שאולי דור מנכ״ל בית הדיור המוגן "עד 120" שבתל-אביב, ציין את סיום השנה האזרחית ביחד עם דיירי הבית, באירוע שכלל מחווה מרגשת. דיירי הבית תרמו לקק״ל 120 עצים לנטיעה ביער בארי. באירוע השתתפו גם חברי קבוצת דיירים חדשה - תושבי קיבוץ בארי בני הגיל השלישי, בהם חנה וחיים רענן, שזהו משכנם החדש לאחר שפונו מביתם בעקבות אירועי השבעה באוקטובר.  

שאולי דור, שאולי חנה, חיים רענן (צילום: שי אפגין)
שאולי דור, שאולי חנה, חיים רענן (צילום: שי אפגין)

> עובדי חברת "נצר השרון" – חברה ביטחונית ממשלתית, המהווה מוקד ידע לאומי לשיקום קרקעות ומי תיהום מזוהמים, בקרקעות של מפעלים ביטחוניים ותעשייתיים, התנדבו לקטוף תפוזים בפרדס "אלפסי" שבעמק חפר. בתקופה קשה זו של  מחסור בידיים עובדות, החליטה החברה, בניהולה של המנכ"לית בפועל רונית בן אדיבה, להמשיך בפעילות התנדבותית של עובדיה, בשיתוף עם עמותת "צו 8 ", היכן שיידרש, במטרה לתמוך בחקלאות הישראלית.

> משרד עורכי הדין 'מיתר' נרתם לסייע לקהילת היישוב "חולית" שבעוטף, וערך אירוע במסגרתו נמכרו למעלה מ-2000 פריטי יד שניה ופריטים חדשים, שנתרמו על ידי עובדי המשרד, ועל ידי מעצבים שונים בתעשייה. בתום האירוע נאסף סכום של למעלה מ-36 אלף שקלים. משרד מיתר אימץ, במסגרת פורום העסקים, את היישוב "חולית" שנפגע קשות באירועי ה-07 באוקטובר. מאז עודד המשרד את עובדיו לפתח יוזמות שיסייעו ליישוב, אף מעבר למתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף. כך נולדה לה בקרב חמש עובדות של המשרד, יוזמה לקיים אירוע מכירת פריטי יד שניה של עובדי ועובדות המשרד, שזכתה לכינוי "יד 2 - לב 1". יוזמה זו הנשענת על ערכי הנתינה והקיימות, מדגישה את ערכי המשרד, המקדם מחויבות לאחריות חברתית ותמיכה קהילתית.

> כ-100 בכירי ועובדי חברת "בן אנד ג'ריס ישראל", ובראשם אבי זינגר –בעלי החברה, יצאו השבוע מהמפעל  בבאר טוביה, לקטיף במטע לימונים, במטרה לסייע לחקלאים, במושב צלפון, סמוך לבית שמש. זינגר פתח את בוקר הקטיף ואמר לעובדים: "כמפעל ישראלי, ציוני, הפועל בדרום הארץ, הרוכש חומרי גלם מחקלאי ישראל, והקשר שלנו  היום יומי וההדוק עם כ- 20 רפתות מדרום הארץ, מהם אנו רוכשים את החלב והשמנת לייצור הגלידה, ועם חקלאים המגדלים ביצים,  תבלינים ועוד, הבנו שחסרות ידיים עובדות לקטיף הלימונים והחלטנו לסגור ליום אחד את ייצור הגלידות  במפעל ולהירתם לעזרת החקלאים".

אבי זינגר (צילום: אסף לוי)
אבי זינגר (צילום: אסף לוי)

> מותג דגני הבוקר "קורנפלקס של אלופים" של "תלמה", יוצא במיזם של פעילות ספורטיבית למען מפוני הדרום והצפון בשיתוף עם החברה למתנ"סים. הפעילות, תחת הכותרת: "משפחות של אלופים", נועד לעודד משפחות בישראל לנהל אורח חיים פעיל, זאת, באמצעות פעילות ספורטיבית משותפת להורים ולילדים והדרכה לתזונה מאוזנת. הפעילות הראשונה התקיימה במלון נוה-אילן הסמוך לירושלים, שם נמצאות משפחות שפונו מהדרום. אל הפעילות הצטרפה שגרירת המותג והאלופה האולימפית לינוי אשרם. עוד נכחו: נכחו גם נגה בנר סוארי, סמנכ"לית השיווק האחראית על קטגוריות הדגנים, הקולינריה, וטיפוח אישי וביתי ביוניליוור, הילה צימרמן, מנהלת שיווק "תלמה" ונציגי החברה למתנסים - ספית חשביה צורי - ראש מנהל חברה וקהילה החברה למתנ"סים הארצית וגבע ברקאי - מנהל פרויקטים ותוכניות ספורט ואורח חיים בריא החברה למתנ"סים הארצית. 

