- ארוינד קרישנה, מנכ"ל ויו"ר חברת IBM העולמית, כתב לעובדי החברה: "אנחנו עדים למלחמה מחרידה שפרצה בישראל. אני רוצה להביע את תנחומיי העמוקים לכל מי שחייהם נפגעו. בעוד אנו מעכלים את המחיר האנושי של האלימות הנוראה הזו, עצוב לי מאוד לשתף איתכם שהכאב לא פסח גם על קהילת IBM. עובד יבמ אחד נהרג כשהגן על משפחתו ועוד עובד לשעבר נהרג. אנו מוקירים את זכרם ולבנו עם משפחותיהם אשר עוברות כאב בל יתואר. מאז פרוץ האלימות הזו, IBM פועלת באופן יזום כדי להגן ולתמוך באנשיה ויקיריהם שנפגעו בתקופה זו של מלחמה. אנו עומדים לצד האנשים שלנו והם יכולים לסמוך על תמיכת החברה כל עוד יזדקקו לה. IBM ניצבת באופן תקיף עם שותפינו לשכת המסחר של ארה"ב, בארגון The Business Roundtable ובארגון Partnership for New York בגינוי ההתקפות בישראל. אנו מצטרפים לקהילה העולמית בתקווה שניתן יהיה להחזיר את השקט והביטחון במהירות. כחברה, אנו מאמינים כי מעורבות ופעולה קולקטיבית הן קריטיות לטיפול ברגעי משבר. ולכן IBM השיקה יוזמה לגיוס תרומות לשני ארגונים ישראלים המספקים תמיכה קריטית לצרכים רפואיים, מזון, דיור ועוד. תוך יממה אחת כבר גויסו מאות אלפי שקלים, והנהלת החברה הודיעה שתתרום סכום השווה לסכום התרומה שייאסף". 

- חברת SAP תרמה למעלה ממיליון שקלים (250,000 יורו) למד"א, וכן, תרמה תרומה נוספת וייעודית לעמותת אלון ואלה, אשר מספקת צרכים מיידיים עבור משפחות מעוטף עזה. בנוסף, צוותי מרכז הפיתוח בישראל הקימו תוך ימים ספורים פלטפורמה ייעודית שמרכזת התנדבויות, צרכים ויוזמות אזרחיות מהשטח, ובהתאם, העובדים לוקחים חלק ונרתמים – החל מתרומת ציוד ואספקתו, דרך איסוף בגדים, בישול אוכל ושינוע לשטח.

- "רד האט", ספקית גלובלית של פתרונות קוד פתוח, המעסיקה כ-20,000 עובדים ברחבי העולם, מעודדת את עובדיה להשתמש בתוכנית התרומות הייעודית של החברה כדי לתרום לארגון סיוע הומניטרי לבחירתם. החברה תכפיל כל תרומה בסך של 25 דולר או יותר, עד לסכום של 1,500 דולר לעובד לשנה. מרד האט נמסר כי הם ממליצים לתמוך במד"א. בנוסף לכך, "רד האט ישראל", המעסיקה מאות עובדים, תרמה עשרות מחשבים ניידים למפוני העוטף וכן, את כל הציוד הממותג שברשותם, כולל מזרנים, חולצות, מטענים ניידים ועוד ואת כל המזון ומאות פחיות משקה שהיו במשרדים.

- מרכז המו"פ של ענקית הטכנולוגיה AT&T  בישראל פועל במספר מישורי התנדבות מאז פרוץ המלחמה. עובדות ועובדי החברה בארץ מנהלים מערך שלם של תרומות ותמיכה ביחידות לוחמות של צה"ל, בארגונים חיוניים ובתושבי העוטף, לרבות רכישה ושינוע, מדי יום, של ציוד לחימה הכרחי ומזון. בין הציוד שנתרם: משקפי מגן, קסדות, מטענים, לוקרים ואלפי חבילות מזון.  

עד כה תרמו העובדים והעובדות בארץ עשרות אלפי שקלים לטובת הפעילויות השונות. הנהלת החברה אף פתחה קמפיין התרמה עבור עובדים מכל העולם המעוניינים לתרום, וציינה כי היא תשווה כל סכום שנאסף על ידם.  בנייני הנהלת חברת הטכנולוגיה AT&T  בעיר דאלאס , שבטקסס ארה"ב, מוארים בכחול לבן לתמיכה בישראל. 

בנייני הנהלת חברת הטכנולוגיה AT&T בעיר דאלאס (צילום: JOSEPH HAUBORT)
בנייני הנהלת חברת הטכנולוגיה AT&T בעיר דאלאס (צילום: JOSEPH HAUBORT)

- חברת ההיי-טק הישראלית Natural Intelligence נרתמת לסיוע ועזרה. 

החברה העבירה תרומה של מאות אלפי שקלים, יחד עם גופי הייטק אחרים, שמטרתה חיזוק צורכי הלחימה של המערכת הצבאית, ציוד רפואי, וציוד הכרחי ליישובים. 

במסגרת חמ"ל נעדרים אזרחי שהוקם ב"אקספו" בגני התערוכה בתל-אביב, החברה ציוותה עובדים וסייעה באמצעות כלי GenAI שנמצאים בעבודה בשבועות האחרונים. 

בנוסף החברה מבצעת העברה של טלפונים ולפטופים לאזורים בהם התעוררה דרישה ונוצרו חוסרים. 

