חברת סנו תרמה ארבעה מיליון שקלים למרכז השיקום לפצועי המלחמה "חוזרים לחיים" שבמרכז הרפואי שיבא. מדובר בתרומה שתיועד לפיתוח המרכז, אשר נפתח בתחילת המלחמה ומשקם מאז מאות פצועים. היא הוקדשה למען חיילות וחיילי צה''ל המחלימים, ובהוקרה לצוות בית החולים השיקומי בשיבא המטפל בהם במקצועיות ובמסירות. בשני האחרון נערך טקס לציון התרומה בהשתתפות: פרופ' יצחק קרייס - מנהל המרכז הרפואי שיבא; פרופ' אמיתי זיו - מנהל בית החולים השיקומי המשולב; פרופ' ישראל דודקביץ - מנהל האגף לרפואה שיקומית ומרכז שיקום חוזרים לחיים; אלכס לנדסברג ואיה שחר - מבעלי חברת סנו; יצחק זינגר - יו"ר דירקטוריון סנו; יובל לנדסברג - מנכ''ל סנו; וסמנכ''לים בחברה.

> הבמאי הישראלי זוכה האוסקר גיא נתיב, והשחקנית הבריטית דיים הלן מירן, זכו השבוע לכבוד עצום בטקס פרסי הגאלה היוקרתי של קרן הקולנוע למען השלום (cinema for peace) שנערך בעיר ברלין. לשניים הוענק פרס ״יונת הכבוד של הקולנוע למען השלום" על הסרט ״גולדה״. מדובר בפרס מיוחד שמוענק לראשונה השנה, על רקע האקלים הפוליטי בגרמניה ועלייתה של האנטישמיות ברחבי העולם בעקבות אירועי השבעה באוקטובר. הקרן החליטה להוקיר את נתיב ומירן על עבודתם המשותפת בסרט "גולדה". את הפרס עצמו העניקה לשניים, על הבמה בברלין, ניצולת השואה מרגוט פרידלנדר בת ה 102. בין האורחים והאורחות במעמד היו גם הילארי קילנטון ושרון סטון שזכו בפרסים על תרומתן לזכויות אדם ולשלום.

גיא נתיב  (צילום: יח''צ)
גיא נתיב  (צילום: יח''צ)

הלן מירן (צילום: יח''צ)
הלן מירן (צילום: יח''צ)

> פרס מפעל חיים בתחרות הפרסום Effie 2023 ניתן לפרסומאי יורם באומן. הפרס הוענק לבאומן בטקס הכרזת הזוכים של תחרות ה- Effie שנערך השבוע במוזיאון תל אביב. באומן עלה לבמת הטקס לקבל את הפרס יחד עם בנו - סרן עומר באומן, שנפצע במהלך המלחמה בעזה וזכה למחיאות כפיים חמות מהקהל. באיגוד חברות הפרסום ואיגוד השיווק הישראלי החליטו להעניק לבאומן את הפרס היוקרתי על תרומתו הרבה לענף הפרסום כבר מעל ארבעה עשורים.

עומר באומן ויורם באומן (צילום: עזרא לוי)
עומר באומן ויורם באומן (צילום: עזרא לוי)


> דנה עזריאלי - יו״רית קרן עזריאלי ופרופ׳ עדי שטרן - נשיא בצלאל, נפגשו השבוע בפתיחת התערוכה "זיכרון עוטף" של המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, שמתקיימת במתחם עזריאלי שרונה. "זיכרון עוטף" הוא פרויקט איורים של המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, שבו לוקחים/ות חלק בהתנדבות מלאה מאיירים ומאיירות שמרצים בבצלאל, לצד סטודנטים וסטודנטיות וכן בוגרים ובוגרות של המוסד. איורי המיזם מוצגים באתר אינטרנטי ייעודי שהוקם על ידי חברת Wix, ודרכו ניתן לרכוש דופליקציה של כל אחד מהאיורים בתמורה למאה שקלים שמועברים כתרומה. עד כה גייס המיזם סכום מכובד של כ-1.2 מיליון שקלים. כל התרומות מועברות לקרן שורש, המטפלת באופן מיידי בתושבי ובתושבות העוטף.

