- המרכז הרפואי שמיר, הממוקם בשפלה סמוך לראשון לציון, היה מאז ראשית המלחמה בקו השני לקליטת פצועים מהדרום, ומאתרי נפילות הטילים שכוונו אל עבר ערי השפלה. בית החולים הממשלתי הוא הרביעי בגודלו בישראל, ומאז השבת השחורה הוא  פתח אזור חירום ממוגן שאליו הועברו חולים המרותקים למיטות. תוך זמן קצר גם נפתח מרכז מידע למשפחות, וחדרי המיון והניתוח תוגברו לקליטת הפצועים. בחודש הראשון ללחימה, המרכז הרפואי שמיר קלט מעל ל-300 פצועים בדרגות חומרה שונות. כתוצאה נוצר במרכז הרפואי צורך דחוף בהשלמת ציוד רב לבית החולים בחירום, לטיפול בפצועי טראומה במחלקה לרפואה דחופה, לחדרי הניתוח וליחידה לטיפול נמרץ. בנק ההשקעות ג'פריס, נרתם לסייע וגייס  מלקוחותיו ומעובדיו תרומות בסך כולל של  51.5 מיליון ש"ח (כ-13 מיליון דולר). התרומות הועברו  לעמותות וארגונים ללא מטרות רווח על מנת לספק סיוע הומניטרי קריטי לאלו שנפגעו מהאלימות ומהטרור. מאמץ זה כלל תרומה על סך 550,000 דולר למרכז הרפואי שמיר לטובת השלמת הציוד החסר. הודות לתרומתו הנדיבה של בנק ההשקעות ג'פריס, המרכז הרפואי כעת ערוך ומוכן בצורה טובה יותר, עם הציוד הרפואי המתקדם ביותר וצוות רופאים מקצועי המצוייד במיטב הטכנולוגיות בארץ ובעולם. ד"ר אסנת לבציון קורח, מנכ"לית המרכז הרפואי שמיר, אגודת ידידי שמיר בראשות סיגל אדר והיו"ר יאיר שמיר הודו לנתי גינור - מנהל פעילות ג'פריס בישראל על התרומה החשובה בימי לחימה אלו.

- דור גז - זרוע הגז הביתי של קבוצת דור אלון, חברה למתנדבי עמותות של יוצאי יחידות מובחרות בצה"ל, UTI - יבואנית איסוזו, קבוצת תעבורה ולעסקים רבים וטובים אחרים וסיפקה את מערכת Paloma החדשנית לחימום מים על גז, שהוצבה על גבי משאית מקלחות ייחודית, לרווחתם ובריאותם של הלוחמים בעזה. המשאית עם 10 תאי מקלחות עוברת בין שטחי הכינוס הרבים ומגיעה לכל מקום בו מחכים החיילות והחיילים למקלחת חמה ומרעננת. בנוסף למשאית, תתקין דור גז יחד עם שותפיה מערכות של מקלחות נייחות בנקודות פריסה של כוחות. מקלחות אלו מותקנות באוהלים ייעודים ועל גבי נגררים, ומספקות עד שמונה תאי מקלחות. ליאור דגול, מנכ"ל דור גז, הודה לשותפים למיזם וציין: "נפלה בחלקנו הזכות לפנק את החיילות והחיילים ולגרום להם קצת אושר, שמחה והנאה בימים הלא פשוטים האלה. מיזם המקלחות הניידות יימשך עד סיום הלחימה, כשאחרון החיילים ישוב לביתו".

- השבוע נפתח מיזם חינוכי אשר יאפשר לילדי המפונים משדרות ומקריית  שמונה, ומתגוררים זמנית במלון קראון פלזה במגדלי עזריאלי ומלון PLAY, לחזור לשגרת לימודים מסודרת ומאורגנת. עזריאלי תל אביב העמידה לרשות המיזם קומה שלמה במגדל העגול אשר תשמש מתחם לימודי לתקופה הקרובה עבור ילדים בגילאי 3-12 אשר יחולקו לכיתות שאותן ינחו מורים וגננות מתנדבים ממשרד החינוך.

המיזם חינוכי במרכז עזריאלי תל אביב  (צילום: רחלי נפתלי)
המיזם חינוכי במרכז עזריאלי תל אביב (צילום: רחלי נפתלי)

- אמסלם טורס בשיתוף ארגון אח"י , המלווה חיילים בודדים לפני גיוסם, במהלך שירותם וגם לאחר שירותם הצבאי עד להתייצבותם הכלכלית,  יחד עם מסעדת ביף במודיעין, מצדיעים לחיילי צה"ל. שלושת הגופים קיימו בשטח כינוס בצפון הארץ, פריסה אותה הוביל ביד רמה, יעקב, חייל בודד משוחרר, המלווה על ידי הארגון מזה שש שנים. לצד כמויות הבשר שזרמו בערב המרגש והמחבק, נוספה גם תכנית אומנותית להעלאת המורל בהתנדבות מלאה של האמנים ערן זרחוביץ' ואבי נוסבאום.

