- כ- 150 בני ובנות נוער מכל הארץ, חניכי עמותת "יוניסטרים", לקחו השבוע חלק בהאקתון "יוזמים תקווה" של העמותה, במסגרתו פיתחו מיזמים, שנועדו לתת מענה לאתגרים הרבים בישראל עקב המלחמה. במסגרת ההאקתון, שהתקיים בתמיכת בנק הפועלים, 12 קבוצות נוער ממרכזי היזמות של יוניסטרים, חברו לחברות עסקיות וטכנולוגיות ביניהן JFrog, פיליפס, שטראוס מים, WeWork, לומניס, מארוול, אמזון, אמדוקס ועוד, ויחד עם מנטורים ומנטוריות מהעולם העסקי חיפשו פתרונות טכנולוגיים לקידום פתרון בעיות בוערות. כל קבוצת בני נוער יחד עם המנטורים העסקיים והמתנדבים מהחברות השונות, פיתחה רעיון אחד ובסוף האירוע הוצגו הרעיונות בפני חברי פאנל שיפוט שכלל בכירים מהעולם העסקי וממגזר ההיי-טק. השופטים והשופטות בחרו במקום הראשון את מרכז היזמות של יוניסטרים בקרית שמונה שנתמך על ידי קבוצת תנובה והפדרציה היהודית של ונקובר, וכלל בני ובנות נוער אשר פונו מבתיהם בעקבות המלחמה. הרעיון של הזוכים כלל פיתוח מערכת המיועדת לבני ובנות נוער מפונים, המקשרת בין המורים בבית ספר המקורי לבית הספר שהם נמצאים בו כעת בעקבות המלחמה, או למתנדבים בכל מרכזי הלמידה, זאת במטרה לבצע סינכרוניזציה בין תכני הלימוד. הקבוצה הזוכה תקבל מענק של 15,000 ₪ לטובת התחלת פיתוח המיזם ומימושו. בין השופטים שלקחו חלק בהאקתון: יו"ר ומייסד יוניסטרים היזם ואיש העסקים רוני צארום ויעל צארום רעייתו; מנכ"לית יוניסטרים - יפעת בכור; מנכ"לית פאפאיה גלובל עינת גז; מנכ"לית Meta ישראל עדי סופר-תאני; "סופר-נני" מיכל דליות; קלמן שחם - מייסד ובעלי אלטשולר-שחם ונוספים. 

עינת גז (צילום: תום הוליגנוב)
עינת גז (צילום: תום הוליגנוב)

- יו"רית דירקטוריון מוזיאון ארץ ישראל (מוז"א) - השרה לשעבר לימור  לבנת, ומנכ"ל מוז"א עמי כץ, אירחו את טקס פתיחת  התערוכות "עדות מקומית 2023" ו-"20 שנות עדות", מייסודה ובניהולה של דנה וולפיילר-ללקין. עדות מקומית היא התערוכה המקומית לצילומי  עיתונות ומהווה זה שנים את האירוע השנתי החשוב והגדול לצילום עיתונות ולצילום תיעודי בישראל. השנה מוצגים בה כ־130 תצלומים של 52 צלמות וצלמים שנבחרו מבין 6,700 תצלומים שנשלחו לתחרות. טקס חנוכת התערוכה התקיים במעמד ראש העיר תל אביב-יפו, רון חולדאי ורעייתו יעל, אוצרת התערוכה - ענת סרגוסטי, וסמנכ״לית והאוצרת הראשית של מוז״א - רז סמירה, ובהשתתפותם של שלומית וניצן ליפשיץ - הוריו של החייל לביא ליפשיץ ז״ל שנהרג ב-30.10 בקרב בצפון רצועת עזה, וליזה וכרמל עידן - הוריו של הצלם רועי עידן שנרצח בכפר עזה ב-7.10 מעט לאחר שהספיק לצלם את תמונת המלחמה הראשונה. בצל המצב מוצג בחלל התערוכה גם "קיר מלחמה" מרכזי ובו 300 תצלומים שצולמו בשבועיים הראשונים למלחמה, המתעדים את מאורעות השבעה באוקטובר ומה שקרה בעקבות זאת. 

