מעצבות ומעצבים ישראלים צעירים, שזקוקים לתנופה מחודשת של עשייה ופרנסה, הוזמנו על ידי חברת הריהוט טולמנ'ס, ואנשי קבוצת יריד האמנות "צבע טרי", להפוך כיסאות בודדים ליצירה מקורית. 26 הכיסאות הנבחרים, מוצגים כעת בתערוכת מכירה בשם  "Take a seat" שכל הכנסותיה מוקדשות למען המעצבים. התערוכה נפתחה בסוף השבוע האחרון, במרכז לתרבות מונגשת בתל אביב, משכנה החדש של הספרייה לעיוורים ובעלי לקויות למידה. קיבלו את פני המוזמנים: שירלי שוורץ-קאופמן, לירון שוורץ-גילת ושוקי שוורץ מבעלי טולמנ'ס; יחד עם יפעת גוריון ושרון טילינגר - יזמיות "צבע טרי". בין המוזמנים הרבים: נצ"מ (בדימוס) עמוס באר, אשר מונה לתפקיד מנכ"ל הספרייה המרכזית; האדריכליות: אורית וילברג-גלעדי וקרן ידווב ממשרד OKA שתיכננו את הספרייה; רון חולדאי, אתי וגבי רוטר, יוסי ורשבסקי, אביב בושינסקי, אסי וצילי שריב, מרק טופילסקי ועוד.

אביב בושינסקי ועמוס באר (צילום: רפי דלויה)
אביב בושינסקי ועמוס באר (צילום: רפי דלויה)

> רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג אירחה בראשית השבוע, במשכן הנשיא בירושלים, מפגש מיוחד שנועד להביא לידי ביטוי את העשייה וההיערכות לקליטתם של אנשי המילואים בשגרת האזרחות, עם חזרתם הביתה. האירוע נערך בשיתוף עם עמותת נט"ל, המעניקה סיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע טרור ולחימה, בראשותה של המנכ"לית אפרת שפרוט. למפגש הגיעו נציגי גורמים וארגונים השותפים למאמץ הכללי והחשוב, וביניהם קצין המילואים הראשי תא"ל בני בן ארי; לימור לוריא - סמנכ"לית וראשת אגף השיקום במשרד הביטחון; פרופ' אייל פוכטר - יו"ר המועצה הלאומית לפוסט טראומה, ונציגים ממשרד הבריאות, האקדמיה, המגזר העסקי, עמותות צבאיות, עמותות אזרחיות, ועוד. במהלך האירוע התקיים פאנל בהנחייתה של לירון וויצמן, שהתמקד באתגרים ובמשאבים הנחוצים עכשיו כדי להקל על קליטת חיילי המילואים מחדש באזרחות. לירון, שבעלה משרת מילואים מזה חודשים ארוכים, שיתפה כי היא חווה את האתגרים באופן אישי.

אפרת שפרוט ומיכל הרצוג (צילום: רפי דלויה)
אפרת שפרוט ומיכל הרצוג (צילום: רפי דלויה)

> חברת "דן אנד ברדסטריט" ערכה את פורום Duns 100 השנתי אליו הוזמנו בכירי ענף הנדל"ן בישראל. חברי הפורום דנו בתמונת המצב בענף הנדל״ן על רקע מלחמת חרבות ברזל, עלויות האשראי, גובה הריבית, העלייה ברמת הסיכון בענף, מצוקת כוח האדם, התחזית למחירי הדיור לשנת 2024, המהלכים המיידים לחילוץ הענף מהמשבר ועוד. בפורום נכחו: רפי אלמליח - מנכ"ל מינהל התכנון; אבי יעקובוביץ' - מנכ"ל גב-ים, מיכה קליין - מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים; ארנון פרידמן - מנכ״ל אשדר; תמיר כהן - מנכ״ל שיכון ובינוי; רון אבידן - מנכ"ל אזורים; דן פרנס - מנכ״ל קרסו; שירה תלמי-באבאי, יו״רית ועדת תכנון ובניה מחוז ירושלים; רון חן - בעלים ומנכ"ל אנשי העיר; מיכל גור - מנכ״לית אלמוגים; אריאל שרייבר - סמנכ״ל שיווק ומכירות בדן אנד ברדסטריט ועוד.

