- ה-7 באוקטובר זעזע את החברה הישראלית והותיר אחריו למעלה מ-200 ילדים יתומים מהוריהם. מיד לאחר מכן הקימו אנשי עסקים בכירים, יזמי הייטק ואנשי הון סיכון בארץ ובעולם את קרן " Israeli Children's Fund עטופים באהבה" (ICF) עבור הילדים שאיבדו את הוריהם, במטרה לספק להם, למשפחות המאמצות, ולאפוטרופוסים שמעתה יאלצו לשאת בהוצאות כלכליות נוספות, סיוע ארוך טווח. בין השותפים בקרן: שי פירון, תומר לוי, מודי כידון, איל ניב, איל וולדמן, מיכל לצר, הראל יצחקי, נועם לניר, גיורא בר-דעה, תום ליבנה, חי גאליס, רונן בראל, סת' פישר, עירית קולבר, לימור ויזל ועוד. לרגל השנה האזרחית החדשה, מלון The Jaffa וקרן (ICF) " Israeli Children's Fund עטופים באהבה" חברו יחד ויערכו אירוע התרמה שכל הכנסותיו יועברו כתרומה לקרן. ערב ההתרמה נקרא "הדים של תקווה" והוא נועד להדהד קולות של תקווה לעתיד טוב יותר עבור הילדים, בשנה החדשה. האירוע ילווה בליין-אפ עשיר במספר מתחמים במקביל, ברחבי המלון המארח, וכן יוצבו במקום מייצגי וידיאו מרהיבים של אמנות טכנולוגית חדשה וייחודית, כולם במסר של תקווה ואופטימיות.

שי פירון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שי פירון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

- קרן האמנות "נסימה-לנדאו" קיימה מכירה פומבית של אמנות ישראלית עכשווית, וזאת במסגרת תערוכת ההתרמה "זוהר מקומי", שאותה ייסד יו"ר הקרן סטיב נסימה. ההכנסות מהמכירה יתחלקו בין האמנים המשתתפים, גלריה בארי, ומרכז האמנות החדש (בשיתוף ממשלת גרמניה) ועמותת ״עלם״ לנוער במצוקה. התערוכה תוצג בחלל האמנות של הקרן בתל-אביב עד ה-19 בינואר, וכבר בערב המכירה הראשון גויסו כמיליון שקלים. בתערוכה משתתפים אמנים ותיקים ומבוססים לצד אמנים צעירים מבטיחים והיא כוללת יצירות של: סיגלית לנדאו, ניר הוד, דוד עדיקא, גיא ינאי, פאטמה שנאן, יהודית סספורטס, מרים כבסה, זיוה ילין - מנהלת ואוצרת "גלריה בארי" ועוד. בין שוחרי האמנות שהשתתפו בערב המרגש ונהנו מאוכל מעשה ידיה של נאיפה מולא ומופע של לולה מארש: ראש עיריית תל אביב - רון חולדאי, חיים וזיוה ילין, הרב שי פירון - יו״ר עמותת עלם, השף חיים כהן, לאה שנירר ובתה מיה, גיא פינס ורותי רודנר, סוזן לנדאו - שותפתו של סטיב נסימה בעבר ומנכ"לית מוזיאון ישראל בהווה, ועוד רבים.

חיים כהן (צילום: סבטה שלגובסקיה)
חיים כהן (צילום: סבטה שלגובסקיה)

- מיצג זעקה אומנותי לשחרור החטופים הוקם בכיכר החטופים במעורבות של משפחות החטופים, והציבור הרחב. על גבי קיר, בגודל של ששה מטרים רבועים, נכתבה בענק המילה: "עכשיו!", והציבור הוזמן לטפטף ולהשפריץ צבע על הקיר בטכניקה האופיינית לאמן, סאם חלבי, כאות זעקה לשחרור החטופים. הגוון השולט במיצג הוא הצהוב - הצבע שהפך למזוהה עם המאבק להשבת החטופים.

היוזמה למיצג הייתה של האמן הדרוזי סאם חלבי, מדלית אל כרמל, יחד עם חברת הצבע "נירלט" מניר עוז. השותפות בין סאם חלבי לחברת נירלט התחילה עוד לפני המלחמה כאשר חלבי הקים את מיזם "בית הצבעים" והחברה תמכה בו. תמי מרקוביץ, סמנכ"לית השיווק בחברת נירלט, סיפרה  שכל עובדי החברה התרגשו עם שובה מהשבי של ילנה טרופנוב שעובדת במפעל ומתפללים לחזרתם של כל החטופים במהרה.

