- חברי הנהלת רשת שופרסל, יחד עם עובדי מטה החברה, קיימו אירוע תחת הכותרת "תורמים אורזים", בשיתוף עם ארגון "לתת". עובדי שופרסל ארזו במהלך האירוע 2,500 חבילות מזון, עבור משפחות החיות באי ביטחון תזונתי. האירוע התקיים במרכז הלוגיסטי של שופרסל בראשון לציון, והשתתפו בו מנכ"ל קבוצת שופרסל - אורי וטרמן, מנכ"ל ארגון לתת - עו"ד ערן וינטרוב, לצד עשרות עובדים ומנהלים בשופרסל ועשרות מתנדבי "לתת".

פעילות זו, מבוצעת זו השנה השנייה, בחסות אגף תקשורת ואחריות תאגידית בשופרסל, והיא חלק משיתוף פעולה רחב יותר בין שופרסל וארגון לתת, הכולל, בין היתר, מיזם להצלת מזון מהגדולים בישראל. מראשית שנת 2023, ועד לחודש אוקטובר, נאספו והוצלו בכ-160 סניפי הרשת והמרכזים הלוגיסטיים של שופרסל, מוצרי מזון בשווי של כ-80 מיליון שקלים.

- בצל המצב המתוח בצפון, התקפות חיזבאללה, ובעקבות אירועי השבת השחורה של השבעה באוקטובר, הוחלט על הקמת כיתת כוננות בעיר קריית-שמונה. הקמת כיתת הכוננות יוצאת לדרך בזכות תרומה נכבדת שהעבירו לטובת העניין קבוצת חג׳ג׳ - בבעלות האחים עידו וצחי חג'ג', וארגון "נחמה והצלה לישראל" בבעלות האחים מושיקו ושלומי מוסקוביץ'. התרומה מיועדת לכיסוי הוצאות ההקמה הנדרשות ולרכישת: קסדות, אפודים, מדים טקטיים, ציוד רפואי ועזרה ראשונה, פנסים, נעלים וכל מה שנדרש לאנשי כיתת הכוננות. 

מושיקו מוסקוביץ ועידו חג'ג' (צילום: שירן פרץ)
מושיקו מוסקוביץ ועידו חג'ג' (צילום: שירן פרץ)

- עיריית נתניה בראשות מרים פיירברג-איכר, השלימה את הקמתו של מרכז הכוונה, צמיחה ותרבות בשכונת פולג בעיר, שישמש את כלל תושביה הוותיקים של נתניה. בהקמת המרכז הושקעו כחמישה מיליון שקלים (לבנייה ותפעול), והוא ייקרא "המקום" על שמו של הרב יחיאל אקשטיין ז"ל. אל הקמת הפרויקט חברו עיריית נתניה, הקרן לידידות, משרד הרווחה והביטחון החברתי, מפעל הפיס, אשל ג'ויינט, משרד הנגב והגליל, קרן נתניה ומשרד הרווחה והביטחון החברתי. המרכז נועד להעניק מגוון שירותים וכן ינוהל בו פיילוט של תוכנית חדשה בשם 'המקום - בית המשמעות' ע"ש הרב יחיאל אקשטיין ז"ל, המיועד לבני ובנות תקופות החיים המאוחרות (60+). הפיילוט מטרתו לקדם חיי משמעות בגילאים מאוחרים יותר, בהתאם לרצונותיהם של האזרחים הוותיקים. באירוע המצומצם לציון חנוכת המבנה וקביעת המזוזה בו, נכחו: מרים פיירברג - ראשת עיריית נתניה, יעל אקשטיין - נשיאת הקרן לידידות, רותי גור - ראש מנהל הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית נתניה, יוסי היימן -  מנכ"ל ג'וינט ישראל ועוד. 

רותי גור, מרים פיירברג-איכר, יעל אקשטיין ויוסי היימן (צילום: גיא יחיאלי, הקרן לידידות)
רותי גור, מרים פיירברג-איכר, יעל אקשטיין ויוסי היימן (צילום: גיא יחיאלי, הקרן לידידות)

- המרכז הקולינרי "אורט דן גורמה" שבתל אביב, אירח את שדרת המנהלים הבכירים של בנק לאומי, ביניהם חנן פרידמן - מנכ"ל הבנק, וראשת חטיבת משאבי אנוש - אביבית קליין. המשתתפים עברו סדנת בישול מיוחדת במסגרתה הם בישלו מאות מנות אוכל מזין, שנארזו ונשלחו לחיילי צה"ל הנלחמים בימים אלו בקו העימות ובעזה.  מתנדבי לאומי, התחלקו לשתי קבוצות ובכל סדנה הכינו מספר מנות ייחודיות שבנה עבורם השף אבי שטייניץ - המנהל הקולינרי של אורט דן גורמה. הפעילות נערכה בשיתוף עמותת "אלון ואלה" בראשות המנכ"לים המשותפים אלון בריקמן ושלומית הראל-שוורץ, שגם נכחו במקום יחד עם דובי רקיע - מנהל אורט דן גורמה. פעילות זו מצטרפת לשלל פעילויות התנדבות שיזם בנק לאומי בקהילה, שנועדו לסייע בחזית ובעורף.

