בשישי האחרון נפגשו ידידי פסטיבל דוקאביב, להקרנת טרום-בכורה בסינמטק ת"א, ולהכרזה על פתיחתו של הפסטיבל השנה,  בסוף חודש מאי. במסגרת האירוע צויין יום הולדתו ה- 100 של מיכאל סלע ז"ל, חבר יקר של הפסטיבל במשך שנים ארוכות. יו"ר פסטיבל דוקאביב - רמי שלמור, ומנכ"לית הפסטיבל - לימור אהרונוביץ', קיבלו את פני הבאים שנהנו מהקרנת טרום בכורה של הסרט "ג'ון גליאנו: גאות ושפל" (סרטי קולנוע לב), סרטו של הבמאי זוכה האוסקר קווין מקדונלד, על עלייתו ונפילתו של מעצב העל ג'ון גליאנו. צפו ביחד: שרה סלע, דנה אונגר בר-דיין - יו״רית אגודת הידידים הצעירים של דוקאביב, דבי ויואב חפץ, מירי וזאב הולצמן, אלה גרא, יאיר ואילנה המבורגר, גדעון וחני המבורגר, אלפרד אקירוב, אורה סטיבה, עליזה ואריאל יפו, יוכי שרם, יעל אונגר, זהבה ופסח גלאון, נאוה ומיכאל צברי ועוד.

שרה סלע, אלפרד אקירוב (צילום: תמר מצפי)
שרה סלע, אלפרד אקירוב (צילום: תמר מצפי)

> ידידי תיאטרון בית ליסין נפגשו בראשון האחרון לצפייה משותפת ב "סטמפניו", מאת עדנה מזי"א, שיעלה בתיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר בקרוב. מדובר בעיבוד חופשי של מזי"א לרומן הקלאסי מאת שלום עליכם. ההצגה מביאה את סיפורו של סטמפניו המוזיקאי המחונן. מכל רחבי פולין ורוסיה מגיעים לשמוע אותו ואת להקת הכלייזמרים שלו, בחתונות ובאירועים. אבל סטמפניו הוא לא רק נגן שמכשף את המאזינים בצליליו, הוא גם שובר לבבות ידוע, שמפיל את הבנות ברשתו. כשהוא מתאהב יום אחד ברוחל'ה היפה, אך אבוי, הנשואה, הסיפור מסתבך. אשתו של סטמפניו לא מתכוונת לרגע לוותר עליו, אבל גם רוחל'ה היפה רוצה אותו, לנצח. הגיעו לצפות והתקבלו בחום על ידי מנהלת התיאטרון ציפי פינס: אשת ראש העיר תל-אביב - יעל חולדאי, איל וולדמן ובתו שרון, סמי וטובה סגול, גדעון וחנה המבורגר, יובל ומיכל רכבי, ליאורה עופר, מיכל ודוד פורר, דפנה ואמיר פושינסקי, גליה מאור, נורית גפן, ישראלה שטיר, עמי וליזיקה שגיא, איילת נחמיאס-ורבין, רזיאלה גרשון, מיקה בשן, בני וענת פדני, נילי קריב, מושיק ורז'ין גנזי, ועוד ועוד. 

עמי שגיא, ליזיקה שגיא (צילום: רפי דלויה)
עמי שגיא, ליזיקה שגיא (צילום: רפי דלויה)

גדעון המבורגר, חנה המבורגר (צילום: רפי דלויה)
גדעון המבורגר, חנה המבורגר (צילום: רפי דלויה)

> חבריי הוועד המנהל וצוות ההנהלה של עמותת "ילדים בסיכוי" נפגשו בביתה של סיגל בר-און - יו״רית משותפת בתשלובת ד״ר פישר, שתשמש מעתה גם כיו"רית העמותה. בר-און הודתה להודות למוטי וינטר על תשע שנים של עשייה משמעותית כיו״ר העמותה. במפגש נכחו גם אביה של המארחת - ד״ר אלי פישר, ועדנה גלבוצקי - מנכ״לית העמותה. עמותת "ילדים בסיכוי" פועלת ביתר שאת מאז תחילת המלחמה, למען ילדים וצעירים בסיכון נעדרי עורף משפחתי, שזקוקים למעטפת רגשית וסיוע בסיסי בשל קשיים רגשיים, חרדות וטראומות עבר. בימים אלה העמותה מגייסת משפחות מלוות וחונכים לחיים עבור ילדי הפנימיות והבוגרים בכל הארץ, בשיתוף עם משרד הרווחה והבטחון החברתי.

