- עמותת "אור למשפחות" העניקה 180 מלגות לימודים לאחים שכולים, ביניהם 75 אחים שכולים מהמלחמה הנוכחית. המלגות הוענקו במהלך טקס מרגש שהתקיים בשישי האחרון, במתחם הסינמה-סיטי שבגלילות, ואליו הגיעו נשיא העמותה - אהרון פרנקל, יו״ר אגודת הידידים - משה אדרי, וסא"לית (מיל') עירית אורן-גונדרס - מייסדת ומנכ"לית העמותה. הטקס נפתח בשיר "אבינו מלכנו" ששר הזמר דוד ד׳אור ומיד לאחר מכן נשא דברים ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, שאמר: ״שהאוייב שלנו לא יטעה, אנחנו פה כבר 3800 שנה ואף אחד לא יזיז אותנו מפה״ וסיים את דבריו בתפילת "מי שברך" על החיילים שבחזית. בהמשך עלו לבמה 180 אחים שכולים שקיבלו מלגות לימודים כדי שיוכלו להמשיך בשגרת חייהם, ולכבוד אחיהם ואחיותיהם שנפלו על הגנת המדינה. עוד נכחו באירוע: ח״כ אלי דלל (ליכוד), מנהל בית חולים איכילוב פרופ׳ רוני גמזו, ומנכ״ל פרטנר אבי גבאי.

נפתלי בנט (צילום: גיל נחושתן)
נפתלי בנט (צילום: גיל נחושתן)

- בחמישי נערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל-אביב, אירוע הוקרה והתרמה למען אלמנות ויתומי כוחות הביטחון במלחמת "חרבות ברזל". את האירוע הובילו יוסי כהן - ראש המוסד לשעבר המכהן כנשיא אגודת הידידים של ארגון אלמנות ויתומי צה"ל; תמי שלח - יושבת ראש הארגון; ושלומי נחומסון - מנכ"ל הארגון. בעקבות המלחמה ומאז השבת השחורה נוספו לטיפול הארגון עוד כ- 200משפחות. במהלך הערב המרגש הופיעו בהתנדבות בפני הבאים הזמרים ריטה והראל סקעת. השניים העלו לבמה לשיר איתם את אורי קידר, יתום מלחמה, שאיבד את אביו - סא"ל דולב קידר ז"ל, במלחמת צוק איתן. בין הנוכחים באירוע: דב קוטלר, חנן פרידמן, אודי אנג'ל, אלוף (מיל') עמיקם נורקין ועוד. 

יוסי כהן (צילום: רמי זרנגר)
יוסי כהן (צילום: רמי זרנגר)

- חברת iDigital-  השיקה סניף חדש במתחם "מול החוף וילג'" שבחדרה, בהשקעה של כמיליון שקלים. לטקס גזירת הסרט הגיעו בין היתר: צביקה יוכמן - יו"ר הדירקטוריון ושותף בקרן סקיי; צחי הלל – דירקטור ושותף בפיטנגו; דורון סלע -המנכ"ל הנכנס; ועודד תורג'מן - מבעלי מתחם "מול החוף וילג'" בחדרה.

צביקה יוכמן, דורון סלע וצחי הלל (צילום: גיא יחיאל)
צביקה יוכמן, דורון סלע וצחי הלל (צילום: גיא יחיאל)

- מותג המשקפיים "קאטליה" מבית אופטיקנה מתגייס למען לוחמי צה"ל. בכוונת רשת אופטיקנה לתרום עשרה אחוזים מסך המכירות של משקפי המותג, לחמ"ל המוניות של עומר אדם, להשבת חיילי צה"ל מהחזית הביתה בבטחה. כזכור, אדם שהוא הפרזנטור של מותג קאטליה, הקים בראשית הלחימה חמ"ל מוניות אשר פועל מביתו, ומסיע חיילים בסדיר וחיילי מילואים, כאשר הם יוצאים לאפטר, ומביא אותם הביתה בבטחה. המותג קאטליה השיק לאחרונה קולקציית חורף המשלבת  25 דגמים חדשים של משקפי שמש ומשקפי ראייה.

