במהלך אירוע הנצחה לנרצחי מסיבת הנובה שהתקיים במרכז פרס לשלום ולחדשנות, חנכו מתנדבי זק"א תל אביב, אמבולנס חדש בשם NOVA, לזכר הנרצחים. באירוע ההנצחה השתתפו: חמי פרס – יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות; מנכ״ל זק״א תל אביב - צבי חסיד; אפרת דובדבני - מנכ״לית מרכז פרס לשלום ולחדשנות; עמרי סאסי - ממפיקי הנובה; מתנדבי ומתנדבות זק"א תל אביב, נציגי עמותת ׳ילדי האור׳ - של משפחות הנרצחים, בני משפחות שכולות של נרצחי הנובה, ואנשי קהילת הנובה. את האירוע הנחתה הילה סעדה ובמהלכו הופיע הזמר יגאל אושרי. אמבולנס NOVA, שנחנך באירוע, ונתרם על ידי הקהילה היהודית בארגנטינה, עוצב באופן ייחודי, והוא מוקדש לזכרם של מאות הנרצחות והנרצחים במסיבה.

צבי חסיד, חמי פרס, אפרת דובדבני, עמרי סאסי (צילום: אריאל אוחנה)
צבי חסיד, חמי פרס, אפרת דובדבני, עמרי סאסי (צילום: אריאל אוחנה)

> בטקס שהתקיים בעיר פתח תקווה הוענק "אות יקיר התעשייה" - לתעשיינים ותעשייניות הפועלים בעיר. בין התעשיינים ובעלי החברות שקיבלו את האות היה משה ממרוד - מנכ"ל ובעל השליטה בקבוצת תדיראן. תדיראן פועלת בישראל כבר 60 שנים ומעסיקה כיום כ-700 עובדים. החברה פועלת מבית תדיראן בפתח תקווה ויש לה חמישה מפעלים בישראל. בשנים האחרונות, מלבד הצלחתה בתחום מיזוג האוויר, נכנסה החברה לתחום האנרגיה החדשה והיא מייצרת ומספקת שלל פתרונות בתחום זה בארץ ובעולם. טקס חלוקת האותות התקיים במעמד ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג, ומנהל מנהלת העסקים וההייטק של העיר - שלמה בנימין. את האירוע הנחתה השחקנית אסנת שיר-וישינסקי.

רמי גרינברג, שלמה בנימין, משה ממרוד (צילום: צביקה קייפי)
רמי גרינברג, שלמה בנימין, משה ממרוד (צילום: צביקה קייפי)

> לקראת יום השואה הבינלאומי המצוין מדי שנה ב-27 בינואר, נפתחה תערוכת הציורים "גדול ממני". התערוכה שמוצגת במוזיאון לאמנות השואה ב"יד ושם" כוללת את עבודותיו של שי אזולאי - אמן ישראלי-חרדי בעל שם עולמי. התערוכה עלתה כחלק מפרויקט "רזידנסי" של מוסד "יד ושם", בראשותו של היו"ר דני דיין, שנועד ליזום ולעודד את הנצחת השואה באמצעות כלים תרבותיים.  היצירות בתערוכה הושפעו משהותו של אזולאי ב"יד ושם" והחומרים אליהם נחשף, והן מאירועי שבעה באוקטובר, שבצלם החל האמן את הפרויקט. 

דני דיין, שי אזולאי (צילום: מירי שמעונוביץ)
דני דיין, שי אזולאי (צילום: מירי שמעונוביץ)

> בכירי תעשיית היין הישראלי, לצד בני משפחתו של גדעון פאוקר, מיקב ניר עוז, שנרצח בראשית המלחמה, הגיעו לאירוע הגאלה של תחרות TERRAVINO. מדובר בתחרות ישראלית-בינלאומית ליינות וכהלים, שהתקיים בסוף התחרות בבית "איש הענבים", שבעיר יפו. את האירוע אירח שופט היין, חיים גן, מייסד התחרות והבעלים של חברת "איש הענבים". במקום הראשון ליין הישראלי הטוב ביותר זכה יקב רמת הנגב, הפרס ניתן למנכ"ל היקב והבעלים יוגב צדוק. את הפרס העניקו אורנה פאוקר ובתה עירית, אלמנתו ובתו של גדעון פאוקר ז"ל שנרצח בשבעה באוקטובר. נכחו: הבעלים והמנכ"ל של רשת "דרך היין", אורי שקד; אלי בן זקן - בעלי יקב קסטל; ניר גל - מנכ"ל יקב ברקן; יובל סמואל - בעלים ומנכ"ל של יקב אמפורה; אריה פרזנטי – מנכ"ל ובעלי "סגה פרדו"; מנכ"ל המועצה לגפן ויין - צחי דותן; ד"ר רוני שפירא - יו"ר מחלקת היין בפקולטה לחקלאות ברחובות ועוד.

