במטה קבוצת התקשורת פרטנר, נערך ערב הוקרה מרגש ללוחמי וללוחמות גדוד עזוז 198 של חיל השריון. חברת פרטנר מאמצת את הגדוד ומלווה אותו מזה למעלה מ-18 שנים וזאת במסגרת פרויקט "אמץ לוחם" של האגודה  למען החייל. בנוסף לגדוד עזוז מאמצת החברה גם את גדוד החילוץ וההצלה של פיקוד העורף -  "שחר". האימוץ  כולל פעילויות משותפות של חיילי הגדודים עם עובדי החברה ותמיכה רציפה  לאורך כל השנה באירועים ובכנסים במתקני החברה, תמיכה בחיילים בודדים, ליווי חיילים משתחררים בדרכם לאזרחות ומימון פעילויות הווי של הגדוד. פרטנר מסייעת במימון טיולים, ימי ספורט, טקסי חיילים מצטיינים ועוד. לאירוע ההוקרה לגדוד השריון הגיעו כ- 300 לוחמי ולוחמות הגדוד, יחד עם פלוגה מבצעית 931 של הנח"ל ופלוגת הנדסה מגדוד 7107 אשר נלחמו יחד בקרבות הקשים ברצועת עזה. במהלך הלחימה איבד הגדוד את הסמג"ד רס"ן דביר פימה ז״ל  ולאירוע עם חיילי הגדוד הגיעו בני משפחתו ואלמנתו. את האירוע פתח מפקד הגדוד סא״ל צורי דיל, יחד  עם אל״מ דביר אדרי - מח"ט 460. עוד נכחו באירוע: מנכ"ל פרטנר אבי גבאי, משנה למנכ"ל פרטנר - דגנית קרמר, חברי הנהלה ועובדים. לאחר התכנסות וארוחת ערב, סיכם המג"ד את חודשי המלחמה האחרונים וציין : ״במשימות הרבות והמורכבות שהגדוד הוביל הוכחנו שוב את עוצמתם של לוחמי השריון. והשריון עשהו עושה היסטוריה״. הערב נחתם בהופעה של הזמר הראל סקעת.

דגנית קרמר, אבי גבאי, דביר אדרי, צורי דיל (צילום: נועם לוי)
דגנית קרמר, אבי גבאי, דביר אדרי, צורי דיל (צילום: נועם לוי)

> בזמן שבעיר האג שבהולנד  מתנהל המשפט נגד ישראל: משלחת של כ-30 עורכי דין מפירמות אמריקאיות ואירופיות מובילות, הגיעה לישראל במטרה ללמוד על ההיבטים המשפטיים של המלחמה, ולהביע סולידריות עם ישראל. הגעת המשלחת היא פרי יוזמה משותפת של הקונגרס היהודי העולמי(WJC), ארגון Lawyers for Israel וארגון Stand With Humanity שהוקם לאחר ה-7 באוקטובר על ידי פירמות עורכי הדין המובילות בישראל וביניהן: שיבולת, ארנון, מיתר, פישר, גולדפרב זליגמן, הרצוג ועוד.

> ביקור המשלחת נפתח  במשרדי הרצוג-פוקס- נאמן בנוכחות: יו״ר המשרד -מאיר לינזן,  אל״מ (מעל׳) דניאל רייזנר - לשעבר ראש מחלקת הדין הבינלאומי בפרקליטות הצבאית וכיום מנהל המחלקה למשפט בינלאומי, מסחר בינלאומי וביטחון במשרד הרצוג; ושרה פרידמן -מנהלת השיווק של הקונגרס היהודי העולמי ומובילת המשלחת. עורכי הדין נפגשו במקום עם שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, ושוחחו עימה על המלחמה, יחסי ישראל-ארה״ב, והמשפט  בהאג.

