- במתחם צ'יפריאני שבניו יורק נערך בשלישי בערב אירוע התרמה גדול למען נפגעי השבת השחורה של השבעה באוקטובר. נטלי היסטר-אוסטד ומלאני ברונפמן, שתי ישראליות פילנתרופיות החיות על קו ניו-יורק-ישראל, ארגנו ואירחו את האירוע, שבמסגרתו גויסו קרוב לעשרה מיליון דולר אשר יועברו ישירות למשפחות הנפגעים. במקום הוצב שולחן גדול וריק עם תמונות החטופים. שיתפו בסיפורם מאירוע הטבח: ידין גלמן שנפצע בהתקלות בקיבוץ בארי ולצידו ענת מאיר אלמנתו של דוד מאיר שנפל בקרב וסבין תעסה  ששכלה את בעלה גיל ובנה אור בטבח בנתיב העשרה שהגיעה מלווה בשני בניה. ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס הוזמן לשאת דברים. באמנותי: הזמר עומר אדם שריגש את הנוכחים, והמנטליסט ליאור סושרד שזכה לתשואות. בין הנוכחים: השגריר גלעד ארדן, מתיו ברונפמן, איש העסקים דייויד גוטרמן, ואיש העסקים וחיי הלילה ריצ'י עקיבא. הגיעו כל הדרך מישראל כדי לקחת חלק באירוע: ליאור רז, אדווה דדון, אסי עזר, רותם סלע, חיים אתגר, יעל שלביה והדיג'יי איתי גלו. 

עומר אדם ויעל שלביה (צילום: אוהד קב)
עומר אדם ויעל שלביה (צילום: אוהד קב)

אריק אדמס (צילום: אוהד קב)
אריק אדמס (צילום: אוהד קב)

ליאור סושרד ונטלי היסטר-אוסטד (צילום: אוהד קב)
ליאור סושרד ונטלי היסטר-אוסטד (צילום: אוהד קב)

ידין גלמן וענת מאיר (צילום: אוהד קב)
ידין גלמן וענת מאיר (צילום: אוהד קב)

- הבית לסולידריות חברתית - הזרוע היזמית של קרן משפחת שעשוע מיסודם של אמנון וענת שעשוע, פועל מאז משבר הקורונה לגיבוש קהילה גדולה של בעלי עסקים קטנים, לעידוד שותפויות ביניהם וליצירה של מעטפת תומכת הכוללת ליווי וייעוץ שוטף, הקניית כלים מקצועיים וסיוע פיננסי. 

עם פרוץ המלחמה הקצתה קרן משפחת שעשוע 15 מיליון שקלים כתרומה לחוסנה של מדינת ישראל. מתוך סכום זה הסיוע לעסקים קטנים שנפגעו מהמלחמה בדרום ובצפון הוא  בסכום כולל של חמישה מיליון שקלים; חמישה נוספים הוקצו לתכנית טיפול שיקומית לגיל הרך; ועוד חמישה מיליון שקלים יועברו כתמיכה מיידית לארגונים הפועלים בחירום. 

ענת ואמנון שעשוע (צילום: אור גפן)
ענת ואמנון שעשוע (צילום: אור גפן)

- השבוע פורסמו בתקשורת אינספור תמונות מרגשות של חטופים ששבו משבי החמאס. במיוחד ריגשו תמונותיהם של הילדים שהגיעו אל בית החולים שניידר. תמונתה של הילדה אמיליה אלוני בת השש, מחבקת בשמחה בת משפחה, שצולמה על ידי  גיא יחיאלי, נגעה באמנית הישראלית המצליחה אורית פוקס. פוקס החליטה לצייר את התמונה והעניקה את הציור כתרומה לבית החולים שניידר. בנוסף תעניק פוקס שתי רפרודוקציות של הציור – האחת למשפחת אלוני והשנייה לצלם יחיאלי. 

אמיליה אלוני בציור של אורית פוקס (צילום: רני לוריא)
אמיליה אלוני בציור של אורית פוקס (צילום: רני לוריא)

- משטרת שדרות חנכה בשלישי האחרון את משכנה החדש אחרי שתחנת המשטרה בעיר נחרבה במהלך קרב גבורה מול מחבלי חמאס שהשתלטו עליה בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר. על הפקת הערב הופקדו מחלבות גד בראשות המנכ"ל עמיר אהרון אשר קיימו במקום ארוחה תחת השם "סיקרט דינר במהדורת חרבות ברזל" בניצוחו האישי של פרזנטור החברה  - השף אייל שני.  להקת "כנסיית השכל" שמקורה בשדרות, הופיעה בטקס עם השיר המפורסם: ״שום דבר לא יפגע בי״. 

