היזם, איש העסקים והפילנתרופ חיים טייב, יצא בקריאה בפייסבוק לחבריו במגזר העסקי שהם גם בעלי בניינים: " 35 תינוקות, ילדים וילדות ישנו גם הלילה בשבי חמאס, בחושך, מפוחדים. כמעט חודש חלף מאז אותה שבת שחורה רצחנית ונפשעת, והמחשבה על התינוקות הרכים, הפעוטות, הילדים והילדות שנחטפו לעזה ומוחזקים בידי ארגון הטרור הנתעב לא מניחה לי. לי, ולעוד מיליוני אנשים בארץ ובעולם. 35 ילדים וילדות, יחד עם עוד כ- 205 צעירים, קשישים, חיילים וחיילות, שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו, ישנים כבר 30 לילות בשבי של מרצחים. אני חושב על ההורים והמשפחות שנטרפים מדאגה לגורל ילדיהם, מבלי לדעת איך, מתי ואם בכלל יזכו לראותם שוב. וזה בלתי נסבל. הילדים הללו צריכים להיות משוחררים מיידית, ללא תנאי וללא פגע. על כל אחד מאיתנו לעשות כל שביכולתו כדי להשיב אותם הביתה במהרה. אני קורא לכם חבריי, בעלי בניינים, בעלי חברות – להצטרף אלי ולתלות שלט ענק שזועק את זעקתם לעזרה, כמונו.  נמלא את הארץ בפניהם היפים של הילדים והילדות שנמצאים עכשיו בשבי ונחזיר אותם הביתה. כל מי שרוצה שלט מוזמן לפנות אליי ונשמח לעזור".

חיים טייב, מייסד ונשיא הקונגרס הישראלי, קבוצת מיטרלי וקרן מנומדין (צילום: פרטי)
חיים טייב, מייסד ונשיא הקונגרס הישראלי, קבוצת מיטרלי וקרן מנומדין (צילום: פרטי)


> ענקית ההייטק SAP תחלק לעובדיה באזורי הלחימה מענק חד פעמי של אלפי שקלים‎. במסגרת התוכנית שגובשה, תעניק החברה 6,500 ש"ח לכל עובד או עובדת, ולכל בן משפחה, של עובדים שנאלצו להתפנות מביתם, בדרום או בצפון, בהוראת פיקוד העורף. כמו כן יוענק סכום של 2,600 ש"ח לכל עובד או עובדת ובן משפחה של עובדים, שגרים בטווח של עד 40 ק"מ מגבול עזה.
SAP מעניקה מענקים אלו מתוך רצון לתמוך ולסייע לעובדים בישראל הסובלים מהלחימה בצפון ובדרום הארץ. "אנו עצובים מאוד על אובדן החיים הטראגי שחווה מדינת ישראל בימים האחרונים ומביעים את תמיכתנו העמוקה באלו שנפגעו. SAP מחויבת לתמוך בעמיתיה ובמשפחותיהם בישראל בתקופה זו", ציין כריסטיאן קליין, מנכ"ל SAP העולמית בחשבון הלינקדאין שלו.


> חברי הנהלת ICL בכלל זה רביב צולר - נשיא ומנכ"ל ICL; לילך גבע-הראל - סמנכ"לית בכירה, ויועצת משפטית גלובלית; אלעד אהרונסון - נשיא חטיבת Growing Solutions ואבירם להב - סמנכ"ל הכספים, יחד עם עובדים נוספים של חברת המינרלים המיוחדים, יצאו לקטיף תוצרת חקלאית במושב מבטחים שבעוטף עזה. במשק של לילך ואילן עמר ביישוב מבטחים, אשר פונה לחלוטין, נותרו עובדים בודדים אחרי שעשרות עזבו. כל התוצרת שנקטפה נקנתה כתרומה של ICL ותחולק לאזרחים נזקקים משדרות ונתיבות באמצעות עמותת "לקט ישראל", שתסייע באריזה ובמיון. חברת ICL, היא אחת החברות הבולטות שפועלות בדרום הארץ ומהווה כרבע מכלכלת האזור. דירקטוריון החברה אישר תרומה של עשרה מיליון שקלים לטובת סיוע לאזרחים שנפגעו, למערכת הבריאות, וכן כמענה לבקשות שהגיעו להשלמת ציוד צבאי, מזון ומיגון. מאז החלה הלחימה, לצד התרומה והסיוע לחקלאים, החברה ראתה באימוץ תושבי העוטף משימה ראשונה במעלה ולקחה הובלה בסיוע לתושבים אשר פונו למוקדים שונים. החברה מלווה אותם וקשובה לצרכיהם, נותנת מענה ומעניקה תמיכה רגשית באמצעות הגופים המוסמכים. על אף גיוס עובדים רבים למילואים, מאות מעובדי החברה לוקחים חלק ביוזמות קהילתיות מרגשות ומסייעים בתחומים שונים".

> על רקע המלחמה והעלייה הצפויה במספר הפצועים שיזדקקו לשיקום, בית החולים השיקומי "מדיקל קר" בבת ים מכפיל את מספר מיטות האשפוז בהשקעה של כ-37 מיליון שקלים. במסגרת פעולות ההרחבה משופצות כיום שלוש קומות בשטח כולל של כ-5300 מ"ר, אשר יתווספו ל-6250 המ"ר בהם פועל בית החולים כיום. השיפוץ מיועד להוספת ארבע מחלקות חדשות עם כ-130מיטות חדשות. "תהליך השיקום מתחיל מייד לאחר הטיפול הכירורגי ומציל החיים הראשוני. השיקום כולל, לצד טיפול פיזי, גם תהליך מקיף וארוך של שיקום נפשי אשר מסייע לפצועים לחזור ולנהל אורח חיים תקין ושגרתי למרות האירוע הטראומטי שעברו", אומר שאולי פז, מנכ"ל מדיקל קר.

