בטווח זמן של פחות מחודש תוכנן ונערך השבוע בעיר מיאמי שבארה"ב ערב גאלה של ארגון ידידי צה"ל הארה"ב – FIDF . את ערב הגאלה יזמו והובילו אנשי העסקים בני שבתאי ואורן אלכסנדר, ובמהלכו גויסו כעשרה מיליון דולר עבור חיילי צה"ל. התורמים שהוזמנו צפו בראיון באמצעות וידאו שנערך עם לוחמת מגדוד קרקל שדיברה מן מהחזית, והודתה להם בשם לוחמי צה"ל על החיבוק החם והתמיכה. באולם הושאר, באופן סמלי, שולחן אחד ריק ועליו תמונות של החטופים. בין המשתתפים באירוע היה לא אחר מהמתאגרף האגדי מייק טייסון, שהוא מוסלמי גאה המתנגד לטרור.

ברט ראטנר, מייק טייסון אורן אלכסנדר ובני שבתאי  (צילום: These are World Red Eye)
ברט ראטנר, מייק טייסון אורן אלכסנדר ובני שבתאי (צילום: These are World Red Eye)

מרדכי (מורי) ליבוביץ׳, יו"ר ארגון FIDF – ידידי צה״ל בארה״ב, ערך השבוע ביקור בישראל, שאליו התלווה אלוף (מיל') נדב פדן - מנהל FIDF ארה"ב. הביקור כלל: פגישות עם מנכ"ל משרד הבטחון, אייל זמיר, סגן הרמטכ"ל - אלוף אמיר ברעם, ראש אכ"א - אלוף יניב עשור, וראש מטה אגף כוח אדם – תא"ל יורם כנפו; ביקור פצועי צה״ל; ופגישה עם לוחמים ברצועת עזה. ארגון ה-FIDF העביר מאז תחילת המלחמה לצה"ל דרך האגודה למען החייל כ- 150 מיליון שקלים עבור סיוע חירום.

מרדכי (מורי) ליבוביץ׳ ואייל זמיר (צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור, משרד הביטחון)
מרדכי (מורי) ליבוביץ׳ ואייל זמיר (צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור, משרד הביטחון)

הזמר עומר אדם הגה מיזם במסגרתו מוניות ספיישל מסייעות לחיילים מן החזית להגיע הביתה לחופשות אפטר במהירות, ולבזבז פחות זמן בדרכים. אדם הצליח לרתום למיזם אנשי עסקים בולטים בהם אראל ויזל, אייל רביד ובוב בוק - איש עסקים אמריקאי אוהב ישראל שתרמו כל אחד בתורו 200,000 ₪ עבור השירות. מנכ"ל Gett - מארק און, זכה לפירגון בסטורי של אדם שכתב: "הצדיק הזה זה מנכ"ל גט. מתחילת המיזם מסייע בכל מה שיכול והיום הגיע בעצמו לענות לטלפונים ולסדר לכם נסיעות באופן אישי. תעשו לו כפיים". בשלישי בערב, רגע לפני שאדם עלה להופיע בעצרת הענק לתמיכה בישראל והשבת החטופים שנערכה בעיר וושינגטון, הוא עדכן שהתקשר לברך את חברו הטוב איש העסקים טדי שגיא לרגל יום הולדתו שחל באותו היום ובאותה השיחה שגיא הודיע על תרומה של מיליון שקלים למיזם המוניות. 

מארק און  (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מארק און  (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

יהב יולזרי, ממייסדי חברת הפינטק הישראלית פאגאיה, וקב"ט החברה - שי מכלוף, ביקרו השבוע בבסיס חיל אוויר, על מנת לתמוך בעובדי החברה שמגויסים מתחילת המלחמה. השניים נפגשו עם חמישה מהעובדים המאיישים תפקידים מסווגים בחיל וחילקו להם ולחבריהם המילואימניקים מזון וציוד שנארז על ידי עובדי החברה. 