שרה פרידמן, דניאל רייזנר, איילת שקד, מאיר לינזן (צילום: שחר עזרן)
שרה פרידמן, דניאל רייזנר, איילת שקד, מאיר לינזן (צילום: שחר עזרן)

חברת המשקפיים ״קרולינה למקה ברלין״, בשיתוף פעולה עם עמותת "לב אחד", גייסה את השחקן האוסטרלי נת'ינאל בוזוליץ' שמתחילת המלחמה נרתם למאמצי הסברת ישראל בעולם,  וזאת במטרה לגייס מתנדבות נוספות לעמותה שמלווה את נשות המילואימניקים בצל המלחמה. אורן בר- גיל, שותף וסמנכ"ל קבוצת קרולינה למקה, נכח בצילומי סרטונים עם השחקן במסגרתם התראיינו נשות מילואמניקים עם סיפורים מרגשים ויוצאי דופן, על הבעל הלוחם ועל הקשיים שהן חוות מאז תחילת המלחמה. כמו כן מופיעות בסרטונים  מתנדבות ״לב אחד״ המספרות על חשיבות ההתנדבות והסיוע. 

אורן בר- גיל, נת'ינאל בוזוליץ' (צילום: אורי בן חיים)
אורן בר- גיל, נת'ינאל בוזוליץ' (צילום: אורי בן חיים)

אנשי עסקים, שפים ומסעדנים, התכנסו במסעדת אואזיס, להשקת אורז יפני מקורי-אקיטה קומאצ'י ממחוז אקיטה, ביבוא של חברת קיטהקאטה. את המוזמנים אירח נאור לוי בעלי קיטהקאטה. בין הנוכחים: סגן שגריר יפן טאקאהאשי סייאצ'רו, נספח התרבות בשגרירות- יושי היגוצ'י  השפית רימה אוליברה, השף ריו סואהירוו בעלי מסעדות אסיאתיות רבות.

רימה אוליברה, נאור לוי, ריו סואהירוו (צילום: אליה צ'וצ'ידה)
רימה אוליברה, נאור לוי, ריו סואהירוו (צילום: אליה צ'וצ'ידה)

> חברת כתר יזמה יום מלא שמחה למשפחות קיבוץ נחל עוז שאומצו על ידי קיבוץ משמר העמק. את היום המיוחד יזמו עובדי יחידת הארגזים של כתר, הממוקמת באלון תבור שבעמק יזרעאל. היום החל במגרש הכדורגל של הקיבוץ באימון ומשחק כדורגל משותף של עובדי כתר וילדיהם עם ילדי ונערי נחל עוז, עבר לאורך חלקי הקיבוץ המארח והסתיים בארוחת ערב חגיגית ומשותפת עם300 חברי נחל עוז: פעוטות, משפחות וכמובן ותיקי הקיבוץ שנאלצו להעתיק את מגוריהם מאז אירועי ה-7 באוקטובר. אנשי כתר פנו אל מאמני קבוצת הכדורגל של מכבי חיפה והזמינו אותם לקחת חלק באימון ובמשחק משותף עם ילדי נחל עוז וילדי משפחות כתר אשר הגיעו לסייע בארגון ובהתנדבות של היום המיוחד. צוות המאמנים, בראשותו של בני הרשקוביץ, נענו מייד לבקשה והגיעו בהרכב מורחב עם ציוד מקצועי להנאת המשתתפים.

> דוד שמחון מדימונה, גמלאי ICL רותם, חבר למתנדבים נוספים מחברת ICL והרים את מיזם "מקלחת חמה לכל חייל". מדובר בפרויקט המוקדש לזכרו של סמ"ר ברק יעקב בן דוד ז"ל, לוחם בגדוד 13 בחטיבת גולני, תושב דימונה, שנפל בקרבות ה-7 באוקטובר. במסגרת המיזם, התקינו המתנדבים פאנלים סולאריים על מיכלי מים גדולים שאינם בשימוש ועברו טיהור. הפאנל הסולארי מחמם את המים ובלחיצת כפתור, החייל זוכה למקלחת חמה בשטח. עד כה, עשרות אלפי חיילים בשטח נהנו מהמקלחת הניידת בצפון ובדרום, ואף בתוך רצועת עזה.

