- המיליארדר הישראלי-אמריקני חיים סבן, ידיד המרכז הרפואי סורוקה, הגיע כשהוא מלווה בבתו טניה, לביקור הזדהות בבית החולים, על מנת לחזק את ידי הצוותים הרפואיים והפצועים המאושפזים, בתקופה מורכבת זו. סבן שחי בלוס-אנג׳לס, תרם להקמתו של בית חולים סבן לילדים בסורוקה, ולהקמת מרכז סבן למיילדות. ד״ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי, סקר בפני האורח כיצד מתמודדים צוותי סורוקה עם האירועים מאז השבת השחורה של השבעה באוקטובר, גם בימים אלה, שבהם מפונים לבית החולים, מדי יום, פצועים מהלחימה הקשה ברצועת עזה. סבן היה נרגש במיוחד במפגש עם החיילים הפצועים שסיפרו לו על נסיבות פציעתם והטיפול שהם מקבלים. 

- במוצאי השבת האחרונה נפתח בסינמטק ירושלים "שבוע הקולנוע היהודי ירושלים 2023" שמציין השנה חצי יובל. ערב הפתיחה של המהדורה ה-25 של האירוע, נערך במעמד ראש העיר ירושלים משה ליאון, יו"ר הועד המנהל של סינמטק ירושלים - דני מימראן, מנכ"ל סינמטק ירושלים ומנהל שבוע הקולנוע היהודי - רוני מהדב-לוין, והמנהלת האמנותית - דניאלה תורגמן. הערב החל בחשיפת תערוכת מחווה ליישובי העוטף שכללה תמונות מתוך קטעי ארכיון הסרטים הישראלי של סינמטק ירושלים. השחקנית גל גדות שלחה לקהל הבאים ברכה אישית מצולמת, שהוקרנה על המסך. בין האורחים שנכחו: נשיא המדינה לשעבר - ראובן ריבלין ובת זוגו שרית צמח; נותנת החסות הראשית של שבוע הקולנוע היהודי - דנה עזריאלי; שגריר בריטניה בישראל - סיימון וולטרס ורעייתו אמה; שגרירת הולנד בישראל - מרייט שורמן שהגיעה עם בתה; שגריר הונגריה בישראל  -זולטן סנטיגיורגי; במאי הסרט "מי מפחד מהעיר של היטלר?" - גונתר שוויגר; נציגי חבר השופטים - שרה ויהושע מינץ ועוד. 

רוני מהדב-לוין, דנה עזריאלי ודניאלה תורגמן (צילום: רפי דלויה)
רוני מהדב-לוין, דנה עזריאלי ודניאלה תורגמן (צילום: רפי דלויה)

אמה וסיימון וולטרס (צילום: רפי דלויה)
אמה וסיימון וולטרס (צילום: רפי דלויה)

דני מימראן ומשה ליאון (צילום: רפי דלויה)
דני מימראן ומשה ליאון (צילום: רפי דלויה)

- איל הנדלן הישראלי-אמריקני רותם רוזן הדליק נר ראשון בחנוכייה הגדולה בעולם, המוצבת בשדרה החמישית במנהטן, מול מלון הפלאזה, ביחד עם מושלת ניו יורק קת'י הוקול, ובפני קהל של אלפי צופים. בקור של אפס מעלות, לצד החנוכייה העצומה שעוצבה על ידי האמן הישראלי יעקב אגם, דיברה מושלת ניו יורק בפני הקהל הרב אודות הקשר הנצחי בין אמריקה למדינת ישראל, ושיתפה במראות הקשים אשר ראתה בביקורה בישראל מיד לאחר טבח  ה-7 באוקטובר. הוקול הבטיחה שתעזור לאור לנצח את החושך. מייד לאחר מכן עלה על מנוף, לצורך הדלקת החנוכייה, רותם רוזן, וכמדי שנה הדליק את הנר הראשון שאותו הקדיש לחיילי צה״ל. הרב שמואל בוטמן - מארגן האירוע, ברך את הקהל בברכת חג שמח. 