- הפרזנטור אביב אלוש ומותג "קפה טורקי" של עלית, יצאו בשיתוף פעולה שבמסגרתו נערכים מפגשים עם חברי כיתות כוננות ביישובים ברחבי הארץ, לקפה ולשיחה. בנוסף תשלח יצרנית הקפה מאות מארזים מפנקים לחברי כיתות הכוננות מדרום ועד צפון. הפעילות נולדה מתוך מטרה להעלות את המורל בקרב אזרחיות ואזרחים המשרתים בכיתות הכוננות, לחזק את ידם, ובעיקר להגיד להם תודה על תרומתם למען הקהילה.

- על רקע המחסור החמור בידיים עובדות בענף החקלאות, עובדי החברה הממשלתית לתיירות התנדבו בשדה תותים באבן יהודה במטרה לסייע לענף. החברה הממשלתית לתיירות היא זרוע הביצוע של משרד התיירות האחראית על בנייה, פיתוח ותפעול של תשתיות תיירות בתוך גבולותיה של מדינת ישראל. אנשי החברה התגייסו כבר לתמוך במפונים – כך, למשל, באמצעות סיור שערכה החברה עבור גמלאים שפונו מבתיהם, וכעת הם נרתמים גם להתנדבות למען החקלאות.

- משה קמחי מנכ"ל חברת הפינטק הישראלית Neema:
"מדינת ישראל עברה טראומה לאומית קשה מנשוא ב-7 באוקטובר והשפעות המלחמה מהדהדות ומגיעות גם למשק. כבר מהיום הראשון גויסתי למילואים יחד עם אחוז משמעותי מעובדי החברה אשר גויסו למילואים ביחידות המבצעיות השונות, בזמן שאלו שנותרו לתפעל את החברה נאלצו להתמודד עם שינויים מהירים מאוד בסדר היום. כמו חלקים רבים במגזר ההייטק הישראלי, אני שמח לומר שגם הטכנולוגיה שלנו תרמה את תרומתה הצנועה למאמץ, כאשר תרמנו למפוני ניר עוז ולתנועה הקיבוצית את מערכת התשלומים המהירה שלנו, שמסייעת להנהלת הקיבוץ לחלק את כספי התרומות שהם מקבלים לתושבים באופן מיידי ומבוקר. מגזר הפינטק לא מתקשר באופן אינטואיטיבי לסיוע בעת מלחמה, אבל בעזרת מספר שינויים והתאמות הצלחנו להתאים טכנולוגיה עסקית עבור אלו שפונו מבתיהם. 

למרות הקשיים, אני שמח לומר שהחברה הצליחה לשמור על הרציפות העסקית שלה, בראש ובראשונה, בזכות העובדים והמנהלים שנכנסו תחת האלונקה, עבדו קשה ולקחו על עצמם את תחומי האחריות של חבריהם למשרד שגויסו למילואים. בעת מלחמה, בזמן שחברינו שומרים עלינו בחזית, מטרתו של המגזר העסקי היא לשמור על המשק, על מקומות העבודה ועל כלכלתה של מדינת ישראל. עסק מתפקד בעת מלחמה מבטיח לנו משק חזק יותר בימות שלום. אנחנו גאים להמשיך לעבוד עם לקוחות ישראלים, בין אם צרכנים פרטיים ובין עסקיים, ולספק להם שירות בתקופה המאתגרת הזאת.

במקביל לעבודה השוטפת, אנחנו מספקים לעובדים ליווי נפשי ככל הניתן, מתוך הבנה כי קשה "לתפקד כרגיל" בתקופה הזאת. המון קשיים נפשיים מצטברים וצפים לכולנו, ואנחנו מנסים להכיל את זה ככל הניתן גם בתוך החברה. למרות הזעזוע, ההתגייסות של כלל החברה הישראלית למאמץ מעודדת אותנו להמשיך קדימה ולהישאר אופטימיים. החברה הישראלית, הכלכלה הישראלית ומגזר ההייטק הוכיחו את עצמם כמעוזים חזקים, מאוחדים ועמידים, שמסוגלים לעמוד בפני המשבר, והם אלו שנוטעים בנו את האופטימיות לעתיד".

משה קמחי מנכ''ל חברת הפינטק הישראלית Neema (צילום: ענבל מרמרי)
משה קמחי מנכ''ל חברת הפינטק הישראלית Neema (צילום: ענבל מרמרי)