הברונית אריאן דה רוטשילד, הכריזה על הקמה של קרן חירום ייעודית, בהיקף של עשרים מיליון שקלים, לסיוע מיידי להגברת החוסן הנפשי ולסיוע פסיכולוגי, חברתי וקהילתי בקרב נפגעי הטבח והמלחמה. מטרת הקרן לאפשר התמודדות עם האתגר והעומס הנפשי הכבד המשפיעים על מאות אלפים במהלך ולאחר המלחמה.

אריאן דה רוטשילד (צילום: באדיבות קרן רוטשילד)
אריאן דה רוטשילד (צילום: באדיבות קרן רוטשילד)

> איש העסקים אלי ברקת ציין בשישי האחרון את יום הולדתו השישים. למרות גילו בחר ברקת כבר לפני שבוע להתנדב למילואים, והתגייס לתרום למדינה. בני משפחתו הגאים הגיעו לשטח לאחל מזל טוב ולחבק בגאווה. 

> יפתח קרז'נר, מייסד ונשיא חברת 'קיסתרה טכנולוגיות' שיתף פוסט ותמונות ברשת ברוח הלחימה והתרומה:
"הימים שאנחנו עוברים הם קשים מנשוא. באופן אישי מעולם לא ראיתי פגיעה כזו בעם שלנו - מבחינה פיזית ונפשית. מעולם לא היה צורך כזה בערבות הדדית, תמיכה, הבנה ונתינה. כל אחד עושה כל מה שהוא יכול בכל מקום. אם זה בראש ובראשונה כמובן בלחימה, ובעורף בהסברה, עזרה ותמיכה. הייתה לי הזכות לתרום בשם משפחתי אפודים קרמיים רבים לאלה בחזית שצריכים אותם באמת.  הם שומרים עלינו ואנחנו עושים את המעט שאפשר כדי לשמור עליהם. תודה לכל מי שנלחם כדי שהבן שלי יוכל לגדול פה".

יפתח קרז'נר (צילום: כרמל קרז'נר)
יפתח קרז'נר (צילום: כרמל קרז'נר)


> טלי יעקבי, מפיקת האירועים של האלפיון העליון, שיתפה ברשת בתחושתה וזכתה לתגובות תומכות רבות ולהזדהות: "חסרה לי אישה. אישה שתעמוד בין כל הגנרלים והשרים האבודים ותעזור להם להתעסק בעיקר ולוותר על האגו בזמן מלחמה.  חסרה לי אישה. אישה שתביט אלי ערב ערב מהמסך ותדבר בקול רך ועוצמתי ובעיניים חומלות מרגיעות וטובות.  חסרה לי אישה. כזאת שתשנה את השפה. שתבין שהמילה ״ניצחון״ עלולה לפגוע בכל המשפחות השכולות. יש במילה הזאת משהו זחוח. שבענו מזחיחות ויוהרה.  במילה ניצחון יש גם משהו שמח לכאורה.  כולם שמחים שהם מנצחים.  אני אציע לה להשתמש במילה - תבוסה.  חובה להביס את האויב. אפשר גם להשמיד את האויב. אבל אי אפשר לקבור משפחות שלמות , נערות ילדים מבוגרים. אי אפשר לקבור אותם ולנצח.  חסרה לי אישה. אישה שאדע לסמוך על היושרה שלה. שאדע שהיא לא חושבת על היום שאחרי. אישה עם מצפון ומצפן. אישה חכמה , מוסרית וערכית שאדע שהיא פועלת רק למען המדינה .  חסרה לי אישה. אישה שהיא גם אמא. אישה שאדע שהיא דואגת בכל ליבה לחטופים שלנו ולמשפחות שלהם. שאדע בוודאות שהיא מתנהלת כאילו שהיא נלחמת עבור הילד הפרטי שלה ואדע בוודאות שהיא תעשה הכל הכל הכל בשביל להחזיר אותם הביתה. חסרה לי אישה.  כזאת כמו גלי בהרב-מיארה שכבר הוכיחה לי שאני יכולה לסמוך עליה.  חסרה לי אישה"!

טלי יעקבי, הלאונג' (צילום: אביב חופי)
טלי יעקבי, הלאונג' (צילום: אביב חופי)

> בנק מזרחי-טפחות יקצה באופן מיידי סכום של 20 מיליון ש״ח, לתמיכה בעיר שדרות, כך הודיעו יו״ר הבנק משה וידמן והמנכ״ל משה לארי לראש עיריית שדרות אלון דוידי. בפגישת עבודה ראשונה שהתקיימה במשרדי העירייה הוחלט על הקמת צוותים משותפים שיגבשו תוכנית פעולה במעורבות הבנק, בטווח המיידי והארוך, בדגש על נושאים שלא צפויים לקבל מענה ממשלתי. לארי אמר בפגישה, כי המשמעות של החלטת הבנק לאמץ את שדרות היא, שהבנק יפעל לסייע לעיר ולתושביה לא רק בימי הלחימה אלא גם בשוך הקרובות, כאשר יחלו פעולות השיקום והחזרה לשגרה.