חיים גן, אורנה פאוקר, יוגב צדוק (צילום: אייל גוטמן)
חיים גן, אורנה פאוקר, יוגב צדוק (צילום: אייל גוטמן)

> בחמישי האחרון התקיים כנס "הדור הנכון" במוזיאון ת"א, בהובלת "איגוד השיווק הישראלי" בראשותה של המנכ"לית סיגלית הורן-גלפרין, ובשיתוף "YouTube" ומשרד הפרסום לצעירים "teenk". הכנס עמד השנה בסימן מעורבותם של בני הנוער מאז אירועי השבעה באוקטובר. אל הכנס הגיעו מנהלי מותגים, משווקים ופרסומאים של החברות הגדולות בארץ, שפגשו במקום את יניב ויצמן מנכ"ל ומייסד משרד הפרסום teenk, ועדי אשכנזי - Industry manager retail e-commerce and branding at Google.

 יניב ויצמן, סיגלית הורן גלפרין, עדי אשכנזי (צילום: עזרא לוי)
 יניב ויצמן, סיגלית הורן גלפרין, עדי אשכנזי (צילום: עזרא לוי)

> נעמי גיסר, מנכ״לית ברוקר הביטוח McLennan Marsh ישראל - השלוחה הישראלית של ברוקר הביטוח הבינלאומי, השתתפה באירוע השנתי והיוקרתי של אגודת CFI - קונסרבטיסים תומכי ישראל שהתקיים בלונדון. אורח הכבוד והדובר המרכזי של האירוע היה ראש משלת בריטניה, רישי סונאק.  יחד איתו לקחו חלק באירוע למעלה מ-200 חברי פרלמנט בריטיים ובכירים נוספים, ביניהם: שגרירת ישראל בבריטניה ציפי חוטובלי, הלורד סטיוארט פולק ובכירי Marsh בריטניה ביניהם כריסטופר ליי מנכ״ל Marsh בריטניה.

***

מנהלים נבחרים מדברים על האתרים והדילמות בזמן המלחמה

דבר המנכ"ל

אתי פרחי – מנכ"ל הקרן לרווחת נפגעי השואה

״ב-7.10.23 בשעה 7:00 ישבתי במכוניתי. התכנון היה לנסוע צפונה ליום טיול. הרדיו היה מכוון למוסיקה ולא היה לי מושג מה כבר החל להתרחש. שעה וחצי אחר כך, הייתי כבר בחזרה בבית, מכוונת למשפחתי, לעובדיי ולניצולי השואה - קהל היעד הכה חשוב, איתו אנחנו עובדים. ב-9:14 התחלתי לבצע, יחד עם צוות הניהול, היערכות למצב החדש שנכפה עלינו. באותן שעות מורטות עצבים, המנהלים גם וידאו מה שלום העובדים והתחלנו לחשוב על המשימות שלפנינו. בשעה 18:00 יצאה הודעה לכלל העובדים על היום למחרת. המאפיין העיקרי של עבודתנו מאותו יום והלאה, היה ריבוי הצרכים שהיה עלינו לתת להם מענה, כלפי הניצולים וכלפי העובדים – לספק מענה לניצולים באזורי העימות, כמו להצמיד עו"ס לניצולה שבני משפחתה נחטפו; להרים אלפי טלפונים לבדוק מה שלום כולם, לשלוח ערכות חירום, לספק אלפי סלי המזון ולוודא שהם מגיעים ליעדם, כי הניצולים זזו בין כתובות שונות; להתגמש לכל צורך שעלה, בין אם זה חלק מהעשייה השוטפת ובין אם לא; לסנכרן בין כל עובדי הארגון והעשייה שלהם, שגם היא השתנתה בצל המלחמה; ובמקביל ולא פחות חשוב, לדאוג לצרכי העובדים, לאפשר מספיק חופש וגמישות לכל אחד, לתת פתרונות למי שחי בעוטף או בצפון, מבלי שהעבודה תפגע, ובמקרה שלנו מדובר בניצולי שואה שחייבים את עזרתנו. האתגר היה כפול ופעלנו תחת לחץ רב. אני גאה בצוות שלי, בהירתמות, בדאגה הכנה והעמוקה לניצולי שואה, במוכנות לשאת כל אתגר ומשימה וביכולת לבצע אותם על הצד הטוב ביותר״.

אתי פרחי (צילום: מיכאל שמייצר)
אתי פרחי (צילום: מיכאל שמייצר)