פריסה בצפון הארץ (צילום: עודד סרוקה)
פריסה בצפון הארץ (צילום: עודד סרוקה)

רשת ZER4U צילמה קמפיין ברוח המלחמה המצדיע ומחזק את החיילים וכוחות הבטחון ומייחל לחזרת החטופים כולם במהירה. יעל שלבייה, פרזנטורית הרשת, מככבת בסרטון שיעלה ברשתות חברתיות, טיקטוק, אינסטגרם, יוטיוב ופייסבוק. הקמפיין המדובר נוגע גם בחשיבות בסיוע למגדלי הפרחים שחווים גם הם ימים לא פשוטים בתקופה זו. שלביה סיפרה כי בימים אלה היא עסוקה בעיקר בפעילויות התנדבותיות, הסברתיות וגיוס תרומות. 

יעל שלביה (צילום: עידן גניש)
יעל שלביה (צילום: עידן גניש)

- ויטופיה מרקט היא  מעדנייה טבעונית שמאז תחילת המלחמה מבשלת ומספקת בהתנדבות מנות טבעוניות לחיילים, לכוחות הביטחון ולמפונים. אוכלוסיית הטבעונים והצמחונים בישראל מהווה כ- 10% מהאוכלוסייה והביקוש למנות טבעוניות כשרות חמות ועתירות חלבון  גבוה מאוד.

הפעילות מתבצעת בעזרת מתנדבים שמבשלים במשמרות במפעל המעדנייה באור יהודה, ונסמכת על  תרומות של חומרי גלם וירקות.  המעדנייה ממשיכה לגייס תרומות כספיות ותרומות של חומרי גלם וכמובן זקוקה למתנדבים נוספים שיבשלו.  חיילים, מילואמניקים ומפונים שזקוקים למנות טבעוניות מוזמנים לפנות. 

דבר המנכ"ל

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה:

הילה קניסטר בר דוד, מנכ״לית -  חברת שחר און, מועדון הצרכנות שלך, העמותה לקידום מקצועי והמעו״ף שלך לגמלאי.

כמעט ואין מוסד, גוף ציבורי או אדם במדינה שלא נדרש להסתגל למציאות החדשה והקשה שנכפתה עלינו ב- 7 באוקטובר. בין לילה המציאות והשירותים שאנו נותנים לחברות ולחברים שלנו מכל הארץ ומהדרום בפרט השתנו. במועדון שלך, כמועדון הצרכנות מהגדולים במדינה, המלחמה תפסה אותנו אחרי חגי תשרי, שהיו עמוסי פעילויות והטבות לצרכנים ולילדים. מצאנו את עצמנו מחליפים דיסקט באופן מהיר ומתאימים עצמנו למציאות בצל המלחמה. כמנכ"לית החברה , התגייסתי יחד עם כל עובדות ועובדי הארגון המסורים, לתמוך בתושבי הדרום והצפון, לתמוך בעסקים מהדרום, להגיע לרשויות ולעובדים עצמם , לבקר את העובדים המסורים בסורוקה, במד״א בכיבוי אש, הגענו לבתי גמלאים , לוודא שהם לא לבד ,עם שי מתוק והכל כדי להרגיש את השטח כי כולנו רקמה אנושית אחת ומאוחדת.

הגענו למשפחות החטופים לעזור בכל שצריך ולדאוג שאיש לא יישאר לבד במערכה. בימים אלה אנחנו מבינים את הצורך במפגשים, והתחלנו בפרויקט הרצאות בזום ,אחת לשבוע, בהשתתפות מאות חברות וחברים בנושאים מגוונים. שמנו דגש על הטבות  הקשורות למזון למשפחות כאלה שיוזילו משמעותית את ההוצאה החודשית.  עובדינו עושים ימים כלילות, כדי להגיע לכל אחד ואחת מחברינו וחברותינו במועדון  ולדאוג לכל מחסורם הן במימד הדיגיטלי והן באופן פיזי או טלפוני כדי שכולנו נעבור את המלחמה הזאת ביחד חזקים.כולנו יחד גם ברגעים הטובים וגם במלחמה. אנחנו חזקים ואנחנו ננצח!

הילה קניסטר בר דוד (צילום: שי קדם)
הילה קניסטר בר דוד (צילום: שי קדם)