 משה וידמן, אלון דוידי ומשה לארי (צילום: יח''צ בנק מזרחי טפחות)
 משה וידמן, אלון דוידי ומשה לארי (צילום: יח''צ בנק מזרחי טפחות)


> ענקית הצעצועים העולמית מאטל MATTEL, בראשות היו"ר והמנכ"ל יליד ישראל, ינון קרייז, תרמה והפיצה אלפי צעצועים לילדים שפונו מבתיהם ממגוון מותגיה, לרבות: 'ברבי', 'Hot Wheels', Matchbox', 'Uno'' ו'תומס וחברים', כמו גם מוצרי 'פישר פרייס' וצעצועים לתינוקות. "מאטל" אף העבירה צעצועים לילדים פצועים המאושפזים בבית החולים "סבן לילדים", הממוקם במרכז הרפואי סורוקה. בנוסף, בשיתוף עם ליאור רביב, מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל, חולקו צעצועי "מאטל" על ידי עובדי ישרוטל גם לילדים הרבים השוהים בבתי המלון של הרשת. אלפי צעצועי מאטל נתרמו גם לילדי אופקים, לבתי חולים שונים, בתי מלון, ומרכזי הפצה ברחבי הארץ.

ליאור רביב  (צילום: טאלו לורן)
ליאור רביב (צילום: טאלו לורן)

> מאז פרוץ המלחמה תרמה רשת מלונות אטלס, בניהולם של דני, ירון וליאור ליפמן, מאות חדרים לאירוח משפחות מיישובי העוטף והדרום, עוד בטרם נכנסו לתמונה משרדי הממשלה ורשות החירום הלאומית.

על מנת לנסות ולהנעים את זמנם, ולו במעט, של האורחים, גייסה הרשת מתנדבים ממגוון תחומים שמטרתם לתת לאורחים שקט, נחמה וחום. אמנים כמו הראל סקעת, דיוויד ברוזה, קובי אפללו, תמיר גרינברג ולהקת טיפקס התגייסו לשמח את האורחים, וכן התקיימו הופעות לילדים וחוגים. 

ירון ליפמן   (צילום: ינאי יחיאל)
ירון ליפמן (צילום: ינאי יחיאל)

> שופרסל החליטה להירתם למען החקלאים ולגבש תכנית סיוע לשיקום העשייה החקלאית בישראל. מנכ"ל קבוצת שופרסל אורי וטרמן, ומשנה למנכ"ל שופרסל ומנהל סחר ושיווק ניצן גולדברג, נפגשו עם חקלאים ומגדלים ביישובי העוטף הסובלים בימים אלה ממחסור חריף בכח אדם. הם שמעו מהם על המצוקה, על הצרכים ועל האתגרים שלהם, ועל בסיס זה נבנתה תכנית סיוע מיידית שתיתן מענה מקיף גם לטווח הרחוק.

אורי וטרמן בסיור עם חקלאי העוטף (צילום: יח''צ שופרסל)
אורי וטרמן בסיור עם חקלאי העוטף (צילום: יח''צ שופרסל)

> איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף, התגייס לתמיכה באנשי החזית ובנשארים בעורף, ובאמצעות הרשת תרם מעל למיליון שקלים שנועדו לסייע בכמה תחומים. עשרות משאיות יוחננוף הגיעו ליישובי הדרום והעוטף, כולל אופקים, נתיבות, אשקלון, וחילקו לתושבים, לחיילים ולמילואימניקים, מזון יבש וציוד כללי. המשאיות הגיעו גם לאזורי הצפון, קריית שמונה ויישובי הגבול. במקביל הכינה הרשת ארוחות חמות לחיילים ולמילואימניקים בכל הארץ, דרום צפון, יהודה ושומרון וירושלים. בכל סניפי הרשת אספו עשרות אלפי חבילות ביגוד חדש של הלבשה תחתונה לחיילים ולחיילות – ובכלל זה גרביים, גופיות, תחתונים ועוד.  

איתן יוחננוף בחמ''ל העיר שדרות (צילום: שמעון לוי)
איתן יוחננוף בחמ''ל העיר שדרות (צילום: שמעון לוי)

> חברת נטפים נרתמה ומסייעת לחקלאים ולתושבי יישובי עוטף עזה בציוד ובסיוע בשטח. נשיא ומנכ"ל נטפים העולמית, גבי מיודובניק, ומנכ"ל נטפים-ישראל, זיו ריבק, השתתפו בקטיף אבוקדו בשדות של האגודה השיתופית "קמה צבר", בקיבוץ רבדים, שבדרום. בנוסף תרמה החברה ציוד השקיה לחקלאים. 

 זיו ריבק, גבי מיודובניק (צילום: נטפים)
 זיו ריבק, גבי מיודובניק (צילום: נטפים)