- חברת המזרח, יבואנית לנד רובר ויגואר לישראל, נרתמה עם תחילת המלחמה בשינוע מזון, צעצועים, מוצרי לימוד ופעילויות שוברות שגרה ומוצרים וחבילות לחיילים עבור יישובי הדרום והצפון.  בנוסף, תרמה החברה בהשאלה רכב מסוג  דיפנדר 130 על מנת שישמש כאמבולנס, עבור טיפול בחיילים.

- חברת "אבן קיסר" מצטרפת כבר למאמצי השיקום של עוטף עזה ושדרות.  החברה תעמיד באופן מיידי כתרומה, 2,000 משטחי מטבח למשפחות אשר איבדו את ביתן או שביתן נפגע.

- קבוצת תדיראן יוצאת עם שורה של יוזמות לטובת תושבי הדרום, שחווים בימים אלה את אחת התקופות הקשות בחייהם. עבור כלל הלקוחות המתגוררים מאשדוד ועד באר שבע, כולל באזור עוטף עזה, יופעל מוקד ייעודי שירכז ויזרז את הטיפול בקריאות השירות והתמיכה הטכנית. באמצעות מוקד השירות לתושבי הדרום, שמספרו 6381*, יוכל הלקוח לתאם ביקור טכנאי בזמן הקצר ביותר והביקור עצמו יהיה ללא תשלום.

- רשת רולדין שלחה עגלת קפה לאזורי הכינוס בדרום הארץ, שם מוצבים מאות אלפי חיילי צה״ל, כוחות הביטחון וההצלה. עגלת קפה נוספת תעבור בין אזורי הכינוס השונים בצפון הארץ, והכל כדי להמתיק להם, ולו לכמה דקות, את היום על ידי קפה ומאפה בחינם. עגלות הקפה של רולדין ימשיכו לסייר בין אזורי הכינוס בתקופה הקרובה.

- חברת טריומף, המותג הבינלאומי להלבשה תחתונה, נרתמה לעזרת תושבי הדרום וכוחות הביטחון  ממש עם פרוץ המלחמה. עוד בימי הלחימה הראשונים נאספו במחסני החברה חזיות, תחתונים, פי'גמות ומוצרי הלבשה נוספים עבור מפונים ומפונות, חיילים וחיילות שלא הספיקו להצטייד בפרטי לבוש בסיסיים אלו. כמות הפריטים נאמדת באלפים. משלוח מיוחד הגיע למלון ים סוף באילת בעזרת ארקיע שעזרה בשינוע של כ-1000 פריטים שנחתו באילת ויצאו מהמרלוג של החברה בראש העין. בתקופה זו טריומף מציעה לעמותות שונות הפועלות למען המפונים וכוחות הביטחון, רכישה מאורגנת במחירי עלות של כלל מוצרי החברה.

- רשת אופטיקנה, ספק האופטיקה הרשמי של צה"ל, מובילה מתחילת הלחימה מענה וסיוע ללא עלות לכוחות הביטחון שמשקפיהם/ עדשות המגע ניזוקו או אבדו וזאת ללא בירוקרטיה או טפסים. מערך החירום שהוקם ברשת יחזור אל הפונים בהקדם האפשרי.

- מוזיאון מגדל דוד בירושלים גייס עשרות צלמות וצלמים ומציע לכל משפחה שפונתה מביתה ובן/ת המשפחה חוגגים בר/בת מצווה או אם יש חתונה במשפחה להגיע למוזיאון לצילומי משפחה או צילומי חתונה עם צלם מקצועי, על רקע המצודה הכי יפה בירושלים. כל זאת ללא תשלום.

מגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)
מגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה
שרון אלון מנכ"ל רשת מלונות 'אפריקה-ישראל'

המלחמה תפסה אותנו בשיא עונת התיירות. בוקר שמחת תורה, שבו תפוסת המלונות מלאה בנופשים שהגיעו לחגוג את חג הסוכות ואת סיום עונת החגים.

תוכניות העבודה שלנו כללו המשך פיתוח ועשייה של רשת מלונות אפריקה ישראל בשנה הקרובה. ברגע אחד הכל השתנה, החיים, התוכניות.

השעות הראשונות של המלחמה התאפיינו בהלם ובניסיון לעכל את הבלתי ניתן לעיכול והבנה.

מהר מאד התחלנו להבין את התמונה הכללית. הבנו שלרבים מתושבי העוטף לא נותר מקום מגורים ושעוד רבים יתפנו בהמשך בשל המצב. רשת מלונות אפריקה ישראל, על כל מנהליה ועובדיה, יחד עם התאחדות בתי המלון, החלה מיד בהתארגנות לאירוח תושבי הדרום במלונות הרשת ברחבי הארץ. פתחנו את ליבנו לכל אלפי התושבים שהגיעו אלינו.

עובדינו עושים ימים כלילות, ומחבקים במסירות, בחום ובאהבה את המפונים.

השבוע זכינו לחגוג במלון וורט אילת בר מצווה לזיו צלנר ונבו פלדמן שהתפנו ממושב עין הבשור. סוזן אהריש מנהלת המלון, עובדי המלון ותושבי אילת התגייסו לשמח ולסייע עם הרמת האירוע; אירגנו כיבוד ועוגות לילדים; וגם הצבנו סידורי בלונים.

זוהי רק דוגמה אחת מני רבות לעם הנפלא שלנו. אנו נלחמים היום על הבית ויחד עם האנשים הנפלאים שלנו ננצח.