"פועלים לתקומה", הקרן בהיקף של מאה מיליון שקלים, שעליה הכריז בנק הפועלים, יוצאת לדרך. הקרן נועדה לסייע בחיזוק ופיתוח חוסן אישי, קהילתי וכלכלי של אנשים, קהילות ועסקים בנגב המערבי. היא תיתן מענה לעשרות אלפי תושבים מארבע מועצות אזוריות ב"חבל תקומה" ובכללן: שער הנגב, שדות נגב, אשכול וחוף אשקלון, כמו גם לתושבי הערים אופקים ושדרות, שנפגעו כולם  במתקפת הטרור של השבעה באוקטובר. את פעילות הקרן תנווט ועדה ציבורית בראשותו של אלוף (מיל') עמרם מצנע, ובהשתתפות אישי ציבור. הוועדה הציבורית תקבע את מדיניות הקרן, תקבל החלטות העוסקות במימון פרויקטים ותעקוב אחר הביצועים באופן שוטף. בוועדה יהיו חברים: פרופ' הפרופסור למשפטים יפעת ביטון - נשיאת המכללה האקדמית אחווה ויו"רית ועד ראשי המכללות האקדמיות הציבוריות; קרן טרנר-אייל, שותפה בקרן ההון סיכון וינטג', אשר כיהנה כמנכ"לית משרד האוצר ומשרד התחבורה; וסיגל מורן, שכיהנה כמנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי וכראש המועצה האזורית בני שמעון. אל כינוס הוועדה הראשון הגיעו ראובן קרופיק, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים ודב קוטלר מנכ"ל הבנק. לפעילות הקרן יצטרפו בהמשך מומחים מלווים בתחומי טראומה, חינוך בלתי פורמאלי, ועוד. 

דב קוטלר, עמרם מצנע, ראובן קרופיק (צילום: אביב גוטליב)
דב קוטלר, עמרם מצנע, ראובן קרופיק (צילום: אביב גוטליב)

מקבץ יום המאה 


> חברות רבות במשק התגייסו בראשית השבוע לפעילויות שיזם מטה החטופים והנעדרים, בקריאה לממשלה לעשות הכל, כדי להחזיר את החטופים הביתה: רשת "ביג מרכזי קניות" קיימה אירוע הזדהות לציון 100 ימים לשבי החטופים אצל החמאס. אל האירוע שהתקיים במרכז ביג יהוד, הגיעו נציגי משפחות חטופים, חי גאליס - מנכ״ל רשת ביג, איתן בר-זאב - יו״ר רשת ביג, יעלה מכליס - ראש עיריית יהוד, וחברי הנהלה מביג ומ"אפי נכסים".

חי גאליס, איתן בר זאב, יעלה מכליס  (צילום: ביג)
חי גאליס, איתן בר זאב, יעלה מכליס (צילום: ביג)

> חברת המובייל גיימינג הבינלאומית Playtika (פלייטיקה), הצטרפה לשביתת 100 הדקות, כאות הזדהות וסולידריות לציון 100 הימים של החטופים בשבי, וחדלה בזמן זה מכל פעילות עסקית קבועה. בזמן זה, מאות עובדים בראשות המנכ"ל רוברט אנטוקול, התכנסו ברחבה שמחוץ למשרדי מטה החברה בהרצליה, ושמעו את הסיפור של החטוף עומר שם-טוב במעמד אמא שלו - שלי שם טוב. העובדים שיתפו בתחושותיהם, צפו במיצג קיר ענק לציון מאה הימים שעברו מאז החטיפה, הביעו תמיכה בהשבת החטופים וגילו סולידריות עם בני משפחותיהם.