רותם רוזן וקת'י הוקול (צילום: צילום פרטי)
רותם רוזן וקת'י הוקול (צילום: צילום פרטי)

- השבוע נערך בבית הכנסת הגדול בתל אביב טקס הדלקת נרות מרכזי. במהלך האירוע שנערך בערב הדלקת נר חמישי של חנוכה, התקיימה תפילה לשלום החיילים והשוטרים ולהחזרת החטופים. באירוע הופיע הזמר אביב גפן שהקדיש את השירים "לבכות לך" ו"יומן מסע" למען חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון ולמען שובם של החטופים בשלום, הביתה. עוד נכחו בערב שהפיק יצחק ראשי: הרב ישראל מאיר לאו, אביגדור קהלני, ניצב פרץ עמר - מפקד מחוז ת"א- יפו במשטרה; נורית גפן, שלמה פיבקו - נשיא בית הכנסת; חיים ילין, חיים גורן, אלדד מזרחי, איציק פינקלשטיין, אוולין הגואל, בני משפחות חטופים ועוד.

מאיר לאו ושלמה פיבקו (צילום: אור גפן)
מאיר לאו ושלמה פיבקו (צילום: אור גפן)

אביב גפן ונורית גפן (צילום: אור גפן)
אביב גפן ונורית גפן (צילום: אור גפן)

חיים ילין (צילום: אור גפן)
חיים ילין (צילום: אור גפן)

- ב"אנו - מוזיאון העם היהודי" נערך טקס הדלקת נרות  בסימן הצדעה לגיבורות ולגיבורים של 'חרבות ברזל'. ההדלקה התקיימה במעמד שגריר ארה"ב בישראל ג'ייקוב לו, שהדליק את הנר הראשון, ולאחריו הדליקו נרות נציגים מצה"ל, זק"א, איחוד הצלה, מערך בריאות הנפש, והחמ"ל האזרחי. 

ג'ייקוב לו (צילום: איציק בירן)
ג'ייקוב לו (צילום: איציק בירן)

-  מתנדבי זק"א ת״א הוזמנו להדלקת נרות במטה הגלובלי של חברת 'טבע' בתל אביב. במסגרת האירוע ריצ'רד פרנסיס, מנכ"ל ונשיא טבע העולמית העניק למתנדבים תעודת הוקרה מיוחדת כתודה על עבודת הקודש המסורה, החשובה והמסוכנת שמבצעים זק"א ומתנדביה מתחילת המלחמה. המתנדבים העניקו  לפרנסיס אפוד זוהר אישי של זק"א עם הקדשה כתודה לטבע ואנשיה שנרתמו למערכה בתרומות משמעותיות, התנדבות נרחבת ואספקת תרופות וציוד רפואי מציל חיים בשדה הקרב ובבתי החולים.

ריצ'רד פרנסיס (צילום: פרומו הפקות ותוכן)
ריצ'רד פרנסיס (צילום: פרומו הפקות ותוכן)

- חברי אגודת ידידי תיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר ציינו את החג בתיאטרון, בצפייה משותפת בהצגה "בין קודש לחולון" מאת דניאל לפין. לפני ההצגה נשאו דברים מנהלת התיאטרון ציפי פינס ויו"רית אגודת הידידים הילה רהב, שגם הדליקו יחד נרות חנוכה, בסימן תקווה לשובם של כל החטופים והחיילים הביתה בשלום. בהצגה התארחו מפונים מהדרום והצפון, השוהים במלונות בתל אביב."בין קודש לחולון" היא קומדיה בבימויו של אילן רונן ובכיכובם של אבי קושניר, לימור גולדשטיין, הילה סורג'ון-פישר, מאי קשת ואור אבוטבול. ההצגה מספרת על איש עסקים מצליח, החי באושר עם בת זוגו, שבה התאהב כשיצא בשאלה, ובתם. מה שהן אינן יודעות, שבימים הקבועים בשבוע שבהם הוא טס כביכול לעסקיו בבלגיה, הוא למעשה נוסע לירושלים, אל משפחתו החרדית. כשהבת מודיעה שהיא מאוהבת בבחור חרדי, השקר עומד להתגלות. צפו ביחד: רון ויעל חולדאי, דליה פרשקר, ניב ונורית אחיטוב, רון אבידן, בני וענת פדני, ישראלה שטיר, אורי ותמי סלונים, דוד ומיכל פורר, ששון גבאי, שמואל וענת פרנקל, תמי ויהודה רוה, עופר נמרודי, איילת ועברי ורבין ועוד. 

