- השחקן האוסטרלי נת'ניאל בוזוליק בן ה-40 שפרץ בעיקר בזכות תפקידו בסדרה "יומני הערפד", פועל בכל דרך - מההסברה ברשתות ועד לביקורים בכל רחבי הארץ, כדי לחזק את העם בישראל בשעתנו הקשה. השבוע, בעת ביקורו מעורר ההערכה בארץ, בזמן המלחמה, שבמהלכו הוא גם מעלה תכנים רבים לרשתות החברתיות, נפגש בוזוליק עם יו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג ויו"רית הקרן לנפגעי טרור איילת נחמיאס-ורבין, ועם מפוני נתיב העשרה, ושמע את סיפוריהם הקשים מאירועי ה-7 באוקטובר. 

נת'ניאל בוזוליק (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
נת'ניאל בוזוליק (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

- מעצבת האופנה דורית בר-אור, הזוכה בימים כתיקונם להצלחה רבה בחו"ל, נתקלה השבוע בחרם על עיצוביה, בחנויות מקוונות פופולאריות למותגי יוקרה בינלאומיים. כל חטאה של בר-אור היה בזה ששיתפה בעמוד האינסטגרם שלה תכנים המשווים את ארגון הטרור חמאס לדעאש ותמכה במדינת ומדיניות ישראל. בעקבות זאת אושיות רשת פרו פלסטיניות קראו להחרמת המותג שלה באתרי אופנה בעולם. פאשניסטות ישראליות לא נותרו חייבות ויצאו מיד בפעולות תמיכה בבר אור שכללו פניה ישירה לאתרים שהסירו את עיצוביה, וכן קראו לחרם על אותם אתרים. 

דורית בר אור (צילום: אביב חופי)
דורית בר אור (צילום: אביב חופי)

- טניסאי העבר אנדי רם שיתף את חבריו ברשת: "הייתה לי זכות להנחות ולראיין את אדיר מילר ולהופיע בפני עשרות אלפי צופים, מהארץ ומחו"ל, דרך הפלטפורמה של מיזם ״סיסמה לכל תלמיד״. תודה ענקית למנכ״ל ״סיסמה לכל תלמיד״ - אבישי, ולצוות המדהים שלו - אריאל, גליה ועוד רבים וטובים, שדואגים יום יום לחינוך טוב יותר לילדי ישראל.

תודה ענקית לאדיר מילר האחד, יחיד ומיוחד, שתמיד נרתם עם חיוך ולב ענק. ותודה מיוחדת לאודי אנג׳ל, הרוח החיה מאחורי המיזם שבזכותו מאות אלפי ילדים זוכים בשגרה ובחירום לחוסן רגשי, ערכי ולימודי".

מיזם ״סיסמה לכל תלמיד״ הוקם בשנת 2006 במטרה להביא לצמצום פערים חברתיים ודיגיטליים בבתי הספר בפריפריה, הכנת בוגריהם לאתגרי המאה ה-21 והענקת הזדמנות שווה לכל ילד וילדה לממש את היכולות והכישורים הגלומים בהם. המיזם, בראשות היו״ר אודי אנג׳ל, ממומן במלואו מתרומות של חברת ICL, קבוצת XT, החברה לישראל, בבעלות איש העסקים עידן עופר, ו-OPC Energy.

- איש העסקים והיזם החברתי רוני דואק, יזם ומוביל את מבצע "חוסן ילדינו" שנועד להעניק מענה מיידי ואיכותי לצרכים הרב מערכתיים של כ-9,600 ילדי ובני הנוער של שדרות ויישובי המועצה האזורית אשכול (מדובר בכל ילדי ובני הנוער באזור בגילאי 6-18). הפרויקט צפוי לעלות כחמישים מיליון שקלים מתוכם גויסו כבר למעלה מעשרים מיליון, כאשר דואק עצמו תרם למיזם כחמישה מיליון שקלים. מדובר במיזם נוסף של דואק אשר ייסד בעבר שורה של מיזמים חברתיים ביניהם "ציונות 2000", "שיתופים" ו"עורו" ואף שימש בשעתו כיו"ר הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול. בין הארגונים שכבר חברו למיזם: הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קרן משפחת בלווטניק, קרן תמי, צ'ק פוינט,  DELL,  צים אורבן ועוד. השבוע ערך דואק פגישת עבודה וסיור בניר עוז, עם גדי ירקוני ראש מועצת אשכול והצוות שלו, וציין בסטטוס בפייסבוק – "זאת המנהיגות איתה נבנה פה מחדש".