יהב יולזרי והמילואימניקים (צילום: באדיבות פאגאיה)
יהב יולזרי והמילואימניקים (צילום: באדיבות פאגאיה)

אשת העסקים והפילנתרופית שרי אריסון, ביקרה בשני בבוקר במוקד הלאומי של מגן דוד אדום בקרית אונו, ופגשה שם את מנכ"ל מד"א אלי בין, עם בכירי הארגון וצוותי מד"א שהיו בשטח בימים הראשונים של המלחמה. אריסון קיבלה סקירה על פעילות הארגון בעת לחימה וחירום, ובמהלך סיור מקיף שערכה במוקד החירום 101 - הכירה את צוותי מד"א המצילים חיים בצל האזעקות ברחבי הארץ, ושמעה את סיפורם של החובשים והפראמדיקים תושבי העוטף ושדרות שהעניקו טיפול רפואי תחת אש וירי חי בימים הראשונים למלחמה, כולל הסיפורים של אנשי מד"א שהקריבו את חייהם בעת שהגישו עזרה רפואית.

שרי אריסון ואלי בין (צילום: דוברות מד''א)
שרי אריסון ואלי בין (צילום: דוברות מד''א)

קרן Team8 קיימה בשבוע שעבר כינוס בינלאומי בסימן Resilient Israeli Tech בניו יורק. האירוע, שנערך מדי שנה, הוקדש הפעם לחוסן תעשיית ההייטק הישראלי ברקע המלחמה המתחוללת בישראל. הכינוס משך אליו כמאה משתתפים ודוברים בכירים כמו ראש העיר ניו יורק - אריק אדמס, וכן יו"ר ומנכ"ל Pfizer - ד"ר אלברט בורלא. התייצבו: שותפי Team8 - נדב צפריר, רקפת רוסק-עמינח, יובל שחר, שרית פירון ועוד; וגם יזמים, משקיעים ומובילי דעה מישראל וארה"ב. המייסד והשותף המנהל ב-Team8 - נדב צפריר, העניק סקירה כללית על המצב בישראל, ודן במצבו של תחום הטכנולוגיה הישראלי; ראש עיריית ניו יורק דחק במגזר ההייטק וביזמים שבחדר, לפתח פתרונות טכנולוגיים על מנת לעצור את התפשטות השנאה באמצעי המדיה החברתית;  יו"ר ומנכ"ל Pfizer ד"ר אלברט בורלא, אשר היה הדובר המרכזי באירוע, רואיין על ידי רקפת רוסק-עמינח. 

נדב צפריר (צילום: אוהד קב, CRC)
נדב צפריר (צילום: אוהד קב, CRC)

אלברט בורלא ורקפת רוסק-עמינח (צילום: אוהד קב, CRC)
אלברט בורלא ורקפת רוסק-עמינח (צילום: אוהד קב, CRC)

אריק אדמס (צילום: אוהד קב, CRC)
אריק אדמס (צילום: אוהד קב, CRC)

רון צוקרמן ומיכאלה ברקו שבימים של שגרה ייסדו  את "טריביו" - סטארט-אפ חברתי טכנולוגי שאינו למטרות רווח, שנועד ליצור ולהרחיב מעגלי התנדבות ונתינה בחברה הישראלית, עושים טוב גם בזמן המלחמה. הזוג ברקו-צוקרמן פתחו בערב השבת שעברה את ביתם ואירחו לקידוש וארוחת שבת משפחות שפונו מהעוטף. 

רון צוקרמן ומיכאלה ברקו (צילום: שוקה כהן)
רון צוקרמן ומיכאלה ברקו (צילום: שוקה כהן)

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות; ראובן קרופיק, יו"ר בנק הפועלים; מיכאל סימן טוב, מנכ"ל הקרן לפיתוח שדרות; ואורן היימן, מנכ"ל חממת שדרות (Nature Growth) השיקו את Safe Space - מתחם שיתופי מוגן לעסקים קטנים וסטארט-אפים באזור שדרות, לשיקום פעילותם ובמטרה לתמוך בהם בחזרה לשגרה ובדרך לצמיחה כלכלית. בחודשיים הקרובים המתחם החדש יהווה גם מרכז ריענון לעובדי החירום הפועלים בעיר ולארגונים אזרחיים שצריכים מקום מוגן ובטוח להמשיך לקדם את פעילותם למען התושבים באזור.    

אלון דוידי וראובן קרופיק (צילום: באדיבות בנק הפועלים)
אלון דוידי וראובן קרופיק (צילום: באדיבות בנק הפועלים)