- קרן כדר לתרבות, אמנות ומדע מיסודו של ד"ר אברהם כדר- יצאה במיזם "זר תקווה" – שנועד להעלאת המודעות ולקידום השבת החטופים והנעדרים מידי החמאס. הקרן רוכשת אלפי זרים צהובים ממגדלי פרחים ברחבי הארץ, ומציעה אותם למכירה לציבור הרחב. התמורה שתשולם עבור הזרים תעבור כולה כתרומה למען מאבקם של בני משפחות החטופים להחזרתם. הזרים נועדו ליצור שיח מתמשך בבתים ובארוחות משפחתיות בנושא החטופים, וכך לוודא שהנושא לא יירד מסדר היום. הצבע הצהוב מסמל ברחבי העולם את הקריאה להחזרת חטופים ושבויים. מרבית הפרחים ששימשו ליצירת הזרים הצהובים במיזם גודלו ונקטפו על ידי חקלאים מהנגב המערבי.

זרי תקווה (צילום: קרן כדר)
זרי תקווה (צילום: קרן כדר)

- רגע אחרי שעזר לגייס תרומות בגובה של עשרה מיליון דולר באירוע התרמה יוקרתי בעיר ניו יורק, ליאור סושרד מוביל קמפיין חדש של חברת מאזדה, שמדבר על הרוח הישראלית אשר התגלתה במיטבה בתקופה הנוכחית, וקורא לישראלים לקחת חלק בפרויקט חדש ולהדביק על רכבם סטיקר מיוחד - ״גאה להיות ישראלי.ת״. מי שיזמין את הסטיקר החדש לא רק יתרום לחיזוק המורל הלאומי, אלא גם יתמוך ישירות בדפוס בארי - מפעל הדפוס הוותיק של הקיבוץ שספג אבדות קשות ביותר במהלך אירועי השבת השחורה של ה-7 באוקטובר.  כדי להזמין את הסטיקר ולתמוך בדפוס בארי כל שנדרש הוא לחפש ״מאזדה״ בגוגל, להיכנס לאתר הפרויקט, ולהזין את הכתובת למשלוח. הסטיקרים יחולקו ללא עלות לכל מי שמעוניין - עד הבית.

- כ-200 אנשי ונשות שיווק הגיעו בראשון  למפגש פרונטלי במוזיאון תל אביב לאמנות. המפגש נערך תחת הכותרת מפגש מחשבות ותובנות לקראת תוכניות עבודה 2024 במסגרתו הציגו בכירים ובכירות מעולם השיווק והפרסום את נקודת המבט המקצועית שלהם ושלהן על פעילות מחלקות השיווק ועל תהליך בניית תוכניות עבודה בתקופה של חוסר ודאות קיצונית. את דברי הפתיחה נשאה מנכ"לית איגוד השיווק, סיגלית הורן גלפרין. אלעד רביד, סמנכ"ל שיווק וטרנספורמציה דיגיטלית בשטראוס ישראל דיבר על התאמת תוכנית העבודה לשנת משבר. שלי שמיר קינן, מנכ"לית באומן בר ריבנאי, דיברה על תכנון בזמן משבר וטל גור נוז'יק, מנהלת אגף שיווק, מוזיאון תל אביב לאמנות, סיפרה על האומנות ששינתה כיוון בתקופת המלחמה ועל תפקיד המוזיאון בעת הזו. את הכנס חתמו יעל קנדר, מנהלת חטיבת BDO Digital, שנתנה הצצה לטרנדים שצפויים לשלוט בשיח ב-2024, וגלית ליבר, מנכ"ל Bakara, שהציגה את עוגת הפרסום במדיה לשנת 2023 וקיימה דיון עם הקהל על תכנון מדיה ותכנון תקציב שיווק לשנת 2024 במציאות משתנה.

שלי שמיר קינן, סיגלית הורן גלפרין ואלעד רביד (צילום: עזרא לוי)
שלי שמיר קינן, סיגלית הורן גלפרין ואלעד רביד (צילום: עזרא לוי)

- ארגון המתנדבים "בני ברית ישראל", מהארגונים היהודיים-ציוניים הוותיקים בעולם, פועל מאז תחילת המלחמה בסיוע רחב, ברכישת ציוד לחיילים בחזית הדרום והצפון וכן למען תושבים שפונו מבתיהם בעוטף עזה ובצפון. ארגון בני ברית ישראל פתח בגיוס תרומות מחבריו בארץ ובעולם, ועד עתה הצליח לגייס כ- 800 אלף שקלים (מתוכם כ-150 אלף דולר שהגיעו מתרומות מחו"ל). מכספים אלה רכש הארגון עבור חיילי צה"ל בגדים טקטיים, בגדי חורף לחיילים, וציוד נוסף. כמו כן נרכש ציוד למפונים מיישובי העוטף, שדרות, אשקלון וקריית שמונה.

