יצא לדרך פרויקט "עטופים באהבה", שבמסגרתו עשרות מסעדות ברחבי הארץ יציעו במשך שבועיים  תפריט מיוחד, מחבק וטעים. הפרויקט משותף לקרן "עטופים באהבה" (ICF) שהוקמה על ידי בכירים מצמרת העולם העסקי בישראל בעקבות המלחמה, ושואפת לסייע לאורך זמן ליותר מ-200 ילדים יתומים בעוטף, למשפחות המאמצות ולקרוביהם, וחברת אסם בראשות המנכ"ל אבי בן-אסאייג . עשרות מסעדות נרתמו אף הן ויציעו ממטעמי המטבח הישראלי. יוזמי הפרויקט מקווים שבאמצעותו ניתן יהיה לתמוך הן במסעדות והן בנתמכי קרן הסיוע לילדים היתומים.  

> משלחת סולידריות של ארגון ה- CRIF – ארגון הגג של הקהילה היהודית הצרפתית, בראשות נשיא הקריף - יונתן ארפי, הכוללת אנשי ציבור יהודים ונוצרים, ביקרה בישראל. המשלחת הגיעה ביזמת ארגון "החוויה הישראלית", בראשות המנכ"ל אבנר לש, שהיא חברת הבת לחינוך של הסוכנות היהודית. במטרה לסייע למאמץ ההסברה הישראלי בחו"ל, הוזמנו להשתתף במשלחת כחמישים איש ובכללם: ראשי ארגונים, ראשי ערים, משפיענים, חברי הפרלמנט האירופי, נשיאים של ארגוני רפואה, סנטורים, אנשי רוח, ובכירים נוספים מצרפת. ביקורה של המשלחת נועד לחזק את ישראל ואזרחיה בעת הקשה, ולהכשיר את המשתתפים להסברת ישראל בצרפת. המשלחת נפגשה עם גורמים שונים בארגוני החברה האזרחית ובצה"ל; ביקרה במטה החטופים ושוחחה עם המשפחות; ערכה סיור בניר עוז; נפגשה עם מפוני כפר עזה בקיבוץ שפיים; וחבריה השתתפו בפאנל בנושא אלימות נגד נשים.

חברי המשלחת (צילום: אוליבייה פיטוסי / החוויה הישראלית)
חברי המשלחת (צילום: אוליבייה פיטוסי / החוויה הישראלית)

> עובדי חברת נמל חיפה התגייסו לטובת סיוע בפינוי ואחסון תכולת בתים של תושבי העוטף שניזוקו במהלך מתקפת השבת השחורה בשבעה באוקטובר. השבוע למשל, הגיע צוות עובדי הנמל, יחד עם מכולה שתרמה חברת ההובלה הימית MSC, והעמיס עליה תכולת בית של משפחה ממושב נתיב העשרה. לאחר שציוד המשפחה נארז והועמס לתוך המכולה על ידי עובדי הנמל היא הובלה לאחסון בנמל חיפה ללא עלות עד לסיום שיקום הבית.

עובדי נמל חיפה (צילום: יחצ)
עובדי נמל חיפה (צילום: יחצ)

> קרן "אור אופיר" - פרי יוזמה של תנועת הנוער 'הבונים דרור', ומנכ"לית התנועה שירי מדר, הושקה בקיבוץ עין הכרמל. הקרן היא על שמו של אופיר ליבשטיין ז"ל, והיא הושקה בנוכחות בני משפחתו, חברי הקרן, ח"כים, אנשי ציבור ואנשי עסקים. הקרן תפעל להנצחת מפעל חייו של ליבשטיין – ראש מועצת שער הנגב, שנרצח בשבת השחורה של השבעה באוקטובר, ונועדה להבטיח המשך פיתוח וחיזוק מנהיגות, קידום קהילות יהודיות קטנות ברחבי העולם, וחיבורם לארץ ישראל, לנגב, ולעוטף ישראל. יו"ר הקרן הנבחר הוא אסיף איזק, ראש מועצת חוף הכרמל, ומחלפו של אופיר כיו"ר תנועת "הבונים דרור". בין חברי הועד המנהל של "אור אופיר": דורון ליבשטיין - אחיו של אופיר ז"ל, ציפי ליבני, מרים פרץ, הרב יצחק שפירא, השחקן סשה ברון-כהן בוגר תנועת הבונים ואחרים.

> מותג התכשיטים הבינלאומי, Pandora, ערך מפגש השראה לקהילת "חבר שלי לוחם" עם הפרזנטורית דנית גרינברג. המפגש נערך ב"קופיולה" - חלל בוטיק לאירועים בתל-אביב. גרינברג, שבן זוגה לוחם בצה"ל, היא חלק מהקהילה שהוקמה על ידי גאיה כהן, בת זוג של לוחם במילואים, בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר, במטרה להוות קבוצה תומכת לבנות הזוג של לוחמים בסדיר ובמילואים. הקהילה מונה כעת מעל 2,500 נשים. בנות הקהילה נפגשו לארוחת בוקר וסדנת העצמה וכתיבה אשר העניקה להן כלים להתמודדות עם המצב והאתגרים בתקופה זו כנשים בעורף החולקות מכנה משותף ודאגה ללוחמים בני זוגן. דנאל אטינגר, ראשת מחלקת שיווק CITY TIME IL יבואנית פנדורה: "ההחלטה על מפגש נשים דווקא בתקופת מלחמה בה אנו נמצאים הגיעה מתוך רצון לחזק את קהילת בנות הזוג של הלוחמים שמתמודדות בעורף בכל יום עם דאגה עמוקה לאהובים שלהם. התמיכה של העורף משמעותית, במיוחד בימים האלו, וזה המעט שאנו יכולות  לעשות".


