עיריית תל אביב-יפו וקרן תל אביב חנכו השבוע את "המרכז למקצועות ההייטק" שהוקם ברחוב ישראל טל, כדי שישמש עבור תלמידי כיתות ט'-יב' מבתי ספר בדרום העיר ומיפו. המרכז החדשני, אשר נבנה על ידי העירייה והקרן, בתמיכת ענקית הסייבר הבינלאומית  צ'ק פוינט, נועד לקדם בני  נוער מרחבי העיר באמצעות מסלולי לימוד במגמות: סייבר, דאטה ורובוטיקה - כולם ברמת חמש יחידות. בכוונת חברת צ'ק פוינט להמשיך וללוות את סיליבוס הלימודים, ולייעץ לגבי יישום כולל ומקיף של מגמות המתפתחות בעולם בתחום ה-AI והסייבר. בטקס חנוכת המרכז נכחו: רון חולדאי - ראש עיריית תל אביב-יפו, גיל שויד – מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט, שירלי רימון-ברכה – מנהלת מנהל החינוך של עיריית תל אביב-יפו, וד"ר הלה אורן – מנכ"לית קרן תל אביב.

רון חולדאי, שירלי רימון ברכה, גיל שויד, הלה אורן (צילום: גיא יחיאלי)
רון חולדאי, שירלי רימון ברכה, גיל שויד, הלה אורן (צילום: גיא יחיאלי)

> החטיבה העסקית של מותג הקפה הבינלאומי Nespresso  השיקה את נוצ'לה - תערובת קפה חדשה בטעם אגוזי לוז עדין ומתקתק המצטרף למשפחת התערובות המיועדות למכונות העסקיות Nespresso Professional. ההשקה של התערובת החדשה התקיימה ערב הוולנטיין, באירוע קולינרי ייעודי שנערך במסעדת "פופינה" בתל-אביב, של השף אוראל קמחי, בנוכחות מנכ"לית החברה בישראל - סוניה נסטסה, סמנכ"ל החטיבה העסקית - ניר כץ, ואורחים נוספים.

אוראל קמחי, סוניה נסטסה כץ, ניר כץ (צילום: גיא יחיאלי)
אוראל קמחי, סוניה נסטסה כץ, ניר כץ (צילום: גיא יחיאלי)

> חברת Max הזמינה כ-500 בכירים במשק הישראלי לבוקר של חיבור והשראה בנושא "עסקים בזמן מלחמה". את הבוקר פתח העיתונאי דני קושמרו בשיחה על עיתונות בזמן מלחמה. בן סוכמן - מנכ"ל דפוס בארי, דיבר על ניהול העסק הגדול ביותר באזור עוטף עזה, עד האסון הנורא של שבעה באוקטובר ומאז, כולל התכניות לעתיד של בית הדפוס המפורסם. זיו שילון סיים בהרצאת השראה עם קצת אופטימיות. את בני הבאים קיבל רון פאינרו - מנכ''ל Max. בין הנוכחים באירוע: אבי גבאי - מנכ''ל פרטנר; שרית יוחננוף - מבעלי רשת יוחננוף; אוהד סנדלר - מנכ''ל ובעלי רשת גודפארם; ג'ואי שוובל - מבעלי ומנכ''ל Zara ישראל; עמית זאב - בעלי רשת SPAR; אהובה תורג'מן - מנכ''לית ובעלי רשת BBB ; גולן עינת - מבעלי קבוצת זאפה ורולדין; אבי שומר - מנכ''ל ובעלי רשת צומת ספרים, אבי ברססט - מנכ''ל ובעלי הולנדיה.

ג'ואי שוובל, בן סוכמן, רון פאינרו (צילום: שאולי לנדנר)
ג'ואי שוובל, בן סוכמן, רון פאינרו (צילום: שאולי לנדנר)

> הברמנית רובי בת ה-27, היא הזוכה הגדולה בתחרות PATRON Perfectionists שהתקיימה בראשית השבוע במסעדת "אמש" בתל אביב. הקוקטייל הזוכה של רובי הוא ה-" Pink in a margarit" אותו הקדישה לחברתה הטובה ענבר הימן ז"ל, שנרצחה בשבי חמאס לאחר שנחטפה ממסיבת ה"נובה" ברעים, במהלך מתקפת השבעה באוקטובר. את הקוקטייל המנצח של רובי, ניתן יהיה לטעום ולמצוא בתפריט הקוקטיילים של בר ה"ווספר" בחיפה, שבו היא עובדת. שפטו: השפית ומגישת הטלוויזיה רותי רוסו; נועם הס - יזם בתחום הברים והמסעדנות; ניצן שדה - מנהלת מסעדת סושיאל; ודודי זץ - מאנשי המקצוע הוותיקים בענף האלכוהול הישראלי. הפגינו נוכחות: שירה יס - מנהלת שיווק "בקרדי מרטיני" בישראל, ועמרי אביטבול - מנהל השיווק של חברת מ.אקרמן בע"מ.