- תנועת "הרבעון הרביעי" - הפועלת למעבר של הדמוקרטיה הישראלית מפוליטיקה של הכנעה וניצחונות ל’פוליטיקה של הכנסת אורחים' ופתרונות, בראשות המנכ"לית אלה רינגל, מחזקת את החוסן של האזרחים באמצעות חלוקת אלפי ערכות החוסן ׳זמן ביחד׳, שפותחה בשיתוף מרכז משאבים מיסודו של פרופ׳ מולי להד. הערכה נועדה לחיזוק החוסן בתקופה מורכבת זו, על ידי הפעלה חווייתית לשימוש משפחתי או קהילתי. הערכה פותחה על ידי צוות הפדגוגיה של הרבעון הרביעי, ופעילי התנועה נפרשו במקומות שבהן היא מחולקת על מנת להדריך את תושבי הדרום והצפון ואת משפחות המפונים, כיצד להשתמש בה. 

אלה רינגל (צילום: באדיבות הרבעון הרביעי)
אלה רינגל (צילום: באדיבות הרבעון הרביעי)

- חברת "שמיר אופטיקה" שבבעלות הקונצרן העולמי אסילור-לוקסוטיקה, הממוקמת בקיבוץ שמיר בצפון בקו העימות, ק"מ ספורים מהגבול, מפתחת ומייצרת כבר מעל לחמישים שנים עדשות מרשם לעולם, וגם בישראל. בצל המלחמה החברה נרתמה לפעול למען אנשי כוחות הבטחון ואזרחים מן העוטף ותרמה עבורם זוגות משקפיים המיוצרים בישראל. במסגרת התרומה, הגיעו עובדי שמיר אופטיקה ואופטומטריסטים למרכזים אליהם פונו תושבי העוטף, בהם ים המלח, אילת, עין גדי ולנקודות כינוס של חיילי צה"ל, שם ערכו בדיקות ראייה, ואבחנו את הצרכים של כל אזרח וחייל. בהמשך סופקו לנבדקים משקפיים מותאמות להם. 

- המדליסט האולימפי, הג'ודוקא אורי ששון, הגיע לפעילות עם ילדים מפונים מהישובים סעד וכיסופים ששוהים במלונות ים המלח. הפעילות התקיימה במסגרת פרויקט "עם אחד קבוצה אחת" שמוביל המרכז לאימפקט יהודי ומקדם את ערכי הספורט. הילדים לקחו חלק באימון משותף עם הג'ודאים מקבוצת "ספורט אגר", וקיבלו הרצאת השראה מהמדליסט האולימפי שעסקה בהתמודדות עם אתגרים.

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה
איריס דניאלי, מנכ"לית החברה הכלכלית לפיתוח חבל אילות: 

"בסוף השבוע של השבעה באוקטובר הייתי בקיבוץ יטבתה שבערבה הדרומית, יחד עם חלק מבני המשפחה שהגיעו לביקור בקיבוץ לכבוד החג. בני יואב, רעייתו אנאי ושלושת הנכדים – קאי בן שנתיים, ריי ולו תאומים בני חצי שנה, גרים בנחל עוז ובמזל גדול היו אצלנו בחג. על קו הטלפון מנחל עוז, היו בני המשפחה המפוחדת של כלתי אנאי, נצורים בממ"דים כשמחבלים משתלטים על הקיבוץ ואף אחד לא מגיע לעזור. תחושה קשה ונוראית מצד אחד ואנחת רווחה מצד שני שהילדים והנכדים לידי. 

מזה 4 שנים אני בתפקיד מנכ"לית החברה הכלכלית לפיתוח חבל אילות שכמעט כל זרוע שלה קיבלה צורה אחרת בעקבות המלחמה. בשוטף אני אחראית לפעילות העסקית של המועצה האזורית חבל אילות ועם פרוץ המלחמה התגייסנו כל החברה למען 3800 מפונים ומתפנים שהגיעו לחבל אילות. כדי לסבר את האוזן חבל אילות מונה כ-5000 תושבים בלבד, מדובר כמעט בהכפלה. 

מיד הפכנו את פארק תמנע לפארק קולט של תושבי העוטף. בשבועיים הראשונים אירחנו שתי קהילות מהעוטף - מעין הבשור ומשובה. מדובר ביישובים שממוקמים בטווח של בין 4-7 ק"מ מקו הגבול ובתחילת המלחמה לא היו זכאים לפיצוי. את הקהילות אירחנו באופן מלא – לינה, ארוחות, פעילויות, טיפולים, כביסה ועוד. גם אתרי התיירות ותושבי חבל אילות התגייסו למען המפונים והמתפנים והציעו מגוון של פעילות הפגה. לאחר מכן התחלנו לארח תושבים שאינם זכאים לפיצוי מהמדינה, אך עדיין מאוד קרובים לקו הלחימה. הסבסוד של האירוח התקיים בזכות תרומות שהצלחנו לגייס מגופים בארץ ובחו"ל ומאמצים של המועצה האזורית והחברה הכלכלית. 

נמשיך לסייע ככל שיתאפשר למפונים ולמתפנים לצד האתגרים שלנו בחברה הכלכלית. אני שולחת חיזוקים לחברינו במועצות שנכפה עליהם סיוט מתמשך ואני מלאת תקוה לימים שקטים וטובים".

איריס דניאלי  (צילום: יח''צ)
איריס דניאלי  (צילום: יח''צ)