תמי מרקוביץ' וסאם חלבי (צילום: ניר פקין)
תמי מרקוביץ' וסאם חלבי (צילום: ניר פקין)

- כחלק מהזדהות, הבעת תמיכה וחיזוק המודעות להשבת החטופים, יוצאת "שטראוס מים" (תמי) במהלך למכירת מהדורה מיוחדת של בקבוקים טרמיים איכותיים, השומרים על חום וקור, שעוצבו במיוחד עם המסר BRING THEM HOME NOW!"''. כל הרווחים ממכירת הבקבוקים - ייתרמו למטה משפחות החטופים.

- במסגרת פעילות קהילה של ישראכרט בשיתוף "העמותה לקידום החינוך בת"א יפו", מלווים עובדי חטיבת ניהול סיכונים של ישראכרט כ-400 קשישים, בדגש על סיוע במניעת הונאות וכן, מתן מענה לצרכים שונים בהתאמה אישית. מאז פרוץ המלחמה, ניתן מענה טלפוני למאות קשישים שלא יכלו לצאת מביתם ודאגו להם לשילוח תרופות ומצרכים לפי הצורך.

- כחלק מהרצון לשמח ולהעלות את המורל בקרב החיילות מאוגדת עזה, וביוזמה של חיל החינוך התארגן יריד התרעננות מפנק לתצפיתניות של האוגדה. בין העמדות ביריד: עמדת מניקור, פדיקור, כירופרקט, דוכני מזון וניידת תספורות מיוחדת של חברת "שריג אלקטריק" שהגיעה עם שלושה מעצבי שיער לפנק את החיילות. החברה תרמה גם מאה מכשירים לשיער שהועברו לחיילות התצפיתניות.

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה
ליאור בונפיס - נשיא פיליפס ישראל:

"ה-7 באוקטובר תפס אותנו ערב ביקור בישראל של בכיר מההנהלה הגלובלית, וכנס עבודה עם קולגות מחו"ל, שעשו דרכם ארצה. בצהריי היום כשהבנו את גודל האירוע, התכנס צוות ניהול המשברים להערכת מצב ותכנון צעדי המשך. עצרנו לאלתר ביקורים והעלנו חזרה על מטוסים את העובדים שאינם אזרחי ישראל. 

שתי מטרות מרכזיות עמדו לנגד עינינו: לדאוג לשלומם וביטחונם של יותר מ-1,300 עובדות ועובדי פיליפס בישראל ושמירת ההמשכיות העסקית שתאפשר אספקת ציוד מציל חיים, גם בזמן מלחמה. כארגון שמפתח ומייצר טכנולוגיות רפואיות וכיצואן המוביל בישראל של מכשור רפואי, היה ברור לנו שלמרות העובדים שיגוייסו, האזעקות, והאתגרים בשרשרת האספקה, חובה עלינו להמשיך ולעמוד בהתחייבויות כלפי הלקוחות והמטופלים בישראל ובכל רחבי העולם. 

בעבור עובדים ישראליים ובפרט בעת משבר מקומי, סביבת עבודה גלובלית מהווה כשלעצמה אתגר. הרי מדובר בארגון שבו הזהות הישראלית אינה נחלת הכלל, וברבות מהפעמים אינך יודע מהן עמדותיו של עמיתך הגלובלי. בנוסף, בעוד ששגרת העבודה בחו"ל נמשכת כרגיל, העובד הישראלי נאלץ להתמודד עם חשש לביטחונו האישי ולשלום משפחתו. במודל העבודה שהתוונו, צוות ההנהלה המקומי מהווה שכבה מתווכת, תומכת ומכוונת, כדי להכיל את האתגרים של העובדים בישראל ובמקביל לחזק את תחושת הבטחון של ההנהלה הגלובלית ביכולת שלנו להמשיך ולעמוד במשימתנו. חיברנו את ההנהלה הגלובלית לעובדים בישראל באמצעות מסרי תמיכה מצולמים וכתובים, בשעה שההנהלה הגלובלית שותפה בעדכונים ותמונות של העבודה הנמשכת והמורל הגבוה של העובדים בישראל. כמו כן, באמצעות פגישות חוצות ארגון וביקורי הנהלה פיזיים באתרי החברה, חיזקנו את תחושת השייכות, ההכלה והמחוברות לארגון. 

אני מאמין בכוחה של תקשורת אוטנטית ומכבדת. אין לי ספק שבין יתר המשימות שאנו מנהלים בימים אלה, המחויבות שלקחנו על עצמנו בתקשור רציף ואותנטי, הינה קריטית בניהול מוצלח של המשבר - בפיליפס בפרט, ובארגונים גלובליים בכלל". 

ליאור בונפיס - נשיא פיליפס ישראל (צילום: אריק סולטן)
ליאור בונפיס - נשיא פיליפס ישראל (צילום: אריק סולטן)