- הנהלת קבוצת דיסקונט, בראשות המנכ"ל אבי לוי, הגיעה בראשית השבוע לעין גדי, כדי לפגוש את ילדי 'קרן אור' - קרן הסיוע שהוקמה עבור ילדים ובני נוער שנפגעו במהלך המלחמה. הקרן שהחלה לפעול במסגרת התחלתית של 50 מיליון שקל, נועדה לספק מענה לצרכים פיזיים ורגשיים עבור אותם ילדים, וכוללת בין השאר טיפולים פסיכולוגיים, טיפולים רגשיים במגוון אמצעים, סדנאות להעצמה אישית וקבוצתית, פעילויות העשרה והפוגה לצד תמיכה לימודית. בנוסף פגשו בכירי הבנק משפחות מהעוטף, שפונו למלונות ים המלח, והדליקו איתם נר רביעי של חנוכה. בטקס הדלקת הנרות שארגנו אנשי דיסקונט השתתפו גם: מנכ"לית עמותת 'הזנק' - שרון חזקיה; ראש מועצת תמר - ניר ונגר; והזמר סטטיק שהרים את המורל.

אבי לוי, שרון חזקיה וניר ונגר (צילום: ישראל הדרי)
אבי לוי, שרון חזקיה וניר ונגר (צילום: ישראל הדרי)

- אילן סיגל - מנכ"ל פלאפון הגיע יחד עם פרזנטור החברה - יהודה לוי, ועובדים נוספים של פלאפון לפעילות התנדבותית בבית האבות רקאנטי בפתח תקווה. הפעילות, שנערכה כחלק מ"שבוע אחריות תאגידית" ועמדה בסימן 'ערבות הדדית', כללה סדנת אוריינטציה דיגיטלית למפונים מיישובי הדרום והצפון הנמצאים בגיל השלישי. המשתתפים קיבלו כלים וטיפים לשימוש מיטבי בטלפונים הסלולריים שלהם.

- הנהלת רשות שדות התעופה (רש"ת) אירחה את בכירי ארגון זק"א בנמל התעופה בן גוריון, זאת כאות הערכה והוקרה על פועלם. באירוע שיתפו אנשי זק"א את בכירי רש"ת בפעילות שביצעו ביישובי העוטף, החל מהשבת השחורה, עבודה שעדיין לא הסתיימה. 

לשאלה כיצד הם מתמודדים עם ההשלכות הנפשיות של פעילותם, אמרו כי החיבוק החם לו הם זוכים מכל העם בישראל,  מאפשר להם להמשיך ולתפקד, בלי להתפרק נפשית ופיזית. במהלך הביקור סיירו אנשי זק"א ביחידות השונות של נתב"ג, בהליך מיון המזוודות ובמגדל הפיקוח ושמעו הסברים על הליכי העבודה בשדה. אמנון כהן - מנכ"ל רשות שדות התעופה, הודה למתנדבים, ודובי ויסנשטרן - מנכ"ל זק"א, הודה על האירוח והתלוצץ שהוא מצר על כך שאמנון כהן לא יכול להתנדב בזק"א, היות והוא כהן.

אמנון כהן דובי ויסנשטרן (צילום: סיון פרג')
אמנון כהן דובי ויסנשטרן (צילום: סיון פרג')

- מועדון הפאר הבריטי מנצ'סטר יונייטד, אירח משלחת של משפחות החטופים והנרצחים במגרשה הביתי של הקבוצה "אולד טרפורד". מי שאירח את חברי המשלחת, שהוציא ארגון "גשר" בראשות המנכ"ל אילן גאל-דור, בשיתוף עם בנק יהב, הוא חבר הנהלת המועדון מייקל אדלסון. במשלחת לקחו חלק בני המשפחה של אברהם מונדר וטל שוהם שנמצאים כבר למעלה מ-60 יום בשבי חמאס ובני משפחתה של נעמי שטרית ז"ל, אשר נרצחה בטבח ב-7 באוקטובר. נציגי המועדון ערכו לחברי המשלחת סיור באצטדיון המיתולוגי ובמוזיאון המועדון עטור ההישגים, נתנו מתנה לכל אחד מחברי המשלחת ולאחר מכן שמעו את סיפורם האישי של המשפחות ובני משפחותיהם, ואף שמעו על המאמצים והפעולות לשחרור החטופים. חבר הנהלת המועדון הביע הזדהות עמוקה עם חברי המשלחת והבטיח שהמועדון יחשוב על דרכים נוספות להעלאת המודעות להשבת כל החטופים.

- רשת הקונדיטוריות 'רולדין', נרתמת ביוזמה עבור החיילים ותושבים המפונים. הרשת יצרה מארזי סופגניות מעוצבים בדגל ישראל תחת הסלוגן 'את האור שלנו אי אפשר לכבות' ומחלקת עשרות אלפי סופגניות באמצעות עגלת הסופגניות הנעה בין מיקומים שונים ברחבי הארץ. בנוסף מתקיימים טקסי הדלקת נרות במהלך ימי החג, במיקומים שנסגרו מראש.

כחברה שחרטה על דגלה את השורשיות הישראלית, לקחה הרשת חלק במאמץ המלחמתי לטובת אנשי החזית והעורף, והגיעה בשבועות האחרונים לאזורי הכינוס בצפון הארץ ובדרומה בהם מוצבים מאות אלפי חיילי צה״ל, כוחות הביטחון וההצלה, עם עגלות קפה מפנקות.

