בניו יורק נערך השבוע ערב הגאלה של הקרן לחקר הסרטן של סמואל וקסמן, הידועה בשמה The Waxman. במסגרת פעילות הקרן הושקעו עד כה מיליוני דולרים, במימון כמה מהמוחות המבריקים ביותר בחקר הסרטן. בין מקבלי אות הכבוד בערב הייתה האמנית אריאלה ורטהיימר שעלתה לנאום וכמובן התייחסה בדבריה למצב המלחמה בארץ. וורטהיימר אמרה כי החמאס הוא דאעש ובדיוק כמו סרטן, צריך להשמיד אותו עד התא האחרון. ורטהיימר ענדה פרח צהוב כסימן למלחמה באנטישמיות, צמיד צהוב וחילקה דסקיות לתמיכה במשפחות החטופים. עם וורטהיימר הגיעו לערב המיוחד בן זוגה - תמיר גילת, העומד בראש הקרן לחקר הסרטן בישראל, והחבר הקרוב - מעצב האופנה הבינלאומי קובי הלפרין שהגה ויצר את הפרח הצהוב על הדש כסימן למלחמה באנטישמיות.

- המיליארדרית שריל סנדברג, לשעבר מספר 2 בפייסבוק ואחת הנשים המשפיעות בעולם, העלתה לרשתות החברתיות סרטון עם מסר תקיף כנגד ארגוני הנשים בעולם המתעלמים מפשעי המלחמה והאונס שנעשו בנשים בשבת השחורה של השבעה באוקטובר. 

שריל סנדברג, מנכ''לית התפעול של מטא הפורשת (צילום: רויטרס)
שריל סנדברג, מנכ''לית התפעול של מטא הפורשת (צילום: רויטרס)

- מיזם המוניות של הזמר עומר אדם, במסגרתו חיילים שבים מן החזית במוניות ספיישל, זכה השבוע למימון של יום הסעות בסף 200,000 שקלים מהמיליארדר היהודי ג'יי שוטנשטיין - הבעלים של רשת "אמריקן איגל" העולמית. 

- אייל הנדל"ן האמריקני אייבי רוזן, בעליו של מלון  The Jaffa hotel הממוקם ביפו, העלה לחשבון האינסטגרם שלו תמונה של האמפייר סטייט בילדינג בניו יורק המואר בכחול לבן עם מגן דוד וכתב "עכשיו ולנצח" עם אימוג'ים של דגל ישראל, מגן דוד, ולב. 

- חברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר, כתבה והלחינה את השיר Children need to be home. בקליפ שצולם לשיר לוקחות חלק 120 אימהות ישראליות ובכללן חילוניות, דתיות, וערביות. 

סתיו שפיר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
סתיו שפיר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

- "דלתא גליל תעשיות" וקרן איווט ואייזיק דבח, מקימים קרן משותפת תחת השם "עוטפים עתיד" בהשקעה של עשרה מיליון שקלים. הקרן תיועד לטובתם ולרווחתם של יתומי המלחמה, שנותרו ללא זוג הורים, בתקווה לסייע בבניית עתיד טוב יותר עבורם. הכספים  מקרן "עוטפים עתיד" יועברו באמצעות קרן 'קשת' - קרן ראשונה מסוגה בישראל לניהול תרומות שמטרתה להרחיב את מעגל התורמים והפילנטרופיה בישראל ולהפוך את הפילנטרופיה לנכס לאומי.

אייזיק דבח (צילום: רמי שלוש)
אייזיק דבח (צילום: רמי שלוש)

