של קרן אדמונד דה רוטשילד, מוביל בימים אלה בשיתוף פעולה עם קרן עזריאלי, קרן מובילאיי, "הדסה מדיקל", וקיבוץ צובה, את מיזם  "מקום לדרום".  המיזם מציע מעטפת אירוח מלאה למשפחות מעוטף עזה והדרום וכולל ארוחות, פעילויות לילדים, מענה נפשי ורפואי וחיבור לקהילת הזדהות. בנוסף מקיים הארגון שלל פעילויות והתנדבויות שהופעלו באופן מיידי על ידי משתתפים ומשתתפות תוכניות המנהיגות, בין השאר באמצעות ניהול חמ״לים אזרחיים, מבצעי איסוף תרומות, מענים רגשיים, ועוד עשרות מיזמים לחיזוק החוסן האזרחי ולתמיכה בתושבי הדרום.

> אשת העסקים והפילנתרופית שרי אריסון קיימה סיורים ברחבי הארץ במטרה להירתם ולתמוך במפונים, בחיילים ובמתנדבים  שעושים עבודת קודש.  בחמישי האחרון הגיעה אריסון למטה של "אחים לנשק" שם נפגשה עם אלפי מתנדבים שמסייעים בכל דרך. את הביקור ליוותה גם אזעקה ששלחה את כולם לזמן קצר למרחב מוגן .

שרי אריסון (צילום: פרטי)
שרי אריסון (צילום: פרטי)

> איש העסקים אלי ברקת ציין בשישי האחרון את יום הולדתו השישים. למרות גילו בחר ברקת כבר לפני שבוע להתנדב למילואים, והתגייס לתרום למדינה. בני משפחתו הגאים הגיעו לשטח לאחל מזל טוב ולחבק בגאווה. 

> במאפיית "לחמים" אפו 1,500 חלות לחלוקה עבור חיילי צה"ל ומפונים מיישובי העוטף. 

> החל מיום חמישי האחרון מואר מרכז עזריאלי תל אביב מדי ערב בצבעי דגל ישראל והכיתוב "יחד ננצח".  קבוצת עזריאלי מבקשת בכך לחזק את מורל העורף והחזית, ולהדהד את מסר הלכידות והאחדות שמאפיין את עם ישראל מאז ומתמיד, ובימים קשים אלה ביתר שאת. דנה עזריאלי, יו"רית קבוצת עזריאל מסרה: "אלה ימים קשים מנשוא לכולנו, מלאי כאב ודאגה, אך גם ימים של לכידות יוצאת דופן. בזמן שהלב של כולנו פצוע וכואב - החלטנו להאיר את מגדלי עזריאלי, במרכז תל-אביב, במרכז ישראל, במסר מהדהד של אחדות ועוצמה. הרוח הישראלית המיוחדת מתגלה במיטבה, והיא פועמת בלב של כולנו. אני מלאת תקווה שאותה הרוח גם נותנת כוח לכל מי שצריך אותו במיוחד בשעה זו. עם ישראל חי ויחד ננצח!"
המשימה להאיר את המגדל המרובע הופקדה בידי אמן התאורה גיל טייכמן. גודל הדגל כ-4,000 מ"ר (אורכו 100 מטר ורוחבו 40 מטר). לצורך הארת המגדל נדרשו כמיליון נוריות לד, ו-230 איש עמלו עליו במהלך חמישה ימים. הארת מגדלי עזריאלי מצטרפת לשורת מהלכי תמיכה שקבוצת עזריאלי וקרן עזריאלי יזמו מאז פרוץ המלחמה.  בנוסף, שתי קרנות הפילנתרופיה של עזריאלי – "קרן עזריאלי ישראל" ו"קרן עזריאלי קנדה", הודיעו כי יעניקו תרומות חירום בסך של כ-40 מיליון שקלים, לטובת עמותות וארגונים המסייעים לחיילים ולמשפחות בימים קשים ומורכבים אלה. התרומות יועברו לבתי החולים: סורוקה, ברזילי, בלינסון, שניידר, קפלן, תל-השומר, רמב"ם, איכילוב, אסותא אשדוד, מאיר והדסה; וכן לארגונים: נט"ל, ער"ן, לתת, לקט, ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, האגודה למען החייל, זק"א, איחוד הצלה, מד"א ועוד.

מרכז עזריאלי תל אביב (צילום: יח''צ עזריאלי)
מרכז עזריאלי תל אביב (צילום: יח''צ עזריאלי)

> בשדרות נפתח מחדש ברביעי האחרון  מפעל הדפוס הדיגיטלי DIGIPACK,  לאחר המתקפה הרצחנית על יישובי מערב הנגב ושדרות ביניהם.  דיג'יפאק הוא מפעל דפוס דיגיטלי פרטי שמייצר אריזות גמישות שונות ליצרניות מזון מקומיות מוכרות ובכלל זה: אסם, עלית, יחיעם ועוד - וכן ליצוא. המפעל, שמתבסס על טכנולוגיית הדפוס הדיגיטלי של HP Indigo הישראלית, מפרנס כ-30 משפחות של תושבי האזור והקיבוצים שנפגעו. מנכ''ל המפעל הוא יפתח שטרן, תושב מפלסים שבני משפחתו מתגוררים בכפר עזה ובבארי. שטרן נחוש שלא לתת לחמאס לפגוע בפרנסתם של העובדות והעובדים שלו. נועם זילברשטיין, מנכ"ל HP Indigo & Scitex מסר:"עכשיו הזמן לחזק את העסקים שנפגעו במלחמה שפרצה ולהפגין גם חוסן כלכלי וכושר עמידה. אנחנו ב-HP Indigo תומכים בלקוחות שלנו בכל דרך אפשרית ושמחים על פתיחתו מחדש של מפעל דיג'יפק בשדרות. גם המפעל שלנו בקרית גת ממשיך לייצר בתפוקה מלאה ואנו ממשיכים לתת מענה ללקוחות שלנו במלוא הכוח".

נועם זילברשטיין ויפתח שטרן  (צילום: אדי ישראל)
נועם זילברשטיין ויפתח שטרן (צילום: אדי ישראל)