דובי רקיע, חנן פרידמן, אלון בריקמן , שלומית הראל-שוורץ ואביבית קליין  (צילום: יח''צ)
דובי רקיע, חנן פרידמן, אלון בריקמן , שלומית הראל-שוורץ ואביבית קליין  (צילום: יח''צ)

- ד"ר גווין סאס - דיקן בית הספר לעיצוב וחדשנות של המכללה למינהל, העניק תעודת הוקרה מיוחדת למנכ״ל פולירון - קובי פודה, על תפקודו יוצא הדופן באירועי השבעה באוקטובר בקיבוץ זיקים, כאשר יחד עם חברי כיתת הכוננות של הקיבוץ הצליח להציל את התושבים, תוך הפעלת שיקול דעת, תושייה רבה ויותר מהכל - חשיבה יצירתית.  פודה, בוגר המכללה בעצמו, הגיע להרצות בפני הסטודנטים, אודות חשיבה יצירתית ומשמעותה בזמן אמת. האזינו בקשב להרצאה: סטודנטים אשר עובדים בימים אלה על שורת מיזמים חדשניים כחלק מקורס האקסלרטור היוקרתי של המכללה.

גווין סאס וקובי פודה (צילום: עידן גרוס)
גווין סאס וקובי פודה (צילום: עידן גרוס)

- נבחרת "טאף מאדרס" הפועלת למען עמותת "גדולים מהחיים", הכריזה על יציאתה לדרך של נבחרת 2024, שתתאמן בחודשים הקרובים לקראת השתתפות באתגר מכשולים מהקשוחים והחווייתיים בעולם - אתגר ה- Spartan באנדורה. לצד האימונים, חברי הנבחרת יגייסו חסויות ותרומות להקמת "גני חלומות" – גני ילדים טיפוליים-שיקומיים סטריליים עבור ילדים חולים בסרטן, שאין באפשרותם לפקוד גן רגיל. במהלך שמונה שנות פעילות הנבחרת, גייסו החברים בנבחרות לדורותיהן, למעלה מ- 13 מיליון שקלים, ובכלל זה 2.7 מיליון שקלים שגויסו רק בשנה החולפת. סך של ששה מיליון שקלים מכלל התרומות שגייסו חברי הנבחרות שימשו להקמת "גן החלומות" בבאר שבע. כעת, הנבחרת החדשה מגייסת משאבים לטובת הקמת "גני חלומות" בבירה ירושלים, ולאחר מכן בחיפה.

נבחרת טאף מאדרס (צילום: יח''צ)
נבחרת טאף מאדרס (צילום: יח''צ)

- "הגיחון" - תאגיד המים והביוב של ירושלים, מבשרת-ציון ואבו גוש, נרתם למאמצי העורף לטובת חיילי צה"ל הנמצאים בחזית. כ- 40 עובדי הגיחון התנדבו בחמ"ל הירושלמי בשכונת גילה והכינו כ 3,000 מנות חמות לחיילי צה"ל המוצבים בדרום ובצפון הארץ. במסגרת פעילותם ריכזו עובדי החברה את חומרי הגלם, בישלו וארזו את כלל המנות שנשלחו לבסיסים השונים לקראת השבת.

לימור אפיק, מנכ"לית רד האט ישראל
"כשפרצה המלחמה, לא היה לנו זמן אפילו להתחיל להבין ולעכל את גודל האירוע והזוועות שהתחוללו. המחשבה הראשונה שעברה בקרב הנהלת "רד האט" הייתה – כיצד אנחנו נותנים לצבא, אחד הלקוחות האסטרטגיים ביותר שלנו, את המענה המקצועי, היעיל והמהיר ביותר. עוד באותו יום הקמנו חמ"ל ובסיוע עם כל הגורמים הרלוונטיים בחברה, החלטנו על דרכי הטיפול והמענה לפניות של הצבא. כאשר הנהלת החברה העולמית התוודעה למצב הנוראי שבו אנחנו נמצאים, ההתנהלות מול הסניף הישראלי הייתה, מעל לכל דבר אחר, אנושית. קיבלנו תמיכה מיידית מנשיא ומנכ"ל רד האט, מאט היקס, ונאמר לנו לקחת כמה זמן שנצטרך כדי להתאושש. גם אם לקחנו חופש, ניתן היה לדווח עליו כשעות עבודה ואפילו הציעו לנו לעזור עם המשימות השוטפות שלנו. החברה העולמית הייתה מאוד קשובה לצרכים שלנו בתקופה הקשה שאנחנו עוברים. מעבר לכך, רד האט עודדה את כל העובדים ברחבי העולם להשתמש בתוכנית התרומות הייעודית של החברה ואף המליצה לתרום למד"א ודאגה להכפיל את התרומות שהתקבלו. בנוסף, ניתן היה לדווח על שעות התנדבות כשעות עבודה, כאשר החברה תרמה 15 דולר על כל שעת התנדבות לעמותה לבחירתנו. העובדים בישראל מיד נרתמו והחלו להתנדב. לאחר שההלם הראשוני עבר, ראינו שחלק מהעובדים שלנו מעוניינים לחזור למשרד כדי לבסס לעצמם שגרה מסוימת במצב הנוכחי ולכן, פתחנו את המשרדים עבור כל מי שמעוניין בכך.

משיחות שערכנו עם אנשי הקשר שלנו בצבא, בקשה אחת חזרה על עצמה שוב ושוב – תמשיכו לעבוד ותשמרו עבורנו על השגרה. וכך עשינו. זה גם המסר שלי לכולם – תשמרו על החוסן בעורף עבור כל מי שנמצא עכשיו בחזית".

לימור אפיק, מנכ''לית רד האט ישראל (צילום: אלישר)
לימור אפיק, מנכ''לית רד האט ישראל (צילום: אלישר)