> לני רקנאטי ואורי שקד, מבעלי יקב רקנאטי, קיבלו החלטה בשלבים המוקדמים של המלחמה, לצאת להתנדב בעצמם בחקלאות. כבעלים של יקב וכרמים שנמצאים בקו העימות, פחות משמונה ק"מ מגבול לבנון, הם מכירים מקרוב את הקשיים של תפעול משק באזורים האלה. מדי יום רביעי הם יוצאים, יחד עם קבוצת חברים, לעזור בהתנדבות לחקלאים באזור העוטף, וכבר הספיקו לקטוף לימונים, עגבניות, קלמנטינות ועוד. בשבוע האחרון הם הגיעו צפונה, למושב מרגליות שליד קריית שמונה, שם סייעו באיסוף ומיון של ביצי משק.

> משרד עורכי הדין יהודה רוה התגייס לסייע ללוחמי צה"ל, בהכנת ארוחות חמות ב"מטבח של נטלי" שמייצר מדי יום לא פחות מ-5000 מנות ללוחמי צה"ל ופועל עד לשעות הקטנות של הלילה. השותפים במשרד: יהודה רוה, חגי אולמן, אורלי קרונמן, יובל גרייבסקי, נועה סולומון, וליזה טרוס; עורכי הדין; המתמחים; ועובדי המטה, התייצבו השבוע במטבח שמפעילה נטלי סחייק בפתח תקוה בהתנדבות, ובישלו ארוחות (עוף, בשר, ממולאים, קובה, סלטים ועוד) שנשלחו ללוחמים בחזית הדרום והצפון.

 חגי אולמן, אורלי קרונמן, יהודה רוה, יובל גרייבסקי, נועה סולומון וליזה טרוס (צילום: יובל שחור)
 חגי אולמן, אורלי קרונמן, יהודה רוה, יובל גרייבסקי, נועה סולומון וליזה טרוס (צילום: יובל שחור)

> חברי הנהלת קופת החולים "לאומית שירותי בריאות", בראשות היו״ר - פרופ׳ שלמה מור-יוסף, המנכ״ל - חיים פרננדס, ומנהלי המחוזות, יצאו לפעילות התנדבותית במשק ימיני באשקלון. במסגרת ההתנדבות קטפו חברי ההנהלה עשרות קילוגרמים של סלרי ועשרות ק"ג של פטרוזיליה. בעל המשק הודה על הסיוע. 

שלמה מור יוסף   (צילום: דוברות לאומית שירותי בריאות)
שלמה מור יוסף  (צילום: דוברות לאומית שירותי בריאות)

חיים פרננדס  (צילום: דוברות לאומית שירותי בריאות)
חיים פרננדס (צילום: דוברות לאומית שירותי בריאות)

> חברת "קימברלי קלארק ישראל" נרתמה למאמץ הלאומי ויצאה ביוזמה משולבת של מותג החיתולים "האגיס" ו"ארגון המיילדות בישראל". בצל מצב המלחמה היוזמה כוללת מעטפת תמיכה, ללא תשלום, לנשים בהריון מתקדם ולהורים טריים, אשר במסגרתה יוענק ייעוץ טלפוני אישי, ויוצעו ביקורי בית של מיילדות מוסמכות. הליווי הטלפוני מיועד לנשים החל מהשבוע ה-35 להריון, ואילו ביקורי הבית מיועדים למשפחות שפונו מבתיהם בתקופת הלחימה ולכל מי שבן/ בת הזוג שלו בשירות מילואים פעיל.

