Project 7.10-  הוא אתר תוכן שנועד לתעד ולהפיץ את הזוועות שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, והוא כולל סרטונים קשים לצפייה. האתר נועד לשמש מאגר ידע זאת בשעה שתיעוד מעשי המחבלים נעלם ויורד מהרשתות החברתיות בעקבות סינון תוכן, ובצורה מכוונת על-ידי ארגוני הטרור ותומכיהם, שמנסים להעלים ראיות למעשיהם המזעזעים כנגד אוכלוסייה אזרחית. 

בין התכנים שמועלים לאתר נמצאים גם קטעי וידיאו מקוריים, שבהם שחקני קולנוע ומפורסמים, בינלאומיים ומקומיים, בהם מים ביאליק, דוויד ארקט, נועה קירל ועוד, מקריאים הודעות וואטסאפ שהתקבלו במהלך השעות הנוראיות בדרום הארץ. האתר, שרובו בשפה האנגלית וחלקו בעברית, ויורחב לשפות נוספות, כדי להגיע לקהלים רחבים. הוא תוכנן כך שהתוכן יהיה נוח לשיתוף מהיר.

המסר העיקרי הוא The West is Next: שתיקה ואי פעולה עכשיו, יובילו בעתיד למעשים מחרידים דומים במקומות נוספים בעולם. הגפרור שניצת עכשיו בישראל, הולך להבעיר את השטח גם באירופה, גם בארה״ב, ובכל מקום שבו לא תינקט מדיניות של אפס סובלנות נגד עליית האיסלאם הקיצוני. האתר הוקם על ידי מתנדבים מחברת ההייטק mavens, שבנו ומנהלים את האתר, ביחד עם חברת הפרסום גיתם, שמובילים את הקריאיטיב וההפצה של האתר בחו"ל, ובליווי של קרן שוסטרמן ישראל. 

נועה קירל (צילום: Project 7.10)
נועה קירל (צילום: Project 7.10)

> ביה"ס לקולנוע סם שפיגל התגייס עם פרוץ המלחמה למען תושבי הדרום והצפון שפונו מבתיהם כדי להעניק להם רגע של אוויר לנשימה עם הקרנות סרטים לכל המשפחה וזאת בשלל מסגרות כמו קולנוע נודד ברחבי הארץ, הקרנות באולמות הקולנוע החדשים של ביה"ס לקולנוע בירושלים, וצפייה ביתית ב- VOD. קולנוע סם שפיגל  נודד בדרכים ומקיים הקרנות ברחבי הארץ לאזרחים שפונו מיישובי העוטף, מהדרום ומהצפון, בבתי מלון שבהם הם נמצאים ברחבי הארץ. הוא מופעל על ידי מתנדבים סטודנטים ובוגרי ביה"ס, שאליהם הצטרפו גם מתנדבים מתעשייה הקולנוע. מתחילת המלחמה הוקרנו במסגרתו עשרות סרטים לילדים, לנוער ולמבוגרים. 

הקולנוע הנודד של סם שפיגל    (צילום: באדיבות סם שפיגל)
הקולנוע הנודד של סם שפיגל  (צילום: באדיבות סם שפיגל)

> חברת אמדוקס שהקימה קמפוס בשדרות לפני 20 שנים, מחוברת ומחויבת לקהילה באזור שדרות והעוטף, ועם תחילת המלחמה חברה לעיריית שדרות, והיא מסייעת  בכל עניין שעולה. בנוסף, בחברה בחרו לקדם את נושא בריאות הנפש באמצעות חיבור לעמותת ער״ן, במטרה להציע מערך רחב שייתן מענה לכל הזקוקים לו. במקביל החברה מציעה לעובדיה תמיכה רחבה ומקיפה: מייד עם תחילת האירועים בדרום ניתנו לעובדים פתרונות לינה במספר בתי מלון במרכז הארץ, או השתתפות בעלויות הלינה במקום אחר לבחירתם. כ- 300 מעובדי החברה עם משפחותיהם, שוכנו במלון בנתניה, כשמנהלי החברה תומכים בהם, דואגים לצרכיהם, ומתנדבים במגוון רחב של פעילויות. בצל האירועים אמדוקס ישראל הקדימה את תשלום המשכורות, ונתנה אפשרות למתן מקדמה.

