בערב השנה האזרחית החדשה נערך במלון The Jaffa שביפו, אירוע התרמה של קרן " Israeli Children's Fund עטופים באהבה" (ICF). כל ההכנסות מהערב ייתרמו למען 350 הילדים שהתייתמו מהוריהם במהלך השבעה באוקטובר, ובכלל זה 30 ילדים שהתייתמו משני הוריהם. הקרן הוקמה לאחר השבת השחורה עם יעד גיוס של כחמישים מיליון שקלים, שייועדו לסיוע ארוך טווח לילדים, למשפחות המאמצות שלהם, ולאפוטרופוסים שמעתה יאלצו לשאת בהוצאות כלכליות נוספות על מנת לגדלם. ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי הוזמן לשאת דברים. ערב ההתרמה שנערך תחת הכותרת: "הדים של תקווה", ניסה לנסוך תקווה במשתתפים לטובת שנה אזרחית חדשה וטובה יותר, ולווה בתפאורה שכללה מיצגי וידיאו ייחודיים, ובמוסיקה. קיוו לשנה טובה ביחד: נשיא הקרן למען היתומים – איש ההיי-טק - איל וולדמן וזוגתו אלה יובל; מודי כידון ולימור אבידור, איל ניב, דיוויד יערי, חמי פרס, גד חולדאי, אהרון מינקובסקי, הילה ויזהר שי, דני פדרמן ומרטין דפני גל, סיגל ועמיר שאלתיאל, איילת וצביקה ימיני, ועוד ועוד.

 מודי כידון, איל וולדמן, איל ניב, חמי פרס (צילום: דניאל אהרוני)
 מודי כידון, איל וולדמן, איל ניב, חמי פרס (צילום: דניאל אהרוני)

> קרן "הישג" בראשות המנכ"ל אביב בושינסקי התומכת בחיילים בודדים משוחררים, יחד עם עמותת "ריסטארט", חברו למיזם אמנותי-פילנתרופי תחת הכותרת: "במקום שבו נגמרו המילים", שנועד לגיוס כספים למען פצועי צה"ל.
במסגרת המיזם בית קרן "הישג" שבשדרות רוטשילד בת"א, הוסב כולו לגלריה שבה מוצעים למכירה ציורים של בכירי אומני ישראל. ההכנסות ממכירת העבודות יועברו בחלקן לאמנים ובחלקן למען שיקום פצועי צה"ל במלחמה. לאירוע הפתיחה שהתקיים בסוף השבוע האחרון הגיעו אנשי עסקים בכירים חובבי אמנות בהם: פרופ' עדינה שמיר ומאיר שמיר, אלפרד אקירוב, קובי רוגובין, איתן סטיבה, מתי דב, איציק שנידובסקי (אנאליסט); אלכס הרטמן, נועם ארז - יו"ר דירקטוריון הקרן, מבכירי מערכת הביטחון ומנכ"ל XM-CYBER ; ארי אור (בכיר מערכת ביטחון לשעבר וכיום בהראל ביטוח); בני צוקר (לשעבר מפקד בסיס תל נוף); גילי אירני, דנה לייטרסדורף, נשיא מכון וייצמן לשעבר פרופ' דניאל זייפמן עם רעייתו ג'ואל, המיליארדר הקנדי רונן הררי, יעל שביט, נעמי קוליץ, דנה רחמינוב, משה תאומים, נאוה קזז, עירית ויונתן קולבר ועוד. התערוכה המיוחדת תימשך עשרה ימים - עד לשבת הקרובה, ובמהלכה, כבר נמכרו מספר לא מבוטל של יצירות. 