שאולי פז (צילום: מדיקל קר)
שאולי פז (צילום: מדיקל קר)

> על רקע המלחמה, כ-200 אנשי ונשות שיווק השתתפו במפגש הזום השני מתוך סדרת מפגשים שמקיים איגוד השיווק הישראלי תחת הכותרת 'מותגים תחת אש'. במסגרת המפגש, הרצו בכירים ובכירות מעולם השיווק שהדגישו את החשיבות של אנשי השיווק בהובלת המשק, בתמיכה בעובדים ובהרמת המורל בקרב הציבור הרחב בכלל, ולקוחות ועובדי החברות בפרט, תוך דגש על אנושיות ורגישות. בנוסף, המרצים העניקו כלים וטיפים למנהלי השיווק להתמודדות ולהתנהלות נכונה בתקופת המלחמה. המפגש נפתח בדבריה של מנכ"לית איגוד השיווק, סיגלית הורן-גלפרין. בין הדוברים במפגש:  יגאל ברקת - סמנכ"ל שיווק בנק הפועלים, אתי עבאדי - מנכ"לית משרד הפרסם מקאן תל אביב, עמית פס - סמנכ"ל אסטרטגיה מקאן תל אביב, ורד חורי - מנכ"לית ובעלים של משרד הקריאייטיב EWISE , ויניב ויצמן - מנכ"ל ובעלים משרד הפרסום לצעירים teenk.

סיגלית הורן-גלפרין (צילום: גולי כהן)
סיגלית הורן-גלפרין (צילום: גולי כהן)

> עמותת שניר, הקימה בימים אלה מיזם התנדבותי ופלטפורמה ייחודית לטובת בני הגיל השלישי, הכוללת יחידה ייעודית למתן מענה ושירות פסיכולוגי-סוציאלי לבני הגיל השלישי בקרב הציבור הרחב. היחידה תעניק מענה ראשוני ומיידי באמצעות "הקו החם לגיל השלישי" עם פסיכולוגים, אנשי רווחה, ורפואה פנימית. אנשי המקצוע ייתמכו בבני הגיל השלישי על בסיס התנדבותי ולטווח הרחוק. 

***

דבר המנכ"ל

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה.

אילן מלמד, מנכ"ל נילית

בצהרי יום שבת, לאחר מספר שעות של הלם מוחלט במהלכן היינו מרותקים למסכי הטלוויזיה, הבנו שמדובר באירוע קשה וחריג בסדרי הגודל שלו, אירוע הדורש היערכות בהתאם. עם הבנה זו התכנסנו חברי הנהלת נילית, לדיון דחוף, והתחלנו את היערכות החירום. הקושי לתפקד במהלך השבת ואחריה היה רב. עם זאת הצורך במנהיגות ואחריות ניהולית בתקופה זו הכריע. נילית היא חברה גלובאלית - 95% מהלקוחות והספקים שלנו מחוץ לגבולות ישראל, ומחצית מהעובדים שלנו עובדים בחברות ברחבי הגלובוס ואינם ישראלים.

ההיערכות היומית שלנו בנילית עוסקת בהיבטים רבים. אנו נערכים ובונים פתרונות יצירתיים להמשך ייצור ואספקה רציפים ללקוחות שלנו, תוך שיקוף פרואקטיבי של המצב במטרה להוריד את חוסר הודאות מול העתיד לבוא. נילית מייצרת ומוכרת חוטי ניילון למותגים המובילים בעולם כבר 50 שנים. גם היום, ועל אף שתעשיית הטקסטיל בישראל הצטמצמה באופן משמעותי, ועל אף הקשיים הרבים, חשוב לנו להראות ללקוחות ולשותפים עסקיים שלנו שאנו ממשיכים לייצר בישראל באופן רציף ואמין. המיקוד המרכזי שלנו בתקופה זו הוא תמיכה בכלל העובדים שלנו בחזית ובעורף. אנו תומכים במגויסים ובמשפחות המגויסים וכוחות הבטחון השונים, תרמנו ליחידות המגויסות של העובדים שלנו, חילקנו מחשבים לילדי עובדים על מנת שיוכלו לשמור על רצף למידה מרחוק ועוד. לאתגר זה מצטרף הצורך לתקשר את המצב בישראל לעובדי נילית הפזורים במדינות השונות ומהווים את הפנים של החברה מול לקוחותינו, וכמובן לשמור ולהגן על החברות שלנו בחו"ל עליהן מתנוסס בגאווה דגל ישראל. אנו מבינים שגם שבועות אחרי, אנו במצב של אי ודאות שכנראה יימשך. האחריות שלנו כהנהלה, היא להיות ערוכים לכל תרחיש לטובת לקוחותינו ועובדינו שסומכים עלינו גם בתקופה זו. משפחת נילית מחבקת בשעה קשה זו את משפחות הנרצחים, מתפללת להחלמתם של הפצועים ומייחלת עם כל עם ישראל לשובם של כל החטופים במהרה. עוד נכונו לנו ימים טובים, עם ישראל חי!

אילן מלמד (צילום: יח''צ)
אילן מלמד (צילום: יח''צ)