- בטווח זמן של פחות מחודש תוכנן ונערך השבוע בעיר מיאמי שבארה"ב ערב גאלה של ארגון ידידי צה"ל הארה"ב – FIDF . את ערב הגאלה יזמו והובילו אנשי העסקים בני שבתאי ואורן אלכסנדר, ובמהלכו גויסו כעשרה מיליון דולר עבור חיילי צה"ל. התורמים שהוזמנו צפו בראיון באמצעות וידאו שנערך עם לוחמת מגדוד קרקל שדיברה מן מהחזית, והודתה להם בשם לוחמי צה"ל על החיבוק החם והתמיכה. באולם הושאר, באופן סמלי, שולחן אחד ריק ועליו תמונת של החטופים. בין המשתתפים באירוע היה לא אחר מהמתאגרף האגדי מייק טייסון, שהוא מוסלמי גאה המתנגד לטרור.

- אשת העסקים והפילנתרופית שרי אריסון, ביקרה בשני בבוקר במוקד הלאומי של מגן דוד אדום בקרית אונו, ופגשה שם את מנכ"ל מד"א אלי בין, עם בכירי הארגון וצוותי מד"א שהיו בשטח בימים הראשונים של המלחמה. אריסון קיבלה סקירה על פעילות הארגון בעת לחימה וחירום, ובמהלך סיור מקיף שערכה במוקד החירום 101 - הכירה את צוותי מד"א המצילים חיים בצל האזעקות ברחבי הארץ ושמעה את סיפורם של החובשים והפראמדיקים תושבי העוטף ושדרות שהעניקו טיפול רפואי תחת אש וירי חי בימים הראשונים למלחמה, כולל הסיפורים של אנשי מד"א שהקריבו את חייהם בעת שהגישו עזרה רפואית.

שרי אריסון ואלי בין  (צילום: דוברות מד''א)
שרי אריסון ואלי בין  (צילום: דוברות מד''א)

- כחלק משורה של יוזמות שהוביל בנק ONE ZERO בעת הנוכחית, הקים הבנק את מיזם "We Are ONE". במסגרת המיזם, כל עובדי הבנק מהיו"ר שוקי אורן, עבור במנכ"ל, וכלה בעובדי המו"פ, השירות, משאבי האנוש, הבנקאות ועוד, מתקשרים ללקוחות, דורשים בשלומם, ומציעים להם ייעוץ וליווי פיננסי מקיף לאור המצב וחוסר הוודאות. לצד זאת, בשבועות האחרונים ביקרו עובדי ONE ZERO לקוחות בנק רבים שפונו ממגוריהם באזורי העימות למלונות במרכז הארץ. עובדי הבנק סיירו בין המלונות השונים, פגשו אישית את הלקוחות, הקשיבו לסיפוריהם האישיים, סיפקו מענה אנושי ישיר ללבטים הפיננסיים עמם הם מתמודדים כעת, והעבירו מסר ברור שבנק ONE ZERO עומד לצידם ולשירותם בתקופה המאתגרת שלפנינו.

שוקי אורן (צילום: ינאי יחיאל)
שוקי אורן (צילום: ינאי יחיאל)

- חברת ניהול הקרנות הבריטית שרודרס תרמה מאז תחילת המלחמה מאות אלפי שקלים לגופי רפואה בישראל, וביניהם בית החולים ברזילי ומגן דוד אדום. הגיוס נעשה בחלקו במודל של מצ'ינג, כלומר על כל תרומה של העובדים עצמם, בית ההשקעות תרם סכום דומה. 

- חברת טבע, המחויבת לשיפור הבריאות של אזרחי ישראל, העלתה קמפיין חדש להעלאת מודעות לבני משפחה מטפלים, בהשתתפות הזמר המצליח איתי לוי, שנבחר להוביל את פעילות קהילת "דואגים למטפלים" כשגריר בהתנדבות. קהילת "דואגים למטפלים" היא קהילת פייסבוק המלווה ותומכת בבני משפחה המטפלים ביקיריהם המתמודדים עם מצב רפואי מורכב או מוגבלות.

- חברת  NOVOHEALTH המספקת פתרונות רפואיים מתקדמים ומקיפים לטיפול בבית ובקהילה, חברה לעמותת "למען", המהווה מקור תעסוקה מתגמל לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים, אשר בכישוריהם המקצועיים מצליחים לסייע ולתקן מכשור נדרש, ויחד פועלים שני הגופים כדי לסייע באספקת מכשירים חיוניים, כמו מכשירי הנשמה, לאוכלוסייה הנזקקת לכך. 

- חברת "קשת טעמים" אשר אימצה השנה את חטיבת הקומנדו של צה"ל ארגנה משלחת של חברי הנהלת הרשת שיצאו לבקר את פצועי יחידת הקומנדו בבתי החולים שיבא ואיכילוב, וחילקו לחיילים מארזי שי, בליווי חיילות משא"ן של חטיבת הקומנדו. 