רוני דואק וגדי ירקוני (צילום: באדיבות שיתופים)
רוני דואק וגדי ירקוני (צילום: באדיבות שיתופים)

- הפדרציות היהודיות בקנדה שמייצגות יחד את הקהילה היהודית השלישית בגודלה בעולם, גייסו מאז פרוץ המלחמה כ-100 מיליון דולר קנדי עבור סיוע לעיר שדרות, לצפון ולמען תושבי עוטף עזה ומדינת ישראל בכלל. כחלק מהרצון לסייע למדינת ישראל ואזרחי ישראל , הציבו הפדרציות היהודיות בכלל צפון אמריקה (ה-JFNA) יעד גיוס של 500 מיליון דולרים עבור מדינת ישראל ויישובי הדרום בפרט. שרה מאלי, מנכ"לית מגבית קנדה בישראל: "יהדות קנדה ידועה בתור אחת הקהילות הציוניות החזקות בעולם. הקהילה מתאבלת יחד עם אחינו ואחיותינו בארץ, אך לצד העצב וההלם יש עוצמות פילנטרופיות וקהילתיות עצומות.  אותה קהילה יהודית קנדית שלא עזבה את שדרות ב-20 השנים האחרונות היא הקהילה היום שעומדת איתנה וצועקת – "אנחנו איתכם, לתמיד". נמשיך לעבוד עם נציגנו בשטח באופן שוטף, תוך קשב לצרכי הפצועים והמפונים, ותמיכה בהם בטווח המיידי ובטווח הארוך".

שרה מאלי (צילום: Brooks photography )
שרה מאלי (צילום: Brooks photography )

- מנכ"ל מוזיאון הסובלנות, יוני ריס, חילק חולצות וסיכות של מטה החטופים עם הכיתוב ״מחזירים אותם הביתה עכשיו״ לחברי קונגרס בארה״ב בהם ניקי היילי, שגרירת ארה״ב לשעבר ומועמדת לנשיאות ארה״ב. ריס: "צוות המוזיאון מחזק את ידיהן של משפחות החטופים ומודה לחברת אל-על על שיתוף הפעולה ועל הסיוע של כל המעורבים בארץ ובעולם, ומייחל לשובם של החטופים במהרה!".

ניקי היילי (צילום: יח''צ מוזיאון הסובלנות )
ניקי היילי (צילום: יח''צ מוזיאון הסובלנות )

- שגריר בריטניה בישראל, סיימון וולטרס, התנדב השבוע ב"אסיף" - המרכז לתרבות אוכל בישראל, שבשלושת השבועות האחרונים מתפקד כמרכז לבישול, אריזה ושילוח מזון למשפחות שפונו מבתיהן,  בתי חולים, ועוד. השגריר הצטרף לעשרות המתנדבים ולצוות במקום ועזר באריזת המזון והכנתו לשילוח. וולטרס סיפר כי התרגש מהעוצמה, האחדות והנדיבות שראה באסיף, ובכלל בישראל בשבועות האחרונים, ואמר כי ממשלת בריטניה תמשיך לעבוד ללא הפסקה לטובת החזרת כל החטופים הביתה בבטחה. 

סיימון וולטרס (צילום: באדיבות שגרירות בריטניה ישראל)
סיימון וולטרס (צילום: באדיבות שגרירות בריטניה ישראל)

- עינת זינגר-דן - ראש הדסק העסקי במרכז לסיוע לאומי בפיקוד העורף; אל״מ רמי בר-לב - מפקד המרכז לסיוע לאומי בפיקוד העורף; וקרין מאיר-רובינשטיין מנכ"לית ונשיאת IATI – האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות; השיקו את מיזם ״ישראל מתגייסת״.  מדובר בפלטפורמה דיגיטלית לאומית, שפותחה לצורך חיבור בין הצרכים האזרחיים שמנוטרים על ידי מרכז הסיוע לאזרח (מרס״ל) של פיקוד העורף והרשויות המקומיות, לבין תרומות ומשאבים שמציעים המגזר העסקי ופילנתרופים. הפלטפורמה היא פרי שיתוף פעולה ייחודי בין פיקוד העורף, הפורום הכלכלי חברתי מבית נשיאות המגזר העסקי, IATI- האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, מפעל הפיס וגופים נוספים.

עינת זינגר-דן, רמי בר-לב וקרין מאיר-רובינשטיין  (צילום: עוז שכטר)
עינת זינגר-דן, רמי בר-לב וקרין מאיר-רובינשטיין  (צילום: עוז שכטר)