> חברת אסם מביאה את מרכז המבקרים של במבה עד למפונים מיישובי העוטף. במהלך התקופה הקרובה, התינוק של במבה וצוות המדריכים של מרכז המבקרים יגיעו עם הבמבה-בוס, האוטובוס הממותג של ארץ הבמבה, אל בתי הארחה בהם נמצאות המשפחות, יקיימו פעילויות חוויתיות ויחלקו הפתעות לילדים ולהורים. התחנה הראשונה הייתה במצפה רמון.

מרכז המבקרים של במבה בשטח (צילום: אסם)
מרכז המבקרים של במבה בשטח (צילום: אסם)

> חברת סנו תרמה בשבועיים האחרונים עשרות אלפי מוצרים בכל הקטגוריות ומכל המותגים, לתושבי הדרום, לחיילי צה''ל ולמרכזי הסיוע.  המוצרים נתרמו למפוני יישובי העוטף, כפר עזה, ניר עוז ובארי ; לחיילי צה''ל, למשפחות חיילים המאושפזים בבתי החולים, למסעדות המקדישות פעילותן להכנת מזון לחיילי צה''ל, למתנדבי זק''א ועוד. 

> חברת שורש תרמה מעל לעשרת אלפים זוגות של סנדלי שורש, למפוני ישובי העוטף, שדרות ואופקים. במהלך מבצע התרומה. קווי היצור של מפעל הסנדלים הוסבו כולם לקווי יצור לציוד מציל חיים (אפודי מיגון, מימיות וקסדות) שעובר ישירות לכוחות הביטחון לטובת לוחמי צה"ל וכיתות הכוננות שנמצאות בקו הראשון.

משאית התרומות של שורש (צילום: באדיבות שורש)
משאית התרומות של שורש (צילום: באדיבות שורש)


> מיזם ׳אחים יחד׳ הוקם עם פרוץ הלחימה על ידי קבוצת חרדים מירושלים שרתמו מתנדבים מכל חלקי החברה הישראלית מתוך חזון להיות עבור כל אחד ולמלא את החסר בזמנים מאתגרים אלה. מובילי המיזם  פועלים מסביב לשעון לספק מעטפת של תמיכה מיטבית ולסייע לחיילים, למשפחות המפונים ולמשפחות הפצועים.

> חברת "סאני תקשורת", היבואנית והמשווקת הרשמית של Samsung בישראל, תרמה בימים אלה טאבלטים של TAB TAB KiDS לילדי שדרות, ולילדים מקיבוץ ניר עוז ומיישובי הצפון, ששוהים בימים אלה בבתי מלון בתל אביב.

***

דבר המנכ"ל
מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה:

אלי גידור, מנכ"ל יקב רקנאטי:

המבנה החדש של יקב רקנאטי נמצא בפארק תעשיות דלתון, שמונה קילומטרים מגבול הלבנון. עם פרוץ המלחמה, שני שליש מהעובדים שלנו פונו מבתיהם או גוייסו למילואים, זאת ברגע קריטי מאוד לתהליך ייצור היין. בדיוק סיימנו את הבציר והחל השלב הקריטי של תהליכי הסחיטה והתסיסה. ובתוך כל זה גם עמדנו בפני אירוע השקה לפתיחת מרכז המבקרים החדש שלנו. תכננו אירוע גדול ומרגש, בהשתתפות מאות אורחים, שכמובן בוטל. מאז אנחנו עובדים סביב השעון לתפעל את היקב עם כח אדם מצומצם מאוד. אני נוסע בכל יום מביתי שבמרכז תל אביב צפונה ליקב ואוסף שתי עובדות שפונו מבתיהם למרכז אבל התגייסו למאמץ לתפעולו השוטף של היקב, ונוסעות איתי הלוך ושוב.

במקביל התגייסנו לפעילות חברתית. חילקנו יינות למפונים ששוכנו בבתי המלון סביב הכנרת לארוחות השבת. צירפנו את יינותינו למארזים עם חלות ועוגות למשפחות המפונים ופתחנו את היקב ואת מרכז המבקרים שלנו בפני החיילים ששוהים באזור למקלחת ולהתרעננות. פינקנו אותם בגבינות ובנשנושים לצד קפה – כי אסור להם לשתות יין בתפקיד, אבל אנחנו מחכים לארח אותם לטעימות של יין מיד בתום המלחמה. אני גאה להיות חלק מהעם שלנו, שנרתם מכל הלב לסייע בכל דרך.