- איש העסקים המיליארדר רפי נקש הגשים השבוע חלום והשתתף במרתון ניו יורק. המרתון עצמו נערך שעה שאלפי אנשים נופפו בגאווה בדגלי ישראל לצד המסלול, וקראו להחזרת החטופים הנמצאים בידי החמאס. עוד בטרם הגיע לקו הסיום נתקל נקש באנשי נטורי קרתא הקיצוניים שהרימו שלטים בגנות ישראל. נקש לא התבלבל, עצר את ריצתו, והתעמת עימם. 

- איש העסקים קובי ריכטר טייס קרב לשעבר וחבר בפורום 555 של אנשי צוותי חיל האוויר במילואים ובדימוס, פרסם בפייסבוק את תגובת ׳פורום 555׳ בעקבות תדרוך נתניהו בדבר ״הצורך בבדיקת הקשר בין הסרבנות לבין המוטיבציה של סינוואר״:

״בעת לחימה, אש נ"מ נורתה ע"י ראש הממשלה בדבריו השקריים, חסרי האחריות והמפלגים על הקשר בין השעיית שרות המילואים, בשל איומו על הדמוקרטיה, לבין התקפת חמאס. 555 מחזקת ותומכת בטייסי המילואים ומפעילי הכטמ"מים, ובכל חיילי צה"ל הלוחמים בעזה ומבקשת להרחיק מייד את נתניהו מתפקידיו בממשלה ובקבינט, כדי למנוע המשך פגיעתו באחדות העם והצבא ובתוצאות המלחמה״.

קובי ריכטר (צילום: אבשלום ששוני)
קובי ריכטר (צילום: אבשלום ששוני)

- למעלה מעשרת אלפים איש ואישה התאספו השבוע בסמוך לסנטרל פארק שבניו יורק להפגנת תמיכה בישראל, שארגנה הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA) בקריאה לשחרור החטופים. בין המשתתפים היו עידן רייכל וגד אלבז, שהופיעו באירוע, ובין הדוברים היו השחקנית דברה מסינג והשחקן ברט גלמן. באירוע נאמו גם נציגי משפחות החטופים. מנכ״ל הפדרציה היהודית של ניו יורק, אריק גולדשטיין, הדגיש בנאומו ש״למרות שרבים מהיהודים בניו יורק חוששים לביטחונם בימים אלה, אסור לנו להפסיק בשגרת חיינו״.

אריק גולדשטיין (צילום: מייקל פריסט, באדיבות הפדרציה היהודית של ניו יורק)
אריק גולדשטיין (צילום: מייקל פריסט, באדיבות הפדרציה היהודית של ניו יורק)

- בימים כתיקונם מי שעובדים במשק ובמטעים של בית הספר החקלאי מקווה ישראל הם התלמידים והתלמידות של בית הספר. בחודש האחרון, בשל המלחמה, מגיעים מתנדבים רבים לעזור ולסייע בקטיף ובעבודות החקלאיות השונות. השבוע הגיעו לעזור ולתת כתף בקטיף האבוקדו גם שגריר צרפת בישראל - פרדריק ג׳ורנס, ביחד עם כל צוות שגרירות צרפת בישראל. האבוקדו שנקטף יילך לשוק המקומי ולתרומה.

פרדריק ג׳ורנס   (צילום: שגרירות צרפת בישראל)
פרדריק ג׳ורנס   (צילום: שגרירות צרפת בישראל)

