- מאז השבעה באוקטובר, הצטרפה חברת כתר למאמץ הלאומי ודאגה להירתם למשימות נחוצות בעורף ובשטח. בין היתר, העובדים היצירתיים של יחידת המחסנים במפעל החברה שבכרמיאל, הפכו את מחסני הגינה למקלחונים מפנקים ומותאמים לתנאי שטח. כמו כן, החברה יצרה ותרמה אלפי כסאות צהובים להעלאת המודעות להשבת החטופים והנעדרים ובנוסף, תרמה עשרות אלפי מוצרים לכוחות הלחימה ולמשפחות המפונים הזקוקות לכך. עד כה, למעלה מ-150 עובדות ועובדי כתר מכלל היחידות, יצאו לשטח ונרתמו לסייע לחקלאים בקטיף ובאריזת התוצרת החקלאית על מנת לשמור על רצף אספקה תקין. במסגרת ההתנדבות,  סייעו העובדים לחקלאים בשדות ובמטעים בכל רחבי הארץ: בגולן, בגליל, בעמק יזרעאל, עמק חפר ואף בדרום הארץ.

עובדי כתר בקטיף  (צילום: באדיבות כתר)
עובדי כתר בקטיף  (צילום: באדיבות כתר)

- נשיא המדינה, יצחק הרצוג, הדליק נר רביעי של חנוכה במסגרת מיזם של חברת אל על בשם: "מאירים את העולם". הרצוג הדליק את הנרות לצד ילדי העוטף, חיילים מגדוד 202 של הצנחנים שנפצעו במלחמה, ובני משפחות שכולות. המיזם של אל-על הוא למעשה טקס אחד ארוך של הדלקת נרות שהחל בנמל התעופה באוסטרליה (שעות הבוקר לפי שעון ישראל) ומשם עבר בין נמלי תעופה ברחבי העולם שבהם אל-על נוחתת, דרך יפן, הודו, דובאי, מרוקו, צ'כיה, פולין, הולנד, ספרד, אנגליה ישראל, והסתיים בלוס אנג'לס שבארה"ב.

באירוע ההדלקה בישראל נכחו: מנכ"לית אל-על, דינה בן טל גננסיה, בני משפחתה של קארין ז'ורנו ז"ל - עובדת אל על שנרצחה בשבת הארורה, אביתר זיתוני מ"פ ומפקד מ"כים בגדוד 450 בצנחנים, שנפצע אנושות בלחימה בכיסופים; מ"מ ראש מועצה אזורית שער הנגב - יוסי קרן, מ"מ מנהל רשות שדות התעופה - אמנון כהן, ומנהל רת"א - שמואל זכאי. 

דינה בן טל גננסיה ואביתר זיתוני (צילום: שלומי יוסף)
דינה בן טל גננסיה ואביתר זיתוני (צילום: שלומי יוסף)

- מפעל הכבלים ״סינרג׳י״ בשדרות הוא מהמפעלים היחידים בעוטף שהמשיכו לייצר בתפוקה מלאה ועם כל מצבת העובדים, ימים ספורים אחרי השבת השחורה. עידן בן ארי, מנכ״ל סינרג׳י, הדליק נר חנוכה במפעל עם 150 העובדים בעזרת חנוכייה שעשויה מכבלים שמיוצרים במפעל. על כל אחד מכבלי החנוכייה מוטבעת הסיסמא: made in Sderot ו-״עם ישראל חי". כל הכבלים שמיוצרים כיום במפעל, גם אלו המיועדים לייצוא לחו״ל, נושאים כעת את הלוגו הנ״ל.

עידן בן ארי (צילום: יח''צ)
עידן בן ארי (צילום: יח''צ)

- השבוע לרגל חג החנוכה נפתח "חמ"ל הסופגניות" של חברת  BOSCH בקונדיטוריה של מיקי שמו בכוכב הצפון בתל אביב. מן החמ"ל המתוק מסופקות 10,000 סופגניות של שמו היישר לכוחות הביטחון, צוותי רפואה, וחיילים הנלחמים יומם ולילה למען ביטחון ישראל. בשני התייצבו בחמ"ל מנכ״ל Bosch ישראל, דוד חקק, והקונדיטור מיקי שמו לטקס הדלקת נרות. 

דוד חקק ומיקי שמו  (צילום: יח''צ)
דוד חקק ומיקי שמו  (צילום: יח''צ)

- חברת ההייטק אפלייד מטיריאלס ייצרה 2600 מארזים לחנוכה, שחולקו לעובדי החברה ונותני השירותים שלה, והוקדשו לזכרם והנצחתם של שלושה מחברי הצוות שלה - אלכסנדר, ויקטוריה ושון, שנרצחו במסיבה ברעים בשבת השחורה.  המארז כולל גלויה מיוחדת עם תמונתם וסיפורם של שון, ויקטוריה ואלכסנדר ז"ל, נרות חנוכה וחנוכייה חגיגית. כל המוצרים במארז הם מתוצרת כחול לבן כחלק מתמיכתה של אפלייד מטיריאלס בעסקים מקומיים, ונארזו על ידי אנשים בעלי צרכים מיוחדים.

