> אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית חברת הביטוח "ליברה", אירחה בראשון בערב קוקטייל חגיגי, לרגל השקת אפליקציית Chik בהשתתפות הפרזנטורית החדשה של החברה - יעל שלביה, והפרזנטור הוותיק - השחקן תומר קאפון. האירוע נערך בבר ה-Speakeasy בתל אביב וכלל עמדות צילום אינטראקטיביות לצילומי סלפי בקונספט ייחודי של מותג Chik החדש, המיועד לנהגים צעירים.
> קבוצת סמלת - יבואנית רכבי היוקרה והשטח, אירחה אירוע לציון שנתיים לכניסתו לישראל של מותג הרכב הסיני הונגצ'י מבית קונצרן הרכב FAW. האירוע התקיים במעמד מנכ"ל סמלת - שי פלדמן, נספח הכלכלה והתעשייה של שגרירות סין - צ'אנג שינגפו, ומפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף (מיל'), אליעזר שקדי, שהרצה ללקוחות המותג.
> חברי הנהלת "כלל ביטוח ופיננסים" בראשות חיים סאמט - יו"ר הדירקטוריון, ויורם נוה - מנכ"ל החברה, קיימו סיור בדאליית אל-כרמל, במהלכו נפגשו עם מכובדי העדה הדרוזית, שטובי בניה נפלו במהלך המלחמה. המסיירים נפגשו עם חבר הכנסת לשעבר אמל נסר אלדין - נשיא "יד לבנים" וחתן פרס ישראל, שיזם את הקמת מכינת "כרם אל" - מכינה קדם צבאית לחניכים דרוזים ויהודים מכל רחבי הארץ, ועם מנכ"ל המכינה, סא"ל מוניר מאדי, שנתן סקירה בדבר תחומי פעילותה, ובכלל זה הסברה, מנהיגות וחינוך לנאמנות למדינת ישראל ולאהבת הארץ. בנוסף האזינו המשתתפים להרצאה בדבר החיבור בין חברה וכלכלה בעדה הדרוזית מפי ד"ר רמזי חלבי. הסיור כלל גם ביקור בפינת ההנצחה שהוקמה לזכר סגן אלוף סלמאן חבקה ז"ל אשר הוביל את כוח הלחימה בבארי והציל את חייהם של אזרחים רבים, והנחת זר באנדרטה לזכר הנופלים.
> לאחר שבוע של עבודה מאומצת, האומנית ומעצבת האופנה ענת חפץ מייסדת המותג KAWAYAN סיימה להקים את הביתן שלה בביאנלה של ונציה שתיפתח בחודש הבא. בתערוכה צפויים לבקר למעלה ממיליון איש, תיירים ואוהבי אומנות מכל העולם, אשר יחשפו לדרך המלאה שעשתה חפץ מאז גילתה את העיצוב בעצי במבוק ועד לקולקציות האופנה שאותן עיצבה בהשראתם.
> בראשון נפתחה תערוכה חדשה במוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס בחולון "השנה שהייתה 2023" המציגה את הרגעים המשמעותיים ביותר בשנה החולפת. התערוכה בשיתוף פעולה עם אק"י, איגוד הקריקטוריסטים הישראלי, ומוצגות בה עבודותיהם של 32 קריקטוריסטים מהמובילים בישראל.בין האורחים שהגיעו לאירוע הפתיחה: ראש עיריית חולון היוצא, מוטי ששון, האוצרת הראשית של המוזיאון, מיה דבש, הילה שרמן, מ"מ מנכ"ל וסמנכ"לית שיווק ומכירות, אורי פינק, מישל קישקה, נעם נדב, זאב אנגלמאיר, גיא מורד, ניר מולד, עמוס אלנבוגן, עידית בר, דנה ברלב, איתמר דאובה, שי צ'רקה, איציק סמוכה, אילנה זפרן, דודי שמאי, יותם פישביין ועוד.