> איש העסקים, דני פישר, ורעייתו, אילי, אירחו בהרצליה פיתוח, אירוע הסברה, המיועד ליהדות התפוצות, בנושא מלחמת חרבות ברזל. את האירוע יזם יוסף פולק, שמנהל את אחד מחמ"לי ההסברה של ישראל. פולק, הקים ומתפעל אתר אינטרנט ייעודי להנצחת  נרצחי וחללי המלחמה, שמהווה פלטפורמת מידע לעולם על אירועי המלחמה באמצעות קטעי ווידאו ותמונות. לדבריו, מטרת האירוע הייתה לחזק את הקשר עם  יהדות התפוצות, ולרתום אותה לשינוי דעת הקהל העולמית על מדיניות ישראל, והצגת הסיפורים של משפחות הנרצחים, חללי צה"ל והחטופים. 

***

דבר המנכ״ל

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה

עמיר מנחם, מנכ"ל ׳חמש אצבעות׳ - תנועה חינוכית-חברתית הפועלת לקידום מצוינות, חוסן ומנהיגות לילדים ובני נוער ברחבי ישראל.

״בשבעה באוקטובר נדרשנו כמו כלל החברה הישראלית, להתמודד עם מציאות מורכבת שלא יכלנו לצפות. 70% מצוות העובדים והמדריכים שלנו גויס למילואים, מערכת החינוך הפורמלית לא נתנה מענה בשבועיים הראשונים של המלחמה (דבר שהביא לאי ודאות בקרב הילדים והנוער),ובנוסף, אותו יום שבת שחור, גבה מאיתנו מחיר כואב וקשה כששמונה מבוגרי התנועה נהרגו. כדי להתמודד עם המצב הקשה והמורכב היה לנו ברור שאנחנו נדרשים להגיב מהר, להיות כמה שיותר רלוונטיים ולהציב סדר עדיפויות ברור. נתנו מענה מיידי לבני הנוער שלנו דרך המשך שגרת הפעילות והתכנים, במטרה ליצור מקסימום שגרה וודאות במציאות של מלחמה בה בני הנוער חייבים מסגרת והכוונה; הענקנו יותר אחריות ועצמאות לחניכי התנועה שיוכלו להחליף את המדריכים והצוות שגויס למילואים; וכמובן ליווינו את המשפחות השכולות כדי להיות לצידן בימים הקשים שעברו וחיברנו את כל בני הנוער של ׳חמש אצבעות׳ לסיפורי הנופלים. בנוסף,  הגדרנו את היתרון היחסי שלנו כחלק מארגוני החברה האזרחית באמצעות מתן מענה חינוכי לילדים שנפלטו יחד עם משפחותיהם מעוטף עזה. כלל חניכי המכינה הקדם צבאית של חמש אצבעות עברו תהליך הכשרה מזורז ועברו לים המלח ואילת, שם התחברנו לפרויקט 'חוסן ילדינו' יחד עם ארגון שיתופים שנתן מענה חינוכי לילדי העוטף. בתקופה הקשה והמורכבת הזאת התנועה הצליחה לצמוח, להרחיב את תחומי ההשפעה וליצור שותפויות ויחסי אמון עם גופים ואזורים חדשים בארץ. לצערנו מספר הנופלים של התנועה עלה ל-12 מאז הכניסה הקרקעית לעזה ואנחנו ממשיכים ללוות את המשפחות ולהנציח את דרכם של בוגרינו שנפלו בלחימה. למרות הכאב הרב, אנחנו מלאים בגאווה ותקווה על תפקוד הדור הצעיר במלחמה ועל ההזדמנויות לעצב מחדש את עתיד החברה הישראלית״.

עמיר מנחם (צילום: יחצ)
עמיר מנחם (צילום: יחצ)