- "דלתא גליל תעשיות" וקרן איווט ואייזיק דבח, מקימים קרן משותפת תחת השם "עוטפים עתיד" בהשקעה של עשרה מיליון שקלים. הקרן תיועד לטובתם ולרווחתם של יתומי המלחמה, שנותרו ללא זוג הורים, בתקווה לסייע בבניית עתיד טוב יותר עבורם. הכספים  מקרן "עוטפים עתיד" יועברו באמצעות קרן 'קשת' - קרן ראשונה מסוגה בישראל לניהול תרומות שמטרתה להרחיב את מעגל התורמים והפילנטרופיה בישראל ולהפוך את הפילנטרופיה לנכס לאומי. "לעולם לא נוכל להחליף את ליטוף ידם, את החום, האהבה והביטחון שמקנים הורים לילדיהם", אמר אייזיק דבח, מנכ"ל דלתא גליל ומבעלי החברה,  "אך אנו מקווים ומתפללים שנוכל לסייע, ולו במעט, בבניית יסודות העתיד של יתומי אותו אירוע נוראי בהיסטוריה".

- לאחר שזכה החודש בכוכב מישלן עם מסעדת ״שמונה״, השף אייל שני פתח מסעדה נוספת בעיר ניו יורק. הפעם מדובר במסעדת ״מלכה״ הכשרה, בשכונת האפר ווסט-סייד של מנהטן. לרגל פתיחת המסעדה התקיים אירוע בשיתוף ארגון ״לארץ״, שבמהלכו גויסו כספים לטובת תושבי עוטף עזה שביתם נהרס. ״לארץ״ הוא ארגון ללא מטרות רווח שנוסד על ידי שלי הראל-פיטמן, במטרה לסייע במקרים הומניטריים של יהודים מרחבי העולם המעוניינים לעלות לישראל. בעקבות המלחמה הוסטו מאמצי הארגון לטובת סיוע בהגעת מילואימניקים מחו"ל לארץ; תרומות של ציוד צבאי; ותרומות למשפחות העוטף. כעת הארגון מציע 2,500 דולר לכל משפחה שביתה נהרס, זאת באמצעות תרומות שנאספו מהקהילה היהודית בסך כולל של מיליון דולר. הדוברת המרכזית באירוע הייתה עופרי חגי, שדודה ודודתה, גדי ויהודית חגי – שניהם אזרחים אמריקנים, נחטפו מקיבוץ ניר-עוז. נכחו באירוע: שגריר ישראל באו״ם גלעד ארדן, מלאני ברונפמן, דנה דדוש - בעלים משותף של מותג הפרחים Rose Box NYC ועוד. 

שלי הראל-פיטמן, מלאני ברונפמן, ודנה דדוש  (צילום: אוהד קב)
שלי הראל-פיטמן, מלאני ברונפמן, ודנה דדוש  (צילום: אוהד קב)

- בתל אביב נערך השבוע יום צילום ייחודי בהובלת 20 דוגמניות ומשפיעניות. מדובר בחלק מיוזמה של תעשיית האופנה המקומית, הפונה לתעשיית האופנה העולמית, במטרה לרתום אותה להשבת החטופים הישראלים. מאחורי היוזמה עומדת אשת האופנה הוותיקה סיביל גולדפיינר העומדת בראש בית האופנה "קום איל פו". היוזמה הנוכחית היא בשיתוף עם woman united for humanity . בין המצולמות: גלית גוטמן, שירלי בוגנים, יוליה פולטקין ועוד. כל אחת מהמשתתפות צולמה בנפרד, במראה נקי עם טישרט שחורה אחידה, שעליה לוגו ייחודי שעוצב לטובת המאבק להשבת החטופים, ועליו נכתב: ״תחזירו אותם הבייתה עכשיו״ בעברית, אנגלית וערבית. הטישרט אינה מוצעת למכירה ומהווה סימבול וקריאה לעזרה. 

גלית גוטמן וסיביל גולדפיינר (צילום: שליו אריאל)
גלית גוטמן וסיביל גולדפיינר (צילום: שליו אריאל)

- פטלפורמת העסקים שהקים בנק מזרחי-טפחות בעקבות המלחמה, עולה על גלגלים ויוצאת לשטח. החל מיום שלישי הקרוב, משאיות ה׳שופינג טראקס׳ של "כתום ישראל" יחרשו את ערי ישראל עם מיטב המוצרים של עסקים מיישובי הדרום והצפון. הוצאת המשאיות נעשית בהמשך לקמפיין הטלוויזיה שהעלה בנק מזרחי טפחות בנושא. הבנק מוציא לדרך ארבע  משאיות שופינג טראקס, שכל אחת מהן היא למעשה חנות של בעל עסק שפרנסתו נעצרה עם תחילת המלחמה. השופינג טראקס יגיעו למתחמים מרכזיים בערים השונות והציבור הרחב יוכל לרכוש ישירות מבעלי העסקים - צעצועים, יינות, פרחים ועציצים, דבש ומוצרים נוספים.