> "שישי נשי" של בנק מזרחי טפחות. הבנק הקדים ופתח את אירועי יום האישה הבינלאומי, במפגש בוקר העצמה נשי שהתקיים במתחם ה"סינמה סיטי" שבנתניה. מאות נשים, לקוחות הבנק, הגיעו בשישי האחרון לאולם בנתניה שם הוקמו עמדות מכירה של בתי עסק בבעלות נשים, כחלק מפרויקט "כתום.ישראלית" שיזם הבנק בחודש האחרון ומטרתו לקדם ולתמוך בעסקים בבעלות נשים. מיטל הרוש - סמנכ״לית ומנהלת חטיבת הון אנושי ומשאבים בבנק מזרחי-טפחות נשאה דברי פתיחה, ומיד אחר כך, התקיים, פאנל 'גדולות מהחיים', בהנחיית אילנית לוי ובהשתתפות, העיתונאית אדווה דדון והשחקניות חנה לסלאו ועדי כהן. הפאנל 'גדולות מהחיים' עסק בשיח פתוח וכן על אימהות, קריירה, קשיים והצלחות, זוגיות, שאיפות וכן כיצד המלחמה השפיעה על כולנו.
***
דבר המנכ"ל
אשחר בן שטרית, מנכ"ל חברת הפודטק הישראלית Redefine meat:
המלחמה תפסה אותנו בתקופה קריטית של עשייה והתרחבות גם בארץ וגם באירופה שם אנחנו מפיצים את בשורת הבשר-החדש שפותח בישראל. אנחנו חברה טכנולוגית-יצרנית, עם מפעלים ברחובות ובהולנד, המעסיקה מעל 200 עובדים. מוצרי החברה אשר הושקו בשנת 2022, מבוססים על חלבונים ורכיבים צמחיים שמיטיבים עם הסביבה ועם בעלי החיים.
בשבוע הראשון 15% מהעובדים שלנו גויסו למילואים, ולכמות דומה של עובדים היה בן משפחה קרוב שגויס, ביניהם חברי הנהלה, ראשי צוותים בכירים ועובדים במפעל. מהרגע הראשון הפוקוס המרכזי שלנו היה לדאוג לעובדים שלנו ולמשפחות שלהם, וכן להמשיך לעבוד באופן רציף. במקביל קיבלנו פניות מהשטח וגילינו צורך באוכל צמחוני וטבעוני לחיילים. הקמנו חמ"ל לתרומות מוצרי בשר-חדש, במסגרתו וביוזמות נוספות עם לקוחות שלנו (לדוגמא מסעדת "האחים" וחברת וויקס) תרמנו כששה טון בשר-חדש- ששימש לכ-60,000 מנות למטבחים בשטחי הכינוס, למסעדות שהקימו חמ"לים ואלפי מנות מוכנות לחיילים ומפוני העוטף.
במהלך המלחמה היה לנו חשוב לא רק לא לעצור שום פעילות אלא להמשיך ולהתרחב. קיבלנו אישור לתו סימון 'מיוצר בישראל' ואנחנו מייצרים במפעל מקומי את המוצרים שנמכרים בישראל. פיתחנו מוצרים חדשים שחלקם כבר הושקו בישראל וחלקם יושקו בקרוב. השקנו את המוצרים שלנו ברשתות חדשות באנגליה (אוקדו OCADO) והולנד (אלברט-היין Albert Heijn ) במהלך נובמבר והגענו לשיאים של יצור במפעל ברחובות, למרות המחסור בחברי צוות. כחברה ישראלית גאה שפועלת באירופה, אנחנו פוגשים באקלים עולמי מורכב ונתקלנו גם בתגובות פחות אוהדות לצד תגובות מפרגנות ותומכות. לאחרונה, נבחרנו להגיש בפורום הכלכלי המוביל בדאבוס, וזכינו להגיש למקבלי ההחלטות את מנות בשר-חדש שלנו; האופציה האיכותית והמיטיבה לסביבה. זכינו גם להצלחה רבה במהלך חודש ויגניוארי באירופה (שעיקרו הפחתה בצריכת בשר מן החי). אנחנו ממשיכים לעבוד על פיתוח מוצרים עתידיים, וככל שהזמן עובר מצטמצמים הפערים ביניהם לבין בשר מן החי וממשיכים במשימה שלנו לשנות את הדרך שבה העולם צורך בשר. בתקופה זו חשוב לנו במיוחד להמשיך להיות חלק ממנוע הצמיחה של ישראל, ולתרום להפיכת העולם לטוב יותר.