דנה וולפיילר-ללקין ולימור לבנת (צילום: דנה קופל)
דנה וולפיילר-ללקין ולימור לבנת (צילום: דנה קופל)

ניצן לפשיץ, עמי כץ ושלומית ליפשיץ (צילום: דנה קופל)
ניצן לפשיץ, עמי כץ ושלומית ליפשיץ (צילום: דנה קופל)

רון ויעל חולדאי (צילום: דנה קופל)
רון ויעל חולדאי (צילום: דנה קופל)

- בסוף השבוע האחרון התכנסו חברי המועדון העסקי-אקדמי של אוניברסיטת תל אביב, בראשות הנשיא אמנון דיק והמנכ״לית עו״ד עדי אולמרט, למפגש מיוחד תחת הכותרת: "חיים בטראומה-איך יוצאים לדרך חדשה?". בתחילת המפגש צפו החברים ב"הילד", סרטו המטלטל של יהב וינר ז"ל, שנרצח בטבח הנורא ב- 7.10 ולאחריו התקיים פנל בהנחיית העיתונאי בן שני. בפנל השתתפו שי-לי עטרי, אלמנתו של יהב וינר ז"ל ששרדה את הטבח יחד עם בתם התינוקת; פרופ' יאיר בר-חיים - מנהל המרכז הלאומי לטראומה וחוסן באוניברסיטת תל אביב, שדיבר על הפרעות חרדה ופוסט-טראומה; ופרופ' ליאו ליידרמן מביה"ס לכלכלה ששוחח על האתגר הכלכלי בימי המלחמה ואחריה. בין לבין, ביצעו הזמרת מיקה כהן והפסנתרן שחר אלחיאני מביה"ס למוזיקה קטעי שירה.

יאיר בר-חיים, בן שני, שי-לי עטרי וליאו ליידרמן (צילום: יעל צור)
יאיר בר-חיים, בן שני, שי-לי עטרי וליאו ליידרמן (צילום: יעל צור)

- מעצבת האפנה נילי לוטן ובן זוגה הזמר דויד ברוזה התגייסו לתמיכה בניצולי פסטיבל נובה. בני הזוג אירחו בחנות של לוטן בניו יורק אירוע מכירה כאשר 20 אחוזים מהרווחים העוברו לתמיכה בניצולים. 

נילי לוטן ודיויד ברוזה (צילום: זיו ברק)
נילי לוטן ודיויד ברוזה (צילום: זיו ברק)

- השרה לשעבר איילת שקד חזרה ארצה אחרי מסע הסברה בן חמישה ימים בארצות הברית שם נפגשה עם חברי קהילות יהודיות. שקד שיתפה כי יש לנו הרבה חברים בארצות הברית אך גם עוד הרבה עבודה בעיקר באוניברסיטאות שנכבשו על ידי ארגונים פרו פלסטינאים. 

איילת שקד (צילום: אריאל זנדברג)
איילת שקד (צילום: אריאל זנדברג)

-  יוסף חדאד ערבי- ישראלי נוצרי, פעיל הסברה ואושיית רשת ומי שמכהן כמנכ"ל עמותת "ביחד- ערבים זה לזה" הפועלת לחיבור החברה הישראלית לחברה הערבית, יוצא למסע הסברה בארצות הברית הכולל מפגש באוניברסיטת ייל. בכוונת חדאד לחשוף את הסטודנטים לזוועת השבת השחורה, הטבח הנורא והמלחמה בחמאס. 

יוסף חדאד (צילום: מרק ישראל סלם)
יוסף חדאד (צילום: מרק ישראל סלם)

- לני רקנאטי ואורי שקד, מבעלי יקב רקנאטי, קיבלו החלטה בשלבים המוקדמים של המלחמה, לצאת להתנדב בעצמם בחקלאות. כבעלים של יקב וכרמים שנמצאים בקו העימות, פחות משמונה ק"מ מגבול לבנון, הם מכירים מקרוב את הקשיים של תפעול משק באזורים האלה. מדי יום רביעי הם יוצאים, יחד עם קבוצת חברים, לעזור בהתנדבות לחקלאים באזור העוטף, וכבר הספיקו לקטוף לימונים, עגבניות, קלמנטינות ועוד. בשבוע האחרון הם הגיעו צפונה, למושב מרגליות שליד קריית שמונה, שם סייעו באיסוף ומיון של ביצי משק.

לני רקנאטי ואורי שקד (צילום: צילום פרטי)
לני רקנאטי ואורי שקד (צילום: צילום פרטי)

- מיכל רובנר, כלת ״פרס ישראל״, יקירת בצלאל, ובוגרת המחלקה לצילום, מציגה כעת בחזית קמפוס בצלאל ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, הנמצא בעיר ירושלים. עבודתה של האמנית 'איתותים', מוצגת במסגרת מיצב וידאו הקורא להחזרת החטופים והחטופות. המיצב כולל עשרות מסכים הפונים לכיכר העירונית הסמוכה לקמפוס, עליהם מוקרנים שורות של דמויות אנושיות על גבול ההפשטה, המזוהות עם גוף יצירתה, ממלאות את המסכים, מנופפות ומסמנות סימנים בידיהן ובגופן, כשאור אדום מהבהב מתוכן.

מיכל רובנר (צילום: אבי מוסל)
מיכל רובנר (צילום: אבי מוסל)