- בצל המלחמה הנמשכת נערכו במרכז הטניס והחינוך ברמת השרון שני אירועים ייחודים. הראשון היה אירוע הפוגה לילדי מרכז הטניס והחינוך של קרית-שמונה אשר פונו מבתיהם וזכו ליום של כיף וטניס במרכז. האירוע השני היה למעשה טורניר טניס זוגות במטרה להעלות את מודעות לחטוף אופיר צרפתי, אחיינו של לילו צרפתי מהמנהלים הבכירים של מרכזי הטניס. האירועים התקיימו בשיתוף "וראייטי ישראל" ובהשתתפות איש העסקים חובב הטניס אודי אנג'ל, אשר זכה להוקרה מיוחדת על פועלו למען הילדים במרכזי הטניס והחינוך, וקיבל מגן מיוחד ממנכ"ל מרכזי הטניס - אייל תעוז.

אודי אנג'ל ואייל תעוז  (צילום: אלכס גולדשטיין)
אודי אנג'ל ואייל תעוז  (צילום: אלכס גולדשטיין)

- חברת סודהסטרים משתפת פעולה עם האמן @dedebandaid  (דדה),  במטרה להעלות את המודעות לצורך בסיוע ותמיכה נפשית לנפגעי פוסט טראומה על רקע לאומי. החבר והאמן יצרו מהדורה מוגבלת של בקבוקי סודה עם איורי פלסטר 'פצעי טרור', אשר כל הרווחים ממנה ייתרמו לעמותת נט"ל המעניקה תמיכה וסיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע לאומי. עמותת נט"ל מגויסת מאז תחילת המלחמה לשיקום בריאות הנפש של אזרחי ישראל ורואה בכך חלק בלתי נפרד מהחוסן הנדרש לשיקום החברה בישראל.  

-  קמפיין ישראלי חדש יפנה ישירות למנהיגי העולם בקריאה: פעל לשחרור החטופים כאילו הם היו הילדים, האישה, או ההורה שלך. בשלב ראשון של הקמפיין עוצבו ארבע מודעות שפונות לראש ממשלת בריטניה סונאק, מזכ"ל האו"ם גוטרש, קנצלר גרמניה שולץ ונשיא צרפת מקרון. הקמפיין הוא בהובלת התנועה "ישראלי אמיתי לא משתמט" ובאמצעות משרד הפרסום יהושע TBWA, ומטרתו להפעיל לחץ ולגרום למנהיגי מדינות לפעול לטובת שחרור החטופים בעזה. המודעות צפויות להתפרסם בשלטי חוצות במדינות אירופה ובדיגיטל.

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה
דניאל אלון, מנכ"ל Beer Factory Jem’s:

"המלחמה פגשה אותנו, כמו את כולם, בהפתעה. בנוסף לשיווק ולמכירת בירות לבתי עסק, ג'מס מפעילה 13 סניפים של ברים-ומסעדה ברחבי הארץ, שנסגרו בשלב ראשון לחלוטין. יחד עם זאת, יצאנו מהר מאוד מהשוק ונכנסנו לעשייה. 

בשבועות האחרונים הגיעו אלינו עשרות מתנדבים מידי יום ויחד הכנו וארזנו עשרות אלפי ארוחות כשרות עבור המפונים ואנשי כוחות הביטחון ברחבי הארץ. במקביל, יצאנו בקמפיין מימון המונים בשיתוף לקט ישראל, שפונה בעיקר ליהודים ולתומכי ישראל בעולם, וגייסנו מאה אלף דולר שסייעו לנו להמשיך עם המבצע באופן יום יומי.

כעת, האתגר הגדול הוא להחזיר את הברים והמסעדות שלנו לפעילות. יש לנו -13 סניפים ברחבי הארץ שבכל אחד מהם חלק ניכר מכוח האדם מגויס בצו 8.

מה שיכול להקל על התקופה הזאת מבחינתנו, העסקים הבינוניים, הוא מתווה ברור יותר של הממשלה. תחום ההסעדה והאירוח, ספג את המכה הקשה ביותר ואנו מצפים שתהיה לכך התייחסות נאותה. כך גם לגבי מדיניות פתיחת מקומות הבילוי - הנחיות פיקוד העורף לא מספיק ברורות בנושא, כך שכרגע אנחנו פותחים רק במקומות המצויים במרחק סביר מממ"ד, לפי שיקול דעתנו.

גם אני וגם ג'רמי וולפלד – שהקמנו יחד את ג'מס, עלינו ארצה מארה"ב, הגענו לכאן מציונות נטו, ועם חלומות גדולים. עשיית בירת קראפט ישראלית והפעלת עסק מקומי הם משימות לא פשוטות, שמצריכות הרבה אופטימיות ודבקות במטרה גם בימים רגילים. אבל גם כשקשה יותר, אנחנו אוהבים את העם שלנו, מאמינים בו ולא מרימים ידיים. 

באנגלית אומרים שזה הזמן – to step up. זה המבחן למידת המחויבות שלנו לפרויקט הציוני, כך שגם בתוך הלקחים שצריך ללמוד ומלאכת הבניה שלנו כחברה, אנחנו בכל זאת מאמינים שימים טובים יגיעו".

דניאל אלון עם החיילים בשטח  (צילום: צילום פרטי)
דניאל אלון עם החיילים בשטח  (צילום: צילום פרטי)