דליה פרשקר והילה רהב (צילום: איציק בירן)
דליה פרשקר והילה רהב (צילום: איציק בירן)

רון אבידן ולימור גולדשטיין (צילום: איציק בירן)
רון אבידן ולימור גולדשטיין (צילום: איציק בירן)

ששון גבאי ואבי קושניר (צילום: איציק בירן)
ששון גבאי ואבי קושניר (צילום: איציק בירן)

נורית אחיטוב, ציפי פינס וניב אחיטוב (צילום: איציק בירן)
נורית אחיטוב, ציפי פינס וניב אחיטוב (צילום: איציק בירן)

- בחמישי שעבר, נר ראשון של חנוכה, וציון חודשיים לאירועי השבעה באוקטובר, נפתחה בנמל יפו, במחסן 2,  תערוכה ייחודית שבה מוצגות יצירותיהם של אמנים רבים, ביניהם תושבי העוטף ומפונים מהצפון. מדובר בתערוכת אומנות למען יישובי ואומני העוטף, תחת הכותרת: "אור גדול", שהעבודות המוצגות בה מתכתבות עם הכאב העצום בעקבות אירועי שבת השחורה. התערוכה היא ביוזמת הנהלת נמל יפו המתחדש, בניהולן של חברת "אתרים" ועיריית תל-אביב-יפו ובשיתוף עם תנועת "דרכנו".  75% מההכנסות ממכירת היצירות יועברו לשיקום העוטף, בדגש על מוסדות ומיזמי תרבות ואמנות, והיתר לאמנים היוצרים. בתערוכה יצירות שונות - ציורים, עבודות פיסול ומייצבים, והיא כוללת גם עבודות קיר רחבות ממדים, גרפיטי ועוד. בין האומנים המציגים: ציבי גבע, סיגלית לנדאו, דודו גרשטיין, זיוה ילין, אלון קדם, אורית פוקס, כרמל אילן, חיה גרץ ועוד. נכחו בפתיחה: ראש עיריית תל אביב- יפו - רון חולדאי; ירון קליין - מנכ״ל חברת אתרים; קובי ירדני - מנהל נמל יפו; טלי בן סירא - אוצרת התערוכה; נמרוד דוויק - מנכ"ל דרכנו; רות גרון - מנהלת השיווק של נמל יפו;  יזהר שי - יו״ר דרכנו; איש העסקים דוד שמחה - לשעבר יו"ר דרכנו;  יושיהיקו (יושי) היגוצ'י - נספח התרבות של יפן בישראל; חיים ילין, שאשתו זיוה ילין מציגה בתערוכה; ג'ייסון ואליטל אריסון; מפיקת התערוכה - תמר אורדן; ואמנים רבים. 

טלי בן סירא, אליטל וג'יסון אריסון (צילום: אלעד ברנגה)
טלי בן סירא, אליטל וג'יסון אריסון (צילום: אלעד ברנגה)

יזהר שי (צילום: אלעד ברנגה)
יזהר שי (צילום: אלעד ברנגה)

- כחודשיים לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל, חידשה חברת "המזרח" יבואנית מותג הרכב לנד-רובר לישראל, את פעילות מועדון הלקוחות של לנד רובר. חמישים לקוחות שרכשו רכבי "דיפנדר" ו"דיסקברי" יצאו לחווית שטח בנופי המדבר המהפנטים של דרום מדבר יהודה, ועברו בין היתר דרך "ציר הגז" הר יהל, הר כיפון, והר קומות הצפוני. את טיול השטח סיימו המשתתפים בהדלקת נרות חנוכה.