> במתחם ה"איסט" שבתל אביב נערך ערב הוקרה וחיזוק למתנדבי זק״א ת״א, שמאז השבת השחורה מתנדבים בחירוף נפש בדרום ונחשפו לזוועות הנוראות. המתנדבים זכו להפוגה ונהנו מהופעות של הקומיקאים אדיר מילר, אבי נוסבאום ומני עזורי. צבי חסיד, מנכ״ל זק״א ת״א, אמר בדבריו: ״היינו הראשונים לטפל בנרצחים בטבח המתועב בשבת השחורה ונחשפנו למראות גרועים יותר מזירות המוות הקשות של דאע״ש ובוקו חראם. אני מודה לכל המארגנים שנרתמו למען הערב הזה. המתנדבים עברו תקופה לא פשוטה ואתם באתם והרמתם את רוחם וחיזקתם אותם להמשך עבודת הקודש שעדיין נותרה לנו מתנדבי זק״א ת״א". 

> השף עומר מילר בשיתוף עם מותג הבשר טירת צבי, הקימו עמדת התרעננות בצומת שובה בעוטף עזה, שבה עוברים מדי יום מאות חיילים וחיילות. בעמדה חולקו כ-1500 נקניקיות בלחמניות ועוד כ-50 קילו של סנדוויצ'ים עם נקניקים של טירת צבי. מילר, גייס לטובת המשימה גם את אמא שלו, עדנה מילר, ויחד עם נבחרת של מסייעים, החבורה הכינה סנדוויצ'ים מפנקים, והאכילה את מאות החיילים והחיילות שעברו בצומת במקום.

עדנה מילר ועומר מילר (צילום: מרי דרעי)
עדנה מילר ועומר מילר (צילום: מרי דרעי)


דבר המנכ"ל

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה.


מיכל אופיר, מנכ"לית חברת הילמ"ה – הייטק למען החברה: 

כחברה שמייצרת פתרונות טכנולוגיים לאתגרים חברתיים שעולים מן השטח, נערכנו מיד עם תחילת המלחמה לקליטת בקשות לפיתוח מוצרים במגוון תחומים - בבריאות, ברווחה ובחינוך. עד כה הצלחנו להטמיע כעשרה פיתוחים בסך הכל, כאשר מתוכם מספר פיתוחים שהרמנו מאפס בזמן שיא. יתר הפיתוחים עברו האצת פיתוח משמעותית, בשל הצורך לתת מענה לשעת חירום.

עובדי הילמ"ה עושים לילות כימים על מנת לספק לפצועי המלחמה פתרונות טכנולוגיים שיסייעו להם בתהליך ההחלמה בבתי חולים ובמחלקות השיקום. 'הוספיקול', 'תגיד לי' ו'Daybyday'  עברו התאמות ייחודיות  על מנת לאפשר לפצועים לתקשר בקלות עם בני המשפחה והצוות הרפואי. כלים אלו מסייעים לפצועים לקבל מענה מיידי לצרכים שלהם ולנהל את תכנית השיקום האישית שלהם במלואה.


במקביל לעשייה בתחום הבריאות, אנו מוספים לפעול בתחום החינוך, עם פרוץ המלחמה פתחנו לטובת תלמידי ישראל, בדגש על תלמידי קו העימות את מערכת "קאפיש" ללימוד אנגלית. מדובר במערכת ייחודית מבוססת בינה מלאכותית, ובה מאגר תכנים באנגלית מבית הג'רוזלם פוסט עם התייחסות ייחודית למצב הרגשי של התלמידים בימים מורכבים אלו. עם הבנת גודל ומשמעות האירועים של ה07/10 פיתחנו את פלטפורמת 'קו ראשון' להנצחת סיפורי המלחמה, החוסן לאומי והגבורה לטובת הדורות הבאים. בתחום הרווחה אנו מקדמים שאלונים לזיהוי קדם טראומה ומענים מיידיים לשימור חוסן נפשי, ולראשונה מאז הקמת החברה התחלנו בפיתוח של מוצר הנותן מענה בטחוני חברתי. אנו עמלים בהילמ"ה על ניצחון הרוח, על עשייה חובקת למען אלו הזקוקים לנחמה, ועל מענים שמקלים ולו במעט על אנשים כה רבים. 

מיכל אופיר (צילום: עומר הכהן)
מיכל אופיר (צילום: עומר הכהן)