ברביעי האחרון נערך מפגש של המועדון המדעי של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע, שאותו יזמו יו״ר דירקטוריון המכון שמשון הראל, מבעלי חברת "אמריקה-ישראל"; ויעל גורן-וגמן, מנכ״לית אגודת הידידים. המפגש התקיים במלון קמפינסקי שבתל אביב. בצל אירועי המלחמה, האזינו הנוכחים להרצאתו של שגריר גרמניה בישראל, שטפן זייברט, שדיבר ארוכות על עמדת מדינתו בסכסוך, על שיתוף הפעולה הבילטראלי בין המדינות, ועל חוויותיו האישיות בזמן המלחמה. כידוע, גרמניה עומדת באופן מובהק לצידה של ישראל מאז אירועי השבעה באוקטובר. לאחר השגריר, דיבר בפני הבאים פרופ׳ אלון חן - נשיא מכון וייצמן, וסיפר על תפקיד המדע והאקדמיה בבניית החוסן הלאומי, ועל תרומת המחקר המדעי לעליונות הטכנולוגית של מדינת ישראל, ולטובת האנושות כולה. מכון ויצמן נרתם לפעילות נרחבת מאז פרצה המלחמה כולל באמצעות מכון דוידסון, הזרוע החינוכית של המכון, אשר מעניק מענה חינוכי בפריסה ארצית לילדי המפונים שנותרו ללא מסגרות חינוכיות. באמנותי הוזמן לשיר דניאל וייס, זמר ויוצר צעיר מקיבוץ בארי שאיבד את שני הוריו בטבח ה- 7.10, ומתוך האובדן העצום ממשיך ליצור ולצמוח. בין הנוכחים באירוע: פרופ' איציק סוארי, ד"ר יורם טורבוביץ',  סיגל ועמיר שאלתיאל, דיתה ויהודה ברוניצקי, גדעון וחני המבורגר, פרופ' גבי ברבש, יוסי דהן, רונית ואיציק גולדמן, רינה מאיר, ואחרים.

יעל גורן-וגמן, אלון חן, שטפן זייברט (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)
יעל גורן-וגמן, אלון חן, שטפן זייברט (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)

> במסגרת מאמצי ההסברה, קיים משרד החוץ ביום רביעי, בסינמטק ת"א, אירוע הקרנה מיוחד, בשיתוף חברת YES, של הדוקו המדובר NOVA# - המתאר את מה שהתחולל במסיבת הדמים ברעים בשבעה באוקטובר. ההקרנה יועדה לדיפלומטים זרים, שגרירי מדינות מרחבי העולם ועיתונאים מכלי תקשורת בינלאומיים. נכחו: מנכ"ל yes  - אילן סיגל; תומר ראב"ד - יו"ר בזק, גיל השכל - ראש הטקס במשרד החוץ, בכירים נוספים ממשרד החוץ; ודיפלומטים רבים מרחבי העולם בהם ד"ר ראלף קינג - שגריר אוסטרליה בישראל, וקואיצ'י מיזושימה - שגריר יפן בישראל.
אילן סיגל, מנכ"ל yes אמר :"זכות גדולה עבורנו לסייע בהסברה של מדינת ישראל בעולם כדי שכולם יזכרו ולעולם לא ישכחו את מה שארע בשבעה באוקטובר. סרט הדוקו #NOVA מספק עדות מצמררת לזוועות שחוו צעירות וצעירים שבאו בסך הכל ליהנות ולרקוד. יש כאן מסר אוניברסלי שחשוב שיופץ לכל העולם".

 ראלף קינג, קואיצ'י מיזושימה, תומר ראב''ד, אילן סיגל (צילום: רפי דלויה)
 ראלף קינג, קואיצ'י מיזושימה, תומר ראב''ד, אילן סיגל (צילום: רפי דלויה)


> בשבוע שעבר התכנסו חברי הפורום העסקי הצעיר של "תגלית" ו"קהילת תגלית אקסל" הישראלית, במשרדי קמפוס גוגל, לשיחה על ציונות ופילנתרופיה בישראל שלאחר ה-7 באוקטובר. במפגש נכחו כ-50 אנשי עסקים ויזמים צעירים, הפועלים למען הרחבת המודעות לפעילות של תגלית, והגדלת מעגל התומכים בפרויקט. חברי הפורום שוחחו עם ד"ר מרים אדלסון, שהדגישה את הצורך בקירוב הדור היהודי הצעיר בתפוצות למדינת ישראל, חשיבותה של תגלית בהקשר זה, ונתנה טיפים בנושאי ציונות ופילנתרופיה. עוד נכחו באירוע: גידי מרק - מנכ"ל תגלית; שלי לנצמן - חברת הבורד הבינ"ל של תגלית, לשעבר מנכ"לית מיקרוסופט; ושון קופלר - יו"ר הפורום העסקי הצעיר של תגלית ומנהל החדשנות של סופר-פארם.

