מנכ"ל קבוצת הפניקס, אייל בן-סימון, נפגש בסוף השבוע האחרון עם מנכ"ל כריסטיס ניו יורק - מארק פורטר, לרגל הצגת אוסף האמנות של הפניקס, לראשונה, מחוץ לגבולות ישראל, בכריסטיס ניו יורק. במפגש נכחו גם אוצרת אוסף הפניקס - רוני כהן-בנימיני, ומנכ"לית כריסטיס ישראל - רוני גילת-בהרב. מבחר מבין עבודות האמנות הנכללות באוסף קבוצת הפניקס, כבר הועברו לניו יורק ויוצגו שם עד לסוף חודש מרץ. התערוכה כוללת מעל ל-70 יצירות ועבודות והיא מוצגת לציון 75 שנים לקבוצת הפניקס - חברת השירותים הפיננסיים מהמובילות בישראל. שתיים מהעבודות בתערוכה יוצעו למכירה פומבית אשר תיערך בחודש מאי בכריסטיס ניו-יורק, והרווחים כתוצאה ממכירתן יועברו על ידי קבוצת הפניקס לתמיכה באומנים ישראלים צעירים. 

רוני כהן-בנימיני, מארק פורטר, אייל בן סימון, רוני גילת-בהרב (צילום: הפניקס)
רוני כהן-בנימיני, מארק פורטר, אייל בן סימון, רוני גילת-בהרב (צילום: הפניקס)

> גן מדעים, שבו יוכלו ילדים בני גיל גן, ללמוד ולחקור מדעים ותחומי חיים, בליווי צמוד של מדענים ואנשי אקדמיה, נחנך בעיר ירוחם שבדרום. את גן המדעים הייחודי תרמה לעיר יצרנית המטוסים האמריקנית בואינג. ראשת העיר ירוחם - טל אוחנה, ונשיא בואינג ישראל אלוף (מיל') עידו נחושתן חנכו את הגן החדש. ילדים מכל הגנים בירוחם ובנגב שיגיעו לגן המדעי החדש, ייהנו גם מהכניסה לגן שנבנתה כמודל של פנים מטוס נוסעים, ויוכלו לצפות החוצה מבעד לחלונות מטוס נוסעים של בואינג.

עידו נחושתן, טל אוחנה (צילום: יח''צ בואינג)
עידו נחושתן, טל אוחנה (צילום: יח''צ בואינג)

> בחמישי האחרון התקיים גמר ההאקתון החמישי של Hackautism, ב-Brain Emmbasy שבתל אביב. עשרה מיזמים שלקחו חלק בהאקתון הציגו את הפתרונות שפיתחו בפחות מ-28 שעות עבור אנשים על הספקטרום. את האירוע פתח רימון טובין, יזם סדרתי, אבא מיוחד ומייסד האקוטיזם. בין הזוכים: שני יזמים בני 70 פלוס, הורה וסבתא לילדים על הספקטרום שבזכות ההאקתון איחדו שני רעיונות לפתרון שנועד לספק טיפול הוליסטי מותאם אישית וזמין בכל מקום ללא צורך להגיע למטפל. מדובר בפתרון מדיד שמפחית סטרס בזמן אמת תוך 5-3 דקות, שיצטרף לאקוסיטסם של האקוטיזם, שכולל כיום 50 סטארט-אפים שגייסו בשלוש השנים האחרונות מעל ל-50 מיליון שקלים. עשרת המיזמים שעלו לגמר יתחילו לפתח את הפתרונות שלהם באקסלרטור שיפתח בעוד שבועיים בשיתוף עם המסלול האקדמי של המכללה למנהל. בין השופטים והמשקיעים שנכחו באירוע: המשקיע הנודע מהכרישים, זהר לבקוביץ'; ליהיא לפיד - אמא מיוחדת; ד״ר גוין סאס, דיקאן בית ספר לחדשנות במכללה למנהל ועוד.

רימון טובין, זהר לבקוביץ' (צילום: שלומי מזרחי)
רימון טובין, זהר לבקוביץ' (צילום: שלומי מזרחי)

ליהיא לפיד (צילום: שלומי מזרחי)
ליהיא לפיד (צילום: שלומי מזרחי)

> בסוף השבוע האחרון נערך בבית גבריאל שלחוף הכנרת אירוע לפתיחת התערוכה ״צעיפים מדברים". מדובר בפרויקט אמנות בינלאומי, בהשתתפות כ- 100 אומניות מחמש יבשות. התערוכה מציגה, לראשונה בישראל, חלק מהיצירות שהוצגו בביאנלה בוונציה לצד יצירות חדשות של אומניות המביעות באמצעות צעיפים את הקריאה להעצמה נשית. נכחו בפתיחה: מיה ונטורה - מנכ״לית המועצה האזורית עמק הירדן, איריס אלחנני - אוצרת התערוכה, מנכ״לית בית גבריאל - איה רוזן, עמר בר- לב, שרהל'ה שרון  ועוד.   