אריאל שרייבר, אבי יעקובוביץ' ורון אבידן (צילום: ניב קנטור)
אריאל שרייבר, אבי יעקובוביץ' ורון אבידן (צילום: ניב קנטור)

> בית הספר להייטק של  Google באוניברסיטת רייכמן משיק את תוכנית ה- "Cyber Analyst" בשיתוף עם חברת  PwC Next. החברה מעניקה שירותי סייבר ודיגיטל בפירמת  PwC Israel ומובילה אותה אל"מ (מיל'), טליה גזית, שותפה בפירמת PWC, ולשעבר מפקדת ממר"ם. התוכנית החדשה יוצרת חיבור בין שלושה גופים מובילים, במטרה לעודד למידה והזדמנויות לקידום פיתוח חברתי וכלכלי לצד טיפוח דור חדש של מומחי סייבר בישראל שישתלב במגזר ההייטק המקומי.  Cyber Analyst יוצאת לפועל ברקע המלחמה, אשר במהלכה התגברו באופן משמעותי מתקפות הסייבר כלפי ישראל. בתוכנית משתתפים גם סטודנטים וסטודנטיות מפונים, ובמסגרתה יחולקו מלגות לימודים לאוכלוסיות המוגדרת בייצוג חסר בתעשיית ההייטק הישראלית, ובפרט לתושבי יישובי הצפון והדרום המפונים.

טליה גזית (צילום: גדי אהד)
טליה גזית (צילום: גדי אהד)

> חברת חללי העבודה המשותפים Urban Place הקימה עשרות עמדות עבודה הכוללות רשת אינטרנט אלחוטית ואבזור מתחייב, בארבעה בסיסי צה"ל ביהודה ושומרון, עבור המילואימניקים. החברה חורטת על דגלה את ערך הקהילתיות, האחדות והצמיחה המחודשת, ומתכננת לסייע בפתיחת חללי עבודה נוספים לבסיסים בצפון הארץ, בעוטף עזה ובאזורים נוספים.

***
דבר המנכ"ל 

מנכ"לית עמותת יוניסטרים, יפעת בכור:

יוניסטרים נערכה להתחיל את שנת הפעילות מיד לאחר החגים, ב- 8 באוקטובר. בעקבות האירועים המחרידים בשבת השחורה, היינו צריכים לחשב מסלול מחדש ברגישות ובמהירות, ולהבין מה המקום שלנו בתקופה המורכבת הזו. אחד הדברים הראשונים שהיה לי חשוב לשים עליהם את הדגש, הוא להחזיר את התקווה לצוות, לשותפים ולחניכים שלנו. 

הבנו את החשיבות של העשייה שלנו בתהליכי השיקום של החברה, הקהילות והנוער. פעלנו בכמה צירים ובמרכזם – החזרת הפעילות של הנוער בכ-85 יישובים בכל רחבי הארץ, כדי לאפשר לכ- 3,500 חניכים וחניכות יוניסטרים את היציבות הכל-כך חשובה עבורם. במקביל, פיתחנו מודל חוסן חדש – חוסן באמצעות יזמות.  אנו עובדים כל השנה עם נוער בפריפריה החברתית והגיאוגרפית ומשתמשים בעולמות היזמות ככלי משנה חיים, להצלחה, ול"שבירת" תקרות זכוכית דמיוניות. היום, יותר מתמיד, היזמות מאפשרת לבני הנוער לשקם את החוסן שלהם, ולהחזיר את תחושת השליטה והתקווה לחיים, במעבר ממעגלי דאגה למעגלי השפעה. 

כדי לתמוך בנערים ובנערות שפונו מבתיהם מצפון ומדרום, הקמנו את ImagiNation – מתחם נוער לחדשנות, מדע וטכנולוגיה בשיתוף קרן טראמפ, קרן עזריאלי, הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס, הפדרציה היהודית של מיאמי, עיריית אילת ורשת המתנ"סים אילת, שפעל במשך ששה שבועות בעיר אילת, והעניק לנערים ולנערות השוהים בעיר, פעילויות הפוגה, למידה והשראה בשעות הערב. 

יוניסטרים תמשיך לפעול למען נערים ונערות מהפריפריה, ולהעניק להם במיוחד בימים אלו את הכלים להם הם זקוקים, למען העלאת תחושת הביטחון והעצמתם, ומתן סיוע במעבר של המדינה מחירום לשיקום. 

צילום שחר עזרן