עמרי אביטבול, רובי, רותי רוסו, שירה יס (צילום: אקליפס מדיה,אלמוג קולט)
עמרי אביטבול, רובי, רותי רוסו, שירה יס (צילום: אקליפס מדיה,אלמוג קולט)
 

> השף יובל בן נריה הודיע ברשתות החברתיות שהוא מגייס עובדים לקראת פתיחתה המחודשת של מסעדת "איי" בתל-אביב, שהייתה סגורה מאז פרוץ המלחמה, מלבד הימים ששימשה כחמ״לֹ מטבחים בתחילת המלחמה. לקראת הפתיחה, בן נריה בשיתוף עם השף טל חובש - בעלי "קייטרינג פלפל", בישלו ארוחת ערב חמה ומזינה למתנדבים ולבני המשפחות במטה להחזרת החטופים והנעדרים. הארוחה התקיימה ביום בו נודע על שחרורם של שניים מן החטופים במבצע חילוץ, באדיבות תרומה נדיבה שהעמידו משרד עורכי הדין ש. הורוביץ וקרן ויולה.

יובל בן נריה, טל חובש (צילום: צילום פרטי)
יובל בן נריה, טל חובש (צילום: צילום פרטי)

> חברת הנדל"ן המניב "רילקו" חתמה לאחרונה על הסכם שותפות עם מועדון הכדורגל של מכבי ת"א. במסגרת זאת, התקיימה פעילות ראשונה משותפת בין המועדון והחברה במהלך משחק הכדורגל שנערך השבוע באצטדיון בלומפילד בין מכבי ת"א ובני סכנין. איש העסקים גיא רג'ואן, מבעלי "רילקו", העניק במהלך המשחק שעוני אפל ווטש במתנה ללוחמים אוהדי הקבוצה שיצאו מעזה.

גיא רג'ואן (צילום: באדיבות מכבי תל אביב)
גיא רג'ואן (צילום: באדיבות מכבי תל אביב)

> פרויקט התאורה הדקורטיבית לאורך "כביש האהבה" של העיר אילת שמוביל משכונת השחמון לחופה הדרומי של העיר, הוכרז בתחרות בינלאומית בתחום התאורה לערים ומרחבים ציבוריים, כאחד מעשרת הפרויקטים החדשניים והמקוריים שעוצבו בתחום התאורה לערים, מתוך מאות פרוייקטים ברחבי העולם.  הפרויקט "דרך האהבה" The love way כולל תאורה בצורת לבבות ורודים והמילים LOVE ואהבה, והוא עוצב ובוצע עבור עיריית אילת על ידי חברת MK Illumination Israel, בהובלת ענת וסיון פרג' - אומני התאורה והצילום.  

***

דבר המנכ״ל

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן מלחמה

פרופ' פהד חכים, מנהל ביה"ח האנגלי בנצרת:

"המלחמה שפרצה בשבעה באוקטובר החריפה מאוד את משבר בריאות הנפש בחברה הערבית והציבה בפנינו אתגרים חדשים. מרכז 'מענה' לבריאות הנפש בבית החולים הבין מיד את הצורך ובזכות תרומות מפילנתרופיה ישראלית ובינלאומית, ערבית ויהודית, מצליח לעזור ליותר ויותר מטופלים הזקוקים לסיוע נפשי. המרכז עדיין נאלץ להתמודד עם עומס חסר תקדים בעקבות אינספור פניות ממבוגרים, נוער וילדים שחלקם מפונים מהצפון וסובלים מתסמינים שונים של לחץ וחרדה.  גם המחלקה הפסיכיאטרית נמצאת כבר באכלוס יתר ומשוועת לתקנים נוספים כדי לענות על הביקוש. אנו כבר ערוכים, בהינתן התקציב, להרחיב את השירות שאושר בתוכנית המיטות של משרד הבריאות, ואין ספק שיש לנו את היכולת לשרת לא רק את הצפון, אלא את כלל תושבי המדינה. בית החולים אשר נוסד לפני 162 שנים וידע לא מעט מלחמות, מהווה את מרכז הטראומה העיקרי באזור ולכן ממשיך להיערך להידרדרות אפשרית של המצב הבטחוני בצפון. הכשרנו את הצוותים למעבר מהיר משגרה לחירום, עבודה תחת אש ותפקוד ומענה בזמן אירוע רב נפגעים. כמו כן, דאגנו בזמן קצר לשפר את המיגון של חלקים נרחבים בבית החולים ביניהם חדר המיון, חדרי הלידה, חדרי הניתוח וחדר הצנתורים. עם זאת אנו לא נחים ולאחר שפתחנו, תוך כדי המלחמה, מחלקת דיאליזה ממוגנת אנו עומלים כעת בעזרת סיוע ממשרד הבריאות ופילנתרופיה גם על בניית קומה ממוגנת נוספת למיון".

פהד חכים (צילום: בית החולים האנגלי בנצרת)
פהד חכים (צילום: בית החולים האנגלי בנצרת)