אייל שני (צילום: דניאל לילה)
אייל שני (צילום: דניאל לילה)

- כחלק מפעילויות התרומה והסיוע למען תושבי הדרום, פקטורי 54 משיקה מהדורה מיוחדת של מחברות בשיתוף עם האמן הרן כסלו חבר קיבוץ בארי. המחברות הודפסו בבית הדפוס של בארי ויימכרו בחנויות ובאתר פקטורי 54. רווחים ממכירתן ייתרמו לשיקומו של הקיבוץ. יפעת אירני מבעלי פקטורי 54 אמרה: "יצירותיו של הרן כסלו נוגעות בכולנו, ברגישות ובתבונה. הרן נוגע בנופי קיבוץ בארי והדרום היפהפה לצד הרגעים הקשים והשכול. כולנו כעם וכחברה אוספים את שברי הלב, לומדים לחיות עם הזעזוע ושואפים למחר טוב יותר".

הרן כסלו ויפעת אירני  (צילום: סטודיו פקטורי 54 )
הרן כסלו ויפעת אירני  (צילום: סטודיו פקטורי 54 )

אלי שגיב - מנכ"ל 'לוריאל ישראל', משתף פוסט הכולל סיפור על ניצחון קטן בהסברה העולמית, וגאווה גדולה בבנו:

- "מסתבר שהטמטום של האירים לא מסתיים אצל ראש הממשלה שלהם. תשמעו סיפור. השבוע נערך בטאלין, אסטוניה, הכנס השנתי של התאחדות  הסטודנטים האירופית שמייצג 90 מיליון סטודנטים ו-40 התאחדויות מהיבשת. על סדר היום: דרישת התאחדות הסטודנטים של אירלנד לסילוקה של התאחדות הסטודנטים הישראלית מאירופה, והצעה הולנדית ״להביע הזדהות עם זכויות הסטודנטים בעזה״. הם רק לא לקחו בחשבון את הנציג של התאחדות הסטודנטים של ישראל.

הנציג הזה, שהבין שהסיכויים בהצבעה לא לטובת ישראל, הלך לתפוס בהפסקה, ערב לפני ההצבעה, שיחה קצרה עם בריאן, ראש המשלחת האירית. עם חיוך נחמד ובאנגלית מצוחצחת כדי שגם בריאן הדביל יבין,  אמר לו הנציג הישראלי (מילה במילה):

“Brian my friend, you seem like a nice guy but you don’t know shit about the Middle East…if you bring up this proposal, I promise you, I will go on the stage and wipe the floor with you in front of everyone”

לא בדיוק שיא הדיפלומטיות, אבל למחרת בבוקר כבר לא הייתה הצעה אירית לסילוקה של ישראל מהתאחדות הסטודנטים האירופית. היוזמה האירית סוכלה. לפעמים אין ברירה. אם במזה״ת צריך לדבר ערבית אז באירופה צריך לדבר אירופית. אה..דרך אגב, לנציג הישראלי קוראים תום שגיב אבל אני קורא לו תומוש. היום הוא חזר לארץ ואני מזמין אותו ל Guiness."

אלי שגיב ותום שגיב (צילום: באדיבות יח''צ לוריאל ישראל)
אלי שגיב ותום שגיב (צילום: באדיבות יח''צ לוריאל ישראל)

- בשישי האחרון נערך ביקב פלם שבהרי ירושלים, אירוע התרמה לחקלאי הדרום, בשיתוף פעולה של יקבי האזור - פלם, צרעה, ספרה וקסטל. האירוע כלל הופעות אקוסטיות של האמנים: דנה ברגר, חמי רודנר, יהלי סובול ומאור כהן. הרווחים מן האירוע יוקדשו לשיקום וקידום חקלאות העוטף ויועברו דרך עמותת לקט ישראל.

יהלי סובול (צילום: ראובן קסטרו)
יהלי סובול (צילום: ראובן קסטרו)

-  המדיטק והספרייה המרכזית חולון, יקיימו מפגשים והרצאות העשרה עם שורת מרצים, אמנים ויוצרים, כדי לאפשר לקהל הרחב הפוגה קלה ואתנחתא בימים אלו. בין ההרצאות והמפגשים: 'כלכלת מלחמה' בהנחיית עמליה דואק; 'אופנה ומלכת אנגליה' בהנחיית יערה קידר; מפגש עם השחקן שי אביבי במסגרת "סיפורו של יוצר" בהנחיית שירי ארצי; נפלאות הגנטיקה האנושית עם אירית כינור; ו'סיפורה של מגילת העצמאות' בהנחיית דב אלבוים. 

יערה קידר (צילום: מאיר כהן)
יערה קידר (צילום: מאיר כהן)