 עגלת הסופגניות של רולדין (צילום: צחי קיבנשטיין)
 עגלת הסופגניות של רולדין (צילום: צחי קיבנשטיין)

- ביום שישי  האחרון התאספו כחמישים נשים במשרדי קרן "פורטיסימו" בתל אביב, כדי להשיק את הקליניקה ״החצר הנשית פלוס״. מדובר בקליניקה בניהולה של ד״ר תלמה כהן, פרי יוזמה משותפת של כהן ועדי עזוז - מנכ״לית עמותת החצר הנשית, שתומכת בנערות ונשים צעירות בסיכון בגילאי 13 ועד 26. כהן תוביל את הפן הטיפולי-רגשי של הפעילות. מי שהגיעה לברך הייתה ליהיא לפיד שנשאה דברים וציטטה את וירג׳יניה וולף בשינוי קל: ״לא רק חדר משלך אלא גם כסף וחדר משלך״. את האירוע ליוו שלוש מוזיקאיות מקבלות מלגות מקרן רונן, לקידום אמנים צעירים, מייסודה של יפה ישראלי, שהקימה את הקרן לפני 31 שנה על שמו של בנה, רונן, ודאגה במהלך השנים למאות מלגות למוזיקאים בישראל ובארה״ב ותקיים קונצרט בסוף החודש במוזיאון תל אביב. ישראלי שיתפה כי ערב קודם תמכו היא ומוזיקאים במשפחות החטופים וליוו את הדלקת הנר הראשון שנערכה בכיכר החטופים. לדבריה, היא ארגנה את הדלקת הנרות עם נשות "אריה יהודה", כדי לחבק ולהאיר ולו במעט את החג הזה שאורו מעומעם.

- מדריכת היוגה יובל נשיא (27) אשר איבדה את בעלה רס״ן אריאל בן משה ז"ל בקרבות ה-7 באוקטובר בעוטף עזה, נבחרה לשמש כשגרירה לתוסף התזונה קאלם איט. הקמפיין החדש בכיכובה של נשיא, צפוי לעלות כבר במהלך חודש ינואר,  וחלק מההכנסות של המותג יעבור לעמותת אלמנות ויתומי צה"ל.

יובל נשיא (צילום: יח''צ)
יובל נשיא (צילום: יח''צ)

- ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה מאיר צור, אירח את נשיא JNF הולנד דיויד קורנמל, ומנכ"לית JNF הולנד ויויאן רינת, שהגיעו לערבה התיכונה, לביקור בפרויקטים שתרמו להקמתם. מדובר בפרויקטים בתחומי החינוך והרווחה, שנועדו לטובת 2,200 תושבי העוטף, שפונו מבתיהם ושוהים כבר מעל חמישים יום בערבה התיכונה, החל מתחילת הלחימה.

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה
אופי רייך - מנכ"ל מועצת הדבש: 

"בימי המלחמה, מתמודדים דבוראי העוטף וקו העימות, עם מציאות מאתגרת במיוחד. כמו כל החקלאים, מגדלי הפירות והירקות, אשר לא יכולים להגיע לשטחי החקלאות שהוכרזו כשטח צבאי סגור בעוטף ובצפון, כך גם הדבוראים אינם מורשים להגיע לכוורות ובנוסף מתמודדים עם המחסור בידיים עובדות לחקלאות, עקב עזיבתם של העובדים הזרים. 

בשטחי החקלאות בגבולות מוצבות אלפי כוורות דבורים והדבוראים אינם יכולים לבדוק את מצב הדבורים או להעביר את הכוורות למקום מבטחים ולא תמיד ידוע מה עלה בגורלן.

כוורות הדבורים הוצבו בשטחי החקלאות, להאבקת (הפריית) הגידולים החקלאיים בעונה זו, וחלקן לאגירת דבש. משמעות מצב זה היא אי יכולת לדבורים לבצע האבקה כסדרה, חשש מפגיעה פיזית בכוורות, ובטווח הארוך כוורות אלו לא יוכלו לאגור דבש.

אנו במועצת הדבש וארגון מגדלי הדבורים בקשר יומיומי עם כל הדבוראים במרחב דרום וצפון ולעיתים אף מצליחים להציל מעט כוורות, תוך כניסה לשטחי הגבול בהתאם להנחיות צה"ל. אנו מצליחים לטפל ולשקם כוורות שנפגעו, או להעבירן לנקודות הצבה רחוקות מקו האש, אך עדיין כנראה שלא נגיע בזמן הקרוב לעוד אלפי כוורות. מדובר בהפסד כלכלי עצום לדבוראים ואנו מקווים כי המדינה תעמוד לצידנו. לצד זה אנו שמחים על רוחב הלב של הציבור הישראלי אשר מתנדב ומגיע לשווקים המציעים תוצרת חקלאית מהעוטף ורוכשים דבש ישראלי טהור שהופק מפרחי הנגב. היום, יותר מתמיד, הזמן לתמוך ולעודד את הדבוראים והחקלאים היושבים בגבולות המדינה ומהווים מגן אנושי האוחז בקרקע. ולצרוך תמיד רק תוצרת חקלאית כחול לבן".

אופי רייך (צילום: באדיבות מועצת הדבש)
אופי רייך (צילום: באדיבות מועצת הדבש)