עדי שטרן ודנה עזריאלי (צילום: דודי ששון)
עדי שטרן ודנה עזריאלי (צילום: דודי ששון)

> השבוע אישרה עיריית תל אביב-יפו את התכנית לבניית הקמפוס החדש של בית החולים השיקומי "רעות" תל אביב. הקמפוס השיקומי החדש יוקם באזור שדה דב בצפון מערב העיר, וצפוי להיות הגדול והמתקדם בישראל. על פי ההסכם שנחתם עם עיריית תל-אביב, בית החולים יעתיק את פעילותו למבנה חדש שיספק מענה מתקדם לצרכים ההולכים וגדלים בתחומי השיקום במדינת ישראל, במיוחד על רקע הפגיעות כתוצאה ממלחמת "חרבות ברזל", והצורך לטפל באלפי נפגעים, אשר מאות מהם נזקקים ויזדקקו לתהליכי שיקום ממושכים. עם אישור התוכנית, יוצאים בית החולים וקרן תל אביב לגיוס תרומות לטובת מימון הפרויקט שעלותו הכוללת מוערכת בכ-850 מיליון ₪, מתוכם, כ-200 מיליון ₪ מעיריית תל אביב-יפו, כ-250 מיליון ₪ השתתפות המדינה, כ-40 מיליון ₪ משיתופי פעולה מסחריים ומימון עצמי וכ-360 מיליון ₪ תרומות שיגויסו לטובת הפרויקט. מנכ"ל עמותת רעות - עידו שריר; מנהלת בית החולים השיקומי רעות תל אביב - ד"ר אורית שטיין-רייזנר; ויו"ר עמותת רעות - עמי אריכא; יובילו את הפרויקט הגדול שיוצא לדרך.

עמי אריכא, אורית שטיין-רייזנר ועידו שריר (צילום: רפי דלויה)
עמי אריכא, אורית שטיין-רייזנר ועידו שריר (צילום: רפי דלויה)

> הילה אגזדה - מנכ"לית Flying Tiger Copenhagen בישראל; והראל ויזל - מנכ"ל ובעל השליטה בקבוצת FOX, נפגשו בשלישי לאירוע הפתיחה של רשת Flying Tiger Copenhagen בקניון עזריאלי ירושלים במלחה. מדובר בחנות ה-25 של הרשת בישראל. עם השניים גזר את הסרט צביקה רוזנטל - מנכ"ל עזריאלי ירושלים. 

הילה אגזדה, הראל ויזל, צביקה רוזנטל  (צילום: ערן לם)
הילה אגזדה, הראל ויזל, צביקה רוזנטל (צילום: ערן לם)

> לני רקנאטי ואורי שקד - מבעלי "יקב רקנאטי", תכננו להשיק שלושה יינות חדשים של היקב מסדרת אודם היוקרתית, וזאת במקביל להשקת מרכז מבקרים במיקומו החדש של היקב, בכרם בן זמרה, לאחר שנבנה במשך שנים ובהשקעה של מיליונים. המלחמה שהחלה בחודש אוקטובר טרפה את הקלפים, ומרכז המבקרים שנמצא כשבעה קילומטרים מגבול לבנון עומד יתום כבר למעלה מארבעה חודשים. לכן הוחלט להביא את סיפורו של הצפון לתל אביב, באירוע השקה שהתקיים במסעדת דלאל שבנוה צדק. האירוע נפתח במילות ברכה מפיהם של רקנאטי, ושל אלי גידור, מנכ"ל היקב. 

אלי גידור, אורי שקד ולני רקנאטי  (צילום: באדיבות יקב רקנאטי)
אלי גידור, אורי שקד ולני רקנאטי (צילום: באדיבות יקב רקנאטי)


> הזמר המוערך דויד ברוזה פתח סיבוב הופעות לציון 40 שנים לאלבום האייקוני "האשה שאיתי".  ברוזה החליט להקדיש את הופעותיו הרבות בארץ ובעולם במטרה לגייס כספים עבור עמותת נט"ל, על מנת שתוכל להמשיך ולסייע ולתת מענה לפניות הרבות המגיעות אליהם מידי יום ועוד יגיעו. ברוזה מקדיש לנט"ל את כל רווחיו האישיים מההופעות.

דויד ברוזה (צילום: גיל לביא)
דויד ברוזה (צילום: גיל לביא)