יעל שביט, אביב בושינסקי, משה תאומים  (צילום: אולג אלון)
יעל שביט, אביב בושינסקי, משה תאומים (צילום: אולג אלון)

> לרגל חגיגות בר המצווה של יוסף ספרא - נכדו של הנדבן היהודי, המיליארדר ג'וזף ספרא, יצאו חבריו של חתן הבר-מצווה ובני משפחה, בחסות ארגון "חיבורים בחקלאות", להתנדבות במשק מיכאלי בישוב כרמיה.
משפחת ספרא החליטה להוסיף ערך חינוכי וציוני לחגיגות בר המצווה של הנכד יוסף, ובעזרת עמותת "חיבורים בחקלאות" - שמחברת בין המתנדבים לבין החקלאים שמשוועים לידיים עובדות - הם יצאו לטבע עם חברים ובני משפחה ועזרו לענף החקלאות שנקלע למצוקה קשה, מאז פרוץ המלחמה. במהלך ההתנדבות סייעו בני משפחת ספרא והחברים לחקלאי המשק המגדלים חסות, פלפלים, עגבניות שרי ועוד.

> עמותת "חיבורים בחקלאות" בראשות המנכ"ל אורי שושן, המפעילה מזה כעשור אלפי מתנדבים בלמעלה מ-60 משקים גדולים בישראל, לפעילות חקלאית-חינוכית, יצאה בעקבות המלחמה למבצע חירום להצלת החקלאות הישראלית. העמותה מפעילה חמ"ל חירום המעניק עזרה מיידית לחקלאים שנקלעו למצוקה איומה. עשרות חקלאים כבר פנו לסיוע ואלפי מתנדבים יצאו לעזור להם – בעבודות חריש וזריעה, קטיף, ואריזה.

בני משפחת ספרא (צילום: אורן חיים)
בני משפחת ספרא (צילום: אורן חיים)

> חברת "כלל ביטוח ופיננסים" החליטה לחזק את תושבי היישוב כפר עזה, ששילם מחיר יקר וכבד בנרצחים וחטופים. החברה פרשה חסותה על טורניר הוקרה מרגש ומיוחד, לתושבי כפר עזה ולבני המשפחות השכולות של שחקני קבוצת הכדורסל של היישוב - הפועל כפר עזה, שאיבדה רבים משחקניה: שחף ברגשטיין ז״ל, איתי ברדצ׳סקי ז״ל, יפתח קוץ ז״ל, יונתן קוץ ז״ל, אביב קוץ ז״ל, יובל סלמון ז״ל, נדב גולדשטיין ז״ל, ואלון שמריז ז״ל. את האירוע פתח חיים סאמט - יו״ר דירקטוריון כלל החזקות עסקי ביטוח, שנשא דברים מרגשים ומחזקים, והעניק חולצות קבוצה אישיות לנציגי המשפחות השכולות, לזכר הקורבנות. אחריו דיברו גם ירון סקיטל - מנהל ענף הספורט ב"הפועל", ותום אלון ואיתי ברזון - שחקני הפועל כפר עזה. לאחר מכן, נערך טורניר כבוד של קבוצות "כלל ביטוח ופיננסים" בליגה למקומות עבודה, נשים וגברים, מול קבוצת הפועל כפר עזה בכדורסל, וקבוצת "השועלים" בכדורגל. גם שחקני עבר של הפועל תל אביב בכדורגל כיבדו בנוכחותם והשתתפו בטורניר. הערב נסגר במשחק ראווה של שחקניה הצעירים של הפועל אורי תל-אביב, מול נבחרת כפר עזה.