- נשיא המדינה יצחק הרצוג, ורעייתו מיכל, נפגשו השבוע עם נציגי מיזם קו-אימקפט, אשר הוקם במטרה לקדם תעסוקה בחברה הערבית. במפגש, אשר מהווה חלק מתכנית פעולה של מיזם קו-אימפקט לקידום מרחבי עבודה משותפים, השתתפו למעלה מ-30 מבכירי ובכירות המגזר העסקי בישראל, שנרתמו למשימה, בצל הסכנות הנשקפות למרקם היחסים העדין בין יהודים לערבים בישראל. המפגש עסק ביחסים בין יהודים לערבים בשוק העבודה בעת הזו, מתוך הבנה של החשיבות ביצירת שיח הבנוי על אמון הדדי, ויצירה של סביבות בטוחות ומכילות במקומות העבודה, לצד הסרת החששות והפחדים הקיימים בשטח. נכחו: ד״ר סמיר קאסם - יו״ר משותף של קו-אימפקט ומנהל מחלקה פנימית בביה״ח כרמל; צבי זיו - איש עסקים ויו״ר משותף של קו-אימפקט, נוא ג'השאן בטשון - מנכ"לית קו-אימפקט; עפרה שטראוס - יו״רית שטראוס ישראל; מיכל ברוורמן-בלומנשטיק - מנכ״לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח; איימן סיף - שותף בקרן פורטלנד; דיוויד צ'ין - השותף המנהל של מקינזי בישראל; עדי סופר-תאני - מנכ״לית Meta בישראל; גדי קוניא - מנכ״ל תנובה; חסאן טואפרה - ראש הרשות לפיתוח כלכלי בחברה הערבית; עימאד תלחמי - מייסד ויו״ר באבקום סנטרס ועוד. 

עפרה שטראוס (צילום: ליים הפקות בע''מ)
עפרה שטראוס (צילום: ליים הפקות בע''מ)

מיכל ברוורמן-בלומנשטיק  (צילום: ליים הפקות בע''מ)
מיכל ברוורמן-בלומנשטיק (צילום: ליים הפקות בע''מ)

- לאחר שזכה החודש בכוכב מישלן עם מסעדת ״שמונה״, השף אייל שני פתח מסעדה נוספת בעיר ניו יורק. הפעם מדובר במסעדת ״מלכה״ הכשרה, בשכונת האפר ווסט-סייד של מנהטן. לרגל פתיחת המסעדה התקיים אירוע בשיתוף ארגון ״לארץ״, שבמהלכו גויסו כספים לטובת תושבי עוטף עזה שביתם נהרס. ״לארץ״ הוא ארגון ללא מטרות רווח שנוסד על ידי שלי הראל-פיטמן, במטרה לסייע במקרים הומניטריים של יהודים מרחבי העולם המעוניינים לעלות לישראל. בעקבות המלחמה הוסטו מאמצי הארגון לטובת סיוע בהגעת מילואימניקים מחו"ל לארץ; תרומות של ציוד צבאי; ותרומות למשפחות העוטף. כעת הארגון מציע 2,500 דולר לכל משפחה שביתה נהרס, זאת באמצעות תרומות שנאספו מהקהילה היהודית בסך כולל של מיליון דולר. הדוברת המרכזית באירוע הייתה עופרי חגי, שדודה ודודתה - גדי ויהודית חגי – שניהם אזרחים אמריקנים, נחטפו מקיבוץ ניר-עוז. נכחו באירוע: שגריר ישראל באו״ם גלעד ארדן, מלאני ברונפמן, דנה דדוש - בעלים משותף של מותג הפרחים Rose Box NYC ועוד. 

שלי הראל-פיטמן, מלאני ברונפמן, ודנה דדוש (צילום: אוהד קב)
שלי הראל-פיטמן, מלאני ברונפמן, ודנה דדוש (צילום: אוהד קב)

- בתל אביב נערך השבוע יום צילום ייחודי בהובלת 20 דוגמניות ומשפיעניות. מדובר בחלק מיוזמה של תעשיית האופנה המקומית, הפונה לתעשיית האופנה העולמית, במטרה לרתום אותה להשבת החטופים הישראלים. מאחורי היוזמה עומדת אשת האופנה הוותיקה סיביל גולדפיינר העומדת בראש בית האופנה "קום איל פו". היוזמה הנוכחית היא בשיתוף עם woman united for humanity . בין המצולמות: גלית גוטמן, שירלי בוגנים, יוליה פולטקין ועוד. 

גלית גוטמן (צילום: שליו אריאל)
גלית גוטמן (צילום: שליו אריאל)