גידי מרק, מרים אדלסון (צילום: עוז שכטר)
גידי מרק, מרים אדלסון (צילום: עוז שכטר)

> מייק פומפאו - מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר ומי שכיהן גם כראש ה-CIA, מצטרף לדירקטוריון חברת Cyabra . חברת הסטארט-אפ הישראלית, שמנתחת דיסאינפורמציה ואיומים ברשתות החברתיות באמצעות בינה מלאכותית, השלימה הרחבה של סבב גיוס בהיקף של 5.7 מיליון דולר בהובלת קרן OurCrowd, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים: Founders Fund, Red Forest Ventures ו-Vulpes Ventures מסינגפור. ההרחבה הביאה את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-16 מיליון דולר. דן ברהמי, מנכ"ל ומייסד-שותף בסיאברה אמר כי הניסיון של מזכיר המדינה לשעבר פומפאו וההכוונה שלו, יהיו בעלי חשיבות רבה, ויסייעו בפיתוח פתרונות חדשניים להפיכת המרחב הדיגיטלי למקום בטוח ואמין.

דן ברהמי, מייק פומפאו (צילום: Cyabra)
דן ברהמי, מייק פומפאו (צילום: Cyabra)

> 450 מילדי משפחות המפונים, שנמצאים בעיר אילת, פגשו את ׳סופר מריו’ ודמויות נוספות של חברת המשחקים "נינטנדו" במתחם ״חוסן ילדינו״ באילת. חברת 'תור גיימינג', היבואנית הרשמית של מוצרי נינטנדו לישראל, העמידה לרשות ילדי המפונים עמדות משחק, חילקה חולצות והקימה עמדות צילום עם הדמויות האהובות מעולם הנינטנדו. פעילות זו, ביחד עם פעילויות העשרה, טיפול וחינוך נוספות, הן אלה שמאפשרות לילדים ובני נוער מיישובי עוטף עזה והצפון, לשבור שגרה, לצאת מחדריהם במלונות, ולהתנתק מדאגות היום יום.

***

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה

דבר המנכ״ל

מיכל דן הראל – מנכ"לית Manpower ישראל

המלחמה שפרצה ב-7 לאוקטובר שיבשה כל תחום בחברה הישראלית וכמובן הייתה לה גם השפעה עצומה על שוק העבודה בארץ. כ-300,000 איש גויסו למילואים כשעל-פי ההערכות רובם היו חלק פעיל מכוח העבודה, בעוד מאות אלפים נוספים פונו מבתיהם. המפונים נאלצים למצוא את מקומם מחדש בשוק העבודה בתנאים לא פשוטים, רחוקים מהבית והסביבה התומכת, בזמן שמעסיקים רבים מהססים לגייס מישהו עבור מה שיכול להיות העסקה זמנית. לכן אנחנו ב-Manpower ישראל התגייסנו מיד למשימה שמבחינתנו היא משימה לאומית לכל דבר, למצוא לכמה שיותר אנשים עבודה ולספק לכמה שיותר עסקים את כוח האדם הדרוש להם כדי להמשיך קדימה. פתחנו מספר מוקדי תמיכה ייעודיים. הראשון שבהם הוא מוקד סיוע למעסיקים, המסייע לעסקים וחברות בכל הארץ לגייס עובדים זמניים וקבועים במציאות המשתנה ולהתאים את מצבת כוח האדם שלהם לשגרת חירום. המוקד השני שפתחנו הוא מוקד למחפשי עבודה, בדגש על אלו שפוטרו או עסקיהם נסגרו בשל המלחמה. היועצות שלנו מספקות להם הכוונה וייעוץ מקצועי לצד סיוע אקטיבי במציאת העבודה המתאימה להם. מוקד נוסף שפתחנו במסגרת זרוע הסיעוד שלנו – Manpower Care, הוא מוקד תמיכה לבני הגיל השלישי שמתמודדים עם בדידות, חרדה וקושי וצריכים עזרה בקניות או בבית, רכישת תרופות ועוד. נציגי המוקד דואגים לצוות מאות מתנדבים מקבוצת Manpower שגרים באזור מגוריהם כדי שיסייעו להם בכל דבר שהם היו צריכים.

מיכל דן הראל (צילום: איתן טל)
מיכל דן הראל (צילום: איתן טל)