חיים סאמט, נבחרת כפר עזה (צילום: אלכס גילנסון)
חיים סאמט, נבחרת כפר עזה (צילום: אלכס גילנסון)

> רז קינסטליך - ראש עיריית ראשון לציון; אלכסיי ברפאנוב - מנכ״ל רשת מתחמי העבודה המשותפים SOK; ובכירים נוספים מהעירייה ומ'סוק', לקחו חלק בטקס חנוכת המתחם החדש של SOK, במגדל "מילנייה" שממוקם ב"מתחם האלף" שבראשון לציון. המפגש נפתח בטקס קביעת מזוזה וכלל סדנת טיק טוק שהתקיימה במתחם, כחלק משבוע העסקים של העיר. מדובר בסניף הדגל של רשת SOK בישראל, שהושקעו בו למעלה מ-30 מיליון שקלים. הסניף פרוש על פני שתי קומות במגדל מילנייה, בשטח כולל של כ- 7,000 מ״ר. הוא מצטרף לסניף הראשון של הרשת שנפתח בשנת 2020 במגדל "נצבא", שבתל אביב.

רז קינסטליך, אלכסיי ברפאנוב (צילום: יחצ)
רז קינסטליך, אלכסיי ברפאנוב (צילום: יחצ)

*** 

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה

רונן יהושע, מנכ"ל חברת הסייבר הישראלית מורפיסק – Morphisec

״עם תחילתה של המלחמה עסקנו בראש ובראשונה בדאגה לעובדינו. אנו חברה שצמחה בבאר שבע ויש לנו כ- 11 עובדים תושבי יישובי הדרום שחוו את המתקפה. הדאגה הראשונה והמיידית הייתה ליצור עמם קשר ולהבין מה מצבם. בשלב מאוחר יותר משפחות אלו ומשפחות נוספות מהצפון התפנו מביתן. יתרה מזאת, עובדים רבים שלנו גויסו למילואים. הדאגה לשלומם ולרווחתם מעסיקה בצורה רציפה את מחלקת משאבי האנוש. לצד זאת ביצענו הערכת מצב של העסק אל מול לקוחות החברה וזאת על מנת לבדוק האם סיטואציה זו משפיעה בעבודה השוטפת מולם. כמו כן תקשרנו את המצב לעובדינו בחו"ל (ארה"ב והודו) וזאת בשביל להעניק להם את הביטחון, ולהנחות אותם כיצד נחוץ להתנהל מול לקוחות ששואלים על המצב בארץ והשפעות המלחמה. בשבועות הראשונים היה קושי לעובדים רבים להתרכז ולהקדיש זמן לעבודה. המסר שלנו הוא כי לעבודתו הישירה של עובד יש השפעה לא רק על החברה, אלא גם על החוסן הלאומי שנשען בצורה ניכרת גם על החוסן הכלכלי של ישראל, ולכן עצם זה שחוזרים לעבוד גם במצב מלחמה זו תרומה חשובה לחוסן הלאומי. במקביל אנו מעודדים ויוזמים התנדבויות למען הקהילה בתקופה זו ולאורכה של כל השנה. אישית מדי שבוע אני מגיע לקטיף בדרום. 

הפעילות העסקית מרוכזת בחו"ל ואנו לא רואים ירידה בפעילות, למרות שיש אתגר לתחזק את הפונקציות השונות בארץ עקב היעדרות עובדים לטובת מילואים וקושי המשפחות המפונות לחזור להתנהלות רגילה, אתגר שייתכן ונראה את השפעותיו ככל שהמצב יימשך לתוך שנה הבאה.

חשוב לציין כי בתקופה זו אנו רואים חשיבות רבה בתמיכה בעסקים מקומיים, במיוחד לאור ההתגברות המשמעותית במתקפות סייבר מתוחכמות. על מנת לתמוך בפעילות ובחוסן העסקי. מורפיסק מציעה שימוש חינם, וללא התחייבות, בפתרון המתקדם של החברה כנגד כופרות ואיומים בנקודות קצה, זאת לאורך כל תקופת הלחימה בישראל. זהו מוצר קל להתקנה, עם דרישות משאבים מזעריות, אשר מרחיב את יכולות ההגנה של פתרונות האבטחה הקיימים אצלכם בארגון, ומונע איומים המסוגלים להתגבר עליהם״.

רונן יהושע (צילום: עדו לביא)
רונן יהושע (צילום: עדו לביא)