עדי סופר-תאני - מנכ"לית מטא בישראל, מצטרפת ליוזמה החדשה במאמץ להשיב את החטופים הביתה ומשתפת: "עוד מעט 100 ימים יחלפו, 2400 שעות, 144,000 דקות בשבי חמאס והסיוט אינו נגמר...הראש שומע, אך הלב מסרב להאמין שחלפו 100 ימים והחזרה שלהם אינה נראית באופק. 136 תינוקות, נערות, נשים, גברים, מבוגרים, חיילות וחיילים ללא אור יום, מוחזקים בשבי חמאס ללא תחושת זמן, ללא מזון מספק, ללא תרופות או טיפול רפואי ובעיקר בתחושה שהתקווה הולכת ונעלמת. האחריות על החזרה שלהם הביתה מוטלת על כולנו ולכן החלטתי לאפשר לעובדים שלנו ביום ראשון לעצור ל-100 דקות כחלק מההזדהות עם המאבק להחזרתם של החטופים שלנו. לא, אני לא חושבת שזה מספיק, אך מרגישה שכל צעד שאנו יכולים לעשות, אנו מחוייבים לעשות. למענם, למען זה שישראל לא תהיה שלמה בלעדיהם. את המלחמה הזו אי אפשר לנצח בלי להשיבם לבתים שלהם, למשפחות שלהם, לקהילות שלהם ולעם שלהם".

עדי סופר תאני (צילום: מירי רבינוביץ)
עדי סופר תאני (צילום: מירי רבינוביץ)

לקראת השקתו הרשמית של מותג הרכב החשמלי והטכנולוגי ZEEKR בישראל, ערכה קבוצת "יוניון" יבואנית המותג, אירוע חשיפה בהשתתפות הנהלת הקבוצה ושותפים עסקיים. האירוע התקיים במרכז החוויה החדשני של ZEEKR בקמפוס WIX שבגלילות, המתפרס על שתי קומות בגודל של  700 מ"ר. באירוע נכחו מארס צ'אן, סגן נשיא ב-ZEEKR העולמית שהגיע למיוחד לישראל לרגל השקת המותג; רן דנאי - יו"ר גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי ו-ZEEKR לישראל; וג'ף כאו - מנהל המכירות של ZEEKR העולמית ועמית הראל מנכ"ל זיקר ישראל .
עמית הראל, מארס צ'אן, רן דנאי וג'ף כאו

צילום שי לוי

עמית הראל, מארס צ'אן, רן דנאי, ג'ף כאו (צילום: שי לוי)
עמית הראל, מארס צ'אן, רן דנאי, ג'ף כאו (צילום: שי לוי)


> צביקה ימיני - יו"ר הועד המנהל של שנקר ב-12 השנים האחרונות, מסיים בימים אלו את תפקידו. לציון סיום הקדנציה נערך בקמפוס שנקר בר"ג, ערב הוקרה מיוחד לכבודו של ימיני, בהשתתפות כ-200 אורחים. יושבת ראש חבר הנאמנים של שנקר - אורית אפרתי ונשיא שנקר - פרופ' שיזף רפאלי, בירכו והודו לימיני על הנתינה והעשייה המשמעותית לאורך השנים. השניים איחלו הצלחה ליואב הורוביץ, יו"ר הועד המנהל החדש, שמחליף את ימיני. בחלק האומנותי של הערב, הופיעה להקה של מוזיקאים צעירים ומוכשרים שהוקמה במועצה אזורית אשכול תחת השם "ביכורים"  שנלמדת בימים אלו בקיבוץ עין גדי. את התוכנית יזם פרופ' יונתן דקל חן תושב קיבוץ ניר עוז, ובין חברי הלהקה נמנים גם תושבי עוטף עזה והדרום. עשו כבוד לימני והורוביץ: יונתן אבן טוב מנכ״ל שנקר, רון חולדאי ראש עיריית ת״א, גד ואתי פרופר,  אלונה ברקת, עפרה ורפי אלול, הניה ומשה נור, אתי וגבי רוטר, רני רהב, ציפי ויגאל לנדאו, אילת נחמיאס ורבין, ויולי תמיר ועוד.

יואב הורוביץ, אורית אפרתי, צביקה ימיני (צילום: רפי דלויה)
יואב הורוביץ, אורית אפרתי, צביקה ימיני (צילום: רפי דלויה)

גבי רוטר, אתי רוטר, שיזף רפאלי (צילום: רפי דלויה)
גבי רוטר, אתי רוטר, שיזף רפאלי (צילום: רפי דלויה)

> הארגון הפילנתרופי הבריטי JNF UK, הקצה 13 דירות לטובת אכלוסם של מפוני קיבוץ ניר עוז, שאחד מחבריו, שגיא דקל, שנחטף לעזה, עבד כמנהל הפרוייקטים בארגון. הדירות שבמקור היו מיועדות לקליטת עולים חדשים הם חלק מפרוייקט חברתי גדול שהארגון מוביל לרכישת מאות דירות ברחבי הארץ ולהשכרתם בשכירות מופחתת. כעת ייעודו חלק מן הדירות למפונים מהעוטף. רגע לפני שחברי ניר עוז נכנסו לדירות, ביקר יו"ר JNF UK - שמואל חייק, בדירות החדשות ווידא שלא חסר בהן דבר לטובת אכלוס המפונים. חייק, יחד עם חברי הנהלה נוספים, קיימו ביקור סולידריות בקיבוצי העוטף, בבארי ובכפר עזה, ושמעו על הצרכים שעולים מהשטח.  

