מרכז יזמות חדש בשם "סינרג'י 7" הושק השבוע. פעילות המרכז החדש, בהובלת חברת "אלביט מערכות", ובתמיכה משמעותית של רשות החדשנות של המדינה, תתמקד בתחום של רובוטיקה אוטונומית. המרכז, הממוקם בלב פארק ההייטק של באר שבע, נועד לעודד יזמות בסביבת הנגב והדרום, ולייצר מפגשים בין סטרטאפים לבין חברות גדולות בתחום הרובוטיקה האוטונומית, לחלוק מתחם מעבדות משותף, ולייצר את האקוסיסטם הנדרש. אוניברסיטת בן-גוריון השותפה למיזם, מהווה בית יוצר למהנדסים צעירים, וחברת אלביט היא אחת המעסיקות הגדולות בישראל של מהנדסים אלה. יחד עם חברות בינלאומיות נוספות כמו "אנבידיה" ו"דל" שגם הן ישתפו פעולה עם המרכז, מקווים השותפים להקמתו ליצור ערך מוסף עבור סטרטאפים חדשים, ולחשוף אותם לאנשי המקצוע הטובים בתחום. שותפים נוספים בסינרג'י 7 - המרכז הרפואי סורוקה וקרן מיראז'. אירוע השקת המעבדה החדשה יצרה הזדמנות עבור אנשי "אלביט מערכות" להיפרד מד"ר אלון סטופל, עד לא מזמן המדען הראשי של אלביט, שהגיע לאירוע, ויכנס לתפקידו החדש כיו"ר רשות החדשנות בחודש הבא. נצפו בטקס ההשקה: ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ', נשיא אוניברסיטת בן-גוריון - פרופ'  דניאל חיימוביץ', שוקי יהודה - סמנכ"ל  בכיר לאסטרטגיה ומו"פ באלביט מערכות, ד"ר שלי גורדון - סגנית נשיא למשאבי אנוש באלביט מערכות, יוסי כהן - סמנכ"ל מו"פ חטיבת התקשוב באלביט מערכות, הראל רם - מנכ"ל סינרג'י 7, ניקול הוד-סטרו - יו"רית סינרג׳י 7 ומנכ"לית קרן מיראז', חנן ברנד - סמנכ"ל רשות החדשנות, אריק קול - מנהל תוכנית אנבידיה אינספשן, אילן גולברג - מנהל שיתופי פעולה ומו"פ בחברת דל, שחר חפץ מנהל חדשנות המרכז הרפואי סורוקה, ואל"מ (מיל') חן גולני – ראש מנהלת מעבר דרומה של חיל התקשוב.  

ניקול הוד-סטרו, הראל רם, שלי גורדון, דניאל חיימוביץ', אלון סטופל, שוקי יהודה, רוביק דנילוביץ' (צילום: באדיבות אלביט)
ניקול הוד-סטרו, הראל רם, שלי גורדון, דניאל חיימוביץ', אלון סטופל, שוקי יהודה, רוביק דנילוביץ' (צילום: באדיבות אלביט)
 

> RUNI Ventures קרן הון הסיכון של אוניברסיטה רייכמן, בשיתוף עם ארגון IWB , אירחו השבוע אירוע שבו השתתפו נספחים כלכליים של למעלה מ-25 שגרירויות זרות בישראל, וכן בכירים מתעשיית ההון סיכון וההייטק בישראל. באירוע נשאו דברים: השותפה-מנהלת של RUNI Ventures, עו"ד הילה רום; ןחמי פרס - השותף המנהל בקרן ההון סיכון פיטנגו, ויו"ר הועד המנהל של מרכז פרס לחדשנות. התרגשות רבה נרשמה בעת נאומו של שר המדע והטכנולוגיה לשעבר, יזהר שי, ששכל את בנו ירון, לוחם הנח"ל, ב -7 באוקטובר, והקים לזכרו את מיזם NEXT OCTOBER.

הילה רום (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
הילה רום (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

> המועצה הציונית בישראל בראשות המנכ"ל עוז חיים, מבית ההסתדרות הציונית העולמית, ערכה השבוע בספרייה הלאומית בירושלים את טקס חלוקת "אות גיבורי העורף״. בטקס חולקו 16 פרסים לאזרחים או לגופים שפעילותם בימי המלחמה ראויה לציון ולשבח, ומדגישה את רוח ההתנדבות, את ההירתמות, האחדות והעשייה של החברה הישראלית האזרחית בתחומים שונים. בראשות הועדה שבחרה את זוכי האות עמדה כלת פרס ישראל מרים פרץ. יחד עם חברי הועדה הנוספים נמנו: ראש המועצה האזורית אשכול - גדי ירקוני; היזמת החברתית - עדי אלטשולר; סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית וראש המחלקה לישראל ולהנצחת השואה, גיל סגל; ואסנת ברדה. הועדה בחרה את מקבלי האות לפי מספר קטגוריות. בקטגורית החוסן נבחרו מטה משפחות החטופים וזק"א; בקטגורית התקשורת נבחר כתב חדשות 12, תמיר סטיינמן; בקטגורית התרומה נבחרה מסעדת "האחים" מתל אביב; בקטגורית הסיוע למפונים נבחרו אגודת הכובסות העבריות וישראייד; בקטגורית ההסברה הישראלית נבחר יוסף חדד; בקטגורית הסיוע לחיילים נבחרו עומד אדם ובסמה ח'יר; בקטגוריית חמ"ל המתנדבים נבחרו בייביסטר ארצי והחמ"ל האזרחי; בקטגוריית הירתמות יוצאת דופן נבחרו קהילת ביתא ישראל בחריש, ארגון לב אחד וארגון ידידים; בקטגוריית העלאת המורל נבחר הבדרן גיא הוכמן; ובקטגוריה למען בעלי העסקים נבחר ארגון השומר החדש. 