- מותג בגדי הים BANANHOT של הדוגמניות ונשות העסקים נטע אלחמיסטר ונועה בני, פתח את דלתות הבוטיק שלו בקניון מלכת שבא באילת, לחלוקת בגדי ים למפונות העוטף. הבשורה הגיעה לעשרות נשים שנקלטו במלונות השונים באילת עקב המצב, ואלו הגיעו להתחדש בבגדי ים במתנה. ביום אחד נתרמו בגדי ים בסכום כולל של 300 אלף שקלים.

- חברת אלעד מערכות מקדמת את העסקים הקטנים בישראל. במסגרת יריד חנומרקט שהתקיים על גג משרדי החברה, הוזמנו עסקים מהצפון ומהדרום להציג את מרכולתם. העובדים קיבלו סל ובו "דמי חנוכה" על מנת לאסוף אליו את התוצרת, שכללה לימונים ותפוזים מהמשק של אברהם לוי בניר עקיבא ליד נתיבות, שמן זית וריבות מכרם אחינועם שלמרגלות החרמון, חמוצי גורגי ממושב בית עזרא, סופגניות וחלות של בייקרי בר מאשקלון, ועציץ לנוי ממשתלת בועז שבמושב מנוחה.

- חברת Marsh McLennan ישראל פועלת למען החיילים בחזית. עובדי החברה שהיא השלוחה הישראלית של ברוקר הביטוח הגדול בעולם, התגייסו השבוע למשימת אפייה בסטודיו לבישול בתל אביב. במהלך הפעילות אפו העובדים למעלה מ-50 עוגות מתוקות ויחד עם הקדשה אישית, שלחו אותם לחיילי צה״ל בחזית הלחימה בצפון ובדרום.

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה
שיר נוסצקי, מנכ"לית "האם ראית את האופק לאחרונה?", מקימה-שותפה של החמ"ל היהודי-ערבי ברהט:

"ב-7 באוקטובר, יחד עם כל מדינת ישראל, גם אני הוכיתי בתדהמה. במשך כמעט יומיים, התדהמה הזאת הייתה משתקת, אבל מהר מאד הרגשתי צורך להתחיל לעבוד וכמו רבים וטובים אחרים - למצוא את הדרך לסייע. בשנים האחרונות, אני עומדת בראש הארגון שסייעתי להקים, "האם ראית את האופק לאחרונה?", ששם לו כמטרה מרכזית לקדם את החיים המשותפים בישראל ולשאוף לשיתוף פעולה פוליטי ואזרחי בין אזרחי ישראל היהודים והערבים. היה לי ברור שהפחד והאימה שכולנו הרגשנו הם קרקע פורה לאלמנטים הכי קיצוניים במדינה כדי להסית, להתסיס, לפתוח חזית נוספת, בתוך המדינה, ולייצר קרע בין אזרחי ישראל הערבים והיהודים. אני מכירה רק דרך אחת לנצח אפילה גדולה כל כך: להדליק אור. יצרתי קשר עם חברתי, עו"ד חנאן אלסאנע מעמותת "איתך-מעכי" והחלטנו להקים ביחד חמ"ל יהודי-ערבי משותף, הראשון והיחיד בישראל, כדי להעניק סיוע ולא פחות חשוב - לשלוח מסר: אנחנו כאן ביחד. בתוך ימים ספורים, הצלחנו להקים חמ"ל יהודי-ערבי שפועל על טהרת שיתוף פעולה מלא: אספנו תרומות מערבים ומיהודים, גייסנו עשרות מתנדבות ומתנדבים גם מהחברה היהודית וגם מהערבית, והתחלנו להעביר מאות סלי מזון ומצרכים למשפחות יהודיות ולמשפחות ערביות שספגו פגיעה קשה.

שמעתי אינספור סיפורים מסמרי שיער מהשותפים הערבים שלנו, והחלטתי שכולנו צריכות וצריכים לשמוע אותם. לכן, התחלנו גם לייצר סרטונים עם סיפורים אישיים של אזרחי ישראל הערבים שנפגעו, וגם סיכנו הכל כדי לסייע: משפחת אלקרנאווי מרהט שהצילה את איה מידן מקיבוץ בארי ועוד עשרות אנשים במסיבה; חמיד אבו עראר שהציל חיילים ממארב של מחבלי חמאס ששעות קודם לכן רצחו את אישתו פאטמה, ועוד.

העובדה שהסרטונים האלה זכו למיליוני צפיות ממלאת אותי באופטימיות. העובדה שהחמ"ל המשותף רק גדל מדי יום, וזוכה לביקורים של נשיאים, שרים ושגרירים, מחזקת לי את התקווה. אני לא לבד בתחושה של שותפות הגורל שלנו, ולא לבד בתקווה לעתיד משותף, טוב יותר. התשובה היחידה לשנאה להסתה למלחמה ולהרג, זה להראות שאנחנו מתעקשים לחיות אחרת, בשלום בשיוויון וביחד".