לינוי אשרם, נגה בנר סוארי (צילום: רפי דלויה)
לינוי אשרם, נגה בנר סוארי (צילום: רפי דלויה)

> נוי הדס, בעלת רשת הפירות והירקות ״נוי השדה״, לקחה חלק בצילומים של סדרת קומדיית המצבים ״קופה ראשית״. הפרק המיוחד שצולם בעת המלחמה הוקדש לעגבניות הישראלית והטורקית. במסגרת הצילומים מצאה עצמה הדס ברגע מתוסרט מדביקה לעגבניה הטורקית עלים של עגבניה ישראלית.

נוי הדס (צילום: יחצ)
נוי הדס (צילום: יחצ)

> האתלט נועם ממו (17) מהפועל עמק חפר ונבחרת ישראל, הנחשב לאחד הכישרונות הגדולים בספורט הישראלי ומסומן כפוטנציאל אולימפי ללוס אנג'לס 2028 ואביב לוי (20) הטריאתלטית הבכירה של ישראל מקבוצת XTRIM , המסומנת למשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס ואלופת ישראל לנשים ארבע שנים ברציפות נבחרו לשגרירי המותג ASICS ישראל. לרגל שיתוף הפעולה נפגשו ממו ולוי עם טוביאס ליבנה, מנכ"ל משותף ברשת אוריג'ינלס, יבואנית ASICS בישראל בחנות הדגל של ASICS בנמל תל אביב. 

טוביאס ליבנה, נועם ממו (צילום: שני צוויג)
טוביאס ליבנה, נועם ממו (צילום: שני צוויג)

> קניוני עזריאלי יוצאים במהלך סביבתי וקהילתי אשר במסגרתו יוקמו עמדות לאיסוף מעילים ב- 15 מקניוני הקבוצה. המעילים שייאספו יועברו למשפחות שישמחו לקבל מעילים לחורף, באמצעות עמותות העוסקות בנושא. המהלך תומך גם בנושא המחזור והשמירה על הסביבה, שהינו חלק מתוכנית האחריות התאגידית שמובילה הקבוצה.

***

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה

ליאור שמחה מנכ"ל ארגון יצרני החלב

״רפתנים רבים מהעוטף ובני משפחתם נפגעו בהתקפות ה-7 באוקטובר. בימים הראשונים של המלחמה, היה חשש ממשי להמשך הפעילות של 16 רפתות בעוטף ומאות הפרות שבהן. רובם המכריע של הרפתנים לא הסכים לעזוב את הקיבוצים ונשאר להאכיל ולחלוב תחת אש. לצערנו, ראובן הייניק, שרפת כיסופים הייתה מפעל חייו, יצא להאכיל את הפרות ברפת ונהרג מירי מחבלים במכון החליבה. על מנת לסייע לרפתנים, פתחנו בארגון יצרני החלב חמ"ל מתנדבים מיוחד וגייסנו עשרות מתנדבים מדהימים שמגיעים לרפתות הנגב המערבי והצפון. המתנדבים נכנסו כבר בימי המלחמה הראשונים לקיבוצים, תחת אש, בתיאום עם כוחות הבטחון ועד היום הם מסייעים לרפתנים בעבודה. לכל רפת בחזית הוקם צוות לוגיסטי מקצועי המלווה את הרפת ונותן לה מענה לכל בעיה. בעזרת מיזם ההתנדבות יוצא הדופן, הצליחו הרפתנים להמשיך את ענף החלב בעוטף ולהצילו מקריסה. ענף החלב הישראלי הוכיח שוב את גדולתו בימים הקשים שעוברים עלינו כחברה וכעם. הציבור הישראלי מראה בימים אלה את אומץ ליבו, ורוח ההתנדבות מחממת את הלב. כיום ברור מעל לכל ספק - חקלאות ישראלית שווה לביטחון לאומי. מדינת ישראל מחוייבת להשקיע את המשאבים הדרושים על מנת לשקם את הקהילות בקיבוצי העוטף ולספק להן את הכלים הדרושים על מנת לחזור לשגרת חיים, כל זאת לצד השגת מטרות המלחמה ובראשן החזרת החטופים״.

ליאור שמחה (צילום: ראובן קפוצינסקי)
ליאור שמחה (צילום: ראובן קפוצינסקי)