עומר אדם, עוז חיים (צילום: דוד סקורי)
עומר אדם, עוז חיים (צילום: דוד סקורי)

>חברת אדמה מקימה קרן מלגות למימון תארים אקדמיים בתחומי החקלאות לתושבי עוטף עזה ויישובי גבול הצפון בסכום כולל של כמיליון שקלים. תוכנית המלגות החדשה של אדמה כוללת מימון מלא של כ-25 תארים אקדמיים בפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית הממוקמת ברחובות. כל מלגה, בעלות של כ-40 אלף שקלים, כוללת שכר לימוד מלא לתואר ראשון או שני.

>חגי שלום מנכ"ל קבוצת "טיב טעם", וחברי ההנהלה הבכירה של הרשת קיימו, בסניף הדגל של הרשת בנתניה, טקס לטובת ארגון נפגעי פעולות איבה – המסייע ומלווה את נפגעי פעולות איבה עד לשיקומם. במסגרת זו נחתם מבצע גיוס תרומות של רשת טיב טעם, שהתקיים ב- 46 סניפיה ברחבי הארץ, במהלכו גויס לטובת העמותה סך של  323,860 שקלים. לטקס הגיעו: אייבי מוזס - יו"ר הארגון ועו"ד רועי כהן - מנכ"ל הארגון. 

אייבי מוזס, חגי שלום (צילום: אסף לב)
אייבי מוזס, חגי שלום (צילום: אסף לב)

> בשבועות האחרונים זכו חיילי צה"ל, המשרתים בעזה ובצפון הארץ, להפתעה מטעמו של אהוד ברוניצקי, מייסד קבוצת "יזמקו" המשווקת מכונות קפה לעסקים. בכירי החברה, סמנכ"לים, מנהלי מחלקות, טכנאים, אנשי המכירות ועוד, הגיעו לנקודות ובסיסים שונים ברחבי הארץ, והפתיעו את החיילים עם עמדות קפה עם כניסתם או יציאתם אל ומהלחימה.

***

דבר המנכ״ל

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה

עו"ד אילנית שי-פרבר, מנכ"לית משותפת "דונה שי נכסים"

״חברות הנדל״ן נקלעו גם הן, כמו ענפים נוספים במשק, לירידה משמעותית בכח האדם, עקב עזיבת עובדים זרים את הארץ וכן הפסקת עבודה של עובדים פלסטינים בשטחי ישראל. מדובר בכח אדם משמעותי לחברות הבניה. מאז תחילת המלחמה, המדינה פעלה ועשתה על מנת לדאוג להבאתם לארץ של עובדים זרים לענף הבניה, אך הדבר עוד לא ניכר בשטח, ועובדה זו משפיעה על התקדמות הבניה, וגורמת לאיחורים במסירת דירות לרוכשים. גם לאחר שעובד מגיע לישראל, הוא נדרש להכשרה מתאימה, דבר שאורך זמן. כבר בימים הראשונים של המלחמה, ראינו בדונה את הצורך לסייע בפעילות חברתית והתנדבותית עבור המאמץ הלאומי ועבור המפונים. ‏כמובן שהרבה עובדים מהחברה גויסו למילואים ואנו מלווים אותם ואת בני משפחתם ברמה היום יומית, על מנת ‏שיעברו את התקופה הזו בהצלחה לשם השלמת המשימה שאליה יצאו. ‏בדקנו מול יחידות בצבא ומול המילואימניקים מקרב עובדי החברה, מה הם הצרכים ובעקבות כך סייענו ברכישת ציוד מתאים עבור הכוחות הלוחמים. כמו כן, אנו מלווים מזה תקופה את תושבי ניר עוז שבימים האחרונים נכנסו לבתיהם הזמניים החדשים בפרויקט דונה בכרמי גת. ביצענו את ההתאמות הנדרשות עבורם כדי לשמר את הקהילתיות המאופיינת כל כך עם תושבי הקיבוץ. בימים אלה אנו בקשר עם נציגים של קהילות נוספות מהעוטף ויחד, אנו בודקים את האפשרויות למגורים זמניים גם עבורם בפרוייקטים של דונה".

אילנית שי-פרבר (צילום: גפן רזניק)
אילנית שי-פרבר (צילום: גפן רזניק)