 מיה ונטורה, איריס אלחנני, איה רוזן (צילום: ErezBit)
 מיה ונטורה, איריס אלחנני, איה רוזן (צילום: ErezBit)

> השקת ספרו של ד"ר אבי רובינשטיין, "הניתוח הצליח החולה מת, רשלנות רפואית ותוצאותיה" התקיימה בלשכת עורכי הדין בתל אביב בנוכחות כ-150 מוזמנים.  את האירוע הנחתה עו"ד מיכל רובינשטיין, בתו של חתן השמחה. בירכו: עו"ד עמית בכר - ראש לשכת עורכי הדין, ועו"ד שמעון כץ מהמרכז האקדמי. נאמו: פרופ' דפנה ברק-ארז - שופטת בית המשפט העליון; פרופ' אליקים רובינשטיין - המשנה לנשיא בית המשפט העליון (בדימוס); צבי ויצמן - שופט בית המשפט המחוזי מרכז; ועו"ד תמי ארד-קרת, ראש מחלקת רשלנות רפואית ושותפה במשרד נשיץ-ברנדס-אמיר.

> עשרת אלפים עצים נתרמו החודש על ידי אורחי מלון קמפינסקי תל אביב, צוות העובדים וההנהלה לצורך נטיעת יער סמוך ליישוב בארי, שייקרא "דיויד קמפינסקי" ויקום לזכרם של הקורבנות הרבים שנרצחו בשבעה באוקטובר. המיזם בוצע במסגרת שיתוף פעולה של המלון עם קק"ל.

> מאמנת הכושר ענת הראל מובילה את נבחרת השגרירים של מותג האופנה "הודיס" זו העונה השלישית. הראל הגיעה למשרדי החברה בראש העין, יחד עם שאר חברי הנבחרת לקבל הצצה ראשונה לקולקציית האקטיב החדשה שעתידה לצאת בימים הקרובים.

***

דבר המנכל

ליאת קידר-פייגין - מנכ"לית חטיבת המזון באסם-נסטלה


״כבר כמעט ארבעה חודשים חלפו מאז אירועי השבעה באוקטובר וכחברת מזון עם מפעלי ייצור בישראל אנו מבינים את החיוניות של תעשיית מזון מקומית מתפקדת ברציפות בשעת חירום. בעת מלחמה, היכולת של תעשיית המזון הישראלית להמשיך לייצר מזון באופן מקומי עומדת בפני אתגרים רבים ומגוונים, החל מדאגה לבטיחות העובדים בשעת חירום וכלה בדאגה להמשכיות ייצור תחת אש על מנת לספק בטחון תזונתי לכלל הצרכנים במדינת ישראל. לכן, דווקא עכשיו הייצור בישראל מקבל משנה תוקף. אחד המפעלים המרכזיים שלנו נמצא בשדרות, עיר שהייתה בלב מתקפת טרור ובימים הראשונים הוכרזה כשטח צבאי סגור. מפעל שדרות הפך מאז תחילת המלחמה ללב הפועם של כל מדינת ישראל, וכמו חלק גדול מהמדינה גם אנחנו עברנו ימים לא פשוטים עם עשרות עובדים ומשפחותיהם שנפגעו מהתקפת הטרור, אבטחת המפעלים מפני איום חדש של טרור מחבלים, וזאת מעבר לטרור הטילים שאליו הורגלנו בעשרים השנים האחרונות, ועד הפעלת הייצור מחדש בעיר שתושביה פונו. כחברת מזון הבנו מהר מאוד כי התפקיד שלנו הוא לייצר מזון לתושבי המדינה והוא הופך למשמעותי דווקא בעתות משבר. ראינו זאת גם בתקופת מגפת הקורונה וגם במלחמה שמתרחשת לצערנו כעת. בטחון תזונתי בשעת מלחמה הוא נושא קריטי, שמעניק לתושבי המדינה תחושת בטחון ואמונה ביכולת ההישרדות של המשפחה, הילדים והסביבה ואנחנו באסם אמונים על ייצור ואספקת מזון שיבטיחו לתושבי המדינה שקט נפשי.  מעבר לכך, אסם מהווה חלק משמעותי לא רק במתן ביטחון תזונתי לתושבי מדינת ישראל אלא גם כביטחון תעסוקתי לתושבי האזור. אחד האתגרים השכיחים ביותר בשעות חירום הוא מצבת כח האדם שלא זמינה לעבוד הן לאור פינוי הערים והן לאור החשש להגיע למפעל בשבועות הראשונים. הבנו מהר מאד כי מדובר בצו השעה. זה "צו המילואים" שלנו, ועלינו להתניע מחדש את הייצור בהקדם האפשרי, וכך קרה. דאגנו להפעיל את המפעל מיד תוך הקפדה על בטחון העובדים, מתנדבים ממטה החברה הגיעו למפעל לעבוד בקווי הייצור במקום עובדים שפונו או חוו טראומה בעקבות אירועי השבעה באוקטובר, תמכנו רגשית ונפשית בעובדים שהיו זקוקים לזה. למעשה הענקנו לעובדים שלנו את המעטפת הטובה ביותר שיכולנו להעניק וחזרנו לייצר מזון. זכות הקיום של תעשייה מקומית בכלל וחברת מזון בפרט מתגלה במלוא עוצמתה בזמן חירום. נמשיך למלא בגאווה ובמסירות את תפקידנו החיוני בעת שגרה ובעת חירום. בתקווה לימים שקטים וטובים יותר״. 

ליאת קידר-פייגין (צילום: תומר שלום סטודיו תומאס)
ליאת קידר-פייגין (צילום: תומר שלום סטודיו תומאס)