קבוצת דיסקונט בראשות המנכ"ל אבי לוי, הקימה את "חמ"ל דיסקונט", יוזמה חדשה שנועדה לתת מענה מיידי לצרכים הדחופים של חיילי צה"ל שנפצעו במהלך הלחימה ונמצאים במחלקת השיקום בשיבא תל השומר. החמ"ל, הפועל באמצעות עמותת "נותנים תקווה", ונותן מענה מיידי לבקשות דחופות שאינן בתחום הטיפול של צה"ל או משרד הביטחון, בין היתר באמצעות רכישת ציוד חיוני וסיוע כלכלי.

אבי לוי (צילום: ישראל הדרי)
אבי לוי (צילום: ישראל הדרי)

> אספני האמנות בלה לוסטיג ואיש העסקים ישראל מקוב, אירחו בביתם את חברי קבוצת הרכישה של אגודת ידידי מוזיאון ישראל בירושלים. קבוצת הרכישה מתמקדת בהגדלת אוסף האמנות הישראלית של המוזיאון באמצעות תמיכה באמנים ישראלים צעירים בראשית דרכם. במהלך 14 שנות פעילותה רכשה קבוצת הרכישה 210 עבודות אמנות של אמנים ואמניות ישראלים בסכום כולל של כתשעה מיליון שקלים. בין המשתתפים באירוע: יו"ר מועצת המנהלים של מוזיאון ישראל - עו"ד יצחק מלכו ורעייתו שלומית, מנהלת מוזיאון ישראל - סוזן לנדאו, מנהל בנק E.F.G בישראל - ג'וזף וולף ורעייתו מירית, מנכ"ל בליקס - אדוארד שטרנגולד ורעייתו מייסדת "קאמבק" - אווה שוורץ; סמי וטובה סגול; מנהלת הקרן לירושלים לשעבר - רות חשין; מנהלת אגודת הידידים של מוזיאון ישראל - לאה רוטשטיין ועוד.

לאה רוטשטיין, סוזן לנדאו, ישראל מקוב, בלה לוסטיג, יצחק מלכו (צילום: אביבה מגל)
לאה רוטשטיין, סוזן לנדאו, ישראל מקוב, בלה לוסטיג, יצחק מלכו (צילום: אביבה מגל)

> בכירי יקב ברקן השיקו במסעדת 'אנימאר' שבתל אביב את יציאתה לשוק של סדרת יינות הבוטיק של היקב - The BETA Series. מדובר ביינות באיכות גבוהה שנמכרו עד כה בעיקר למסעדות, וכעת יצאו למכירה לציבור הרחב. בירכו: ניר גל - מנכ"ל יקב ברקן, עידו לוינסון המנהל המקצועי, ורז רלמנוביץ סמנכ"ל השיווק של היקב.  סדרת היינות המדוברת מגיעה ישירות ממעבדת היינן, עידו לוינסון, Master of Wine u ומיועדת לצרכני היין ההרפתקנים המעוניינים לחוות זנים ויינות מיוחדים המתרחקים מן הזרם המרכזי, אל עבר קצוות היצירה האישית של היינן.

ניר גל, עידו לוינסון, רז רלמנוביץ (צילום: יחצ)
ניר גל, עידו לוינסון, רז רלמנוביץ (צילום: יחצ)

> השבוע נערך טקס פרס ברנר, פרס הספרות הישראלי הוותיק, שמוענק ע"י אגודת הסופרות והסופרים העברים בישראל, כיום בראשותו של צביקה ניר - יו"ר האגודה. הזוכה בפרס לשנת 2023 הוא הסופר ישי שריד, על ספרו " מגלה החולשות". בצד ההכרה שריד זכה גם בסכום של חמישים אלף שקלים, שהוענק לו על ידי האגודה – בזכות תמיכת רחל ומשה ינאי. הענקת פרסי ברנר החלה עוד בשנת 1945. את הערב השנה הנחתה דליה מזור, ובנוסף לשריד, זכו שתי סופרות וסופר אחד -  נדיה בושנק, רחל גץ-סלומון ויובל מורן, בפרסים על ספרי הביכורים שלהם.  

> אפי קפיטל נדל"ן בראשות הבעלים אפי שקד, בחרה בזמר רביב כנר כפרזנטור של החברה לקמפיין מיתוגי בצל מלחמת 'חרבות ברזל'. הקמפיין מאופיין במסר הפשוט והחשוב של הצורך בהמשך הבניה והפיתוח של ישראל, במיוחד בימים אלו של לחימה על הבית. הקמפיין כולו צולם באחד מאתרי הבנייה של החברה באשקלון, העיר שספגה הכי הרבה טילים מאז תחילת המלחמה. התסריט לקמפיין הוא תחת הסלוגן: "כשהם מנסים לפגוע לנו בבית, אנחנו בונים מצפון ועד דרום".