- היזם, איש העסקים והפילנתרופ חיים טייב, יצא בקריאה בפייסבוק לחבריו במגזר העסקי שהם גם בעלי בניינים: " 35 תינוקות, ילדים וילדות ישנו גם הלילה בשבי חמאס, בחושך, מפוחדים. חודש חלף מאז אותה שבת שחורה רצחנית ונפשעת, והמחשבה על התינוקות הרכים, הפעוטות, הילדים והילדות שנחטפו לעזה ומוחזקים בידי ארגון הטרור הנתעב לא מניחה לי. לי, ולעוד מיליוני אנשים בארץ ובעולם. 35 ילדים וילדות, יחד עם עוד כ- 205 צעירים, קשישים, חיילים וחיילות, שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו, ישנים כבר 30 לילות בשבי של מרצחים. אני חושב על ההורים והמשפחות שנטרפים מדאגה לגורל ילדיהם, מבלי לדעת איך, מתי ואם בכלל יזכו לראותם שוב. וזה בלתי נסבל. הילדים הללו צריכים להיות משוחררים מיידית, ללא תנאי וללא פגע. על כל אחד מאיתנו לעשות כל שביכולתו כדי להשיב אותם הביתה במהרה. אני קורא לכם חבריי, בעלי בניינים, בעלי חברות – להצטרף אלי ולתלות שלט ענק שזועק את זעקתם לעזרה, כמונו.  נמלא את הארץ בפניהם היפים של הילדים והילדות שנמצאים עכשיו בשבי ונחזיר אותם הביתה. כל מי שרוצה שלט מוזמן לפנות אליי ונשמח לעזור".

חיים טייב (צילום: אניל אבקיון)
חיים טייב (צילום: אניל אבקיון)

- ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג'ונסון וראש ממשלת אוסטרליה לשעבר סקוט מוריסון, הגיעו בראשית השבוע יחד עם ח"כ דני דנון לביקור במרכז לחיילים בודדים בבית הכרם בירושלים. במסגרת המפגש התקיים שיח עם החיילים והוצגה פעילות המרכז לחיילים בודדים לזכרו של מייקל לוין. ליאורה רובינשטיין - מנכ"לית המרכז, סיפרה על הפעילות במקום, על אובדן החיילים שנהרגו מאז השבעה באוקטובר, ועל קמפיין גיוס התרומות שהמרכז מנהל בימים אלו על מנת לענות על הצרכים והאתגרים בעקבות המלחמה. 

ליאורה רובינשטיין, סקוט מוריסון, בוריס ג'ונסון ודני דנון (צילום: טל שובל)
ליאורה רובינשטיין, סקוט מוריסון, בוריס ג'ונסון ודני דנון (צילום: טל שובל)

- בועז מולדבסקי - נשיא בורסת היהלומים, פנה לחברי הבורסה והזמין אותם לקחת חלק באירוע שיערך בעיר ניו יורק: "חברים וחברות יקרים, לאור המצב, בימים בהם הפעילות העסקית בבורסה מועטת, ולאות תמיכה בענף בישראל, בורסת היהלומים הישראלית תקיים בשיתוף עם הבורסה ליהלומים בניו-יורק (DDC)  אירוע מכירות מיוחד - STAND WITH ISRAEL . האירוע יתקיים  בסוף נובמבר בקומת המסחר החדשה בבורסת היהלומים של ניו יורק. האירוע יאפשר תנופה וחיזוק קשרים בין היהלומנים הישראלים והאמריקאים בתקופה מאתגרת ויצירת הזדמנויות עסקיות חדשות".

בועז מולדבסקי (צילום: יח''צ)
בועז מולדבסקי (צילום: יח''צ)

- חברי הנהלת ICL ובכלל זה רביב צולר - נשיא ומנכ"ל ICL; לילך גבע-הראל - סמנכ"לית בכירה, ויועצת משפטית גלובלית; אלעד אהרונסון - נשיא חטיבת Growing Solutions ואבירם להב - סמנכ"ל הכספים, יחד עם עובדים נוספים של חברת המינרלים המיוחדים, יצאו לקטיף תוצרת חקלאית במושב מבטחים שבעוטף עזה. החברים התייצבו במשק של לילך ואילן עמר ביישוב מבטחים, אשר פונה לחלוטין, ונותרו בו עובדים בודדים אחרי שעשרות עזבו. כל התוצרת שנקטפה נקנתה כתרומה של ICL ותחולק לאזרחים נזקקים משדרות ונתיבות באמצעות עמותת "לקט ישראל", שתסייע באריזה ובמיון.

רביב צולר, לילך גבע-הראל, אלעד אהרונסון ואבירם להב (צילום: באדיבות החברה)
רביב צולר, לילך גבע-הראל, אלעד אהרונסון ואבירם להב (צילום: באדיבות החברה)