- קרן Team8 קיימה בשבוע שעבר כינוס בינלאומי בסימן Resilient Israeli Tech בניו יורק. האירוע, שנערך מדי שנה, הוקדש הפעם לחוסן תעשיית ההייטק הישראלי ברקע המלחמה המתחוללת בישראל. הכינוס משך אליו כמאה משתתפים ודוברים בכירים כמו ראש העיר ניו יורק - אריק אדמס, וכן יו"ר ומנכ"ל Pfizer - ד"ר אלברט בורלא. התייצבו: שותפי Team8 - נדב צפריר, רקפת רוסק-עמינח, יובל שחר, שרית פירון ועוד; וגם יזמים, משקיעים ומובילי דעה מישראל וארה"ב. המייסד והשותף המנהל ב-Team8 - נדב צפריר, העניק סקירה כללית על המצב בישראל, ודן במצבו של תחום הטכנולוגיה הישראלי; ראש עיריית ניו יורק דחק במגזר ההייטק וביזמים שבחדר, לפתח פתרונות טכנולוגיים על מנת לעצור את התפשטות השנאה באמצעי המדיה החברתית;  יו"ר ומנכ"ל Pfizer ד"ר אלברט בורלא, אשר היה הדובר המרכזי באירוע, רואיין על ידי רקפת רוסק-עמינח. 

נדב צפריר (צילום: אוהד קב, CRC)
נדב צפריר (צילום: אוהד קב, CRC)

אריק אדמס (צילום: אוהד קב, CRC)
אריק אדמס (צילום: אוהד קב, CRC)

- ערב שבת, רון צוקרמן ומיכאלה ברקו פתחו את ביתם ואירחו לקידוש וארוחת שבת משפחות שפונו מהעוטף. 

רון צוקרמן ומיכאלה ברקו (צילום: אביב חופי)
רון צוקרמן ומיכאלה ברקו (צילום: אביב חופי)

- בצל אירועי המלחמה ומתוך רצון לסייע ולתרום חברת סמלת - מיבואניות הרכב הגדולות בישראל - החליטה להסב את רכבי החברה מדגמים נבחרים לטובת מערך הסעות חירום ייעודי עבור חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים בצפון ובדרום. עשרות מעובדי ועובדות החברה נקראו לדגל ובחרו להתנדב לטובת המיזם. החברה הפכה את המוקד הטלפוני  שלה למוקד ייעודי תחת השם: "סמלת הסעות", שמרכז את כל פניות החיילים, נותן מענה, ודואג להביא אותם אל היעד הנדרש.

- מארז קוקטיילים לזכר נרצחי נובה; מארזי יין כתרומה לסיוע למשפחתו של אחד החטופים; ותערובת זרעים על שמות יישובי העוטף – אלו רק כמה מהמוצרים אשר נמכרו ביריד מכירות מיוחד שערכה ענקית ההייטק SAP בקמפוס החברה שברעננה. במסגרת היריד, שבו לקחו חלק עשרות עסקים מהדרום, מהעוטף ומאזורים נוספים שנפגעו כתוצאה מהמלחמה, רכשו עובדי החברה וכן הציבור הרחב שהוזמן ליריד, תוצרת מקומית איכותית, ישירות מבעלי העסקים, על מנת לסייע להם לשרוד. היריד התקיים שבוע בלבד לאחר שהחברה וועד העובדים רכשו סחורה חקלאית ב-200 אלף שקלים, ותרמו את כולה למטבחים ועמותות שמבשלים למען חיילים ומשפחות שפונו מבתיהם. בנוסף, תרמה SAP כמיליון שקלים למד״א והעניקה תרומה נוספת לעמותת ״אלון ואלה״ לטובת צרכים שוטפים שעולים מהשטח עבור חיילים ומשפחות מפונים.

- משה ארדר מנכ"ל אלקטרה מיזוג אוויר, עובדי ולקוחות החברה, והטניסאי לשעבר אנדי רם, ששותף לפרויקטים חברתיים רבים בחברה, התנדבו ב"משק מיכאלי לחקלאות אורגנית". המשק הוא בבעלותו של תושב העוטף אשר נותר ללא עובדים בעקבות המצב, ועובדי אלקטרה מיזוג אוויר נרתמו וסייעו לו בעבודות החקלאיות. 