אפי שקד, רביב כנר (צילום: ישראל כהן)
אפי שקד, רביב כנר (צילום: ישראל כהן)

> שר הטכנולוגיה והמדע לשעבר, יזהר שי, הפועל כיום כמשקיע הון סיכון ויזם סטארט-אפים קהילתי, העביר הרצאה למנהלים צעירים בנושא "הצלחה עם משמעות" כחלק מתכנית tli Advance. מדובר בתכנית ניהול מטעם קבוצת VLU, שמעצימה ומפתחת מנהלים ויזמים צעירים באמצעות חכמה יהודית. התכנית נועדה לסייע להתפתחות משמעותית בקרב המשתתפים בעלי הפוטנציאל להיות במעמד והשפעה בחברה, ולהפוך את החוכמה היהודית לאבן דרך מרכזית במסלול ההצלחה שלהם. שי, ששכל את בנו החייל, ירון שי ז"ל, במהלך השבעה באוקטובר, בחר להכניס להרצאה את סיפור הגבורה של בנו.

> משקיעים ומנהלי חברות המקושרים עם קרן פיוז'ן Fusion של גיא קצוביץ' ויאיר ורדי, הוזמנו למשרדי הקרן, כדי להאזין להרצאה של שירי וקס - מנכ"לית חברת השמה להייטק GotFriends מקבוצת SQLINK. להרצאה הגיעו נציגי סטארט-אפים ממגוון תחומים ובהם חינוך, בריאות, טכנולוגיות לעולם הבנייה, אנרגיה ואקלים, שבהם השקיעה קרן פיוז'ן.

> עשרות עסקים, ארגונים, חברות, רשויות ועמותות זכו לתעודת פירגון מהמועצה הישראלית להתנדבות ביום המעורבות הקהילתית העולמי, שחל השבוע, על עידוד וקידום התנדבות בשגרה ובמיוחד בימי חירום אלה. תחת הסלוגן - "התנדבנו לפרגן", הודתה המועצה לארגונים ובהם: חברת אינטל, קופ"ח כללית, BIG, עמותת ער"ן, נט"ל, אנוש, מועצת תנועות הנוער, התאחדות הסטודנטים הארצית, PAY box, ידידים בדרכים, עלם, לתת, עיריית תל-אביב, מועצה אזורית מטה יהודה ועוד. "תודה שבחרתם לקום ולעשות מהלב ונרתמתם למאמץ הלאומי בעת משבר", נכתב בתעודה. "גם בחירום וגם בשגרה אתם מזכירים לכולנו את ישראל היפה - אל תפסיקו עם היוזמה הברוכה".

***

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה

דבר המנכ"ל

ליאור לקסר, מנכ״ל יקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית 

״המלחמה פגשה אותנו לקראת סופו של הבציר, כשהיקב עדיין עמוס בענבים ואנחנו עובדים במלוא הקיטור להשלים את הפיכת הענבים ליין ונערכים במקביל לפתיחת מרכז מבקרים נוסף בקריית המוזיאונים בפתח תקווה. יקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית״ הוא מפעל חיוני וספק תירוש למשרד הבטחון. היה לנו ברור מיד, שיש להיערך להגדלת היקפי הייצור עבור משרד הביטחון ויש לבצע התאמות בתוכניות הייצור. נדרשנו להפעיל קווי ייצור חדשים לבצע התאמות ולהרחיב את היקפי הפעילות. חלק מעובדי היקב גויסו מידית ביום שלמחרת שבת של השבעה באוקטובר וחלקם גויסו בהמשך הלחימה. מצאנו את עצמנו נדרשים להמשיך ולתפקד במצבת כוח אדם חסרה ובסיטואציה של חוסר ודאות. היכולת של היקב והמנהלים להמשיך ולתפקד בהצלחה בסביבה משתנה ומאתגרת, מעיד על חוסנו של היקב ועל מחויבותו ללקוחות. תעשיית היין הישראלית מתמודדת עם אתגרים רבים בשגרה ותקופת מלחמה מייצרת אתגרים רבים נוספים. אין בליבי ספק כי נדע להתמודד עם האתגרים ובסופו של דבר נצא מהתקופה מחוזקים הן כתעשייה והן כחברה. אני שמח לומר כי לא עצרנו את הפעילות שלנו ולו גם ליום אחד, מרכז המבקרים החדש שלנו נפתח בפתח תקווה לפני מספר שבועות ומציע היכרות עם מיטב היינות שיש ליקבי ירושלים להציע״.

ליאור לקסר (צילום: דיוויד סילברמן)
ליאור לקסר (צילום: דיוויד סילברמן)