מוטי וינטר, אלי פישר, עדנה גלבוצקי, סיגל בר-און (צילום: יחצ)
מוטי וינטר, אלי פישר, עדנה גלבוצקי, סיגל בר-און (צילום: יחצ)

> מועדון הבוגרים הרשמי של אוניברסיטת אוקספורד בישראל, קיים ביום שישי האחרון טקס פתיחה בבית שגריר בריטניה בישראל, בעיר רמת גן. ראשי המועדון הם: עו"ד סימון קוטלרמן - יזם חברתי ומנהל פיתוח עסקי; ד"ר אביב יחזקאל - ממקימי חברת הסייבר סיינמיקס (Cynamics); ותומר אמיר - איש טכנולוגיה שמייצג את המועדון בלונדון. השלושה - בוגרי בית הספר היוקרתי סעיד למנהל עסקים, מונו לתפקידם בצורה רשמית על ידי אוניברסיטת אוקספורד ובתוך חודש בלבד גייסו כבר למעלה מ-100 בוגרים למועדון. בין הדוברים והאורחים: הלן פייזי - סגנית ראש המשלחת הבריטית לישראל, עו"ד אניטה לביאנט - נשיאת לשכת המסחר ישראל-בריטניה, נטע גרובר פרי - דירקטורית הדסק האירופאי ברשות החדשנות, עו"ד נמרוד רוזנבלום - שותף מנהל במשרד ERM (אפשטיין רוזנבלום מעוז), עו"ד עידו שומרוני - שותף במשרד שיבולת, רו"ח ערן פלג - לשעבר מנהל השקעות ראשי ויו"ר קלאריטי קפיטל, ד"ר שלומית ולרשטיין - לשעבר שותפה במשרד ש. הורוביץ ומרצה באוניברסיטת אוקספורד, וגם אבנר נתניהו בנו של ראש הממשלה - בוגר תואר שני בארכיאולוגיה מאוקספורד וחבר מועדון הבוגרים.

סימון קוטלרמן, אניטה לביאנט, אביב יחזקאל (צילום: אדם שולדמן)
סימון קוטלרמן, אניטה לביאנט, אביב יחזקאל (צילום: אדם שולדמן)

> רן גוראון - מנכ"ל בזק ובנו של יאיר גוראון ז"ל, העניק מלגות לסטודנטים על שם אביו, שהיה שם דבר בפיתוח החקלאות באזור הערבה.  יחד עם גוראון הבן העניקו את המלגות אילון גדיאל - מנהל מו"פ ערבה תיכונה וצפונית-תמר, המשמש גם כיו"ר קרן המלגות, ומאיר צור - ראש מועצה אזורית ערבה תיכונה. הטקס התקיים בתחנת המחקר "יאיר" על שמו של יאיר גוראון, מקימה ומנהלה הראשון של תחנת המחקר ערבה תיכונה וצפונית-תמר, ביישוב חצבה. קרן המלגות שהוקמה בשנת 2010, העניקה השנה מלגות בהיקף של כ-90,000 שקלים לסטודנטים מצטיינים לתואר שני, שלישי ומתמחי Post doc, שמחקרם עוסק בתחומי חקלאות, מים, איכות סביבה, ביוטכנולוגיה, ושימוש בטכנולוגיות חדשניות מבוססות בינה מלאכותית.

אילון גדיאל, רן גוראון, מאיר צור (צילום: שירי רותם)
אילון גדיאל, רן גוראון, מאיר צור (צילום: שירי רותם)

> נדב ארנס-ארד - מנכ"ל יקבי כרמל; יוסי אדרי - סמנכ"ל מכירות ומשנה למנכ"ל היקב; רן אסא - מנהל אגף השיווק; ואריאל לאונוב - מנהל קטגוריית הבירה ביקבי כרמל, התכנסו ביום ראשון האחרון, לרגל השקת שיתוף פעולה של יקבי כרמל עם תאגיד הבירה הבינלאומי מולסון קורס (Molson Coors), במסגרתו מפיצה החברה את בירות הפרימיום סטארופרמן הצ'כית ומילר האמריקנית בישראל.

נדב ארס ארד, יוסי אדרי (צילום: רפאל בן סימון)
נדב ארס ארד, יוסי אדרי (צילום: רפאל בן סימון)