- הנהלת iDigital, ובהם סמנכ"ל השיווק, צילי בלקינד, סמנכ"ל התפעול, אמיר אהובים, וסמנכ"ל הסחר והמכירות, משה שוצברג וצוות מומחי המעבדה של iDigital הגיעו לבסיס צאלים ולצומת גילת בדרום הארץ, על מנת לסייע לחיילים הרבים שמצאו את עצמם בלי טלפונים תקינים עקב האבק והלכלוך. הצוות של iDigital ערך ניקוי יסודי לכל הטלפונים בשקעי השמע, המיקרופון והטעינה, ובנוסף החליף מגני מסך וכיסויים לאייפונים לכל החיילים ששמחו על העזרה החיונית בתפעול הסמארטפונים.

- על רקע המלחמה החליטו הטוטו וערוץ הספורט להביא את ארבעת משחקי ההכרעה של נבחרת ישראל במסגרת מוקדמות יורו 2024 אל החיילים שנמצאים בימים אלה בחזית הלחימה. בכל אחד מארבעת משחקי הנבחרת יוקם באחד מבסיסי צה"ל אולפן שידורים מיוחד בהשתתפות מגישים, פרשנים, ואנשי ספורט בכירים, והמשחקים יוקרנו על גבי מסך גדול בפני משרתי הסדיר והמילואים. המשחק הראשון של הנבחרת שהתקיים בראשון אחרון מול נבחרת קוסובו, שודר מאולפן פתוח שהוקם בבסיס צאלים יחד עם המגישה שרון פרי, הפרשן אלי אוחנה ומנכ"ל הטוטו מאיר ברדוגו.

- במסגרת יוזמה של חברת אדמה, מאות עובדי ועובדות חברת אדמה ממפעל אדמה-אגן באשדוד, ממפעלי אדמה-מכתשים בנאות חובב, בבאר-שבע וממטה החברה, נרתמים מדי יום בשבועות האחרונים, לתמוך בחקלאים הסובלים ממחסור בידיים עובדות מאז פרוץ המלחמה. העובדים מסייעים למשקים בדרום, ביישובי העוטף וביישובי הצפון בפעולות קטיף של ירקות ופירות, כדוגמת עגבניות, אפרסמונים, כרוביות, לימונים ותפוזים. השבוע, הגיעה קבוצה של למעלה מ-60 עובדים מתנדבים מכל אתרי החברה בהם חברי הנהלת המפעלים, לסייע לחקלאי יצחק סלוקי במושב גבעתי (ליד אשדוד), בקטיף עגבניות.

עובדי חברת אדמה בקטיף  (צילום: באדיבות אדמה)
עובדי חברת אדמה בקטיף  (צילום: באדיבות אדמה)

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה

אלעד יהודה - שותף בכיר ומנכ"ל "ישר אדריכלים":

"משרד ישר אדריכלים חזר מהחגים, ביחד עם כל עם ישראל, למציאות חדשה של חלום רע שרוצים להתעורר ממנו. ה-7 באוקטובר 2023 ייצרב לעד בתודעת העם היהודי לדורותיו.

בימים הראשונים גילינו שהאסון פגע מקרוב במספר עובדים אשר לקחו פסק זמן מהעבודה וחזרו לתפקוד חלקי רק לאחרונה. גויסו עובדים רבים בצו 8 ועובדים אחרים לקחו חלק בפעילויות התנדבותיות. המשרד נרתם לסייע ולתמוך בהם במיוחד, לצד תמיכה בכל יתר העובדים. המשרד תרם מתחילת המלחמה אפודים קרמים וקסדות ליחידות הלוחמות. בנוסף, המשרד נרתם להציע את שירותיו לתכנון ולשיקום עוטף עזה ללא עלות.

כמו כן, ישנה הירתמות מעוררת השראה עם יוזמות פרטיות של עובדים, למשל התנדבות בקטיף תותים במושב אחיטוב. האתגר המרכזי שניצב בפנינו כיום הינו האם, איך ומתי להחזיר את העובדים לעבודה מהמשרד, שכן אין במשרד מרחב מוגן שמאפשר להכיל את מלוא העובדים, והנחיות פיקוד העורף שמשתנות מיום ליום, אינן מאפשרות לקיים שגרת עבודה רציפה מהמשרד. בהיבט המקצועי, לאחר שאבק המלחמה ישקע, נתפנה להבין וללמוד את השפעות המלחמה על תכנון ואדריכלות. במידה והמלחמה תימשך זמן רב, נוכל לראות השפעות כבר בחודשים הקרובים. בימים אלה, העבודה עם היזמים מתבצעת באופן חלקי, בעיקר בזום, עם מיעוט פגישות למה שנחוץ וחיוני בלבד. כמעט ואין יזמויות חדשות, היות וכולם עסוקים כעת בלהילחם, להתנדב ולשמור על הקיים. בימים קשים אלה, חשוב לזכור ולהביט קדימה ליום שאחרי המלחמה. חרף הפגיעה הכלכלית בטווח הקצר, ביום שאחרי צפויה צמיחה חזקה".

אלעד יהודה - שותף בכיר ומנכ''ל ''ישר אדריכלים'' (צילום: לוז צלמים)
אלעד יהודה - שותף בכיר ומנכ''ל ''ישר אדריכלים'' (צילום: לוז צלמים)