> מאז פרוץ המלחמה התנדבו עובדי בזק בינלאומי במגוון רחב ורב של פעילויות ותרומה לקהילה. בין היתר השתתפו העובדים בחלוקת מזון למפונים ולחיילים; תרמו וסייעו להשגת ציוד לחיילים ומשחקים ובגדים למפונים; השתלבו בהפעלת ילדים במסגרות חינוכיות; יצאו לסייע לחקלאים ברחבי ישראל; סייעו לקשישים ולמשפחות יחידניות ועוד. כמו כן, אימצה החברה את המשפחות המפונות המתגוררות במלון פרימה לינק בפתח תקווה, והחברה מעניקה להן ציוד, ארוחות וסדנאות לילדים.

עובדי בזק בינלאומי (צילום: באדיבות בזק)
עובדי בזק בינלאומי (צילום: באדיבות בזק)

> באולם התרבות של המועצה האזורית חבל אילות התקיים מופע אינטימי חדש של דוד ד'אור ואברי גלעד, תחת השם: "פתח ליבך". המופע התקיים במימון האגף לתרבות יהודית. במופע שולבו מונולוגים מעוררים עם תובנות על החיים בצל המלחמה לצד שירי נשמה ברוח התקופה כגון: "שיר למעלות", "שמור על העולם", "אבינו מלכנו" ועוד. אל המופע הגיעו תושבי האזור וגם מפונים מיישובי העוטף והצפון.

> עם תחילת מלחמת "חרבות ברזל", חברת התיירות הטכנולוגית "אמדאוס ישראל" החלה בשיתוף פעולה עם ארגון "לתת", במסגרתו עובדי אמדאוס אוספים מארזי סיוע – הכוללים חבילות ביגוד, מזון והיגיינה – ומוסרים אותן באופן אישי למשפחות המפונים ולאזרחים נוספים הזקוקים לסיוע בעקבות המלחמה. כעת, אמדאוס מרחיבה את פעילות ההתנדבות כשעובדי החברה מסייעים למטה משפחות החטופים בכל המשימות הלוגיסטיות הנלוות לעבודת המטה.

***

דבר המנכ"ל 

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה.

יעל ארקין, מנכ"לית עמותת תנו לחיות לחיות:

כמי שאחראים על שיקום וטיפול באלפי בעלי חיים, בטח בזמן חירום, המלחמה הזו ללא ספק שונה מכל מה שהכרנו. בזמן מלחמה ובזמנים מורכבים אלו, עמותת 'תנו לחיות לחיות' רואה חשיבות רבה לסייע בחילוצים, במזון, בתרופות, בציוד רפואי ובלוגיסטיקה למשפחות ולכלל בעלי החיים שנפגעו באזורי הלחימה.

בעת המורכבת הזו כל נושא הדאגה לבעלי החיים חשוב במיוחד. בצל הלחימה, התעורר צורך לסייע לעשרות בעלי חיים שנותרו ללא השגחה וטיפול, להעביר מזון ולהאכיל בעלי חיים שנותרו בשטח, בעיקר ביישובים שפונו מתושבים. לצורך כך, העמותה העמידה צוות מקצועי שנוסע כמעט מדי יום לעוטף עזה, לקיבוצים בארי, ניר עוז, כרמיה, זיקים ועוד, וכן לשדרות, אופקים, נתיבות ואשקלון ומחלק מזון לכלבים ולחתולים. סיוע זה נותן אוויר לנשימה לבעליהם של בע"ח שנמצאים במצוקה כלכלית בעקבות המצב ואשר מתקשים להשיג עבורם מזון. חתולים וכלבים פצועים או חולים אנחנו מעבירים למרפאות העמותה לקבלת טיפול רפואי, ועבור כלביהם וחתוליהם של אנשי מילואים ומפונים אנחנו מאתרים אומנות זמניות שישמרו עליהם עד שיוכלו לשוב לביתם. המטרה היא לא להשאיר אף בעל חיים שזקוק לעזרה מאחור, וכן לסייע לבעלים האוהבים ולהבטיח שיסירו דאגה מליבם. העמותה אף מחלקת כמויות גדולות של מזון לבעלי חיים בצפון – בקרית שמונה, נהריה, שלומי וביישובים שעל הגבול.

לאחרונה העמותה נענתה לבקשה מיוחדת שהגיעה מהמחלקה הוטרינרית באילת - העיר שקלטה את מספר המפונים הגדול ביותר. בעקבות חוסר ההירתמות של משרד החקלאות לנושא, עמותת ׳תנו לחיות לחיות׳ שלחה מלאי מזון לבעלי החיות במלונות בהם לנים המפונים, וביום ראשון הקרוב יגיע משלוח נוסף, עם 20 טון של מזון לבע"ח של משפחות המפונים.

זוהי תקופה מאתגרת. אנחנו עומלים לילות כימים להגנת בעלי חיים בישראל, מפעילים בית מחסה לבעלי חיים חסרי בית, מערך חירום לטיפול בבעלי חיים משוטטים הזקוקים לטיפול רפואי וכמו כן פועלים לצמצם את ההתרבות הבלתי מבוקרת של כלבים וחתולים חסרי בית באמצעות עיקור וסירוס. עלינו לזכור כי גם בשעת החירום אסור לנו לשכוח את בעלי החיים חסרי האונים, ואת בעליהם. 

יעל ארקין (צילום: רונן מחלב)
יעל ארקין (צילום: רונן מחלב)