רוברט אנטוקול, שלי שם טוב (צילום: ולדיסלב וולקוב)
רוברט אנטוקול, שלי שם טוב (צילום: ולדיסלב וולקוב)

> חברת הצבע "נירלט", שמפעלה בקיבוץ ניר עוז נשרף בשבת השחורה, עצרה את פעילותה ל-100 דקות כאות הזדהות עם 100 ימי השבי בעזה. החברה ציינה 100 ימים של כאב והמתנה לחזרתם של סשה טרופנוב, ואלכס דנציג - בני משפחה של עובדי נירלט, וכל יתר החטופים, משבי חמאס בעזה. במפעל בניר-עוז נכחה ילנה טרופנוב, עובדת החברה, שנחטפה לשבי חמאס ושוחררה. עובדי החברה עמדו  עם שלטים מחוץ למפעל השרוף וזעקו להשבת החטופים.

ילנה טרופנוב  (צילום: לירון מולדובן)
ילנה טרופנוב (צילום: לירון מולדובן)

> האומנית זיוה ילין הגיעה לביקור במוזיאון ישראל, שם, נתלה בגלריה לאמנות ישראלית הציור שציירה: "כביש מתעקל", לאחר שחולץ מהסטודיו שלה בקיבוץ בארי שנפגע קשות באירועי השבת השחורה. ילין הגיעה לסיור עם חברי הקיבוץ שלה שניצלו מהטבח, כשאליהם הצטרפו מנכ"לית המוזיאון, אוה מדז'יבוז'-לוי וראש המחלקה לאמנות ישראלית במוזיאון - ד״ר אמיתי מנדלסון.

אמיתי מנדלסון, אוה מדז'יבוז'-לוי, זיוה ילין (צילום: בכורי פריש)
אמיתי מנדלסון, אוה מדז'יבוז'-לוי, זיוה ילין (צילום: בכורי פריש)

> מנהלי השלוחה הישראלית של DLA Piper  - אחת מפירמות עורכי-הדין הגדולות בעולם שמעסיקה מעל ל-5,000 עובדים, הוזעקו לאחרונה למשרדי הפירמה במנהטן. על הפרק: כינוס מיוחד בשיתוף ארגון "נפש בנפש" עבור כ-150 עורכי-דין אמריקאיים, אשר מבקשים לבחון דרכים להעביר את הקריירה המשפטית שלהם לישראל. את הכינוס המיוחד שנערך בקומה ה-27 של משרדי הפירמה בלב מנהטן פתח עו"ד ג'רמי לוסטמן, ראש השלוחה הישראלית של DLA Piper. במפגש נערך פאנל שהתמקד בסוגיות הנוגעות לייעוץ משפטי לחברות ישראליות (“in-house”), אותו הנחתה עו"ד נעמי מרילס, שותפה המנהלת את השלוחה הישראלית של DLA Piper. 

 נעמי מרילס, ג'רמי לוסטמן (צילום: DLA Piper)
 נעמי מרילס, ג'רמי לוסטמן (צילום: DLA Piper)

> עובדי שופרסל התנדבו לסייע לתושבי קיבוץ סופה עם כניסתם למגורים חדשים, לאחר שלושה חודשים של מגורים ארעיים. עובדי רשת הקמעונאות סייעו למשפחות בהכנת וארגון הדירות; העברת ציוד; ובסידור מוצרי מזון ופארם שנתרמו על ידי הקבוצה. בשבועות האחרונים התגייסה קבוצת שופרסל ללוות את תושבי  קיבוץ סופה ובמהלך השנה הקרובה תתמקד שופרסל בסיוע וליווי חברי קהילת הקיבוץ, תערוך עוד פעילויות למען ובשילוב חברי הקיבוץ, ובכלל זה אירועים חברתיים עם ילדים ובני נוער מן הקיבוץ.

> אירוע השקת תוכנית "דירקטורית לדירקטורית" של איגוד הדירקטורים, בשיתוף פירמת עורכי הדין גורניציקי GNY , התקיים ביום חמישי האחרון במשרדי פירמת גורניצקי בתל אביב. "דירקטורית לדירקטורית" היא תוכנית  מנטורינג ייחודית לדירקטוריות המכהנות במגוון חברות. התוכנית משלבת מפגשים קבוצתיים ואישיים של דירקטוריות פעילות בעלות ניסיון רב. המשתתפות יקבלו בתוכנית ידע מעמיק בנושא ממשל תאגידי, אסטרטגיה עסקית, ניהול סיכונים ועוד, וכן יפתחו מיומנויות חיוניות כמו ניהול מו"מ, תקשורת אפקטיבית ועוד.