> שר הרווחה, יעקב מרגי, קיים ביקור ב"בית איזי שפירא", שנועד לטיפול באנשים עם מוגבלויות, שם נפגש עם המנכ"ל עמיר לרנר; יו"ר הוועד המנהל - סשה וויס טראמפ; ורכזת פורום ארגונים והורים למען ילדים עם מוגבלויות - עו"ד ולרי זילכה. בסיום הפגישה אמר השר מרגי שהוא מחויב לקידום חוק שירותי הרווחה באופן מיטבי ובהתאם ללוח הזמנים הקבוע בחוק. חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות שנחקק ביוני 2022 היווה בשורה של ממש לאנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם. החוק נועד לקדם את זכותם של אנשים עם מוגבלויות לחיות חיים עצמאיים, אוטונומיים ופעילים, בחברה ובקהילה, תוך שמירה על זכויותיהם וביטחונם האישי.

> עמותת "שמחה לילד" יצאה בחודש דצמבר בקמפיין לגיוס תרומות. בסיוע עובדי בנק מזרחי טפחות, הצליחו בעמותה לגייס סכום מרשים של למעלה מ-1.7 מיליון שקלים. עובדי הבנק התייצבו לשני ימי התרמה אינטנסיביים, והתנדבו במרכז הטלפוני של סקטור בנקאות ישירה במטה הבנק בלוד, על מנת לסייע לעמותה לגייס תרומות מהציבור. עמותת "שמחה לילד" מסייעת לילדים חולים ולבני משפחותיהם, תוך שימת דגש על ליווי אישי של כל ילד לאורך כל תהליך האשפוז והשיקום, וגם עוזרת לילדים לבנות סביבה חברתית המתאימה להם.

> לכבוד ט"ו בשבט, לקחו צעירים מתמודדי נפש במפעל השיקומי "יציר כפיים" של עמותת מכון סאמיט, חלק, בפרויקט הנצחה מרגש וייחודי אשר מבקש לכבד את זכר הנופלים במלחמה, בדרך ייחודית של שתילת והצמחת חיים חדשים, כזיכרון חי לנופלים. כחלק מהפרויקט נארזו ערכות הכוללות זרעי תבלין לשתילה, צנצנות עם אדמה, דף הוראות שתילה והסבר על הפרוייקט בתוך שקית נייר ממותגת. "יציר כפיים" הינו מפעל שיקומי של עמותת מכון סאמיט הממוקם בירושלים ומיועד לאוכלוסיית צעירים שחוו משבר נפשי, ומכשיר אותם להרגלי עבודה תוך ליווי צמוד ומתמשך.

***

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה

ערן בסן, מנכ"ל גודלייף – רשת מוצרים ופתרונות לגיל השלישי:

> ב-7 באוקטובר אזרחי המדינה התעוררו למציאות חדשה וקשה, שבה גם אזרחים וותיקים, נאלצו להתמודד עם אתגרים ייחודיים. מתוך מחקר שנערך לאחרונה ע"י האוניברסיטה העברית בירושלים, על השלכות המלחמה על אוכלוסיית הגיל השלישי והרביעי, עלתה המסקנה כי לקשישים רבים קשה אפילו לחשוב על יציאה מהבית תחת איום הטילים, והתוצאה הישירה היא הישארות בבית והתגברות תחושת החרדה, הבדידות וחוסר האונים. 

> אנו ברשת גודלייף, מודעים לכך גם בימים שבשגרה ומציעים פתרונות ומוצרים לשמירה על עצמאות ואיכות חיים לבני הגיל השלישי, ועל אחת כמה בשעות חירום. לכן  החלטנו כבר בתחילת המלחמה להפעיל את הקו הטלפוני שלנו ולהוציא שיחות יזומות ללקוחות, כדי לשאול מה שלומם, להציע אוזן קשבת ולהפנות אותם לגורמים מקצועיים בתחומים שונים. 

מעבר לכך, אנו מבין החברות היחידות שיזמו פרסומות לאורך כל התקופה מתחילת המלחמה, כדי להביא את המידע החשוב לבני הגיל השלישי ולבני משפחותיהם, ביניהם קשישים שפונו וצריכים להנגיש את המעון אליו עברו, ולהבין היכן לרכוש את המוצרים שלהם בסביבתם החדשה. כמובן שאנו מאפשרים לעשות משלוחים עד הבית ואף תגברנו את כמות המשלוחים, כדי לתת מענה לקשישים שבימים אלה ממעטים לצאת מהבית, ואינם יכולים להיעזר בקרובים שנמצאים במילואים או עסוקים בהתמודדות עם המצב. 

היינו ערים לצרכים שעלו גם אצל האוכלוסייה הכללית, כמו ערכות עזרה ראשונה או מוצרי ספורט ביתי ולכן יצאנו במבצעים ייעודיים על מוצרים אלה, כדי לתת מענה לכלל הציבור.  

בנוסף, תרמה הרשת מאות מארזים של מוצרי ספיגה למבוגרים שפונו מבתיהם ומצאו את עצמם ללא המוצרים הבסיסיים הנדרשים להם ואנו ממשיכים לתרום לאוכלוסיית הגיל השלישי שנשכחה מעט בשל המצב, ויחד עם זאת תרמה והתנדבה בכל מקום שיכלה והוכיחה את חשיבותה בשמירה על החוסן האזרחי.

ערן בסן (צילום: יחצ)
ערן בסן (צילום: יחצ)