- איש העסקים והיזם החברתי רוני דואק, יזם ומוביל את מבצע "חוסן ילדינו" שנועד להעניק מענה מיידי ואיכותי לצרכים הרב מערכתיים של כ-9,600 ילדי ובני הנוער של שדרות ויישובי המועצה האזורית אשכול (מדובר בכל ילדי ובני הנוער באזור בגילאי 6-18). הפרויקט צפוי לעלות כחמישים מיליון שקלים מתוכם גויסו כבר למעלה מעשרים מיליון, כאשר דואק עצמו תרם למיזם כחמישה מיליון שקלים. מדובר במיזם נוסף של דואק אשר ייסד בעבר שורה של מיזמים חברתיים ביניהם "ציונות 2000", "שיתופים" ו"עורו" ואף שימש בשעתו כיו"ר הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול.

לצורך השגת מטרות המיזם גויסו היכולות הארגוניות והמקצועיות של שניים מהגדולים בארגוני החברה האזרחית בישראל - "שיתופים" ו"ציונות 2000", ובין המובילים את המיזם נמצאים: שלמה דושי (מנכ"ל שיתופים), שרי נוריאל (מנכ"לית ציונות 2000), אשר וקנין (מנהל המבצע – לשעבר נציב שב"ס), רונן גלשטיין (סגן מנהל המבצע - לשעבר רמ"ט שרת הכלכלה ברביבאי) ועוד רבים וטובים.

המודל ליישום מטרת המיזם הוא קולקטיב אימפקט (collective impact) המבטא גישה לפיה, לצורך פתרון בעיה חברתית מורכבת, נדרשת פעולה משותפת של כלל בעלי העניין מהמגזר הציבורי, העסקי והחברתי. מטרת המבצע היא כי בכל יישוב ומועצה שבו הוא יופעל יינתן מענה ל-100% מהילדים ובני הנוער ללא יוצא מן הכלל.  בין הארגונים שכבר חברו למיזם: הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קרן משפחת בלווטניק, קרן תמי, צ'ק פוינט,  DELL,  צים אורבן ועוד.

- ארגון ידידי צה"ל בארה"ב - FIDF גייס מעל 130 מיליון שקלים עבור סיוע דחוף לצה"ל. הארגון הוא היחיד בארה"ב שעובד באופן רשמי ישירות עם צה"ל, במטרה להיענות לבקשותיו הדחופות של אכ"א לתמיכה בחיילים. בתוך 15 ימים גייס הארגון כ-130 מיליון ש"ח עבור סיוע חירום, שיועברו לצה"ל באמצעות האגודה למען החייל. הכספים נתרמו על ידי קהילות יהודיות, חברות וארגונים אמריקאים, קהילות נוצריות, ועל ידי מאות אלפי אמריקאים שנרתמים בצורה יוצאת דופן לסייע לצה"ל ולישראל. בסכומים שנתרמו, נרכש ציוד חירום מציל חיים הכולל, 17 אוהלים מצילי חיים של בתי חולים שדה הכוללים חדרי ניתוח, 52 אמבולנסים צבאיים שתפקידם לפנות חיילים ואזרחים בשעת חירום, 6 אמבולנסים לטיפול נמרץ, 6 אמבולנסים רגילים, אספקת ערכות היגיינה, תחתונים ומגבות לחיילים וחיילות שנקראו לשרת ללא התראה, מתן חבילות טיפול לחיילים פצועים ומשפחות שכולות, חבילות אספקה רפואית מצילות חיים ועוד. בנוסף, מלווה ארגון ידידי צה״ל בארה״ב (FIDF) את משפחות הנופלים ופצועי צה"ל. המתנדבים של הארגון, מבקרים מאות חיילים המאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, מגיעים לניחום אבלים ואף מבקרים בשטחי הכינוס של הגדודים השונים. אלוף (מיל') נדב פדן, מפקד פיקוד מרכז לשעבר, ומנהל FIDF בארה"ב,  FIDF מסר כי הוא מתרגש ונפעם מההתגייסות  העצומה של אזרחי ארצות הברית ובפרט של הקהילות היהודיות אשר מפגינים בעת הזו הזדהות מלאה עם ישראל ועם צה"ל, ותורמים ברוחב לב ונדיבות שאין לתאר במילים. לדבריו, ארגון FIDF ממשיך לקדם את מטרתו ולפעול בנחישות רבה לגיוס עוד כספים ומשאבים עבור צה"ל ומשפחות החיילים.

- חברת ליברה נרתמה לטובת מבוטחיה אשר מתגוררים בעוטף עזה והביטוח שלהם מסתיים החודש. ליברה לא תגבה מהמחדשים את העלות הכספית של חודש נובמבר. ההטבה כוללת את כל מוצרי הביטוח האלמנטרי שהחברה מציעה: ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי חיות מחמד וביטוחי עסק.

- יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נצפה ביריד החקלאי, שיזם שרון תמם חקלאי והבעלים  של "משק תמם". היריד התקיים במתחם "אקספו" שבגני התערוכה בתל אביב, ולפיד כמו מאות קונים אחרים, הצטייד בארגזי פירות וירקות מתוצרת חקלאית של יישובי עוטף עזה. 

- קניון עזריאלי תל אביב התמלא בסוף השבוע באלפי מבקרים שבאו כדי לעטוף באהבה את חקלאי העוטף. קבוצת עזריאלי ו"נוי השדה" יצאו במיזם משותף לשיקום החקלאות הישראלית, שסופגת מכה קשה מאז פרוץ המלחמה. במסגרת המיזם, נמכרו אלפי אריזות מוכנות ומלאות מתוצרת הדרום, במחיר סמלי של 100 שקל בלבד, כאשר כל ההכנסות מהפרויקט מועברות ישירות לחקלאים.

יו"רית קבוצת עזריאלי - דנה עזריאלי, מנכ"ל מרכז עזריאלי תל אביב - אופיר אורן, מנכ"לית הקניון חן זהביאן, ונוי הדס - חקלאית ובעלת רשת "נוי השדה", הגיעו למתחם כדי לפגוש את הלקוחות.

נוי הדס, חן זהביאן, דנה עזריאלי ואופיר אורן (צילום: יח''צ עזריאלי)
נוי הדס, חן זהביאן, דנה עזריאלי ואופיר אורן (צילום: יח''צ עזריאלי)

- חברת דלק ישראל תורמת מזון, מטענים וקפסולות קפה למען כוחות הביטחון וההצלה, ולמפוני יישובי עוטף עזה. בנוסף רשת חנויות ג'ו דלק מזמינה את כוחות הביטחון וההצלה להגיע ולהתרענן עם קפה חינם והטבות נוספות באחת מחנויות הנוחות של ג'ו דלק.

- קבוצת "שלמה" התגייסה למען מפוני כפר עזה והשיבה להם את רכביהם שנותרו ביישוב. החברה הוציאה צוות משימה מיוחד, למבצע חילוץ במסגרתו הושבו למפונים  35 רכבים שנותרו ביישוב לאחר פינויו. 

- הזמר האהוב "טונה" שימח את תושבי גבול הצפון והעוטף, המתארחים בכפר הנופש עין גב, והגיע בהתנדבות להופעה מרגשת על שפת הכינרת.

כפר הנופש עין גב קלט מתחילת המלחמה מאות מתושבי גבול הצפון והעוטף, ודואג לצרכיהם ברוחב לב.

טונה (צילום: לימור נחום)
טונה (צילום: לימור נחום)

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה
אלי זוגלובק, יו"ר חברת זוגלובק המחזיקה את מפעלה ביישוב שלומי שבגבול הצפון-

ממש ברגעים אלו, כשאני עובד בקו הייצור, 200 מטר מהגבול עם לבנון, חשוב לי להעביר מסר לעם ישראל, שאנחנו כחלק מתעשיית המזון הישראלית, נעשה הכל כדי לשמור על רצף האספקות של מוצרי החברה.

זהו אתגר בכלל לא פשוט, לא בימים רגילים ובטח לא בעת מלחמה, כשהמפעל שלנו ממוקם בסמוך לגדר הגבול בשלומי - יישוב שתושביו פונו.

אני מצדיע לעובדים המסורים שלנו, שמגיעים השכם בבוקר, רואים ושומעים את מטחי הירי והשרפות, עוברים מחסומים עם שלטי אזהרה וממשיכים לעבוד.

חלק גדול מהתוצרת שלנו מופנה לצבא ולתרומות, ובסביבה שלנו אף חייל לא נשאר רעב.

החברה שנוסדה ב- 1937 ע"י סבי וסבתי – ריינהולד ואירמרגרד זוגלובק, ידעה תקופות קשות, ותמיד עמדה באתגר לייצר מוצרי בשר איכותיים וטעימים לעם ישראל.

אני מקווה שגם את התקופה הזו נעבור, ומתפלל כל יום שהתנאים יאפשרו לנו לפתוח את שערי המפעל.

בשנים האחרונות השקענו רבות בפיתוח, אוטומציה וחדשנות, והתכוונו להשיק את סדרת הארוחות המוכנות שלנו וסדרה של מוצרי בשר בסגנון אמריקאי בטכנולוגיה ייחודית.

במצב שנוצר, החיילים הם הראשונים להתנסות בהם, והתגובות מאד טובות. זוהי קרן אור בימים אלו.

בהזדמנות זו אני רוצה לשלוח תנחומי למשפחות האבלות ולאלו שמצפים לשחרור יקיריהם הכאב הוא של כולנו.

 אלי זוגלובק (צילום: יח''צ זוגלובק)
אלי זוגלובק (צילום: יח''צ זוגלובק)

צילום יחצ זוגלובק