> האירוע נערך בהשתתפות: רו"ח איריס שטרק - נשיאת לשכת רואי חשבון לשעבר ויו"רית הוועדה לקידום מעמד הדירקטורית באיגוד הדירקטורים אשר נשאה את דברי הפתיחה; הדר צופייף-הכהן - מנכ"לית איגוד הדירקטורים; רו"ח ליאן גולדשטיין מובילת התוכנית; עו"ד ד"ר לאה פסרמן -יוזפוב מפירמת גורניצקי; חנה פרי-זן, דירקטורית ולשעבר חברת הנהלה בבנק הפועלים; ומירה אלטמן - דירקטורית, לשעבר מנכ"לית בנייני האומה, ועוד. 

***

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה

דבר המנכ״ל 

אבנר לש, מנכ"ל "החוויה הישראלית"

השבעה באוקטובר הוא יום של שינוי - יום של טלטלה לחברה הישראלית ולעם היהודי כולו.

"החוויה הישראלית" שבראשה אני עומד, הוקמה, בין היתר, על מנת לחזק את הזהות היהודית של המשתתפים המגיעים מקהילות יהודיות בתפוצות לישראל, להעמיק את החיבור שלהם למדינת ישראל, וכן להילחם באנטישמיות באמצעות הסברה ישראלית. מאז פרוץ הלחימה נאלצנו להגיב מיד. כמי שעוסקים לאורך כל השנה בהבאת יהודי התפוצות לישראל במסגרת מגוון רחב של תוכניות בנושאים שונים, ולמשך תקופות שונות של בין שבוע לשנה שלמה, הבנו שניאלץ להתאים את עצמנו למצב. מצד אחד, ביקורים וטיולים בישראל הוקפאו מיידית ומשתתפים של תוכניות הכשרה, התנדבות  וקריירה נשארו או חזרו לארצות מוצאם. מיידית התחלנו לפעול כדי להביא לישראל כמה שיותר משלחות ובאמצעות כך הצלחנו לחזק ענפים אחרים בארגון הפועלים למען הסברה ישראלית, אירוח משלחות דיפלומטיות ורשמיות של ראשי הארגונים היהודיים והלא יהודיים המובילים בעולם וכן, גם הבאת צעירים יהודים לישראל במהלך ימי הלחימה עצמם לתקופת התנדבות, בקטיף/אריזת מזון/הסברה ועוד. כמו כן המשכנו לקיים את תוכניות הדגל שלנו כמו תכנית רופאים צעירים, תכניות הכשרה בטכניון ובמוסדות אחרים, תוכניות עוזרי הוראה באנגלית ועוד רבות אחרות. רוב המשתתפים  מגיעים לישראל לבד לתכניות שנמשכות בין חמישה לעשרה חודשים ולאחר מכן עושים עליה. לצערנו המלחמה הביאה עמה חזית נוספת עמה מתמודד כל יהודי בכל מקום בעולם, עם נתונים המעידים כי ישנה עלייה של 500% במספר האירועים האנטישמיים ברחבי העולם מאז תחילת המלחמה ועלייה של כ-400% בשיח האנטישמי ברשתות החברתיות בהשוואה לתקופה שלפני פרוץ המלחמה. זו החזית שלנו, ובאמצעות עשרות אלפי בוגרי "החוויה הישראלית", אנחנו שואפים  לסייע ככל הניתן לכל אותם יהודים, לחזק אצלם את הקשר והחיבור עם ישראל ולהילחם יחד באנטישמיות והפייק ניוז על המלחמה, לתת כלים להסברה ישראלית. זו מטרתנו, זו שליחותנו״. 

אבנר לש (צילום: גיא יחיאלי)
אבנר לש (צילום: גיא יחיאלי)