- אוטובוס של דן אשר הוסב למתפרה עבור ציוד לחימה לכוחות צה"ל, ייצא לקו העימות בדרום ויעביר את הציוד לחיילים. בעזרת תרומות של דן תחבורה, הראל ביטוח וריסטרט ישראל, המתפרה הניידת שהקימה ומתפעלת סדנת דה וינצ'י, החלה לפעול השבוע בקיבוץ מגן. האוטובוס המיוחד יעבור בין מקומות בדרום לפי הצורך.

- חברי קהילות 'תוצרת הארץ' - מיזם אשר פועל לעודד צעירים להתגורר בערי הפריפריה של מדינת ישראל, מקבוצת מקו"ם (מועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות בישראל), פועלים בימים אלה ברחבי ארץ ומפעילים את 'משפחות צו 8' – מיזם ארצי לתמיכה במשפחות חיילי המילואים.

במסגרת מיזם 'משפחות צו8', חברי 'תוצרת הארץ' מקימים בערים שונות קהילות עבור משפחות המילואימניקים והמשפחות המפונות מעוטף עזה ומהגזרה הצפונית ויוצרים עבורן פעילויות ופרויקטים של תמיכה וסיוע בהתאם לדרישה שעולה מהמשפחות. בעיר טבריה למשל, המרכז הימי החל להפעיל פעילות הפגתית עבור משפחות מפונים שהגיעו לעיר. כ-400 בני נוער, משפחות וילדים יורדים לכנרת עם קייקים, חותרים, עושים פעילות גופנית ונהנים מהשקט ומהרוגע של הכנרת. את הפעילות מפעילים צוותים של חברי 'תוצרת הארץ', צעירים וצעירות בני טבריה, המעניקים למשפחות המפונות הפוגה חשובה לגוף ולנפש.

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה
"בשבועות האחרונים מאז החלה הלחימה אנחנו עדים לגלים חמורים של אנטישמיות, עם עליה משמעותית באירועים אנטישמיים, תקיפות, הפגנות אלימות וחשש אמיתי שעולה ליהודים וישראלים החיים בחו"ל. כמי שחי לאורך כל השנה את הקשר בין קהילת המדענים הישראלים העובדים ולומדים באוניברסיטאות בחו"ל, לא הופתעתי. המדענים שלנו חיים את השיח הפרוגרסיבי ושחרור כל הגבולות בשם "חופש הביטוי" לאורך כל ימות השנה, אך כמובן שמלחמה כמו שמתרחשת כעת בישראל נותנת דלק ותירוץ לכל אותם תאים רדומים יותר או פחות בקמפוסים השונים, להרים ראשם ולסחוף אחריהם טרמפיסטים שרק מחפשים סיבה לשנוא.

הפסקנו להגיש את הלחי השניה לשונאי ישראל! אנחנו בסיינסאברוד מחלקים את מאמצנו לשלושה. הראשון הוא כמובן לבלום ולפעול באופן התקיף ביותר מול כל אותם נשיאי אוניברסיטאות שיוקיעו מקרבם את ההסתה, האלימות והאנטישמיות. עבודה יומיומית מול בכירי האקדמיה במוסדות הגדולים ביותר בעולם שצריכים להתעורר ולהגן על הסטודנטים, הדוקטורנטים ואנשי הסגל היהודים והישראלים שלהם. השני,  ScienceAbroad באמצעות כל אנשינו ברחבי העולם פועלת במאמץ חסר תקדים לסייע בהסברה ישראלית בעולם, לדווח על שיח אלים ברשתות, ולפעול למען אקדמיה נקייה מאנטישמיות. והשלישי הוא הקמת קואליציית ארגונים למלחמה באנטישמיות בישראל ובעולם שחברים בה היום מספר ארגונים המפעילים מאות מתנדבים ברחבי הקמפוסים".

נדב דואני, מנכ''ל ScienceAbroad, ארגון המדענים הישראלים בחו''ל (צילום: שרון גבאי)
נדב דואני, מנכ''ל ScienceAbroad, ארגון המדענים הישראלים בחו''ל (צילום: שרון גבאי)