- משה (בוגי) יעלון, יו"ר תל"ם ושר הבטחון לשעבר, ותמיד קיבוצניק, התייצב לעזור לחקלאים בעוטף בקטיף והצלת הגידולים. 

- הזמר עומר אדם ממשיך להגיע להופעות בבסיסים צבאיים. במוצאי שבת, ערב יום הולדתו ה-30 , הופיע אדם באחד משטחי הכינוס והודה לחיילים על הזכות לשמח אותם. 

- כאלפיים חיילות וחיילים ציינו בשישי האחרון קבלת שבת בבסיס חיל-האוויר בנבטים, עם גיא זוארץ, במופע שכלל שירי שבת ופיוטים. התלוו למפגש: יעל בר זוהר, איש העסקים רוני אינסאנז, ורעייתו עזיתה מבעלי רשת SCOOP שגייסו עבור החיילים ציוד חסר ומוצרים חיוניים כמו: נעלי בית חמות, נעלי ספורט, תיקים, כפכפים, צעיפים, כובעי צמר וגרביים. 

רוני אינסאנז וגיא זוארץ  (צילום: אסף לב)
רוני אינסאנז וגיא זוארץ (צילום: אסף לב)

- קרנות הביטוח הלאומי יסיטו 60 מיליון ש"ח לטובת טיפול בנפגעי המלחמה.

עיקר ההשקעה תהיה בסיוע נפשי וליווי ותמיכה לגופים שאנשיהם עסקו בפינוי הישובים בעוטף ונחשפו למראות נוראים. יו"ר הועדה נורית דאבוש בגיבוי השר יואב בן צור ביקשו כי כבר בחודש הקרוב תחל הפעילות בשטח. 

- אראל מרגלית  יושב הראש המייסד של קרן הון הסיכון JVP, ושל ארגון "יוזמה לאומית" שיתף את חבריו ברשת: "המנהיגים של הגליל העליון וקריית שמונה ומכללת תל חי מרגשים במסירות הגדולה שלהם, בשמירת הבטחון שלהם על האזרחים, והמחויבות שלהם לצפון לפני המלחמה, בזמן המלחמה ואחרי המלחמה.
גיורא זלץ ראש המועצה גליל עליון בחמ"ל המרשים של הקיבוצים, בשליטה על הבטחון והחינוך והכלכלה; אביחי שטרן, ראש עיריית קריית שמונה, שמתכנן את פינוי התושבים ודואג להם מקרוב ומסביר לעיתונאי גרמני את האיום של חיזבאללה; אלי כהן, מנכ"ל מכללת תל חי, שגר במטולה ודואג מתי תפתח שנת הלימודים ומתי התכנית להפוך את תל חי לאוניברסיטה תצא לפועל; וניסן זאבי שלנו שמוביל את המכרז והפעילות שלנו בגליל ועכשיו חבר בכיתת הכוננות ביום ובלילה, כמו שהוא בונה את הגליל הוא שומר על הגליל ועל מדינת ישראל.   
בקרוב נזדקק ל new deal בצפון שיבטיח את התושבים ברמה הביטחונית ויביא לפריחה כלכלית מחודשת ויהווה אפשרות אמיתית לאיכות חיים שישראלים צעירים רבים יגלו אותה ויהיו חלק ממנה. אנחנו איתם בצפון ביומיום ואנחנו איתם בימים הקשים האלה. ניסן זאבי מוביל את הפעילות והיום הוא חלק מכיתת הכוננות; אור שמובילה את הפעילות החברתית; ושרית שמתפעלת את המרכזים למופת. ואליהם מצטרפים מתנדבי שנת השירות של בקהילה והצוות הנהדר שמלווה את פעילות בקהילה בצפון ובכל הארץ . וכן, השותפים שלי בJVP  שבונים חברות גדולות בצפון ובבאר שבע ובחיפה ובתל אביב ובירושלים ובכל הארץ. 

אראל מרגלית (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
אראל מרגלית (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

- נציגי מותג המשקפיים "קרולינה למקה ברלין" התייצבו בבתי מלון בנתניה, בהם מתאכסנות משפחות שפונו מבתיהם, והעניקו בדיקת ראייה ומשקפי ראייה, ללא תשלום. בעקבות הביקוש הרב, ימשיך המותג לתמוך במשפחות הדרום ובקרוב יבקר ויתרום בבתי מלון נוספים שמארחים משפחות שעזבו את בתיהם.

עמדת בדיקת ראייה ניידת של "קרולינה למקה ברלין"

עמדת בדיקת ראייה ניידת של ''קרולינה למקה ברלין'' (צילום: באדיבות ''קרולינה למקה ברלין'')
עמדת בדיקת ראייה ניידת של ''קרולינה למקה ברלין'' (צילום: באדיבות ''קרולינה למקה ברלין'')

- קבוצת ח.י. סיפקה מסכי טלוויזיה, מקררים ומכונות כביסה לפרויקט נדל"ן בצור יצחק של חברת הנדל"ן "אלפא יובלים" אשר נרתמו לאכלוס זמני ב- 50 דירות למשפחות שפונו מהדרום. בנוסף, הקבוצה הקצתה חצי קומה מבניין המשרדים שלה בכפר סבא לטובת איסוף מיון וחלוקת ציוד לחיילים ולמשפחות מהדרום. 

מסכי טלוויזיה תרומת קבוצת ח.י.

מסכי טלוויזיה תרומת קבוצת ח.י. (צילום: יח''צ)
מסכי טלוויזיה תרומת קבוצת ח.י. (צילום: יח''צ)

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה

עידן זו ארץ מנכ"ל קבוצת רב בריח:

"האירועים בדרום תפסו את רב-בריח בשיא של עשייה, עם המעבר למפעל דלתות הפלדה החדש באשקלון, עם צבר הזמנות גדול ומומנטום של צמיחה . כמו על כולם, השעות הראשונות למלחמה התאפיינו באי ודאות גדולה. אולם, כארגון שמרכזו בקו עימות, עם מפעלים באזור התעשייה הדרומי באשקלון, אנו כבר מתורגלים.

נכנסנו לשגרת חירום, אנו מבצעים הערכות מצב תכופות ומחזירים את הפעילות בצורה מחושבת לסדרה, מתוך מחויבות ללקוחות שלנו. הדילמה הגדולה שלנו כהנהלה בכירה היא הצורך והמחויבות בחזרה לשגרה מול הסיכון לעובדים. זו דילמה מורכבת. מצד אחד העובדים הם רובם תושבי אשקלון, שדרות ויישובי הסביבה וחוששים לעזוב את בתיהם.

מצד שני, יש ערך חשוב לעצם החזרה לשגרה בימים כאלה, ולהמשיך להניע את התעשייה, שהיא הקטר של המשק, ועצירה שלה היא פגיעה קשה בו. במקרה של רב-בריח, מה שהכריע את הדילמה היא העובדה, שחלק גדול מסל המוצרים של החברה הם מוצרים מצילי חיים. דלתות הכניסה הממוגנות, דלתות וחלונות הממ"ד היו אלו שהפרידו בין הטרוריסטים צמאי הדם לבין משפחות שלמות. הסיפורים הקשים של משפחות שהסתגרו בממ"ד וכך ניצלו חייהם, גורמים לנו, עובדי רב-בריח, להבין שהמלחמה שלנו היא להמשיך את פעילותנו ולחזק את העורף".